Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
Β΄ Δημοτικό Σχολείο Αγλαντζιάς
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κατανόηση προφορικού λόγου Ι
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ»
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΤΙΤΛΟΣ: CAAS (Cognitive-Aptitude-Assessment-Software) ΕΠΙΠΕΔΟ: Παιδιά δημοτικού – γυμνασίου – λυκείου ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Educational Help. Inc ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: CD-ROM.
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Προσέγγιση του πεζού κειμένου - Διδακτικές επιλογές Τα ίδια κείμενα, εξεταζόμενα σε σχέση με τις αξίες που παρουσιάζονται σ’ αυτά, κατατάσσονται σε κείμενα.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Curriculum-Based Measurement (CBM) Μάμμου Χριστίνα Υφαντής Χρήστος Εισηγητές: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Chlapana,E (2016) An intervention programme for enhancing kindergarteners’ cognitive engagement and comprehension skills through reading informational.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τρόποι διαφοροποίησης της διδασκαλίας σε τάξεις πολλών ταχυτήτων
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Δημιουργία σεναρίου.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Επανάληψη μαθημάτων 1-3.
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ Παραδοτέο έργο: Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία/εκμάθηση και πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Ομάδα Εργασίας/Επιστημονικοί Συνεργάτες: Όλκα Αικατερίνη Υπεύθυνες παραδοτέου: Άννα Κοκκινίδου & Μαρία Δημητρακοπούλου Κοινό-στόχος: Άμεσα & Έμμεσα Ενδιαφερόμενοι για την ελληνική ως ξένη/δεύτερη γλώσσα σε άτομα με Ε.Μ.Δ.

Παρουσίαση Διδακτικής Πρότασης (παραπομπή) Υλικό: Νέα Ελληνικά για Μετανάστες, Παλιννοστούντες, Πρόσφυγες και Ξένους (Αθήνα 2002 & 2003) Συγγραφείς: Ελένη Δεμίρη-Προδρομίδου, Ρούλα Καμαριανού-Βασιλείου Εκδόσεις: ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ Β΄ & Γ΄ Επίπεδο Προαπαιτούμενο: Επεξεργασία & μεταγραφή υλικού με βάση τις οδηγίες μεταγραφής (παραπομπή)

Στόχος – Σχεδιάγραμμα Παρουσίασης Στόχος – Σχεδιάγραμμα Παρουσίασης Προτεινόμενος τρόπος διδασκαλίας εφήβων & ενηλίκων Απευθύνεται σε όλους όσους ασχολούνται με την εκμάθηση της ελληνικής ως ξένης / δεύτερης γλώσσας 1ο Διδακτικό Σενάριο (σελ. 12 έως 16 & διαφ. 4 - 11) 2ο Διδακτικό Σενάριο (σελ. 16 έως 19 & διαφ. 12 - 18) 3ο Διδακτικό Σενάριο (σελ. 19 έως 22 & διαφ. 19 - 25)

1ο Διδακτικό Σενάριο – Εισαγωγή Εκπαιδευτικός Στόχος: Κατανόηση προφορικού & γραπτού λόγου – Παραγωγή προφορικού & γραπτού λόγου Επιμέρους Στόχοι: Βελτίωση αναγνωστικής ικανότητας - Κατανόηση γραπτού & προφορικού λόγου – Εμπλουτισμός λεξιλογίου - Εξάσκηση προφορικής, γραπτής έκφρασης & ακουστικής ικανότητας – Παραγωγή γραπτού λόγου - Επανάληψη και Εξάσκηση γραμματικής, μορφολογίας, σύνταξης – Ενίσχυση μεταγνωστικών ικανοτήτων Υλικό: Β΄ Επίπεδο, 6η Ενότητα (σελίδες από 121 έως 139), μαγνητοφωνάκι, cd Προτεινόμενη Διάρκεια: 4 - 5 διδακτικές ώρες (1 δ.ώ. = 45΄) 

1ο Διδακτικό Σενάριο – Εκπαιδευτική Διαδικασία Ανάγνωση τίτλου ενότητας «Διατροφή» από δάσκαλο – Εξήγηση σημασίας λέξης – Πρόβλεψη περιεχομένου κεφαλαίου από κοινού με τη βοήθεια των ερωτήσεων - Ενεργοποίηση προηγούμενης γνώσης/ Κατάθεση προσωπικών εμπειριών μαθητή & δασκάλου Ανάγνωση τίτλου «Μεσογειακή Δίαιτα» από δάσκαλο - Παρατήρηση εικόνας & πρόβλεψη περιεχομένου κειμένου Εμπλουτισμός λεξιλογίου με θέμα τη «διατροφή» μέσα από καταιγισμό ιδεών (brainstorming):  

