ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μελέτη Περιβάλλοντος Α΄-Δ΄ τάξης Δημοτικού.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Υπάρχουσα κατάσταση και προοπτικές για το μέλλον Ερευνητικό.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΤΣΟΝΙΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΡΕΔΡΟΣ Π.Ι.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Γεωλογία – Γεωγραφία Β ΄ Γυμνασίου
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 8 η Θεματική ενότητα Το γλωσσικό μάθημα με βάση την κοινωνιογλωσσολογία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Ε΄- Στ΄ Δημοτικού.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Ιγνάτιος Καράμηνας Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ Δράση: « Αναδιάρθρωση και Εξορθολογισμός της Διδακτέας Ύλης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Πρόταση.
Αναδιάρθρωση και Εξορθολογισμός της Διδακτέας Ύλης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φυσικά Ε΄- Στ΄ τάξης Δημοτικού Ομάδα Εργασίας Αρβανιτάκης.
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Προγραμματική Περίοδος
Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
Η πορεία των Projects στα ΕΠΑΛ – ΓΕΛ (Πρώτος απολογισμός)
ΙΣΤΟΡΙΑ.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ, ο ΓΕΛ Ν. Ιωνίας
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Νόμος 4547/2018 (Αρ. Φύλλου 102) – άρθρο 47
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μελέτη Περιβάλλοντος Α΄-Δ΄ τάξης Δημοτικού

Υ ΦΙΣΤAΜΕΝΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ - ΚΡΙΤHΡΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Προσαρμογής χρόνου Συνυπολογισμού περιεχομένων των σχολικών εγχειριδίων Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξης ώστε να εξασφαλιστεί η συνέχεια αλλά και αποφυγή επαναλήψεων. Συμβατότητας των περιεχομένων των εγχειριδίων της Μελέτης Περιβάλλοντος με τις πρότερες και με τις επόμενες γνώσεις (από τάξη σε τάξη). Συμβατότητας των προς μελέτη θεμάτων/εννοιών με τις γνωστικές δυνατότητες μαθητών/τριών κάθε τάξης. Προσαρμογής σε τροποποιήσεις του ωρολογίου προγράμματος

Τ Ι ΕΠΙΔΙΩΚΕΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ Περιορισμός απαιτούμενου χρόνου Ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών Βελτίωση δομικής διάρθρωσης και χρονικής αλληλουχίας ενοτήτων Περιορισμός επαναλήψεων – επικαλύψεων Βελτίωση συμβατότητας στον άξονα προηγούμενες- επόμενες γνώσεις. Περαιτέρω προώθηση ανακαλυπτικής-διερευνητικής μάθησης Δυνατότητα υλοποίησης περισσότερων συμμετοχικών δραστηριοτήτων - σχεδίων εργασίας

α) Στα περιεχόμενα της ύλης του βιβλίου β) Στα σχέδια εργασίας για τον μαθητή γ) Στο συμπληρωματικό υλικό που πρέπει να έχει πρόσβαση/διαθέσιμο ο μαθητής. δ) Στον ενεργό ρόλο του εκπαιδευτικού/διδακτική μεθοδολογία ε) Στον υπολογισμό των νέων διδακτικών ωρών που απαιτούνται και στον τρόπο διάθεσής τους ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΥΡΙΩΣ ΕΝΤΟΠΙΖΕΤΑΙ Ο ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Τ Ι ΕΓΙΝΕ Προτάσεις αποκλεισμού ενοτήτων-υποενοτήτων-επί μέρους σημείων Προτάσεις περιληπτικής παρουσίασης ενοτήτων Προτάσεις αύξησης του διαθέσιμου χρόνου ανά ενότητα (Α΄ & Β΄ τάξη) Προτάσεις μείωσης του διαθέσιμου χρόνου ανά ενότητα (Γ΄ & Δ΄ τάξη) Προτάσεις αναδιάρθρωσης δομής ενοτήτων-κεφαλαίων με σκοπό την επίτευξη καλύτερης αλληλουχίας. Προτάσεις προσθήκης σχεδίων εργασίας

ΠΟΣΟ ΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΥΠΟΨΗ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΘΕΣΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΠΡΑΞΗ ΣΤΙΣ 8 Π.Σ., 3 Π.ΣΤ. ΕΞ., 2 Π.ΣΤ. ΕΙΣ. ΥΠΟΕΡΓΟ 6 : «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Α ΄ -Δ ΄ ΚαθόλουΛίγοΑρκετάΠολύΠάρα πολύ

