Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Προσωπικές δεξιότητες
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Κοντές Ιωάννης ( ΑΕΜ :30650, γ εξάμηνο ) Τσιονάς Ιωάννης ( ΑΕΜ :30694, γ εξάμηνο )
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ιατρική του Ύπνου ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Βοηθώ Πρώτος » Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 12: Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Οι μέθοδοι και οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται στη ΘΚ Χαράλαμπος Πουλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και.
Η Ψυχιατρική Κλινική του Αιγινητείου Νοσοκομείου υπήρξε πάντα πρωτοπόρα στην εισαγωγή των νέων Ψυχιατρικών Θεραπευτικών μεθόδων στην Ελλάδα αλλά και στην.
ΣΧΕΣΙΟΣΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ Σειρά παραδόσεων από 09/10/09 – 08/01/10 Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Στόχοι Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Διαφορές μεταξύ θεωρητικών προσεγγίσεων (Ψυχανάλυση, Υπαρξισμός, Συμπεριφορισμός,
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
Μέτρηση Οστικής Πυκνότητας Όταν η έγκαιρη διάγνωση προλαμβάνει …
«Ελπίδα Ζωής» Αγγελική Μπαβέλλα- Επιστημονικά Υπεύθυνη-ψυχολόγος
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Κεφάλαιο 2 Αναδυόμενοι Πληθυσμοί και Υγεία
Προαγωγή υγείας Ορίζεται η διαδικασία ενδυνάμωσης των ανθρώπων ώστε να αυξήσουν τον έλεγχο της υγείας τους και να τη βελτιώσουν (WHO 1986, Naidoo&Wills.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εργασία: Συμβουλευτική σε οικογένεια με ανοϊκό μέλος
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Εργαστήρια Ε Εξαμήνου στον κλινικό χώρο
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Αποσυνδετικές διαταραχές
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου- οικογένειας: διαπροσωπικές σχέσεις - εργασία, αντιμετώπιση stress, συμβουλευτική πένθους  Προαγωγή υγείας και πρόληψη ασθένειας: αποφυγή επιβλαβών συνηθειών, διαχείριση παραγόντων κινδύνου, προσυμπτωματικός έλεγχος  Αποκατάσταση υγείας: εκπαίδευση σε θεραπευτικά σχήματα, πρακτικές αυτοφροντίδας, ενθάρρυνση ανεξαρτησίας, αναζήτηση κατάλληλης βοήθειας

Για να επιτευχθούν αυτοί οι σκοποί ο νοσηλευτής πρέπει να λάβει υπόψη του τις ακόλουθες αρχές μάθησης:  Η μάθηση είναι πιο αποτελεσματική όταν ανταποκρίνεται σε αποδεκτή ανάγκη του ατόμου  Η ενεργός συμμετοχή του ατόμου είναι σημαντικό στοιχείο της μάθησης  Η μάθηση διεξάγεται αποδοτικότερα όταν το υλικό εμπίπτει στα ενδιαφέροντα του ατόμου

 Η μάθηση γίνεται ευκολότερη όταν το υλικό που προσφέρεται για διδασκαλία σχετίζεται με τις γνώσεις των ατόμων  Η μάθηση εμπεδώνεται όταν οι προσφερόμενες γνώσεις τεθούν γρήγορα σε εφαρμογή  Η μάθηση πρέπει να ανατροφοδοτείται  Η μάθηση γίνεται ευκολότερη όταν ο ασθενής είναι ενήμερος για την πρόοδό του αλλά και τα ελλείμματα γνώσης του

Διεργασία διδασκαλίας/μάθησης 1.Ανάγκες ασθενή 2.Ασθενής: προθυμία και ικανότητα μάθησης, στάσεις και κίνητρα 3. Περιβαλλοντολογικές συνθήκες 4. Διδάσκων: ικανότητα εκπαίδευσης, διάθεση, λοιπός φόρτος εργασίας Προγραμματισμένη ή μη διδασκαλία Ατομική ή ομαδική διδασκαλία

Αρχές διδασκαλίας-μάθησης ασθενή  Η διδασκαλία διευκολύνεται από την ανάπτυξη θεραπευτικής σχέσης, εμπιστοσύνης και αποτελεσματικής επικοινωνίας  Λεπτομερής αξιολόγηση αναγκών των ασθενών και των παραγόντων που ενδέχεται να επηρεάσουν τη μάθηση  Ο ασθενής πρέπει να θεωρεί σημαντικούς τους εκπαιδευτικούς σκοπούς  Εφαρμογή πλάνου διδασκαλίας με πολλαπλές στρατηγικές, που λαμβάνει υπόψη τις προηγούμενες εμπειρίες του ασθενή  Οι αλλαγές συμπεριφοράς πρέπει να είναι ρεαλιστικές βάσει των χρονικών και άλλων περιορισμών

Συμβουλευτική ασθενών  Διάγνωση αναγκών ασθενούς: έλλειψη γνώσεων, δεξιοτήτων ή στάσεων  Οι νοσηλευτές δε μπορούν να διδάξουν γνώσεις και δεξιότητες, αν δεν τις γνωρίζουν καλά οι ίδιοι  Συμβουλευτική μικρής διάρκειας: άμεσο πρόβλημα ασθενή-οικογένειας, περιστασιακή κρίση, καθοδήγηση λήψης απόφασης  Συμβουλευτική μεγάλης διάρκειας: συναντήσεις κατά διαστήματα, φροντίδα στην κοινότητα, προσαρμογή στο πρόβλημα  Συμβουλευτική κινητοποίησης: συζήτηση κινήτρων και συναισθημάτων, στάσης απέναντι στη ζωή, συμμόρφωση/συμμετοχή στη θεραπεία

Παράδειγμα: διδασκαλία μέτρησης Α.Π. (1)  Γνώση φυσιολογικού εύρους τιμών  Γνώση προειδοποιητικών συμπτωμάτων (κεφαλαλγία, τάση για έμετο) και αιτιών υψηλής/χαμηλής ΑΠ  Γνώση αποφυγής παραγόντων που μεταβάλλουν προσωρινά την ΑΠ πριν τη μέτρησή της (άσκηση, κάπνισμα, συγκίνηση, καφεΐνη)  Γνώση χρήσης κατάλληλου εξοπλισμού (περιχειρίδα κατάλληλου μεγέθους)  Εκτίμηση προηγούμενης γνώσης και εμπειρίας σχετικά με τη μέτρηση της ΑΠ  Επίδειξη ορθής τεχνικής μέτρησης και επανάληψη από τον ασθενή (όσες φορές χρειαστεί)

Παράδειγμα: διδασκαλία μέτρησης Α.Π. (2)  Κατανόηση συχνών λαθών κατά τη μέτρηση της ΑΠ (ακατάλληλη θέση βραχίονα ή τοποθέτηση περιχειρίδας, ταχεία έξοδος αέρα κλπ)  Εκτίμηση οπτικής και ακουστικής οξύτητας ασθενούς ή ατόμου που τον φροντίζει  Γνώση αποφυγής της μέτρησης επί αντενδείξεων (χειρουργημένος μαστός, fistula)  Δυνατότητα αναγνώρισης ελαττωματικού εξοπλισμού  Θέσπιση προγράμματος τακτικών μετρήσεων σε ημερήσια βάση (σε καθορισμένες ώρες)  Αναγνώριση παθολογικών τιμών και γνώση αναζήτησης βοήθειας, όταν απαιτείται