1ο Διδακτικό Σενάριο – Καταιγισμός Ιδεών (Brainstorming) διατροφή δίαιτα ελαιόλαδο ξηροί καρποί όσπρια λαχανικά γιαούρτι δημητριακά φρούτο μαγειρευτό ψητό συνταγή

1ο Διδακτικό Σενάριο – Εκπαιδευτική Διαδικασία Ανάγνωση κειμένου από δάσκαλο (μίμηση προτύπου / modeling) με χρήση δείκτη & κατάλληλη ταχύτητα – Ηχογράφηση ανάγνωσης κειμένου από μαθητή – Ακρόαση ανάγνωσης – Αυτοδιόρθωση – Σημείωση & εξήγηση άγνωστων λέξεων – Επανάληψη των ήδη μαθημένων Ερωτήσεις κατανόησης κειμένου & ελεύθερης ανάπτυξης: Ανάγνωση ερώτησης από μαθητή - Εξήγηση άγνωστων λέξεων & Απάντηση ερώτησης με τη βοήθεια της εικόνας του φυτού με τις λέξεις - Εντοπισμός δυσκολίας & διερεύνηση τρόπου σκέψης μαθητή - Εφαρμογή τεχνικής μίμησης προτύπου από δάσκαλο / Απάντηση εξηγώντας φωναχτά, απλά & σταδιακά (βήμα βήμα) τη διαδικασία σκέψης - Προσπάθεια απάντησης από μαθητή – Επανάληψη προηγούμενης διαδικασίας με πιο απλό τρόπο

1ο Διδακτικό Σενάριο – Εκπαιδευτική Διαδικασία Επανάληψη ίδιας διαδικασίας στα επόμενα κείμενα – Προφορική & γραπτή απάντηση – Από αρχική ανάγνωση δασκάλου σε ανάγνωση από κοινού & τελικά σε αρχική ανάγνωση μαθητή. Κείμενο με εικονίδιο ήχου: Ακρόαση κειμένου – Εξήγηση άγνωστων λέξεων – Προσπάθεια διήγησης κειμένου από μαθητή – Εντοπισμός δυσκολίας & ταυτόχρονη ακρόαση & παρατήρηση κειμένου - Διήγηση κειμένου από μαθητή – Βοηθητικές ερωτήσεις από δάσκαλο - Εφαρμογή τεχνικής μίμησης προτύπου από δάσκαλο / Εκτέλεση εξηγώντας φωναχτά, απλά & σταδιακά (βήμα βήμα) τη διαδικασία. 

1ο Διδακτικό Σενάριο – Εκπαιδευτική Διαδικασία Ασκήσεις: Ανάγνωση ερώτησης & παραδείγματος από μαθητή – Εξήγηση άγνωστων λέξεων – Προφορική & γραπτή απάντηση - Εντοπισμός δυσκολίας & διερεύνηση τρόπου σκέψης μαθητή - Εφαρμογή τεχνικής μίμησης προτύπου από δάσκαλο / Απάντηση εξηγώντας φωναχτά, απλά & σταδιακά (βήμα βήμα) τη διαδικασία σκέψης - Προσπάθεια απάντησης από μαθητή – Επανάληψη προηγούμενης διαδικασίας με πιο απλό τρόπο – Ενίσχυση μνημονικής ικανότητας μέσα από την εικόνα του φυτού με τις λέξεις Ασκήσεις γραμματικής Β΄ Μέρους: Επανάληψη προηγούμενου επιπέδου & σταδιακή κάλυψη της ύλης - Επίλυση ασκήσεων σύμφωνα με τις δυνατότητες & το επίπεδο του μαθητή 