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Προτιμητέες διδακτικές πρακτικές στην προσέγγιση θεματικών ενοτήτων των εγχειριδίων της ΜτΠ είναι οι βιωματικές-συμμετοχικές συνεργατικές διερευνήσεις. Ζητούμενο στο συγκεκριμένο μάθημα είναι η προώθηση της εργασίας σε ομάδες με ταυτόχρονη προώθηση της ατομικής μάθησης και της συμπερίληψης όλων των μαθητών. Βασική θέση στην διαδικασία της διδασκαλίας πρέπει να έχει η πρακτική των σχεδίων εργασίας. Ο ποσοτικός εξορθολογισμός έγινε με βάση τις ώρες όπως υπολογίζονται στο οικείο βιβλίο του δασκάλου. Ο εκπαιδευτικός κι εδώ οφείλει να ενεργεί περισσότερο ως διαμεσολαβητής και ολιγότερο ως πάροχος πληροφορίας. Σημαντικό κομμάτι της μαθησιακής διαδικασίας είναι η αξιολόγηση των μαθητών και μάλιστα σε όλο της το εύρος αρχική > διαμορφωτική > τελική-συνολική με κυρίαρχο το ρόλο της ανατροφοδοτικής βελτιωτικής διαδικασίας.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΦΟΡΜΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ - Α΄ τάξη ΓΕΝΙΚΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟ Σ –ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΥΛΗΣ ΕΝΟΤΗΤΩΝ/ ΔΙΔ ΩΡΕΣ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕ ΩΡΕΣ ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ ΕΝΟΤΗΤΑΣ 1. Η ομάδα Ενότητα 1: Η τάξη μου Ενότητα 2: Το σχολείο μου Ενότητα 3: Η οικογένεια μου 11 δ. ώρες Προσθήκη 1 δ. ώρας. Διδάσκονται όλα τα κεφάλαια, όπως προβλέπεται. Στο κεφ. 4: 28 η Οκτωβρίου (ευκαιριακή ενότητα) διατίθεται 1 ακόμη δ. ώρα. «Ομάδες σε δράση» 4 δ. ώρες Προσθήκη 2 διδακτικών ωρών. Διπλασιάζεται ο χρόνος που μπορεί να διατεθεί για την υλοποίηση του σχεδίου εργασίας Ο χρόνος Ενότητα 1: Ο άνθρωπος και ο χρόνος Ενότητα 2: Ο ήλιος και η ζωή μας 9 ώρες Προσθήκη 1 δ. ώρας. Διδάσκονται όλα τα κεφάλαια, όπως προβλέπεται. Στο κεφ. 5: Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά (ευκαιριακή ενότητα) διατίθεται 1 ακόμη δ. ώρα. «Τρέχει, τρέχει … ο χρόνος» 4 δ. ώρες Προσθήκη 2 διδακτικών ωρών. Διπλασιάζεται ο χρόνος που μπορεί να διατεθεί για την υλοποίηση του σχεδίου εργασίας Ο τόπος μου Ενότητα 1: Το σπίτι μου Ενότητα 2: Η γειτονιά μου Ενότητα 3: Ο τόπος που ζω 10 ώρες Διδάσκονται όλα τα κεφάλαια, όπως προβλέπεται. «Γνωρίζω τον τόπο μου» 4 δ. ώρες Προσθήκη 2 διδακτικών ωρών. Διπλασιάζεται ο χρόνος που μπορεί να διατεθεί για την υλοποίηση του σχεδίου εργασίας. 14

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΦΟΡΜΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ - Β΄ τάξη ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ 17. Η διατροφή μας 18. Το παιχνίδι 19. Το βιβλίο 20. Ας γορτάσουμε 21. Οι τέσσερις εποχές 10 δ. ώρες Προσθήκη 5 δ. ωρών. Διπλασιάζεται ο χρόνος που μπορεί να διατεθεί για την υλοποίηση των ευκαιριακών ενοτήτων στη μορφή σχεδίων εργασίας. 10 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ (ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ) Α. Γνωριμία με τις τέχνες Β. Προσέχω την υγεία μου Γ. Γνωριμία με τις γλώσσες που μιλούν οι μαθητές Δ. Όχι άλλα σκουπίδια Ε. Το Διάστημα 15 δ. ώρες Προσθήκη 5 δ. ωρών. Προτείνεται να υλοποιηθούν στη μορφή 3-ωρων σχεδίων εργασίας. Εναλλακτικά – και αυτό είναι θεμιτό- μπορούν αυτές οι ώρες των ευκαιριακών ενοτήτων να διαθέτουν για την υλοποίηση σχεδίων εργασίας που θα προκύψουν στη διάρκεια της μελέτης των ενοτήτων από τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών. 15 ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ – ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΥΛΗΣ/ ΔΙΔ ΩΡΕΣ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΩΡΕΣ ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΦΟΡΜΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ - Γ΄ τάξη ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ – ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΥΛΗΣ/ ΔΙΔ ΩΡΕΣ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΩΡΕΣ ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ ΕΝΟΤΗΤΑΣ 1. Ζούμε μαζί 7 δ. ώρες Διδάσκονται όλα τα κεφάλαια, όπως προβλέπεται. « Οι κανόνες στην καθημερινή ζωή » 3 δ. ώρες Ο τόπος μας 8 δ. ώρες Μείωση 1 ώρας. Προτείνεται να μην διδαχθεί το κεφ: Ενδιαφερόμαστε για το περιβάλλον, καθώς προσεγγίζεται στη Μελέτη Περιβάλλοντος των Α΄, Β΄ τάξεων Μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς 3 δ. ώρες Μείωση 2 δ. ωρών. Τα κεφ. 1: Τρένα, αυτοκίνητα, πλοία, αεροπλάνα άλλοτε και τώρα και κεφ. 2: Τα μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς στη ζωή μας, γίνονται συνοπτικά σε 1δ. ώρα, καθώς διδάσκονται στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος των Α΄, Β΄ και Δ΄ τάξεων 3

