Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_4

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Advertisements

Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ορισμός εννοιολογικού χάρτη
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Σενάριο.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_5 Βασιλης Κολλιας
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΑΝΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ (ΣΤΟΛΗ) ΜΑΘΗΤΩΝ.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_3
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Χρησεις των ΤΠΕ με υψηλή προστιθέμενη αξία
Ευάγγελος Αθανασόπουλος
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Χαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες (concept maps)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_4 Βασιλης Κολλιας vkollias@uth.gr

Στο προηγουμενο μάθημα Σχεδιασμος για κινητοποιηση με βαση το μοντελο ARCS

Η μάθηση των ονείρων μας: Μαθηση με νοημα Ενεργητική Active(παρατηρουμε τι γινεται και προσπαθουμε να βγάλουμε νοημα, επεμβαινουμε επιρεάζοντας την πορεια των πραγμάτων στη βαση δικων μας υποθέσεων) Σε αρμονία με επιθυμίες / στοχους μας Intentional(οι στοχοι «είναι δικοι μας και δεν μας επιβλήθηκαν», εχουμε λογο στην πορεια της μάθησης: τι και πώς μαθαινουμε) Αυθεντική Authentic(μας επιτρέπει να φέρουμε αρκετή γνώση και δεξιότητες που ήδη έχουμε, γιατι είναι αρκετά συνθετη ώστε να επιτρέπει πολλές «εισόδους» και με αρκετές επικαλύψεις με καταστάσεις στις οποιες έχουμε προηγουμενη εμπειρία και έχουν νοημα στη ζωη μας) Δημιουργική και αναστοχαστική Constructive (δινει ευκαιριες να αναπαραστήσουμε, να εκφρασουμε αυτό που καταλάβαμε ή δεν καταλαβαμε, να φτιάξουμε αναλογίες και ακομα να το δουμε ως κομμάτι της δικής μας προσωπικής ιστορίας) Συνεργατική Cooperative (με συνδιασμο της δικής μας δουλειάς με τη δουλειά άλλων και με έντονη εμπλοκη σε συζητήσεις. Ακομα και αν μας αρέσει πολύ να δουλευουμε μονοι μας η ανατροφοδότηση των άλλων, η επιβίωση της δουλειάς μας σε κριτική, ο συνδιασμος της με τη δουλειά άλλων είναι που της δινει αντικειμενική υπόσταση)

Meaningful learning http://fcit.usf.edu/matrix/matrix.php http://www.azk12.org/tim/ Δειτε και αυτό https://www.coursera.org/browse/social-sciences/education?languages=en

Κατηγοριοποιηση χρησεων Και προτάσεις

Ο μαθητης χρησιμοποιει υπολογιστές για να: Ψάξει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα Δουλέψει με πειράματα Κατασκευάσει καλύτερα «κείμενα» Κατασκευάσει και ερευνήσει μοντέλα φαινομένων Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες Επικοινωνήσει αποτελεσματικότερα Σχεδιάσει Οπτικοποιήσει Αξιολογήσει τη μάθησή του

Ο μαθητης χρησιμοποιει υπολογιστές για να: Ψάξει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα Δουλέψει με πειράματα Κατασκευάσει καλύτερα «κείμενα» Κατασκευάσει και ερευνήσει μοντέλα φαινομένων Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες Επικοινωνήσει αποτελεσματικότερα Σχεδιάσει Οπτικοποιήσει Αξιολογήσει τη μάθησή του

Γραφω αποτελεσματικότερα Κεντρική η σημασία της γραφής ως εργαλείου που προωθει την κατανόηση σε κάθε μάθημα Ενας επαρκής συγγραφέας: Θετει στοχους Διαμορφωνει ένα σχέδιο δράσης Οργανώνει τις ίδεες του Συνθέτει το κειμενο Διορθωνει και διαμορφώνει το τελικο κειμενο

