1 ο ΕΠΑΛ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1 ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Project 6 ΘΕΜΑ: ΑΕΙΦΟΡΙΑ - ΑΕΙΦΟΡΟ ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΕΡΓΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ΒΕΛΟΥΔΗΣΓΕΩΡΓΙΟΣ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΗΤΑΣΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΑΜΙΤΕΛΙΟΣΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑΣΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΥΜΕΝΤΑΚΟΣΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΗΝΑΪΔΗΣΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΕΝΤΑΪΟΡΣΙ ΝΤΑΝΟΡΟΝΑΛΝΤΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣΜΙΧΑΗΛ ΠΕΠΑΑΝΤΕΛΓΙΑΝΟ ΣΕΛΛΟΣΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΦΥΓΚΑΚΗΣΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΣΑΛΛΑΪΜΠΛΕΝΤΙΣ ΤΣΑΝΙΔΗΣΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΤΣΕΜΠΟΤΑΡΙΜΑΞΙΜ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΛΥΠΤΗΣ
Η ομάδα μας
Σε εκπαιδευτική εκδρομή στο Γκάζη
Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ σε δράση…
Ο καθένας μας σε αυτό τον πλανήτη αφήνει σαν αποτύπωμά του
εκτός από το έργο του, εκτός από το έργο του,
τη διαδρομή του,
την ιστορία του
και το ενεργειακό του αποτύπωμα
ή
Θέσαμε λοιπόν ερωτήματα Τι είναι αειφορία?Τι είναι αειφορία? Τι είναι ενεργειακό αποτύπωμα?Τι είναι ενεργειακό αποτύπωμα? Τι είναι βιοκλιματισμός και βιοκλιματική αρχιτεκτονικήΤι είναι βιοκλιματισμός και βιοκλιματική αρχιτεκτονική Μπορούμε να μειώσουμε το ενεργειακό αποτύπωμα του σχολείου μας? Μπορούμε να μειώσουμε το ενεργειακό αποτύπωμα του σχολείου μας? Μπορούμε μειώνοντας ενέργεια να εξοικονομήσουμε χρήματα και πόρους?Μπορούμε μειώνοντας ενέργεια να εξοικονομήσουμε χρήματα και πόρους? Μπορούμε να βελτιώσουμε τη λειτουργία του σχολείου σαν οργανισμού μάθησης,με μαθητοκεντρικές μεθόδουςΜπορούμε να βελτιώσουμε τη λειτουργία του σχολείου σαν οργανισμού μάθησης,με μαθητοκεντρικές μεθόδους Μπορούμε να βελτιώσουμε τη λειτουργικότητα της σχολικής μονάδας με υιοθέτηση φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών?Μπορούμε να βελτιώσουμε τη λειτουργικότητα της σχολικής μονάδας με υιοθέτηση φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών?
Αρχικά: Έγινε ένας καταιγισμός αυθόρμητων ιδεών Έτσι ανακαλέσαμε προυπάρχουσες ιδέες-αντιλήψεις για την ενέργεια, και ευαισθητοποιηθήκαμε για την εξοικονόμηση ενέργειας, Έχοντας σα ενδιάμεσο στόχο το ενεργειακό μας αποτύπωμα έξω και μέσα στο σχολείο
Έτσι φτιάξαμε ένα mind map αειφορία Φυσικό περιβάλλον φυσικοί πόροι ενεργειακοιπόΡροιενεργειακοιπόΡροι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας Μη Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας περιβαλλοντικά προβλήματα
. Το ενεργειακό πρόβλημα, που επήλθε κυρίως από την αλόγιστη ενεργειακή κατανάλωση. Η ατμοσφαιρική ρύπανση με συνεπακόλουθες επιπτώσεις την όξινητην όξινη βροχήβροχή, την τρύπα του όζοντος, την ενίσχυση του φαινομένου τουτου φαινομένου του θερμοκηπίου θερμοκηπίου και εν τέλει, την κλιματική αλλαγή και τα ακραία καιρικάτα ακραία καιρικά φαινόμενα. Η ποιοτική και ποσοτική υποβάθμιση του νερού.
Είχε σαν αποτέλεσμα να μας κάνει να σκεφτούμε για το ενεργειακό μας αποτύπωμα. Το ενεργειακό πρόβλημα, που επήλθε κυρίως από την αλόγιστη ενεργειακή κατανάλωση.
Πάντα όμως είχαμε τα ερωτηματικά μας Τις ανησυχίες μας. Τους προβληματισμούς μας Τις ευαισθησίες μας.
