Βασικές Αρχές Mentoring.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Ίδρυμα Κοινωνικής Εργασίας – Χατζηπατέρειο Κ.Α.Σ.Π.
Καλώς ήρθατε. Όραμα της AIESEC είναι να αναπτύξει τα μέλη της μέσα από τις εμπειρίες που τους προσφέρει και να τους παρέχει πολιτισμική και εργασιακή.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Προσωπικές δεξιότητες
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.3 Χαρακτηριστικά των δικτύων για τα προγράμματα κινητικότητας: IVT, PLM, VETPRO.
Βιώσιμη Επιχειρηματικότητα στην Αθήνα
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Όλγα Σταυροπούλου – Σαλαμούρη Μίλητος Αναδυόμενες Τεχνολογίες & Υπηρεσίες.
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.2 Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Coaching : Διαφορετική οπτική στην κρίση
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
Induction Course/Πρόγραμμα ένταξης στην εταιρία Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει τα μέσα που χρειάζονται για την επιτυχημένη ένταξη νέων υπαλλήλων σε μια εταιρία.
Ανάπτυξη και Λειτουργία
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Όνομα:Χίνη Δήμητρα Εξάμηνο σπουδών:Δ Αριθμός μητρώου:3305.
ΣΕΡΡΕΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σύγχρονη και κορυφαία πρόκληση για τον κλάδο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός: η μελέτη μεθόδων προσέλκυσης και άσκησης.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
Ορισμός Έργου Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Αξιολόγηση Απόδοσης Εργασίας Νικόλαος Κωνσταντόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής.
9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Πέτρος Ροδακινιάς, Σύμβουλος Επιχειρηματικότητας, ΜΟΚΕ ΠΘ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (ΜΟΚΕ) Συμβουλευτική Επιχειρηματικότητας.
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Λειτουργίες διοίκησης
Αρχές Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων , 1ο εξάμηνο
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Ακαδημία Ταχυδρομικών Υπηρεσιών
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Project.
Λειτουργίες διοίκησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βασικές Αρχές Mentoring

Από που προήλθε ο όρος; Πρόκειται για μια αρχαία ελληνική λέξη, που προέρχεται από την ελληνική μυθολογία και συγκεκριμένα την Οδύσσεια του Ομήρου. Ο Οδυσσέας εμπιστεύτηκε την φροντίδα και καθοδήγηση του γιού του Τηλέμαχου στο φίλο του «Μέντορα». Στην πραγματικότητα ο Μέντορας ήταν η θεά Αθηνά μεταμορφωμένη σε έναν ηλικιωμένο και σεβαστό άνδρα (Carey & Weissman, 2010) 1970: ο όρος αναβίωσε μέσα από την επαγγελματική ανάπτυξη και τη βελτίωση των εργασιακών συνθηκών και την Ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού (Eng, 1986)

Τι είναι το Mentoring; Το mentoring είναι μια σχέση συνεργασίας μεταξύ δύο ατόμων επιτρέπει την ανταλλαγή εμπειριών, απόψεων, πληροφοριών και πρακτικών συμβουλών ενδυναμώνει και αναπτύσσει το συναίσθημα της αυτοπεποίθησης, ενισχύοντας τις επαγγελματικές και προσωπικές δεξιότητες και των δύο μερών διαρκεί για καθορισμένη χρονική περίοδο  προϋποθέτει τη θέληση και από τις δυο πλευρές (mentor & mentee) για την ανάπτυξη και συνεχή καλλιέργεια μιας σχέσης καλής επικοινωνίας, εμπιστοσύνης και σεβασμού

Λειτουργίες του mentoring Επαγγελματική ανάπτυξη: Προώθηση Προβολή/έκθεση Προπόνηση (coaching) Προστασία από επαγγελματικούς κινδύνους Ανάθεση εργασιακών προκλήσεων, απαιτητικών έργων Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη: Ενίσχυση αυτοπεποίθησης & αυτό-αποτελεσματικότητας Αποδοχή & επιβεβαίωση Φιλία Μοντελοποίηση ρόλου- παροχή προτύπου (Kram, 1985)