1ο Διδακτικό Σενάριο – Εκπαιδευτική Διαδικασία Κατανόηση προφορικού λόγου: Ανάγνωση ερώτησης & παραδείγματος από μαθητή - Εξήγηση άγνωστων λέξεων – Ακρόαση κειμένου & συμπλήρωση πίνακα από μαθητή – Επανάληψη τρεις φορές - Εντοπισμός δυσκολίας & προσπάθεια απάντησης – Βοηθητικές ερωτήσεις από δάσκαλο - Εφαρμογή τεχνικής μίμησης προτύπου από δάσκαλο / Φωναχτή & απλή (βήμα βήμα) εξήγηση της διαδικασίας – Ενίσχυση μνημονικής ικανότητας μέσα από την εικόνα του φυτού με τις λέξεις Κατανόηση γραπτού λόγου: Ανάγνωση κειμένων από μαθητή – Εξήγηση σημασίας λέξεων – Επίλυση ασκήσεων – Βοηθητικές ερωτήσεις από δάσκαλο, εντοπισμός δυσκολίας & εύρεση νέου τρόπου επίλυσης - Εφαρμογή τεχνικής μίμησης προτύπου από δάσκαλο / Φωναχτή & απλή (βήμα βήμα) εξήγηση της διαδικασίας 

1ο Διδακτικό Σενάριο – Εκπαιδευτική Διαδικασία Παραγωγή γραπτού λόγου: Εξήγηση σχεδιαγράμματος από δάσκαλο – Εμπλουτισμός σχεδιαγράμματος από μαθητή – Σύνταξη μίας-μίας παραγράφου προφορικά & γραπτά – Υποστήριξη από δάσκαλο Αξιολόγηση: Ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων – Γνώση μεθόδου & βημάτων σκέψης για την εκτέλεση της κάθε δραστηριότητας - Παιχνίδι ρόλων (role-playing) δασκάλου / μαθητή ή μαθητή / μαθητή με θέμα τη διατροφή για αξιολόγηση επιμέρους στόχων & αφομοίωση νέου λεξιλογίου

2ο Διδακτικό Σενάριο – Εισαγωγή Εκπαιδευτικός Στόχος: Κατανόηση προφορικού & γραπτού λόγου – Παραγωγή προφορικού & γραπτού λόγου Επιμέρους Στόχοι: Βελτίωση αναγνωστικής ικανότητας - Κατανόηση γραπτού & προφορικού λόγου – Εμπλουτισμός λεξιλογίου - Εξάσκηση προφορικής, γραπτής έκφρασης & ακουστικής ικανότητας – Παραγωγή γραπτού λόγου - Επανάληψη και Εξάσκηση γραμματικής, μορφολογίας, σύνταξης – Ενίσχυση μεταγνωστικών ικανοτήτων Υλικό: Γ΄ Επίπεδο, 1η Ενότητα (σελίδες από 29 έως 52), μαγνητοφωνάκι, cd Προτεινόμενη Διάρκεια: 4 - 5 διδακτικές ώρες (1 δ.ώ. = 45΄)

2ο Διδακτικό Σενάριο – Εκπαιδευτική Διαδικασία Ανάγνωση τίτλου ενότητας «Πλανήτης Γη - Κόσμος» από μαθητή – Πρόβλεψη περιεχομένου κεφαλαίου από μαθητή - Ενεργοποίηση προηγούμενης γνώσης / Κατάθεση προσωπικών εμπειριών μαθητή & δασκάλου Ανάγνωση τίτλου «Το παγκόσμιο χωριό σε αριθμούς» από μαθητή - Παρατήρηση εικόνας & πρόβλεψη περιεχομένου κειμένου Εμπλουτισμός & αφομοίωση λεξιλογίου με θέμα τον «πλανήτη – κόσμο» μέσα από καταιγισμό ιδεών:  

2ο Διδακτικό Σενάριο – Καταιγισμός Ιδεών (Brainstorming) εξωγήινος ανθρωπότητα στέγη κόσμος αιχμαλωσία παγκόσμιος μετανάστης

2ο Διδακτικό Σενάριο – Εκπαιδευτική Διαδικασία Ηχογράφηση ανάγνωσης κειμένου από μαθητή – Ακρόαση ανάγνωσης – Αυτοδιόρθωση – Σημείωση & εξήγηση άγνωστων λέξεων – Επανάληψη των ήδη μαθημένων Ερωτήσεις κατανόησης κειμένου & ελεύθερης ανάπτυξης: Ανάγνωση ερώτησης από μαθητή - Εξήγηση άγνωστων λέξεων & Απάντηση ερώτησης με τη βοήθεια της εικόνας του πλανήτη με τις λέξεις - Εντοπισμός δυσκολίας & διερεύνηση τρόπου σκέψης μαθητή - Εφαρμογή τεχνικής μίμησης προτύπου από δάσκαλο / Απάντηση εξηγώντας φωναχτά, απλά & σταδιακά (βήμα βήμα) τη διαδικασία σκέψης - Προσπάθεια απάντησης από μαθητή – Επανάληψη προηγούμενης διαδικασίας με πιο απλό τρόπο    

