ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : 2013-2014 3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΧΑΡΝΩΝ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: “ΜΟΥΣΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ” Υπεύθυνες καθηγήτριες : Κελεσάκου Αναστασία Βερνάρδου Ζωή Θεοτοκάτου Μερσίνη Αρμάου-Ρούσσου Βιργινία
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Διδασκαλία των τριών ξένων γλωσσών της Γ΄τάξης του γυμνασίου με τη χρήση ενός ευχάριστου, αποτελεσματικού και σύγχρονου τρόπου, μέσω της μουσικής κι ελληνικών τραγουδιών, που έχουν μεταφραστεί κι ερμηνευτεί στις διδασκόμενες γλώσσες. Η μουσική του Μίκη Θεοδωράκη μας ενέπνευσε για να επιτύχουμε το στόχο μας.
Εμβάθυνση στο νόημα , τη γραμματική και το λεξιλόγιο των τραγουδιών ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Εμβάθυνση στο νόημα , τη γραμματική και το λεξιλόγιο των τραγουδιών Προσέγγιση των ξένων γλωσσών με βιωματικό τρόπο, αγγίζοντας τα ενδιαφέροντα των μαθητών μέσω της μουσικής Παρακίνηση των μαθητών να αναζητήσουν με τη χρήση της νέας τεχνολογίας ( Internet), να κρίνουν και να επιλέξουν τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με το θέμα Συνειδητοποίηση της αξίας της συμμετοχής και της συνεργασίας, δεδομένου ότι οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ & ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ Ανάπτυξη του γλωσσολογικού (φωνητική, σύνταξη, γραμματική, λεξιλόγιο ) και του πολιτιστικού περιεχομένου των τραγουδιών 2. «Avec le temps, avec la pluie avec le sang qui a séché et la douleur qui vit en nous qui nous transperce et qui nous cloue. Notre douleur nous guidera» 1. «L'un près de l'autre se tiennent les amants qui se sont retrouvés pour cheminer côte à côte »
Παρουσίαση των παραπάνω πληροφοριών σε power point Δημιουργία ομάδων, κατανομή εργασιών για αναζήτηση υλικού σχετικά με τη ζωή και το έργο του συνθέτη, του στιχουργού και των ερμηνευτών των τραγουδιών Συνεργασία με την καθηγήτρια μουσικής και της χορωδίας του σχολείου για την ερμηνεία των τραγουδιών Παρουσίαση των παραπάνω πληροφοριών σε power point Δημιουργία ταινιών / power point με εικονική αφήγηση της πλοκής των τραγουδιών και των συναισθημάτων που προκαλούνται στα παιδιά του σήμερα Δημιουργία ζωγραφικής / σχεδίου / αφίσας εμπνευσμένων από ένα στίχο ή μία στροφή
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Οι μαθητές αποδέχθηκαν τις απόψεις των άλλων και συνεργάστηκαν αρμονικά συνειδητοποίησαν την αξία της ισότητας, της συνεργασίας, του αλληλοσεβασμού και της φιλίας μεταξύ των μελών μιας ομάδας συνέλεξαν τις σωστές πληροφορίες σχετικά με το θέμα εξασκήθηκαν στις ξένες γλώσσες προσεγγίζοντας βιωματικά την κουλτούρα των λαών που εκφράζονται και μιλούν αυτές τις γλώσσες παρουσίασαν την εργασία τους στη σχολική κοινότητα, στο τέλος της χρονιάς
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ Αίθουσα προβολών του σχολείου Αίθουσα Πληροφορικής & Internet Βιβλιοθήκη του σχολείου Χαρτικά: Α4 χαρτί, χαρτόνι, μαρκαδόροι, ξυλομπογιές Φωτογραφίες, περιοδικά, εφημερίδες, βιβλία, υπολογιστής, βιντεοπροβολέας Αίθουσα μουσικής και μουσικά όργανα του σχολείου
ANNÉE SCOLAIRE: 2013-2014 3e COLLÈGE D’ ACHARNÈS PROJET INTERDISCIPLINAIRE: «LA MUSIQUE SANS FRONTIÈRES»
les paroles françaises sont écrites par Moustaki en 1970... “Nous sommes deux” Projet de classe 2013-14 PROPOSÉ POUR E-TWINNING 2014-15 Georges Moustaki interprète la chanson "Nous Sommes Deux", une version française de la chanson révolutionnaire grecque "Imaste dio, imaste tris“ composée par Mikis Théodorakis - les paroles françaises sont écrites par Moustaki en 1970...
BUT DU SUJET Enseigner les trois langues étrangères de la troisième classe de l'école secondaire d' une manière agréable, efficace et moderne, à travers la musique et des chansons grecques, traduites et interprétées dans les langues enseignées . La musique de Mikis Théodorakis nous a inspirés pour atteindre notre objectif .
OBJECTIFS SPECIFIQUES Approfondir le sens, la grammaire et le vocabulaire des chansons Développer chez les élèves des compétences de communication verbale et d’habilité écrite Rapprochement des langues étrangères d’une façon expérientielle, touchant les intérêts des élèves par la musique Motiver les élèves dans la recherche, le jugement et le choix des informations nécessaires sur le sujet, à l’aide de la nouvelle technologie (Internet) Apprendre aux élèves la valeur de la participation et de la collaboration puisqu’ ils travaillent en équipe.
MÉTHODOLOGIE ET OUTILS DE RECHERCHE Élaboration du contenu linguistique (phonétique, morphosyntaxe, grammaire, lexique) et culturel des chansons 2. «Avec le temps, avec la pluie avec le sang qui a séché et la douleur qui vit en nous qui nous transperce et qui nous cloue. Notre douleur nous guidera» 1. «L'un près de l'autre se tiennent les amants qui se sont retrouvés pour cheminer côte à côte »
Présentation des informations précédentes sur power point Création de groupes, répartition du travail concernant la recherche les documents pertinents sur la vie et l’œuvre du compositeur, de l’ auteur et des interprètes des chansons Collaboration avec le professeur de musique et le chorale du collège pour interpréter les chansons Présentation des informations précédentes sur power point Création de films / power points avec une narration virtuelle de l’ intrigue des chansons et des émotions entraînées aux enfants d' aujourd'hui Création de peinture/dessin/affiche inspiré(e)s d’un vers ou d’un couplet
RÉSULTATS Les élèves ont accepté les opinions des autres et ont travaillé ensemble harmonieusement ont réalisé la valeur de l'amitié, de la collaboration et de l'égalité entre les membres d'un groupe ont pu collecter les bonnes informations sur la question et en ont choisi les plus importantes à enregistrer se sont exercés en langues étrangères atteignant la culture des pays / peuples qui s’expriment et parlent ces langues d’une façon expérientielle ont présenté leur projet à la communauté scolaire à la fin de l’ année scolaire