ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Γιώργος Σούλτης
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Στόχοι 1-Οι μαθητές να μάθουν να χειρίζονται με άνεση τα βασικά εργαλεία στον Υπολογιστή Να Γράφουν στον υπολογιστή Να ακούν μουσική - να βλέπουν cd-rom Να παίζουν παιχνίδια Να ζωγραφίζουν Να Αρχειοθετούν τις φωτογραφίες τους Να σερφάρουν στο Internet Να στέλνουν Να κατεβάζουν μουσική (και όχι μόνο από το internet) Να κάνουν εύκολα λογαριασμούς και πολλά άλλα καθημερινά
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Στόχοι 2-Οι μαθητές να αρχίσουν να ξεχωρίζουν το λογισμικό εφαρμογής και να μαθαίνουν να χρησιμοποιούν γενικής χρήσης λογισμικό για τις εργασίες τους, τόσο το σχολείο όσο και εκτός,. Επεξεργασία κειμένου (WORD) Λογιστικά φύλα (EXCEL) Browsers για τo INTERNET (Ι. EXPLORER) Προγράμματα για και άλλες υπηρεσίες του Internet (π.χ FTP) Προγράμματα ζωγραφικής και Γραφιστικής (COREL DRAW)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Στόχοι 3-Οι μαθητές να αρχίσουν να καταλαβαίνουν τις έννοιες των δεδομένων και των πληροφοριών και πως αυτά τα επεξεργαζόμαστε με τους Υπολογιστές Κατανόηση των πληροφοριακών αρχείων, τα είδη τους, πως αυτά τα χειρίζεται το λειτουργικό σύστημα. Το είναι οι βάσεις δεδομένων Πολύ μικρή επαφή με την Access η άλλο λογισμικό επεξεργασίας Βάσεων δεδομένων Πως χειριζόμαστε τα αρχεία στο ΤΟΠΙΚΟ και ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΙΚΤΥΟ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Στόχοι 4- Οι μαθητές να αρχίσουν να καταλαβαίνουν την ευρύτητα των εφαρμογών της πληροφορικής.Οι μαθητές να αρχίσουν να καταλαβαίνουν την ευρύτητα των εφαρμογών της πληροφορικής. Να βλέπουν τον Η/Υ σαν εργαλείο χρήσιμο στην καθημερινή ζωή τους και όχι σαν ΜΑΘΗΜΑ.Να βλέπουν τον Η/Υ σαν εργαλείο χρήσιμο στην καθημερινή ζωή τους και όχι σαν ΜΑΘΗΜΑ. Να βλέπουν ότι αυτά που μαθαίνουν στο σχολείο είναι χρήσιμα και θα τα χρειαστούν στο internet kafe και στο chat.Να βλέπουν ότι αυτά που μαθαίνουν στο σχολείο είναι χρήσιμα και θα τα χρειαστούν στο internet kafe και στο chat.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Στόχοι 5-Καλό είναι να αρχίσουν να καταλαβαίνουν πως γίνεται το θαύμα μια μηχανή να κάνει όλα αυτά τα θαυμαστά πράγματα. Ιστορική εξέλιξη τονίζοντας τον επαναστατικό χαρακτήρα της εξέλιξης της Πληροφορικής Να δοθούν οι αρχές λειτουργίας (δυαδικό, ηλεκτρονικά κλπ) Να δοθεί η αρχιτεκτονική του Η/Υ Να περιγραφούν τα κύρια περιφερειακά Να δοθούν οι αρχές των επικοινωνιών και των δικτύων Να καταλάβουν την αξία του ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Να καταλάβουν τι είναι το λογισμικό συστήματος και το λογισμικό εφαρμογής
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Στόχοι 6-Πρέπει να μάθουν τις βασικές αρχές του προγραμματισμού. Και να μάθουν μια γλώσσα προγραμματισμού Αρχίζουν με την Εκμάθηση μιας γλώσσας προγραμματισμού και μέσα από εκεί:Αρχίζουν με την Εκμάθηση μιας γλώσσας προγραμματισμού και μέσα από εκεί: Μαθαίνουν τι είναι αλγόριθμός Μαθαίνουν τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού Μαθαίνουν μερικούς σημαντικούς αλγορίθμους Μαθαίνουν τι άλλες γλώσσες υπάρχουν, και πως εξελίχθηκε ο προγραμματισμός
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Τρόπος επίτευξης των στόχων Το μάθημα πρέπει να είναι Εργαστηριακό αποκλειστικάΤο μάθημα πρέπει να είναι Εργαστηριακό αποκλειστικά Όλα τα παραπάνω θα γίνουν αναλυτικό πρόγραμμα το οποίο θα κατανεμηθεί στις 3 τάξειςΌλα τα παραπάνω θα γίνουν αναλυτικό πρόγραμμα το οποίο θα κατανεμηθεί στις 3 τάξεις Πρόταση κατανομής ανα τάξη Α – Βασικός χειρισμός και εισαγωγή στις αρχές λειτουργίας και στην αρχιτεκτονική Υπολογιστώ και συστημάτων – Εκμάθηση WORDΑ – Βασικός χειρισμός και εισαγωγή στις αρχές λειτουργίας και στην αρχιτεκτονική Υπολογιστώ και συστημάτων – Εκμάθηση WORD Β-Επεξεργασία δεδομένων με υπολογιστή – Εκμάθηση Excel και εισαγωγή στην ACCESS.- Εισαγωγή στα ΔίκτυαΒ-Επεξεργασία δεδομένων με υπολογιστή – Εκμάθηση Excel και εισαγωγή στην ACCESS.- Εισαγωγή στα Δίκτυα Γ – ΠρογραμματισμόςΓ – Προγραμματισμός
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Ο προγραμματισμός πρέπει να διδάσκεται : Διότι αποτελεί ακόνισμα μυαλού και ενισχύει τον τρόπο σκέψηςΔιότι αποτελεί ακόνισμα μυαλού και ενισχύει τον τρόπο σκέψης Βοηθάει να κατανοήσουν τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψηςΒοηθάει να κατανοήσουν τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης Βοηθάει να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας του Η/ΥΒοηθάει να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας του Η/Υ Διευκολύνει την εκμάθηση χειρισμού του ποικίλου λογισμικούΔιευκολύνει την εκμάθηση χειρισμού του ποικίλου λογισμικού Είναι μια δημιουργική πειραματική εργασία η οποία κάνει τον μαθητή να ενδιαφερθεί…Είναι μια δημιουργική πειραματική εργασία η οποία κάνει τον μαθητή να ενδιαφερθεί…
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΠΟΙΑ ΓΛΩΣΣΑ πρέπει να διδαχθεί? Μία γλώσσα: H οποία να είναι διαδεδομένη.H οποία να είναι διαδεδομένη. Να διδάσκει εύκολα τις βασικές έννοιες του προγραμματισμούΝα διδάσκει εύκολα τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού Να διευκολύνει το πέρασμα σε άλλες γλώσσες, να αποτελεί τη ΒΑΣΗ κατά κάποιο τρόπο.Να διευκολύνει το πέρασμα σε άλλες γλώσσες, να αποτελεί τη ΒΑΣΗ κατά κάποιο τρόπο. PASCAL PASCAL VISUAL BASIC