2ο Διδακτικό Σενάριο – Εκπαιδευτική Διαδικασία Επανάληψη ίδιας διαδικασίας στα επόμενα κείμενα – Εμπλουτισμός λεξιλογίου κειμένου & αφομοίωση μέσα από καταιγισμό ιδεών Ασκήσεις: Ανάγνωση ερώτησης & παραδείγματος από μαθητή – Εξήγηση άγνωστων λέξεων – Προφορική & γραπτή απάντηση - Εντοπισμός δυσκολίας & διερεύνηση τρόπου σκέψης μαθητή - Εφαρμογή τεχνικής μίμησης προτύπου από δάσκαλο / Φωναχτή & απλή (βήμα βήμα) εξήγηση διαδικασίας σκέψης - Απάντηση από μαθητή – Επανάληψη προηγούμενης διαδικασίας με πιο απλό τρόπο – Ενίσχυση μνημονικής ικανότητας με τις εικόνες του καταιγισμού ιδεών 

2ο Διδακτικό Σενάριο – Εκπαιδευτική Διαδικασία Ασκήσεις γραμματικής Β΄ Μέρους: Επανάληψη προηγούμενου επιπέδου & σταδιακή κάλυψη της ύλης - Επίλυση ασκήσεων σύμφωνα με τις δυνατότητες & το επίπεδο του μαθητή Κατανόηση προφορικού λόγου: Ανάγνωση ερώτησης & παραδείγματος από μαθητή - Εξήγηση άγνωστων λέξεων – Ακρόαση κειμένου & συμπλήρωση πίνακα από μαθητή – Επανάληψη τρεις φορές - Εντοπισμός δυσκολίας & προσπάθεια απάντησης – Βοηθητικές ερωτήσεις από δάσκαλο - Εφαρμογή τεχνικής μίμησης προτύπου από δάσκαλο / Φωναχτή & απλή (βήμα βήμα) εξήγηση της διαδικασίας – Ενίσχυση μνημονικής ικανότητας μέσα από τις εικόνες με τις λέξεις

2ο Διδακτικό Σενάριο – Εκπαιδευτική Διαδικασία Κατανόηση γραπτού λόγου: Ανάγνωση κειμένων από μαθητή – Εξήγηση σημασίας λέξεων – Επίλυση ασκήσεων – Βοηθητικές ερωτήσεις από δάσκαλο, εντοπισμός δυσκολίας & εύρεση νέου τρόπου επίλυσης - Εφαρμογή τεχνικής μίμησης προτύπου από δάσκαλο / Φωναχτή & απλή (βήμα βήμα) εξήγηση της διαδικασίας Παραγωγή γραπτού λόγου: Δημιουργία & εμπλουτισμός σχεδιαγράμματος από μαθητή – Σύνταξη μίας-μίας παραγράφου προφορικά & γραπτά – Υποστήριξη από δάσκαλο  Αξιολόγηση: Ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων – Γνώση μεθόδου & βημάτων σκέψης για την εκτέλεση της κάθε δραστηριότητας - Παιχνίδι ρόλων (role-playing) δασκάλου / μαθητή ή μαθητή / μαθητή με θέμα τον πλανήτη γη & τον κόσμο

3ο Διδακτικό Σενάριο – Εισαγωγή Εκπαιδευτικός Στόχος: Κατανόηση προφορικού & γραπτού λόγου – Παραγωγή προφορικού & γραπτού λόγου Επιμέρους Στόχοι: Βελτίωση αναγνωστικής ικανότητας - Κατανόηση γραπτού & προφορικού λόγου – Εμπλουτισμός λεξιλογίου - Εξάσκηση προφορικής, γραπτής έκφρασης & ακουστικής ικανότητας – Παραγωγή γραπτού λόγου - Επανάληψη και Εξάσκηση γραμματικής, μορφολογίας, σύνταξης – Ενίσχυση μεταγνωστικών ικανοτήτων Υλικό: Γ΄ Επίπεδο, 10η Ενότητα (σελίδες από 227 έως 244), μαγνητοφωνάκι, cd Προτεινόμενη Διάρκεια: 4 - 5 διδακτικές ώρες (1 δ.ώ. = 45΄)

