Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΠΛΕΓΜΈΝΟΣ ΣΤΑ ΔΊΧΤΥΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΎΟΥ... ΜΙΑ ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΎΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Το Διαδίκτυο στη σχολική τάξη
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ (WEBQUESTS) γιατί ιστοεξερευνήσεις;;; πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν; τι είναι; 1.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
1 Μια διδακτική πρόταση για τις εκπαιδευτικές επισκέψεις ΘΕΜΑ ΠΡΟΟΔΟΥ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ WEBQUEST;.  Είναι μια εικονική διάταξη διδασκαλίας και μάθησης μέσα στο διαδίκτυο.  Όλες οι πληροφορίες γι’ αυτή τη διαδικασία προέρχονται.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuest.
ΟΜΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ:……………………………… ΤΙΤΛΟΣ ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ: (το θέμα της ιστοεξερεύνησης)………………………………………….. Θα αναφέρετε το μάθημα στο οποίο θα γίνει η ιστοεξερεύνηση.
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Μεγάλες Δραστηριότητες Γ΄ Τάξη Γ΄ Τρίμηνο Φακίνος Αποστόλης.
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Νέο Λύκειο / μέθοδος Project
Ιστοεξερευνήσεις (Webquests) Ζαρταλούδη Σμαρώ Μαζαράκου Μάντυ.
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
Ιστοεξερευνήσεις: Αξιοποιώντας το Διαδίκτυο στην τάξη
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία – Πολυμέσα Ιστοεξερευνήσεις Κυπαρισσία Παπανικολάου Eπ. Καθηγήτρια Γενικό Τμήμα Παιδαγωγικών μαθημάτων
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Διδακτική της Πληροφορικής
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ιστοεξερευνήσεις Εργαστήριο
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Ομάδα Εργασίας: Μαυροφρύφη Αφροδίτη Γκουντελίτσα Κατερίνα Ραφτογιάννη Παρασκευή-Δήμητρα Τορονίδου Μαρία Φλώρινα, Ιούνιος 2017.
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Δημιουργία σεναρίου.
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Η Ηλεκτρονική Μας Εφημερίδα
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
- Προσεκτικός σχεδιασμός Α΄Φάση - Επιλογή του θέματος - Καθορισμός στόχων       Από τους μαθητές      - Προσεκτικός σχεδιασμός  
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γ. Αλεξιάδης

 Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος ή μιας γνωστικής ενότητας, προέρχονται από το Διαδίκτυο.  Εκπαιδευτικό σενάριο προσανατολισμένο στην έρευνα, αξιοποιώντας διάφορες πηγές πληροφορίας (Παγκόσμιος Ιστός, εκπαιδευτικό λογισμικό, συμβατικά έντυπα κ.ά.)

 1995: Bernie Dodge, καθηγητής του Πανεπιστημίου San Diego  1996: Πρώτη Ιστοεξερεύνηση από τον Dodge και το συνεργάτη του Tom Marsal, με τίτλο «Searching for China»

 Δεξιότητες αποτελεσματικής αναζήτησης πληροφοριών  Δεξιότητες αξιολόγησης πληροφοριών από πολλαπλές πηγές  Στάσεις αυτορρύθμισης κατά την πλοήγηση στον Παγκόσμιο Ιστό Οι μαθητές δεν περιορίζονται στην απλή αναζήτηση πληροφοριών, αλλά προχωρούν στην ανάλυση, αξιολόγηση, σύνθεση, μετασχηματισμό και εφαρμογή της.

 Μικρής διάρκειας:  2-4 διδακτικές ώρες  Κατανόηση βασικών εννοιών  Ευρύτερη εικόνα για το υπό μελέτη θέμα  Μεγάλης διάρκειας:  1 βδομάδα-μερικοί μήνες  Μορφή σχεδίου εργασίας (project)  Αυθεντική διερεύνηση και μελέτη θέματος, από πολλές διαφορετικές πηγές και προσεγγίσεις  Εμβάθυνση και εξεύρεση καινοτόμων ιδεών/λύσεων

Εισαγωγή (Introduction)Εργασία (Task)Διαδικασία (Process)Πηγές-Μέσα (Resources)Αξιολόγηση (Evaluation)Συμπέρασμα (Conclusion)Σελίδα Εκπαιδευτικού (Teacher Page)

 Ενημέρωση για το περιεχόμενο της διαδικτυακής αποστολής  Παρακίνηση ενδιαφέροντος των μαθητών για το θέμα της αποστολής

 Σύντομη περιγραφή-αναφορά των δραστηριοτήτων της αποστολής  Αναφορά στο τελικό προϊόν  Παρουσίαση των μαθησιακών στόχων που τίθενται  Καθορισμός των εργαλείων που θα χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίηση της αποστολής

 Πλήρης και αναλυτική περιγραφή των βημάτων που πρέπει να ακολουθηθούν για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων που παρουσιάστηκαν στην Εργασία.  Εργασία σε ομάδες, ανάθεση ρόλων, οργάνωση πληροφοριών

 Παρουσίαση προτεινόμενων δικτυακών τόπων για την αποφυγή αποπροσανατολισμού  Χρήση, εκτός Παγκόσμιου Ιστού, και άλλων μέσων (βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, εγκυκλοπαίδειες, βίντεο, λογισμικά κ.ά.)

 Πώς θα αξιολογήσουμε αν πετύχαμε τους στόχους που θέσαμε;  Προκαθορισμένα κριτήρια – Κλίμακες αξιολόγησης (rubrics)  Αξιολόγηση τελικού προϊόντος  Αξιολόγηση ομάδων  Ατομική συνεισφορά κάθε μέλους στην ομάδα

 Ανασκόπηση των μαθησιακών στόχων που πρέπει να έχουν επιτευχθεί  Αναφορά στις εμπειρίες που αποκτούν οι μαθητές μέσα από τη διαδικτυακή αποστολή  Περαιτέρω παρουσίαση των αποτελεσμά- των της Ιστοεξερεύνησης (στην τάξη, στο σχολείο, σε εφημερίδα κ.ά.)

 Παρουσίαση διδακτικών-παιδαγωγικών στόχων  Οδηγίες διδακτικής υποστήριξης και καθοδήγησης μαθητών  Στόχος => η αξιοποίηση της Ιστοεξερεύνησης και από άλλους εκπαιδευτικούς

 Λογισμικό παρουσίασης  Εργαλείο κατασκευής ιστοσελίδων  Ιστολόγιο (ΠΣΔ, Blogger, Wordpress)  Wiki  Εξειδικευμένα εργαλεία:  OpenWebQuest.org  WebQuest.org  Questgarden.com  Zunal.com

 Κυκλοφορώ με ποδήλατο Κυκλοφορώ με ποδήλατο  Μπλεγμένος στα δίχτυα του Διαδικτύου Μπλεγμένος στα δίχτυα του Διαδικτύου  Οι άθλοι του Ηρακλή και του σύγχρονου μαθητή Οι άθλοι του Ηρακλή και του σύγχρονου μαθητή  Το Διάστημα Το Διάστημα  Η προσαρμογή των ζώων στο περιβάλλον Η προσαρμογή των ζώων στο περιβάλλον  Ιστοεξερευνήσεις για το Δημοτικό Ιστοεξερευνήσεις για το Δημοτικό  Ανακύκλωση Ανακύκλωση  Παλιά επαγγέλματα Παλιά επαγγέλματα (Πρότυπο webquest.org)Πρότυπο webquest.org