ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
07/09/ Διδακτική της Πληροφορικής ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης (ΕΜΕ.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Σενάριο.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Διδακτική Πληροφορικής
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
John Dewey
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Διδακτική της Πληροφορικής
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Project.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Γιώργος Σούλτης

Παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας Κεντράρουν στο γνωστικό αντικείμενο Αυθεντία του δασκάλου ----- Αυθεντία του γνωστικού αντικειμένου Οι μαθητές είναι «άδεια δοχεία» Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις Μαθητοκεντρική (Rogers) Έρευνα (Σωκράτης) Πειραματική μάθηση (Dewey) Ανθρωπιστική μάθηση (Weinstein) Εξελικτική μάθηση (Bennet) Δραστήρια διδακτική δουλειά (Button) Συμμετοχική μάθηση

Σύγκριση 1 . Διεπιστημονικό εκπαιδευτικό υλικό 1. Εκπαιδευτικό υλικό τεμαχισμένο σε ενότητες 2 . Ο καθηγητής οδηγεί την μαθησιακή εμπειρία 2. Ο καθηγητής μεταφέρει την γνώση 3. Ο μαθητής είναι δραστήριος 3. Ο μαθητής έχει παθητικό ρόλο 4. Οι μαθητές συμμετέχουν στον εκπ/κο σχεδιασμό 4. Οι μαθητές δεν έχουν γνώμη για τον εκπ/κο σχεδιασμό

Σύγκριση 5 . Η μάθηση κυριαρχείται από ανακαλυπτικές τεχνικές 5. Γίνεται εξάσκηση της μνήμης και της πρακτικής 6. Καλλιεργούνται εσωτερικά κίνητρα 6. Χρησιμοποιούνται εξωτερικές αμοιβές 7.Δε γίνεται συσχέτιση με ακαδημαϊκές προδιαγραφές 7. Γίνεται συσχέτιση με ακαδημαϊκές προδιαγραφές 8. Πολύ λίγα ΤΕΣΤ 8. Μεγάλος αριθμός ΤΕΣΤ

Σύγκριση 9. Ενθαρύνονται οι ομαδοσυνερηαστικές πρακτικές 9. Υπάρχει συναγωνισμός 10.Η διδασκαλία γίνεται σε ομάδες 10. Η διδασκαλία γίνεται με ολόκληρη την τάξη 11.Δίδεται έμφαση στην δημιουργική έκφραση 11. Δίδεται έμφαση στην αποστήθιση 12. Δίδεται ισοδύναμη έμφαση στην συναισθηματική και στη γνωστική ανάπτυξη 12.Δίδεται έμφαση μόνο στην γνωστική ανάπτυξη 13. Αξιολογείται η διαδικασία 13. Αξιολογείται το αποτέλεσμα

Επιχειρήματα υπέρ της μαθητοκεντρικής προσέγγισης 1. Ο μαθητής έχει πλήρη υπευθυνότητα για την μάθηση του 2. Το γνωστικό υλικό πρέπει να έχει σημασία για το μαθητή 3. Εμπλοκή και συμμετοχή είναι απαραίτητοι παράγοντες για τη μάθηση 4. Η σχέση μεταξύ των μαθητών 5. Ο δάσκαλός γίνεται βοηθός και ο άνθρωπος που παρέχει πληροφορίες όσον αφορά τις πηγές της γνώσης 6. Ο μαθητής βλέπει τον εαυτό του ως αποτέλεσμα της εμπειρίας της μάθησης

Επιχειρήματα υπέρ της παραδοσιακής προσέγγισης 1. Χάνεται πολύς χρόνος και υπάρχει μεγάλη χαλαρότητα 2. Πρέπει να μάθει συγκεκριμένα βασικά πράγματα ο μαθητής 3. Ο δάσκαλος στην μαθητοκεντρική πρέπει να είναι Χαρισματικός 4. Είναι πιο δομημένη και συνεκτική 5. Στη μαθητοκεντρική υπάρχει περίπτωση ο δάσκαλο να βρεθεί σε δύσκολη θέση

Μαθητοκεντρική προσέγγιση Επικοινωνιακό περιβάλλον και διαχείριση της τάξης 1. Τοποθέτηση των μαθητών σε κύκλο 2. Η σειρά και ο τρόπος με την οποία οι μαθητές μιλούν 3, Η επιδεξιότητα της ακρόασης 4. Πρόκληση brain storming 5. Το παιγνίδι περιμένοντας 6. Κανόνες 7. Σαμποτάζ 8.Υποστήριξη 9. Τα παιγνίδια 10. Ανοιχτή συζήτηση 11. Αποδοτικές δεξιότητες μάθησης και έκφραση συναισθημάτων 12.Λέγοντας την αλήθεια 13.Ρωτώντας τους μαθητές 14.Η αξιολόγηση των λαθών

Το βασικό ερώτημα της κριτικής διδασκαλίας ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ή ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ?

Προγραμματισμός της διδασκαλίας Προγραμματισμός ανα έτος Προγραμματισμός ανα δίμηνο η τρίμηνο Προγραμματισμός ανα εβδομάδα Προγραμματισμός ανα ώρα

Φάσεις της διδασκαλίας Σχεδιασμός Διεξαγωγή Αξιολόγηση Σχεδιασμός ΤΙ διδάσκω και ΓΙΑΤΙ το διδάσκω ΠΟΙΟΝ διδάσκω ΠΩΣ διδάσκω και ΠΩΣ κατανοώ τα αποτελέσματα της διδασκαλίας

Σχεδιασμός διδασκαλίας Τι, Ποιον, Πώς ΜΕΛΕΤΗ α) Τι? Επιλέγουμε το περιεχόμενο της διδασκαλίας και εντοπίζουμε τις βασικές έννοιες και τις υποέννοιες που το συνθέτουν Μελετούμε από τη βιβλιογραφία την ιστορική και επιστημολογική εξέλιξη των εννοιών που πρέπει να διδάξουμε. Εντοπίζουμε τις δυσκολίες που θα υπάρχουν στην κατανόηση από τους μαθητές

Σχεδιασμός διδασκαλίας Τι, Ποιον, Πώς ΜΕΛΕΤΗ α) Πώς ? Επιλέγουμε τη μορφή της οργάνωσης της τάξης Επίλεγουμε και συγκεντρώνουμε το εποπτικό υλικό Στρατηγική της διδασκαλίας Συγκεκριμενοποίηση διδακτικών στόχων Κατάρτιση ερωτήσεων

Υλοποίηση διδασκαλίας Υλοποίηση διδασκαλίας Τι, Ποιον, Πώς Πώς ? ΦΑΣΗ 1 Καλλιέργεια θετικού ψυχολογικού κλίματος Πρόκληση του ενδιαφέροντος του μαθητή Γνωστοποίηση των στόχων του μαθήματος Η διερεύνηση των πρότερων αντιλήψεων του μαθητή Σύνδεση με τα προηγούμενα

Υλοποίηση διδασκαλίας Υλοποίηση διδασκαλίας Τι, Ποιον, Πώς Πώς ? ΦΑΣΗ 2 Εδώ αναπτύσσεται το κυρίως πρόβλημα σε συνεργασία με τους μαθητές ΦΑΣΗ 3 Επεξεργασία των αποτελεσμάτων Συμπεράσματα - αξιολόγηση ΦΑΣΗ 4 Ανακεφαλαίωση - συνόψιση - γενικεύσεις