Γραφω αποτελεσματικότερα: σχεδίαση και οργάνωση Υποστηριξη της σχεδίασης της συγγραφής και της οργάνωσης των ιδεών Πχ χρηση εννοιολογικου χάρτη Παράδειγμα χρησης: Α) οι μαθητές βαζουν ιδέες, ενώ στον υπολογιστη κάποιος τις καταγραφει και με τον προτζέκτορα προβάλονται στον πινακα Β) Οι μαθητές ομαδοποιουν τις ιδέες (και εισάγουν νέες κατηγορίες για ομαδοποίηση) Γ) Οι μαθητές επεξεργάζονται τον χάρτη (σβηνουν ιδεες που ξαναεμφανίστηκαν, σβηνουν μεμονωμένες ιδεες, κάνουν πιο σαφεις τις συνδέσεις)

Συμβουλη Στον σχεδιασμό υποστηριξτε τους μαθητές να σχεδιάσουν μαζι τους δικους τους χάρτες και όχι να αντιγράψουν τους δικους σας

Γραφω αποτελεσματικότερα: Υποστήριξη της παρουσίασης Η παρουσιαση μπορει να είναι «πολλά πραγματα»: Κατασκευή κειμένου Κατασκευη πολυμεσικής παρουσίασης Δημιουργία κάποιου τεχνήματος για το διαδικτυο (και υπάρχουν πολλά τέτοια)

Τι μπορει να προσφέρει ένα λογισμικο παρουσίασης όπως το Power point? Οι δικές σας ιδέες

Τι μπορει να προσφέρει ένα λογισμικο παρουσίασης όπως το Power point? Τις προκατ παρουσιάσεις (δεν είναι όπως η διδασκαλία της δομης ενός κειμενικου είδους;) Χρησιμοποιώντας τη «Διάρθρωση» μπορειτε να δείτε μια περίληψη όλης της παρουσίασης και να τη χειρισθείτε Μεσα από το επιπεδα bullets φαινεται η διάρθρωση της εργασίας («ανάλογο» με την ιεραρχία σε ένα εννοιολογικό χάρτη) Δημιουργία υπερσυνδέσμων (εντος και εκτος) Εκμετάλλευση της δυνατότητας για σχόλια Τι θα μπορουσε να πάει στραβά και πώς θα μπορουσαμε να το εκμεταλευτούμε;

Γραφω αποτελεσματικότερα: Υποστηριξη δημιουργικής γραφής με τεχνολογία http://50ways.wikispaces.com/ Και αντιστοιχα εργαλεια http://50ways.wikispaces.com/StoryTools

Γράφω αποτελεσματικότερα: Υποστήριξη συνεργατικής συγγραφής με τεχνολογία Σε ποια κομματια της συγγραφής μπορει να υπάρξει συνεργασία; Ιδεοθυελλα Δομηση της ροής της συγγραφής Δημιουργια κειμένου που μπορει να είναι χρησιμο στην τελική έκδοση Διόρθωση κειμένων Διαπραγμάτευση για οποιοδήποτε από τα παρακάτω κομμάτια Χρηση των opendocs της google

Γραφω αποτελεσματικότερα: Υποστηριξη συνεργατικής συγγραφής με τεχνολογία Παρατηρήσεις: Μπορουμε να έχουμε συνεργασιες αναμεσα σε διαφορετικά σχολεία. Ολοι οι μαθητές δεν χρειάζεται να κάνουν το ιδιο (http://www.sch.gr/schools/2010-03-23-14-16-15 ) Δυο ερωτήματα: Α) ποιο είναι πραγματι το όφελος εδώ; Β) ποσο διακινδυνεύουμε απωλεια ενδιαφέροντος;