Τι κάνουμε εμείς για το περιβάλλον? Παράγουμε, καταναλώνουμε, τρεφόμαστε, ζούμε και απομυζούμε την περιοχή τρεφόμαστε, ζούμε και απομυζούμε την περιοχή στην οποία είμαστε εγκατεστημένοι. στην οποία είμαστε εγκατεστημένοι. Και όταν δεν υπάρχει τίποτα άλλο να πάρουμε, Και όταν δεν υπάρχει τίποτα άλλο να πάρουμε, τότε μετακινούμαστε λίγο παραπέρα τότε μετακινούμαστε λίγο παραπέρα ώστε να εκμεταλλευτούμε και τις διπλανές πηγές ενέργειας, χωρίς ποτέ να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε την ενεργειακή μας πολιτική, χωρίς ποτέ να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε την ενεργειακή μας πολιτική, χρησιμοποιώντας εναλλακτικές πηγές ?.:
.Έτσι φτάσαμε στο ΣΚΟΠΟ της ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ μας Να καταλάβουμε και να μιλήσουμε για το αειφόρο σχολείο.
Λοιπόν Αειφόρο Σχολείο σημαίνει ενσωμάτωση της ιδέας της αειφορίας και των αξιών της σε κάθε πλευρά της ζωής τουΑειφόρο Σχολείο σημαίνει ενσωμάτωση της ιδέας της αειφορίας και των αξιών της σε κάθε πλευρά της ζωής του ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ είναι το σχολείο που δημιουργεί ολοκληρωμένες προσωπικότητες, αυριανούς πολίτες, θωρακισμένους. με αξίες σεβασμού προς όλες τις συνιστώσες του περιβάλλοντος ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ είναι το σχολείο που δημιουργεί ολοκληρωμένες προσωπικότητες, αυριανούς πολίτες, θωρακισμένους. με αξίες σεβασμού προς όλες τις συνιστώσες του περιβάλλοντος Προσωπικότητες απαλλαγμένες από σύνδρομα, με υψηλή αυτοεκτίμηση και υψηλά επίπεδα ενσυναίσθησης, προσανατολισμένες στη μάθηση και την προώθηση του πολιτισμού Προσωπικότητες απαλλαγμένες από σύνδρομα, με υψηλή αυτοεκτίμηση και υψηλά επίπεδα ενσυναίσθησης, προσανατολισμένες στη μάθηση και την προώθηση του πολιτισμού
. Μέσα από την εργασία μας εστιάσαμε στα παρακάτω.: Εξάντληση των φυσικών πόρων και κατά συνέπεια χρήση Α.Π.Ε.Εξάντληση των φυσικών πόρων και κατά συνέπεια χρήση Α.Π.Ε. Μείωση κατανάλωσης ενέργειας από φυσικούς πόρους αντικατάσταση από Α.Π.ΕΜείωση κατανάλωσης ενέργειας από φυσικούς πόρους αντικατάσταση από Α.Π.Ε Μείωση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, αναφορά προβλημάτων που οφείλονται σε αυτό το περιβαλλοντικό πρόβλημα ( δημιουργία τυφώνων,αύξησης θερμοκρασίας της Γής, λιώσιμο πάγων)Μείωση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, αναφορά προβλημάτων που οφείλονται σε αυτό το περιβαλλοντικό πρόβλημα ( δημιουργία τυφώνων,αύξησης θερμοκρασίας της Γής, λιώσιμο πάγων)
.Με γνώμονα τα συνεχώς αυξανόμενα περιβαλλοντικά προβλήματα λόγω της υπερκατανάλωσης και της έλλειψης φυσικών πόρων, λόγω της υπερκατανάλωσης και της έλλειψης φυσικών πόρων, νομίζουμε ότι σε πρώτη φάση κατανοήσαμε, και ευαισθητοποιηθήκαμε,μέσα από το projiect αυτό και προσπαθήσαμε να γνωρίσουμε στους συμμαθητές μας και γενικότερα στην εκπαιδευτική κοινότητα νομίζουμε ότι σε πρώτη φάση κατανοήσαμε, και ευαισθητοποιηθήκαμε,μέσα από το projiect αυτό και προσπαθήσαμε να γνωρίσουμε στους συμμαθητές μας και γενικότερα στην εκπαιδευτική κοινότητα
Γενικές έννοιες όπως Ποιες είναι οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) ως βασικές πηγές παραγωγής ενέργειας. Απώτερος στόχος της ευαισθητοποίησης και της γνωστοποίησης είναι, η ενημέρωση και η προσπάθεια για την επίτευξη ενεργειακών αποτυπωμάτων πρώτιστα χαμηλών με κατανάλωση όσο το δυνατόν λιγότερης ενέργειας. Απώτερος στόχος της ευαισθητοποίησης και της γνωστοποίησης είναι, η ενημέρωση και η προσπάθεια για την επίτευξη ενεργειακών αποτυπωμάτων πρώτιστα χαμηλών με κατανάλωση όσο το δυνατόν λιγότερης ενέργειας.
