Σχεδίαση Πρόληψης και Αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών στο εργασιακό περιβάλλον.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Σ.Π.Ε.Κ. ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΥΡΟΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΦΩΤΟ ΜΑΛΛΙΟΣ.
Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
OHSAS – ΕΛΟΤ 1801.
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
ΚΥΑ «Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την εξοικονόμηση ενέργειας στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα»
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΝΑ Π.Δ. 85/2012 Ίδρυση Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου
Διαδικτυακά Συστήματα Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών
Ε.Ε.Δ.Ε - Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. – Ι.Μ.Δ.Δ.Α. « Το Μεταβατικό Σύστημα επιβεβαίωσης της διαχειριστικής επάρκειας των Ο.Τ.Α. » Εισηγητής: Γούπιος Γιάννης Δ/ντής Ανάπτυξης.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Σχεδιασμός εκτάκτου ανάγκης (Emergency Planning)
ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΛΤΙΚΗ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ, ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΟΤΑ
Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην Πιστοποίηση των προσόντων της μη τυπικής εκπαίδευσης και στην Αντιστοίχιση αυτών στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κωνσταντίνος Καλτσάς.
Δημόσια διαβούλευση Επιχειρησιακού Σχεδίου για τα έτη
«Η ύπαρξη σχεδίου πρόληψης και η σημασία του στην αποτελεσματική διαχείριση της κρίσης φαινομένων σε εξέλιξη από φυσικούς κινδύνους» Εισηγητής: Κων. Δ.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Φωτεινή Μέλλου Διεύθυνση Διεθνών Σχέσεων, Εθελοντισμού, Εκπαίδευσης & Εκδόσεων Τμήμα Εθελοντισμού και Εκπαίδευσης.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΥΠΕΧΩΔΕ. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΣΕΙΜΟΛΟΓΙΑΣ Ανάπτυξη Δικτύων Επιταχυνσιογράφων και Βάσεων Δεδομένων Απόσβεση Ισχυρής Κίνησης και Επίδραση Τοπικών Εδαφικών.
Η Ποιότητα στα Τεχνικά Έργα και η Συμβολή των Φορέων Πιστοποίησης Γιάννης Οικονομίδης Εκπρόσωπος της HELLAS CERT.
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
Αντιμετώπιση Πλημμυρών. Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και Διακρατική Συνεργασία
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
GREEK ICT FORUM: ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Το Ε. Π. ΥΜΕΠΕΡΑΑ και η διαχείριση προδιαλεγμένων βιοαποβλήτων
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Εισαγωγή Στη Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων.
KEN ΤΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΟΜΗ – « ΕΡΓΑΛΕΙΟ » ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.
Π ΟΛΙΤΙΚΉ Π ΑΙΔΕΙΑ Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ. 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία 1. Νόμος 1650/86 Για την προστασία του Περιβάλλοντος.
EE : Διαχείριση κινδύνων Ενσωμάτωση σε διάφορες πολιτικές –Πολιτική συνοχής –Μεταφορές & ενέργεια –περιβάλλον –Προστασία Κρίσιμων υποδομών –ΒΑΜΕ –Διαχείριση.
ΒΑΜΕ: Σχέδια Αντιμετώπισης και Περιορισμός Επιπτώσεων μέσω Χωροταξικού Σχεδιασμού Αθηνά Πρόγιου Φυσικός D.E.A. Δρ. Μηχανολόγος Μηχανικός.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΟΜΩΝ ΔΗΜΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
Κανόνες πυρκαγιάς και ασφάλειας.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Επιχειρησιακά Προγράμματα Δήμων
Νίκος Μαρκάτος, Καθηγητής ΕΜΠ Επιστημονικός Υπεύθυνος Έργου
Περιβαλλοντική Νομοθεσία
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση Διακινδύνευσης
Επεξεργασία και διαχείριση στερεών αποβλήτων
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (QUALITY SYSTEM)
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
Η έννοια της επιχείρησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΛΠΕ - Πρόκληση και Άσκηση Αυτογνωσίας
Παντείου Πανεπιστημίου
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Νόμος 4547/2018 (Αρ. Φύλλου 102) – άρθρο 47
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχεδίαση Πρόληψης και Αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών στο εργασιακό περιβάλλον.