Γραφω αποτελεσματικοτερα: Υποστηριξη της αξιολόγησης από παιδιά της ίδιας ηλικίας Προβλημα: ανάγκη για πολλαπλά drafts, αναγκη για ανατροφοδοτηση, μποτιλιάρισμα στο διδάσκοντα Αποτέλεσμα: Οι μαθητές δεν δημιουργουν πολλαπλά drafts Πιθανη στρατηγική: χρηση της τεχνολογίας για γρηγορη παροχή αξιολόγησης από συνομηλίκους (αναπτυξη δεξιοτήτων αξιολόγησης, υπευθυνότητας για τη μάθησή τους, ικανοτήτων γραφής) http://www.lrdc.pitt.edu/projects/pdetail.asp?Proj_ID=2 Ιδεες;

Πειραματιζομαι Οι μαθητες κάνουν υποθέσεις, βγάζουν συμπεράσματα, φαντάζονται προοπτικές, ελέγχουν: κοινος παρονομαστής η σκέψη με βάση την αιτιότητα Προβλέψεις Πιθανες συνέπειες Υποθέσεις για πιθανά αίτια

Πειραματιζομαι Κατασκευή υποθέσεων μεσω μικρόκοσμων (πχ Microwords Pro(http://www.microworlds.com/webplayer/indexwin.html , http://www.youtube.com/watch?v=r8emts-XxjQ ), Interactive Physics, Sim Calc) (ή το ThinkerTools http://thinkertools.org/index.html ) Πειραματισμός με προσομοιώσεις, Phet , SimCity Serious Games (http://www.academiccolab.org/resources/documents/Good_Learning.pdf ) Εμβυθιση σε φανταστικους κοσμους (virtual worlds)

Κατηγοριοποιήσαμε χρήσεις των ΤΠΕ από τη σκοπιά αυτή Ψάχνει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα Δουλεύει με πειράματα Κατασκευάζει καλύτερα «κείμενα» Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες Επικοινωνεί αποτελεσματικότερα Σχεδιάζει Οπτικοποιεί Αξιολογεί τη μάθησή του

Συνεχιζουμε: Ψάχνει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα Δουλεύει με πειράματα Κατασκευάζει καλύτερα «κείμενα» Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες Επικοινωνει αποτελεσματικότερα Σχεδιάζει Οπτικοποιεί Αξιολογεί τη μάθησή του

Οπτικοποιει Ενώ μπορουμε να μιλήσουμε ανταποκρινόμενοι σε αυτό που ακουμε ή να ενεργήσουμε με το σώμα μας ανταποκρινόμενοι σε αυτό που νοιώθουμε δεν μπορουμε με κάποιο άμεσο τροπο να «προβάλουμε» τις «εικονες του νου μας». Χρησιμοποιουμε διάφορα μέσα αλλά έχουμε προσβαση και στις ΤΠΕ. Χρησεις της οπτικοποιησης: Ερμηνευτική Εκφραστική «Κινητήρια σε δημιουργικότητα» (δικος μου ορος που αναφέρεται στην εκμετάλευση της δυναμης της αναλογίας)

Οπτικοποιηση Κατ αρχην εδώ μιλάμε για ενεργοποίηση του μαθητή ΑΡΑ Κατ αρχην εδώ μιλάμε για ενεργοποίηση του μαθητή ΑΡΑ ΔΕΝ μιλάμε για πχ οπτικο ψηφιακό υλικο που χρησιμοποιούν οι δασκαλοι πχ για αφορμηση! Ή σε καποια φάση του μαθήματος για να ενισχυσουν την κινητοποιηση.

Οπτικοποιηση: Η ερμηνευτική της χρηση από τους μαθητές (1/2) Οπτικοποίηση επιστημονικών ιδεών (phet, McSpartan, eChem, Molecular Workbench, google earth) Παραδειγμα επιστημονικού ελέγχου: Wu H.K., Krajck, J.S., Soloway E. (2001) Promoting understanding of chemical representations: Students’ use of a visualization tool in the classroom. Journal of Research in Science Teaching, 38(7); 821-842 Οπτικοποιηση Μαθηματικών Ιδεών (graphing calculators, Tinker plots (εξελιξη του Table Top) http://go.keycurriculum.com/tinkerplots_trial.html http://www.youtube.com/watch?v=Y7SUiQ94fl8 , γεωμετρια http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_interactive_geometry_software )