ΠΑΡΟΧΗ ΕΝΝΑΛΑΚΤΙΚΩΝ ΛΥΣΕΩΝ ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ ΠΡΟΚΛΗΣΕΩΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ Ρόλος Μέντορα ΠΑΡΟΧΗ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΠΑΡΟΧΗ ΚΙΝΗΤΡΩΝ ΠΑΡΟΧΗ ΕΝΝΑΛΑΚΤΙΚΩΝ ΛΥΣΕΩΝ ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ

Βασικές αρχές του mentoring Η Διαδικασία Το mentoring είναι μια πολύπλοκη διαδικασία και λειτουργία Περιλαμβάνει βοήθεια, υποστήριξη και καθοδήγηση αλλά όχι αξιολόγηση του καθοδηγούμενου Απαιτεί χρόνο και επικοινωνία Θα πρέπει να προσφέρει αυτάρκεια και ανεξαρτησία στον καθοδηγούμενο Είναι ξεχωριστή για κάθε μαθητευόμενο και προσαρμοσμένη στις ανάγκες του

Στάδια Μεντορικής Σχέσης 1ο Στάδιο:Μύηση (Initation) – Έναρξη σχέσης Συμβαίνει τους πρώτους έξι ως δώδεκα μήνες (Russell & Adams, 1997) Καθορίζεται το δίδυμο – μέντορας (mentor) και καθοδηγούμενος (protégé/mentee) Το νεότερο μέλος εντοπίζει το συνάδελφο, του οποίου αναγνωρίζει την αξία μέσα στον οργανισμό και το εμπειρότερο μέλος, αντίστοιχα επιλέγει τον καθοδηγούμενο, του οποίου η πορεία στον οργανισμό φαίνεται πολλά υποσχόμενη

2ο Στάδιο: Καλλιέργεια (Cultivation) – Ανάπτυξη της σχέσης Μέντορας και καθοδηγούμενος συναποφασίζουν τους σκοπούς, τα καθήκοντα, τους κανόνες και τους ρόλους Δουλεύουν μέσα στα συμφωνηθέντα πλαίσια Εντοπίζονται εντονότερα οι λειτουργίες της συμβουλευτικής καθοδήγησης επαγγελματικού και ψυχοκοινωνικού χαρακτήρα Σε αυτό το στάδιο της συμβουλευτικής σχέσης προκύπτουν τα περισσότερα οφέλη τόσο για τον μέντορα όσο και τον καθοδηγούμενο Διάρκεια είναι δύο ως πέντε έτη

3ο Στάδιο: Αποσύνδεση (Separation) – Ολοκλήρωση της συμβουλευτικής Μερική η πλήρης ανεξαρτητοποίηση του καθοδηγούμενου Φάση αποσύνδεσης η οποία περιλαμβάνει φυσικό ή/ και ψυχολογικό διαχωρισμό Διαρκεί από έξι μήνες έως δύο χρόνια (Scandura & Pellegrini, 2007)

4ο Στάδιο: Επαναπροσδιορισμός (Redefinition) της σχέσης Η συμβουλευτική καθοδήγηση τερματίζεται και το μεντορικό δίδυμο καλείται να αποφασίσει αν και υπό ποιες συνθήκες θα συνεχίσει την επαφή του Μέντορας και καθοδηγούμενος αξιολογούν την αλληλεπίδραση τους και αποφασίζουν την πορεία της Μπορεί είτε να τερματιστεί είτε να εξελιχθεί σε μια φιλία (Chao, 1997, Scandura, 1998)

Τα οφέλη για τον μαθητευόμενο Αναπτύσσει τις επικοινωνιακές και κοινωνικές του δεξιότητες Διερευνά νέες προοπτικές Προσδιορίζει νέους τομείς ανάπτυξης Βελτιώνει την αυτοπεποίθηση του Διευρύνει το προσωπικό δίκτυο επαφών Δημιουργεί προοπτικές επιχειρηματικής ανάπτυξης και προόδου Αποκτά νέες γνώσεις και δεξιότητες