Ιωάννης Αρτοποιός Πυραγός Μέλος Δ.Σ. Ένωσης Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος

. Σχεδίαση Πρόληψης και Αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών στο εργασιακό περιβάλλον Η Σχεδίαση Περιλαμβάνει: Τον Γενικό Σχεδιασμό που είναι το σύνολο των δράσεων που αναλαμβάνονται για την προσαρμογή των πόρων και των κανονικών συστημάτων διοίκησης, λειτουργίας και ασφάλειας στις ανάγκες και τους στόχους πολιτικής προστασίας (ειδικούς, έκτακτους ή και προσωρινής διάρκειας). Τον Επιχειρησιακό Σχεδιασμό που είναι η μετατροπή των έργων ( που ομαδοποιούνται σε προγράμματα ) σε σχέδια. Πρόκειται για ένα σύνολο τεχνικών και διαδικαστικών κανόνων για την διάθεση πόρων που έχουν κριθεί απαραίτητοι και διατίθενται σε σχέση με τις προβλεπόμενες ανάγκες. Τα Σχέδια Εκτάκτων Αναγκών που αποτελούν ένα σύνολο τεχνικών και διαδικαστικών κανόνων για την επαναδιάθεση πόρων σε σχέση με κάποια έκτακτη ανάγκη Πολιτικής Προστασίας 3

Η ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ Η αποτελεσματική αντιμετώπιση των καταστροφών, βασίζεται στο σχεδιασμό της αντιμετώπισης των εκτάκτων αναγκών που προκαλούν και στην υλοποίηση του επιχειρησιακού σχεδιασμού Κυρίαρχα αιτούμενα στη φάση αυτή είναι:  η ταχύτητα αποκατάστασης (ΧΡΟΝΟΣ), και  οι λιγότερες πιθανές απώλειες ή παρενέργειες (ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ). Η σχεδίαση παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες, γιατί πρέπει να είναι όσο το δυνατό περισσότερο ρεαλιστική και να επικαιροποιείται σύμφωνα με τα νέα δεδομένα. 4

Κινδυνικοί Παράγοντες Οι κινδυνικοί παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν μια κρίση είναι: Συμβάντα ασφαλείας. Συμβάντα πυρασφαλείας. Συμβάντα Πολιτικής Προστασίας (σεισμοί, περιστατικά Χ.Β.Ρ.Π., πλημμύρες, κλπ.). 5

Κατηγορίες Ειδικών Συμβάντων Συναυλίες Διαδηλώσεις Παρελάσεις Συνέδρια Αθλητικές συναντήσεις Αγώνες δρόμων Κυβερνητικές συναντήσεις Συσκέψεις κορυφής 6

ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ Ειδικό Σχέδιο Εκτάκτων Αναγκών (Σ.Ε.Α.) Ορίζεται το σύνολο των προδιαγεγραμμένων και οργανωμένων διαδικασιών και δράσεων, ως ένα σύστημα διαχείρισης μείωσης της τρωτότητας του ανθρώπινου παράγοντα και του περιβάλλοντος του, για την αντιμετώπιση καταστάσεων διακινδύνευσης που προκαλούνται από φυσικούς ή ανθρωπογενείς κινδύνους, συνήθως υπό συνθήκες (χρόνο και έκταση) μη ελεγχόμενες (κατάσταση έκτακτης ανάγκης), προκειμένου να περιορισθούν οι καταστροφικές συνέπειες σε ανθρώπινα θύματα και υλικές ζημιές. Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Η χρονική στιγμή εκδήλωσης μιας κρίσης όσο και η περίοδος εξέλιξής της, κατά την οποία τίθεται σε κίνδυνο η ζωή ή η σωματική ακεραιότητα του πληθυσμού. Διαχείριση Κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης Η οργάνωση και η διαχείριση πόρων και ευθυνών για την αντιμετώπιση, με ολοκληρωμένο και συντονισμένο τρόπο, της φερόμενης κατάστασης έκτακτης ανάγκης, ιδιαίτερα όσον αφορά την ετοιμότητα, την ανταπόκριση και την βραχεία αποκατάσταση, έναντι αυτής. 7

ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Η Αρχή της Ευθύνης. Αρμοδιότητες, καθήκοντα, ευθύνες διαχειριστών και εμπλεκομένων. Η Αρχή του Συντονισμού. Καθορισμός ενεργειών, διαδικασιών και δράσεων για τον επιτυχή συντονισμό των εμπλεκομένων. Η Αρχή της ετοιμότητας. Διαδικασίες εμπλοκής, οδηγίες εφαρμογής, επικαιροποίηση σχεδίων, εκπαίδευση εμπλεκομένων ( Στελεχών, Εθελοντών κλπ) και ενημέρωση πληθυσμού. 8

Το Σχέδιο Έκτατης Ανάγκης, ενδεικτικά πρέπει να περιλαμβάνει. Ρεαλιστική απεικόνιση της υφιστάμενης κατάστασης. Εντοπισμό κινδύνων ή αιτιών που μπορούν να προκαλέσουν την καταστροφή. Γεωγραφία της περιοχής, των υποδομών, του χώρου και των εγκαταστάσεων, καταγραφή επικινδυνότητας εκ του λόγου τούτου. Διατιθέμενο προσωπικό και μέσα για την αντιμετώπιση της έκτακτης ανάγκης. Σχέδιο δράσης και άμεση ανταπόκριση μέχρι την άφιξη των αρμόδιων φορέων. Σχέδιο προστασίας πληθυσμού-ανθρώπινων ζωών (άμεση εκκένωση και διαφυγή). Ορισμός υπευθύνων και καθορισμός δράσεων και καθηκόντων. Επικαιροποίηση των σχεδίων με νέα δεδομένα. Συνεχής εκπαίδευση στην εφαρμογή του σχεδίου. 9

ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΣΚΟΠΟΣ Τελικά ο σκοπός του Σ.Ε.Α είναι η πρόληψη, η μείωση της τρωτότητας και η αύξηση των συνθηκών, πυρασφαλείας και πολιτικής προστασίας της περιοχής, των υποδομών, των εγκαταστάσεων και του πληθυσμού, έναντι οποιουδήποτε φυσικού και ανθρωπογενούς καταστροφικού φαινόμενου, με στόχο να καλύπτονται οι απαιτήσεις προστασίας για το προσωπικό και τις υποδομές, σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. 10

ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΣΚΟΠΟΣ Το Σ.Ε.Α είναι ένα βασικό εργαλείο μέγιστης προτεραιότητας, για την εξασφάλιση της επιχειρησιακής, της διοικητικής και της λειτουργικής συνέχειας του Δήμου, των Οργανισμών και των εγκαταστάσεων και εξασφαλίζει στο μέτρο του δυνατού : την ασφάλεια των Δημοτών, των εργαζομένων και των επισκεπτών. την ασφάλεια του φυσικού περιβάλλοντος, των υποδομών, των εγκαταστάσεων και της περιοχής γενικότερα, την έγκαιρη και συντονισμένη συνεργασία με τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες πυροπροστασίας και πολιτικής προστασίας (ΕΛ.ΑΣ, Π.Σ., ΕΚΑΒ, Τ.Ο.,Γ.Γ.Π.Π κλπ.), την άμεση υποστήριξη των ειδικών συνεργαζόμενων συνεργείων, Την προετοιμασία για τον χειρισμό των απαιτήσεων για πληροφορίες προς τους Δημότες, το γενικό κοινό και τα Μ.Μ.Ε. 11

ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ Νομοθετικό και Κανονιστικό πλαίσιο Το Σχέδιο καταρτίζεται σύμφωνα με τις συντονιστικές οδηγίες και τις οδηγίες σχεδίασης που ορίζει το ισχύον (εθνικό) νομοθετικό πλαίσιο. Είναι εναρμονισμένο και τυποποιημένο με το Γενικό Σχέδιο Πολιτικής Προστασίας (Γ.Σ.Π.Π) και συγκεκριμένα με τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά του που περιγράφονται στο «Εγχειρίδιο σύνταξης και εναρμόνισης ειδικών σχεδίων ανά καταστροφή σε επίπεδο υπουργείου ή άλλου κεντρικού φορέα » της Γ.Γ.Π.Π. (2007), σε συνδυασμό με το «Εγχειρίδιο σύνταξης και εναρμόνισης σχεδίων έκτακτης ανάγκης ανά καταστροφή της Περιφέρειας και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης» και σε εφαρμογή της Υ.Α 1299/2003, «Ξενοκράτης ». 12

ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ Νομοθετικό και Κανονιστικό πλαίσιο Στο Σ.Ε.Α. ενσωματώνονται, κατά περίπτωση, ως επιπλέον στοιχεία, διεθνή πρότυπα ασφάλειας και πρακτικές για αστικές, περιαστικές περιοχές καθώς και για χώρους συνάθροισης κοινού, καταστημάτων, γραφείων, βιομηχανικών εγκαταστάσεων και αποθηκών, εκπαιδευτηρίων, νοσηλευτικών ιδρυμάτων κλπ. Το σχέδιο πρέπει να ελέγχεται κανονιστικά, να προσαρμόζεται και να αναθεωρείται διαρκώς, ανάλογα με τις εκάστοτε νομοθετικές και θεσμικές ρυθμίσεις που το τροποποιούν και την εκάστοτε οργανωτική δομή της Εγκατάστασης που καλύπτει. 13

ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ Νομοθετικό και Κανονιστικό πλαίσιο Όλα τα Σ.Ε.Α καταρτίζονται και υιοθετούν πλέον των προηγούμενων, ανάλογα με τη εγκατάσταση κατά περίπτωση τις Διατάξεις των: υπ’ αριθ. 3/2015 Πυροσβεστική Διάταξη (ΦΕΚ 529/Β΄/ ) «Μέτρα και μέσα Πυροπροστασίας χώρων συνάθροισης κοινού» υπ’ αριθ. 14 Πυροσβεστική Διάταξη (ΦΕΚ 2434/Β΄/ ) «Οργάνωση, εκπαίδευση και ενημέρωση προσωπικού των επιχειρήσεων – εγκαταστάσεων σε θέματα πυροπροστασίας», υπ’ αριθ. 6 Πυροσβεστική Διάταξη (ΦΕΚ 150/Β΄/ ) « Λήψη μέτρων πυροπροστασίας σε αποθήκες » (ανεξάρτητες αποθήκες), 14

ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ Νομοθετικό και Κανονιστικό πλαίσιο Π.Δ. 71/1988 (ΦΕΚ 32/ Α’/ ) « Κανονισμός Πυροπροστασίας νέων κτηρίων» (κτήρια μετά το 1989), Κ.Υ.Α 1589/ 104/2006 (ΦΕΚ 90/Β΄/ ) «Λήψη μέτρων πυροπροστασίας στις Βιομηχανικές- Βιοτεχνικές εγκαταστάσεις, επαγγελματικά εργαστήρια, αποθήκες και μηχανολογικές εγκαταστάσεις που υπάγονται στις διατάξεις του ν. 3325/2005 και σε λοιπές δραστηριότητες.» και Εγκύκλιο Διαταγή Α.Π.Σ. 7600/700 Φ.51/1/ «περί υποδείξεως και εφαρμογής προληπτικών και κατασταλτικών μέτρων και μέσων πυροπροστασίας» (Κτήρια Γραφείων). 15

ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ Νομοθετικό και Κανονιστικό πλαίσιο Επισημαίνουμε, ειδικά για τους χώρους συνάθροισης κοινού και τις λοιπές εγκαταστάσεις ότι: τα Σχεδιαγράμματα Εκκένωσης, Διάσωσης και Διαφυγής (μέγεθος Α3 πλαστικοποιημένο), οι Οδηγίες για την Χρήση των Πυροσβεστικών Μέσων, η σύνθεση των Ομάδων Πυροπροστασίας και οι Οδηγίες συμμόρφωσης, πρόληψης, ανταπόκρισης και εκκένωσης, υποχρεωτικά από την κείμενη νομοθεσία αναρτώνται στην Εγκατάσταση σε προκαθορισμένες θέσεις ( άρθρο 30 ν. 3850/2010, Πυροσβεστική Διάταξη 14/14 και Παράρτημα ΙΙ και ΙΙΙ της Κ.Υ.Α 1589/2006 ) 16

Η ασφάλεια από μόνη της δεν είναι τίποτα. Χωρίς αυτή όμως δεν γίνεται τίποτα. 17