Οπτικοποιηση: Η ερμηνευτική της χρηση από τους μαθητές (2/2) Οπτικοποιηση με φωτογραφικες μηχανές και κινητά τηλέφωνα Δημιουργια ντοκυμαντέρ (πχ για τοπικα ζητήματα ή αντιπαραθέσεις) Οπτιοκοποίηση με βιντεο Δημιουργια ψηφιακων ιστοριών Οπτικοποίηση δεξιοτήτων που θέλουμε να αφομοιώσουν οι μαθητές και κοινή σκέψη πάνω στο βιντεο Μοντελοποιηση με βιντεο και ανατροφοδότιση

Οπτικοποιηση: Η εκφραστική της χρηση από τους μαθητές Αναστοχαστική επεξεργασία του βιντεο (οι μαθητές σκέφτονται πάνω σε βιντεο που καταγράφει τη δική τους απόδοση). (θελει διάκριση) Οι μαθητές μαζι με το δάσκαλο δημιουργουν μια μικρή ταινια για να διδάξουν μια στρατηγική. (ένα ειδος videotutorial). Πχ το πώς ένας «παραδειγματικός» μαθητής σχεδιάζει τη συγγραφή μιας εργασίας. Ή το πώς αποφασιζει τι πράξη να χρησιμοποιήσει σε ένα πρόβλημα. (δωστε έμφαση στο να εκφραστουν και καποια από αυτά που δεν φαινονται: ληψη αποφάσεων, ερωτήσεις, υποθέσεις) Βρειτε τι κάνουν οι μαθητές καλά και δημιουργήστε μια ταινία όπου το κάνουν καλά και μετά δινουν κάποιες εξηγήσεις. Συγκρινετε «ιδανικα» βιντεο με βιντεο της πραγματικής δράσης των μαθητών Οπτικοποιηση σε debate: http://debategraph.org/home

Οπτικοποιηση: κινητοποιόντας τη δημιουργικότητα με αναλογίες Βιντεοσκοπηση της θεατρικής αναπαράστασης κάποιου φαινομένου και συγκριση με κάποιο πιο φορμαλιστικο μοντέλο. Πιθανη χρηση του google earth

Πειραματιζομαι Οι μαθητες κάνουν υποθέσεις, βγάζουν συμπεράσματα, φαντάζονται προοπτικές, ελέγχουν: κοινος παρονομαστής η σκέψη με βάση την αιτιότητα Προβλέψεις Πιθανες συνέπειες Υποθέσεις για πιθανά αίτια

Πειραματιζομαι Κατασκευή υποθέσεων μεσω μικρόκοσμων (πχ Microwords Pro(http://www.microworlds.com/webplayer/indexwin.html , http://www.youtube.com/watch?v=r8emts-XxjQ ), Interactive Physics, Sim Calc) (ή το ThinkerTools http://thinkertools.org/index.html ) Πειραματισμός με προσομοιώσεις, Phet , SimCity Serious Games (http://www.academiccolab.org/resources/documents/Good_Learning.pdf ) Εμβυθιση σε φανταστικους κοσμους (virtual worlds)

προτάσεις για το Δημοτικό στο Web2.-0 http://epetraki.blogspot.gr/p/blog-page_27.html

προτάσεις για το Δημοτικό στο Web2.-0 (2) Αυτό που συχνά βλεπουμε είναι ότι οι εκπαιδευτικοι, με τον κοινο νου και τις εμπειρίες τους, μπορουν να προχωρησουν αρκετά και να γινει αρκετή δουλειά και με ενδιαφέρον από τους μαθητες Αλλά εκει που ανοιγει πια η πορτα, που πια χρειάζεται πιο «μυαλωμένη» δουλειά, δεν έχουν την ειδική γνώση να υποστηρίξουν το παραπέρα: Με διαστάσεις/άξονες Με ρουμπρικες κριτηριων ποιότητας σε καθενα από αυτους τους άξονες. Με πλαισιο κινητοποιησης (συνδεση με κοινοτητα επαγγελματιών, δημιουργία τεχνημάτων ανώτερης ποιότητας) Δεν υπάρχει επομενο στάδιο Και Δεν υπάρχει ανάπτυξη γνωστικής προοπτικής για επομενο σταδιο