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΦΟΡΜΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ - Δ΄ τάξη ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ – ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΥΛΗΣ/ ΔΙΔ ΩΡΕΣ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΩΡΕΣ ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ ΕΝΟΤΗΤΑΣ 1. Ελλάδα - Η χώρα μας 9 δ. ώρες Μείωση 3 ωρών. Προτείνεται να μην διδαχθούν: κεφ. 8: Σημαντικά έργα κεφ. 9: Πώς κατασκευάζεται ένα έργο; κεφ. 10 Πώς ένα σημαντικό έργο αλλάζει τη ζωή μας; Τα κεφ. 6: Ο τόπος μας: Ο τρόπος ζωής άλλοτε και τώρα, και 7: Ο τόπος μας: Μέρη με ιστορία, προτείνεται να προσεγγιστούν ως ενιαίο σχέδιο εργασίας με τίτλο « Ο τόπος μας άλλοτε και τώρα » (αφιερώνονται οι 3 ώρες που αντιστοιχούν στα σχετικά κεφάλαια) Ο πολιτισμός των ελλήνων και των άλλων λαών 11 δ. ώρες Διδάσκονται όλα τα κεφάλαια, όπως προβλέπεται ή με επιλογή δραστηριοτήτων εξοικονομείται χρόνος για την υλοποίηση του προτεινόμενου από τους συγγραφείς σχεδίου εργασίας. « Πώς οργανώνουμε μια εκδήλωση για τον πολιτισμό » Η φύση είναι το σπίτι μας 19 δ. ώρες Εναλλακτικά θα μπορούσε ένα μέρος της ενότητας (π.χ. κεφ. 8: Το νερό, πολύτιμες σταγόνες) να προσεγγιστεί ως σχέδιο εργασίας με την ίδια διάρκεια Επαγγέλματ α και προϊόντα στον τόπο μας 1 δ. ώρες Προτείνεται η ενότητα να παρουσιαστεί περιληπτικά σε 1 ώρα. Αφαιρούνται 5 ώρες 1

Π ΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΧΡΟΝΟΥ Μελέτη Περιβάλλοντος Α΄ + Β΄= 4 ώρες εβδομαδιαίως Γ΄ + Δ΄ = 2 ώρες εβδομαδιαίως Διαθέσιμος χρόνος ( ) – θεωρητικά περίπου εβδομάδες = περίπου 130 ώρες για τις τετράωρες 65 ώρες για τις δίωρες Το σύνολο των απαιτούμενων διδακτικών ωρών πριν τον εξορθολογισμό: Α΄ = 75 ώρες περίπου Β΄= 80 ώρες περίπου Γ΄= 80 ώρες περίπου Δ΄ = 75 ώρες περίπου Το σύνολο των απαιτούμενων διδακτικών ωρών μετά τον εξορθολογισμό: Α΄ = 100 ώρες περίπου Β΄= 100 ώρες περίπου Γ΄= 54 ώρες περίπου Δ΄ = 55 ώρες περίπου Για την Α΄ & Β΄ τάξη οι πλεονάζουσες ώρες βασικά προτείνεται να χρησιμοποιηθούν για υλοποίηση Σχεδίων Εργασίας.

ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Αρβανιτάκης Κων/νος, εκπαιδευτικός Δημόσιου τομέα, ΠΕ 70 Πατρινόπουλος Ματθαίος, εκπαιδευτικός Δημόσιου Τομέα, ΠΕ 70 Πήλιουρας Παναγιώτης, Σχολικός Σύμβουλος Α΄/θμιας Σούλη Αλεξάνδρα, Σχολική Σύμβουλος, ΠΕ04.05 Τσαγλιώτης Νεκτάριος, Εκπαιδευτικός Δημόσιου τομέα, ΠΕ 70 Χρυσοστομίδης Πέτρος, Εκπαιδευτικός Δημόσιου Τομέα, ΠΕ04.05 Καρναβάς Βασίλειος, ΠΕ 70, Σύμβουλος Β΄ΙΕΠ Συντονίστρια: Φέρμελη Γεωργία, Σύμβουλος Α΄ ΙΕΠ