3ο Διδακτικό Σενάριο – Εκπαιδευτική Διαδικασία Ανάγνωση τίτλου ενότητας «Δημόσιος Βίος: Πολίτευμα, Εκλογές, Δικαιοσύνη» από μαθητή – Πρόβλεψη περιεχομένου κεφαλαίου από μαθητή - Ενεργοποίηση προηγούμενης γνώσης / Κατάθεση προσωπικών εμπειριών μαθητή & δασκάλου Ανάγνωση τίτλου «Πολίτευμα» από μαθητή - Παρατήρηση εικόνας & πρόβλεψη περιεχομένου κειμένου Εμπλουτισμός & αφομοίωση λεξιλογίου με θέμα το «πολίτευμα» μέσα από καταιγισμό ιδεών: 

3ο Διδακτικό Σενάριο – Καταιγισμός Ιδεών (Brainstorming) Προδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία Σύνταγμα πολίτευμα καθεστώς κράτος αντιπρόσωπος ολιγαρχία δημοψήφισμα

3ο Διδακτικό Σενάριο – Εκπαιδευτική Διαδικασία Ηχογράφηση ανάγνωσης κειμένου από μαθητή – Ακρόαση ανάγνωσης – Αυτοδιόρθωση – Σημείωση & εξήγηση άγνωστων λέξεων – Επανάληψη των ήδη μαθημένων Ερωτήσεις κατανόησης κειμένου & ελεύθερης ανάπτυξης: Ανάγνωση ερώτησης από μαθητή - Εξήγηση άγνωστων λέξεων & Απάντηση ερώτησης με τη βοήθεια της εικόνας της κάλπης με τις λέξεις - Εντοπισμός δυσκολίας & διερεύνηση τρόπου σκέψης μαθητή – Ενθάρρυνση & υπενθύμιση ήδη χρησιμοποιημένων νοητικών διαδικασιών  Επανάληψη ίδιας διαδικασίας – Εμπλουτισμός λεξιλογίου κειμένου & αφομοίωση μέσα από καταιγισμό ιδεών

3ο Διδακτικό Σενάριο – Εκπαιδευτική Διαδικασία Ασκήσεις: Ανάγνωση ερώτησης & παραδείγματος από μαθητή – Εξήγηση άγνωστων λέξεων – Προφορική & γραπτή απάντηση - Εντοπισμός δυσκολίας & διερεύνηση τρόπου σκέψης μαθητή - Ενθάρρυνση & υπενθύμιση ήδη χρησιμοποιημένων νοητικών διαδικασιών - Ενίσχυση μνημονικής ικανότητας με τις εικόνες του καταιγισμού ιδεών Ασκήσεις γραμματικής Β΄ Μέρους: Επανάληψη προηγούμενου επιπέδου & σταδιακή κάλυψη της ύλης - Επίλυση ασκήσεων σύμφωνα με τις δυνατότητες & το επίπεδο του μαθητή

3ο Διδακτικό Σενάριο – Εκπαιδευτική Διαδικασία Κατανόηση προφορικού λόγου: Ανάγνωση ερώτησης & παραδείγματος από μαθητή - Εξήγηση άγνωστων λέξεων – Ακρόαση κειμένου & συμπλήρωση πίνακα από μαθητή – Επανάληψη τρεις φορές - Εντοπισμός δυσκολίας & προσπάθεια απάντησης – Βοηθητικές ερωτήσεις από δάσκαλο - Ενθάρρυνση & υπενθύμιση ήδη χρησιμοποιημένων νοητικών διαδικασιών – Ενίσχυση μνημονικής ικανότητας μέσα από τις εικόνες με τις λέξεις Κατανόηση γραπτού λόγου: Ανάγνωση κειμένων από μαθητή – Εξήγηση σημασίας λέξεων – Επίλυση ασκήσεων – Βοηθητικές ερωτήσεις από δάσκαλο, εντοπισμός δυσκολίας & εύρεση νέου τρόπου επίλυσης  

3ο Διδακτικό Σενάριο – Εκπαιδευτική Διαδικασία Παραγωγή γραπτού λόγου: Δημιουργία & εμπλουτισμός σχεδιαγράμματος από μαθητή – Σύνταξη μίας-μίας παραγράφου προφορικά & γραπτά – Παρατήρηση από δάσκαλο  Αξιολόγηση: Ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων – Γνώση μεθόδου & βημάτων σκέψης για την εκτέλεση της κάθε δραστηριότητας - Παιχνίδι ρόλων (role-playing) δασκάλου / μαθητή ή μαθητή / μαθητή με θέμα το πολίτευμα, τις εκλογές & τη δικαιοσύνη