Γ. Αλεξιάδης
Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος ή μιας γνωστικής ενότητας, προέρχονται από το Διαδίκτυο. Εκπαιδευτικό σενάριο προσανατολισμένο στην έρευνα, αξιοποιώντας διάφορες πηγές πληροφορίας (Παγκόσμιος Ιστός, εκπαιδευτικό λογισμικό, συμβατικά έντυπα κ.ά.)
1995: Bernie Dodge, καθηγητής του Πανεπιστημίου San Diego 1996: Πρώτη Ιστοεξερεύνηση από τον Dodge και το συνεργάτη του Tom Marsal, με τίτλο «Searching for China»
Δεξιότητες αποτελεσματικής αναζήτησης πληροφοριών Δεξιότητες αξιολόγησης πληροφοριών από πολλαπλές πηγές Στάσεις αυτορρύθμισης κατά την πλοήγηση στον Παγκόσμιο Ιστό Οι μαθητές δεν περιορίζονται στην απλή αναζήτηση πληροφοριών, αλλά προχωρούν στην ανάλυση, αξιολόγηση, σύνθεση, μετασχηματισμό και εφαρμογή της.
Μικρής διάρκειας: 2-4 διδακτικές ώρες Κατανόηση βασικών εννοιών Ευρύτερη εικόνα για το υπό μελέτη θέμα Μεγάλης διάρκειας: 1 βδομάδα-μερικοί μήνες Μορφή σχεδίου εργασίας (project) Αυθεντική διερεύνηση και μελέτη θέματος, από πολλές διαφορετικές πηγές και προσεγγίσεις Εμβάθυνση και εξεύρεση καινοτόμων ιδεών/λύσεων
Εισαγωγή (Introduction)Εργασία (Task)Διαδικασία (Process)Πηγές-Μέσα (Resources)Αξιολόγηση (Evaluation)Συμπέρασμα (Conclusion)Σελίδα Εκπαιδευτικού (Teacher Page)
Ενημέρωση για το περιεχόμενο της διαδικτυακής αποστολής Παρακίνηση ενδιαφέροντος των μαθητών για το θέμα της αποστολής
Σύντομη περιγραφή-αναφορά των δραστηριοτήτων της αποστολής Αναφορά στο τελικό προϊόν Παρουσίαση των μαθησιακών στόχων που τίθενται Καθορισμός των εργαλείων που θα χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίηση της αποστολής
Πλήρης και αναλυτική περιγραφή των βημάτων που πρέπει να ακολουθηθούν για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων που παρουσιάστηκαν στην Εργασία. Εργασία σε ομάδες, ανάθεση ρόλων, οργάνωση πληροφοριών
Παρουσίαση προτεινόμενων δικτυακών τόπων για την αποφυγή αποπροσανατολισμού Χρήση, εκτός Παγκόσμιου Ιστού, και άλλων μέσων (βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, εγκυκλοπαίδειες, βίντεο, λογισμικά κ.ά.)
Πώς θα αξιολογήσουμε αν πετύχαμε τους στόχους που θέσαμε; Προκαθορισμένα κριτήρια – Κλίμακες αξιολόγησης (rubrics) Αξιολόγηση τελικού προϊόντος Αξιολόγηση ομάδων Ατομική συνεισφορά κάθε μέλους στην ομάδα
Ανασκόπηση των μαθησιακών στόχων που πρέπει να έχουν επιτευχθεί Αναφορά στις εμπειρίες που αποκτούν οι μαθητές μέσα από τη διαδικτυακή αποστολή Περαιτέρω παρουσίαση των αποτελεσμά- των της Ιστοεξερεύνησης (στην τάξη, στο σχολείο, σε εφημερίδα κ.ά.)
Παρουσίαση διδακτικών-παιδαγωγικών στόχων Οδηγίες διδακτικής υποστήριξης και καθοδήγησης μαθητών Στόχος => η αξιοποίηση της Ιστοεξερεύνησης και από άλλους εκπαιδευτικούς
Λογισμικό παρουσίασης Εργαλείο κατασκευής ιστοσελίδων Ιστολόγιο (ΠΣΔ, Blogger, Wordpress) Wiki Εξειδικευμένα εργαλεία: OpenWebQuest.org WebQuest.org Questgarden.com Zunal.com
Κυκλοφορώ με ποδήλατο Κυκλοφορώ με ποδήλατο Μπλεγμένος στα δίχτυα του Διαδικτύου Μπλεγμένος στα δίχτυα του Διαδικτύου Οι άθλοι του Ηρακλή και του σύγχρονου μαθητή Οι άθλοι του Ηρακλή και του σύγχρονου μαθητή Το Διάστημα Το Διάστημα Η προσαρμογή των ζώων στο περιβάλλον Η προσαρμογή των ζώων στο περιβάλλον Ιστοεξερευνήσεις για το Δημοτικό Ιστοεξερευνήσεις για το Δημοτικό Ανακύκλωση Ανακύκλωση Παλιά επαγγέλματα Παλιά επαγγέλματα (Πρότυπο webquest.org)Πρότυπο webquest.org