Κατηγοριοποιήσαμε χρήσεις των ΤΠΕ από τη σκοπιά αυτή : Ψάχνει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα Δουλεύει με πειράματα Κατασκευάζει καλύτερα «κείμενα» Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες Επικοινωνει αποτελεσματικότερα Σχεδιάζει Οπτικοποιεί Αξιολογεί τη μάθησή του

Συνεχίζουμε: Ψάχνει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα Δουλεύει με πειράματα Κατασκευάζει καλύτερα «κείμενα» Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες Επικοινωνει αποτελεσματικότερα Σχεδιάζει Οπτικοποιεί Αξιολογεί τη μάθησή του

Αποτελεσματικη συμμετοχή σε κοινότητες «Κατασκευη Γνώσης»- a la Επιστημονική Κοινότητα «Κατασκευή Γνώσης»- a la wiki Blogs Ο κοινος μας κοσμος Επαγγελματικές κοινότητες εκπαιδευτικών Κοινοτητες κοινου ενδιαφέροντος μέσα από ομάδες UseNet και NetNews

Κατασκευή Γνώσης α λα επιστημονική κοινότητα CSILE -> Knowledge Forum, Synergeia (Σε καποιο βαθμο τα εργαλεια του WISE είναι αντιστοιχα)

Κατασκευή Γνώσης α λα wiki Πχ wikispaces (Πιθανή εφαρμογή: συμμετοχή στην ελληνική wikipedia) Και αλλα παρομοια Βικιφθέγματα (http://el.wikiquote.org/wiki/%CE%9A%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B1_%CE%A3%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B1 ) Βικιβιβλία (http://el.wikibooks.org/wiki/%CE%9A%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B1_%CE%A3%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B1 ) Οδηγος ταξιδιων (http://wikitravel.org/en/Main_Page )

Κατασκευή Γνώσης α λα wiki (2) Παραδειγμα: http://juggle.wikia.com/wiki/Juggle_Wiki Μια καλη ιδεα: Δυσκολα προβληματα (πχ μια δυσκολη αποφαση) που ανοιγουν προς πολλές κατευθυνσεις Αρχιζουμε από κατι απλο Δημιουργουμε μια λιστα ή μια συλλογή από συνδέσμους Δημιουργουμε ένα χωρο για να ανεβάζουμε σχέδια Χώρος για ιδεοθυελλα Χρησιμοποιηση για σχεδιαση ή για σχολια

Blogs- Κοινα ενδιαφέροντα Πχ blogger (για να δημιουργησουμε) Μπορουμε να χρησιμοποιήσουμε υπάρχοντα blogs (πχ συγγραφέων ή αλλων ειδικών που βάζουν προσωπικές εντυπώσεις για ζητήματα της ειδικοτητάς τους) Blogs που μεταφέρουν προσωπικές εμπειρίες Ένα σημαντικο ζητήμα: Προσωπική εμπειρια- γνώση

Ο κοινος μας κοσμος iEARN (http://www.iearn.org/ ) Global SchoolNet Foundation (http://www.globalschoolnet.org/ ) KidLink (http://www.kidlink.org/ )

Κοινοτητες εκπαιδευτικών http://dialogos.greek-language.gr/ http://blogs.sch.gr/ http://learnscratchthroughcomics.wikidot.com/koinotita-scratch