Τα οφέλη για τον μέντορα Παρακολουθεί δωρεάν κατάρτιση σε βασικές γνώσεις mentoring Βελτιώνει τις επικοινωνιακές και οργανωτικές του δεξιότητες Αυξάνει την αυτό-εκτίμηση του και την ικανοποίηση του από την εργασία του Επηρεάζει θετικά τις επόμενες γενιές Γίνεται πρότυπο για άλλους επαγγελματίες/ επιχειρηματίες Μοιράζει τις γνώσεις και την εμπειρία του Διευρύνει το δίκτυο επαφών του

Χαρακτηριστικά του «Καλού Μέντορα» Ο καλός μέντορας είναι δεσμευμένος με το ρόλο του Αποδέχεται τον προστατευόμενο Μπορεί να προσφέρει υποστήριξη και καθοδήγηση Είναι αποτελεσματικός στις διαφορετικές διαπροσωπικές σχέσεις Αποτελεί πρότυπο συνεχούς μάθησης Αποπνέει αισιοδοξία και ελπίδα (James B. Rowley, 1999)

Καλές Πρακτικές Mentoring (1) Το κατάλληλο ταίριασμα ανάμεσα σε mentor και mentee Ξεκάθαροι στόχοι και σκοποί της μεντορικής σχέσης Αμοιβαιότητα Καθορισμός χρόνου δέσμευσης στη σχέση Σχεδιασμός δραστηριοτήτων κατά την πάροδο του χρόνου Σταθεροποίησης της δυαδικής σχέσης Δημιουργία συλλογικότητας Τακτική επικοινωνία ανάμεσα στα δύο μέλη

Καλές Πρακτικές Mentoring (2) Ανταλλαγή συχνής ανατροφοδότησης ανάμεσα σε mentor και mentee Δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος Προστασία και καθοδήγηση του mentee Παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης Επίτευξη ισορροπίας ζωής Συμβουλές για επαγγελματική εξέλιξη Ενσωμάτωση του mentee στο πλαίσιο

Καλές Πρακτικές Mentoring (3) Εκμάθηση τεχνικών δικτύωσης Διευκόλυνση της κοινωνικοποίησης Κινητοποίηση των θεσμικών πόρων Διοικητική υποστήριξη Παροχή προγραμμάτων mentoring (Nick Jan M. et al, 2012)

Προγράμματα Mentoring Πεδία Εφαρμογής: Οργανισμοί Εταιρείες Στον ακαδημαϊκό χώρο (Πανεπιστήμια κλπ.) Είδη: Τυπικά Άτυπα

Μελέτη περίπτωσης (case study) Ο καθοδηγούμενος σας, Πέτρος θέλει να ανέβει στην ιεραρχία της εταιρείας στην οποία εργάζεστε και να πάρει προαγωγή. Σας ζητά να τον βοηθήσετε, μιλώντας στον προϊστάμενο για τη νέα πρόταση που θέλει να καταθέσει στη διοίκηση της εταιρείας. Ενώ έχετε κλείσει το ραντεβού με τον προϊστάμενο, μαθαίνετε από συνάδελφο σας ότι ο Πέτρος έχει υποκλέψει την πρόταση από έναν άλλο εργαζόμενο στο τμήμα του, ο οποίος όμως δεν έχει καταθέσει ακόμα την πρόταση στη διοίκηση.

Ερωτήματα Πως αισθάνεστε απέναντι στον Πέτρο; Ποιο είναι το επόμενο βήμα σας; Πότε χρειάζεται να κάνετε αυτές τις ενέργειες; Ποιοι είναι οι στόχοι σας σε αυτή την περίπτωση;

Ενδεικτική Βιβλιογραφία E. C. Carey and D. E. Weissman, “Understanding and finding mentorship: a review for junior faculty,” Journal of Palliative Medicine, vol. 13, no. 11, pp. 1373–1379, 2010. Georgia T. Chao, Mentoring Phases and Outcomes, JOURNAL OF VOCATIONAL BEHAVIOR 51, 15–28 (1997) ARTICLE NO. VB971591 Belle Rose Ragins, John L. Cotton, Mentor Functions and Outcomes: A Comparison of Men and Women in Formal and Informal Mentoring Relationships, Journal of Applied Psychology 1999, Vol. 84, No. 4, 529-550 James B. Rowley, The Good Mentor , Educational Leadership, May 1999 | Volume 56 | Number 8 Supporting New Teachers Pages 20-22