Συνοπτικά λοιπόν έχουμε Τα συμπεράσματά μας Τα συμπεράσματά μας Τις απόψεις μας Τις προτάσεις μας
Οι προτάσεις και οι δράσεις μας Λειτούργησε στο σχολείο μας χριστουγεννιάτικο bazar με αντικείμενα αειφορίας. Λειτούργησε στο σχολείο μας χριστουγεννιάτικο bazar με αντικείμενα αειφορίας. Θα προσπαθήσουμε να εντάξουμε τη δράση αυτή μέσα στις δράσεις του σχολείου. Θα προσπαθήσουμε να εντάξουμε τη δράση αυτή μέσα στις δράσεις του σχολείου. Δημιουργήσαμε : - ομάδα πυρήνα ανακύκλωσης χαρτιού. -ομάδα πυρήνα ανακύκλωσης ηλεκτρικών λαμπτήρων. -ομάδα πυρήνα αλουμινίου. -ομάδα πυρήνα πλαστικού.
Ομάδα μελέτης και παρακολούθησης Των τελευταίων επιστημονικών μεθόδων που εφαρμόζονται στον τομέα τον κτιριολογικό που εφαρμόζονται στον τομέα τον κτιριολογικό Ιδιαίτερα σχετικά με την βιοκλιματική αρχιτεκτονική Και την κτιριακή κάλυψη των σχολικών μονάδων και των σχολικών αναγκών, χρησιμοποιώντας τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) ως βασικές πηγές παραγωγής ενέργειας. Απώτερος στόχος της ευαισθητοποίησης και της γνωστοποίησης είναι, Απώτερος στόχος της ευαισθητοποίησης και της γνωστοποίησης είναι, η ενημέρωση για την επίτευξη κτιρίων μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης. η ενημέρωση για την επίτευξη κτιρίων μηδενικής ενεργειακής κατανάλωσης. Τα κτίρια αυτά αναμένεται ότι θα διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθεια εξοικονόμησης ενέργειας στο μέλλον.
Συνεχίζουμε λοιπόν Με: Βιβλιογραφική έρευνα, μέσω διαδικτύου, εντύπων, επιστημονικών βιβλίων, επιστημόνων και ημερίδων, όσο αφορά έννοιες όπως : όσο αφορά έννοιες όπως : -αειφορία, - βιοκλιματισμός, -ενεργειακό αποτύπωμα, -εξοικονόμηση ενέργειας, -ανακύκλωση υλικών, - κομποστοποίηση στερεών αποβλήτων-απορριμμάτων
Συνεχίζουμε Με αγάπη στο περιβάλλον και στο μέλλο του πλανήτη. Ελάτε να παίξουμε με το ερωτηματολόγιόμας.
ερωτηματολόγιο 1) Ποιές πηγές ενέργειας υπάρχουν; Α) ανανεώσιμες? Β) μη ανανεώσιμες? 2) Ποιές από τις παρακάτω είναι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας; βιομάζα, ηλιακή, αιολική, θερμική, μηχανική, πετρέλαιο, γεωθερμία και διοξείδιο του άνθρακα. 3) Μπορεί από τον ήλιο να παραχθεί ηλεκτρική ενέργεια; ΝΑΙ ή ΟΧΙ; 4) Είναι δυνάτον στο σχολείο να εξοικονόμησουμε ενέργεια από τον ήλιο; ΝΑΙ ή ΟΧΙ; 5) Η πράσινη ενέργεια έχει να κάνει με: την γεωργία; την οικολογία; με την ζωγραφική; 6) Τα φωτοβολταϊκά στοιχεία: α) μετατρέπουν την ηλιακή σε ηλεκτρική; β) -//- την αιολική σε θερμική; γ) -//- την πυρινική σε χημική; δ) -//- την θερμική σε ηλιακή; 7) Με τα φωτοβολταϊκά στοιχεία εξοικονομουμε: α) ενέργεια; δ) όλα τα παραπάνω; β) χρήματα; ε) τίποτα από τα παραπάνω; γ) προστασία περιβάλλοντος; 8) Πιστεύεται ότι τα φωτοβολταϊκά είναι: ακριβή ή φτηνή επένδυση; 9) Θέλετε στο σχολείο φωτοβολταϊκά: ΝΑΙ ή ΟΧΙ; 10) Ποιό σημείο είναι το ποιό κατάλληλο για να μπούν τα φωτοβολταϊκα συστήματα;