Επικοινωνει αποτελεσματικοτερα Ασυγχρονη ανταλλαγή ιδεών με discussion boards και Φορουμ (http://coolweb.gr/sylloges-listes/lista-ellinika-forums/ ) Δημιουργια Φορουμ (πχ http://www.nabble.com/ ) Συγχρονη ανταλλαγή ιδεών με Interactive chats και Instant Messaging Videoconferencing (πχ Skype) (πχ συνδεση με ειδικους) Broadcasting με Podecasting, Internet Radio (Audacity ή Easypodecast για την επεξεργασία)

Κατηγοριοποιήσαμε χρήσεις των ΤΠΕ από τη σκοπιά αυτή : Ψάχνει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα Δουλεύει με πειράματα Κατασκευάζει καλύτερα «κείμενα» Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες Επικοινωνει αποτελεσματικότερα Σχεδιάζει Οπτικοποιεί Αξιολογεί τη μάθησή του

Στο μαθημα αυτό: Ψάχνει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα Δουλεύει με πειράματα Κατασκευάζει καλύτερα «κείμενα» Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες Επικοινωνει αποτελεσματικότερα Σχεδιάζει Οπτικοποιεί Αξιολογεί τη μάθησή του

Διερευνητική μάθηση με ΤΠΕ Αναζήτηση πληροφοριών χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο Ανοικτά διερευνητικά προβλήματα με ηγεσία των μαθητών Χρηση φορητών συσκευών για συλλογή δεδομένων Γκαλοπ

Αναζητηση πληροφοριών Τεχνικο κομμάτι Δεξιότητες Κατευθυνσεις Προσδιοριζουν από την αρχη το στοχο τους και γιατι θα τους είναι χρησιμος Συνειδητή επεξεργασια στρατηγικής αναζήτησης Στη διάρκεια της αναζητησης έλεγχος σχετικοτητας με τους στοχους (αυτορυθμιση) Ο αυτορυθμιζομενος μαθητής έχει στον νου του: ψαχνω για πληροφορια που θα με βοηθήσει να απαντήσω την ερώτηση…. Να αυξησω τις δικές μου γνώσεις σχετικά με…. Να αξιολογήσω την ιδέα …. Ποικιλες πηγες (όχι μονο google) Feeders

Αξιολογηση πληροφοριών Είναι σχετική με το θέμα μου; Μπορω να βασιστώ στα όσα διαβάζω εδώ; Αξιολογηση της πηγης Αξιολογηση του τροπου χειρισμου του θέματος Τριγωνοποίηση

Ανοικτά διερευνητικά προβλήματα με ηγεσία των μαθητών Web Quests (http://platform.openwebquest.org/ ) WISE (http://wise.berkeley.edu/webapp/previewprojectlist.html ) Stochasmos (www.stochasmos.org)

Χρηση φορητών συσκευών http://ebookbrowse.com/prensky-m-2005-listen-to-the-natives-educational-leadership-63-4-8-13-pdf-d151408843 Documents to Go Χρηση GPS Πειράματα πεδίου (πχ Vernier’s LabPro)

Γκαλοπ Πχ http://www.surveymonkey.com/

Αξιολόγηση κατανόησης με ΤΠΕ Αξιολογηση αυθεντικής κατανόησης με αυθεντική αξιολόγηση Αξιολόγηση με τη χρήση ηλεκτρονικών πορτφόλιο (http://net.educause.edu/ir/library/pdf/eli3001.pdf ) Αξιολογηση αποτελεσματικότητας χρησιμοποιόντας τεχνολογικά βασισμένες ρούμπρικες (http://www.rubrician.com/ ) (http://www.rubricbuilder.on.ca/ ) Αξιολογηση της μάθησης με τεστ που υποστηρίζονται τεχνολογικά (http://en.wikipedia.org/wiki/Computerized_adaptive_testing ) εφαρμογη: http://www.assess.com/index.html

Πορτφολιο Ευκαιρια να μάθουν για τη μάθηση (και το πώς μαθαινουν οι ιδιοι) Η επιλογη των κομματιών που θα περιληφθουν να γινεται από τους μαθητές Αναφερει το «πώς και» δημιουργηθηκε, στοχους, περιεχόμενο, κριτηρια αξιολόγησης, συμπεράσματα Στη διάρκεια του χρονου μπορει να έχει διαφορα περιεχομενα που είναι χρηστικά για το μαθητή. Στο τελος όμως μονο εκεινα που θέλει ο ιδιος να δημοσιοποιήσει Θα πρεπει να δειχνει σημάδια της προοδου στους στοχους που έχουν τεθεί

Στα προηγουμενα μαθήματα: Ψάχνει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα Δουλεύει με πειράματα Κατασκευάζει καλύτερα «κείμενα» Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες Επικοινωνει αποτελεσματικότερα Σχεδιάζει Οπτικοποιεί Αξιολογεί τη μάθησή του

Στο μαθημα αυτό: Ψάχνει να βρει την άκρη σε ενδιαφέροντα ερωτήματα Δουλεύει με πειράματα Κατασκευάζει καλύτερα «κείμενα» Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων Συμμετέχει αποτελεσματικότερα σε κοινότητες Επικοινωνει αποτελεσματικότερα Σχεδιάζει Οπτικοποιεί Αξιολογεί τη μάθησή του

Πριν όμως από αυτό Ας κάνουμε ένα review των εργαλειων τα οποια έχουμε στη διάθεσή μας για τους σχεδιασμους μας Ο οδηγός για το σενάριο Η κατάταξη κατά Jonassen Το μοντέλο ARCS για την κινητοποίηση Οι διαστάσεις της μάθησης με νοημα: Active, Intentional, Authentic, Cooperative, Constructive Οι μεγαλες κατηγοριες χρησης των ΤΠΕ που αναφέρονται στην προηγουμενη διαφάνεια

Επισης δειτε http://www.emints.org/conference-2013/presentation-materials/ http://tile.missouri.edu/index.html http://kite.missouri.edu/

Κατασκευάζει και ερευνά μοντέλα φαινομένων Μοντελοποιηση της γνωσης με εννοιολογικους χάρτες Μοντελοποιηση φαινομένων με συστήματα που αποδιδουν τη δυναμική των φαινομένων Μοντελοποιηση προβλημάτων με λογιστικά φύλλα Μοντελοποιηση της σκέψης με Νοημονα συστήματα Μοντελοποιηση εμπειριών με βασεις δεδομένων

Μοντελοποιηση της γνώσης με εννοιολογικούς χάρτες Προσδιορισμος σημαντικών εννοιών Χωρική τοποθέτησή τους Προσδιορισμος σχεσεων μεταξυ των εννοιών Χαρακτηρισμός τους ειδους των σχέσεων που υπάρχουν μεταξυ των εννοιών (Πολλοι τροποι υλοποιησης)

Μοντελοποιηση φαινομένων με συστήματα που αποδιδουν τη δυναμική των φαινομένων http://insightmaker.com/

Μοντελοποιηση προβλημάτων με λογιστικά φύλλα http://learntech.ties.k12.mn.us/Excel_Classroom_Projects http://www.forsythcountyschools.org/its/kadkins/spreadsheet.htm

αλλα Μοντελοποιηση της σκεψης με νοημονα συστήματα Μοντελοποιηση εμπειριών με βάσεις δεδομένων

Σχεδιάζει με ΤΠΕ http://www.sketchup.com/intl/en/industries/edu/primary.html

Σημερινο μάθημα Εστιαζουμε σε ενδιαφέροντες δράσεις του μαθητή με τις τεχνολογίες. Δράσεις που προωθουν τη μάθηση Ως ενδιάμεσο (κινητοποιηση ναι. Χρησεις ΤΠΕ;) http://fourfourastv.blogspot.gr/search/label/%CE%91%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%82%20%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CF%8E%CE%BD Και ένα σχετικο βιντεο της ΕΡΤ http://www.ert.gr/webtv/net/item/11004-Aggelos-Patsias-17-02-2013#.USiCIzed6 4-, 5:25-6:30, 10-, 13- , 17:30 - , 25-