ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΑΙΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΕΦΑΑ Δ.Π.Θ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Προσωπικές δεξιότητες
Πήδουλας Γεώργιος M. sc Γυμναστής φυσικής κατάστασης ποδοσφαίρου
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
I.I.E.K DATA Τμήμα: Μαγειρικής Τέχνης Μάθημα: Στοιχεία Κοστολόγησης
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
MANAGEMENT Εναρμόνιση Πόρων Προς Επίτευξη Στόχων.
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Λουκάς Τσιρώνης1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1) Διοίκηση είναι η συστηματοποίηση της συλλογικής προσπάθειας μέσω της οποίας στοχεύουμε στην ικανοποίηση των στόχων που έχουν.
1 Τα καθήκοντα του manager Προγραμματισμός: Είναι η απαραίτητη προϋπόθεση πριν από την εφαρμογή οποιασδήποτε ενέργειας. Τα συστατικά που πρέπει να προσαρμοσθούν.
Νίκος Ε. Σκουλάς & Συνεργάτες
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Εισαγωγή Στη Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων.
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 6 Ο.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΛΑΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ - ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΕΦΑΑ ΔΠΘ.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.. ΟΡΙΣΜΟΣ (Hogan, Curphy, Hogan, 1994) «το να πείσεις άλλα άτομα να αφήσουν στην άκρη τις ατομικές τους επιδιώξεις και να.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 15 ΙΣΧΥΣ – ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Διαχείριση κόστους έργων πληροφορικής. 2 Ανάλυση κόστους/οφέλους Η ανάλυση κόστους/οφέλους βασίζεται γενικά στις ακόλουθες οικονομικές αρχές:  Κριτήριο.
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΑΙΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΕΦΑΑ Δ.Π.Θ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
Λειτουργίες διοίκησης
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ NESTLΕ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Λειτουργίες διοίκησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΑΙΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΕΦΑΑ Δ.Π.Θ.

ΟΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ Είναι η συνολική διαδικασία, με τη βοήθεια της οποίας συγκεκριμένες δραστηριότητες εκτελούνται αποτελεσματικά δια μέσου άλλων ανθρώπων Είναι η συνολική διαδικασία, με τη βοήθεια της οποίας συγκεκριμένες δραστηριότητες εκτελούνται αποτελεσματικά δια μέσου άλλων ανθρώπων Είναι η τέχνη αλλά και η επιστήμη να συνεργάζεται κάποιος με άλλους ανθρώπους με στόχο την επίτευξη των σκοπών ενός οργανισμού-μιας αθλητικής ομάδας Είναι η τέχνη αλλά και η επιστήμη να συνεργάζεται κάποιος με άλλους ανθρώπους με στόχο την επίτευξη των σκοπών ενός οργανισμού-μιας αθλητικής ομάδας

ΟΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ Είναι η διαδικασία σχεδιασμού, οργάνωσης, διεύθυνσης και ελέγχου των χρηματικών, φυσικών, ανθρώπινων και πληροφοριακών πόρων ενός οργανισμού-μιας αθλητικής ομάδας, Είναι η διαδικασία σχεδιασμού, οργάνωσης, διεύθυνσης και ελέγχου των χρηματικών, φυσικών, ανθρώπινων και πληροφοριακών πόρων ενός οργανισμού-μιας αθλητικής ομάδας, για την επίτευξη των προκαθορισμένων στόχων.

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ Ολυμπιακοί Αγώνες Ολυμπιακοί Αγώνες Μεγάλες Βιομηχανίες Μεγάλες Βιομηχανίες Τράπεζες, Οργανισμούς Τράπεζες, Οργανισμούς Διοικητές, Προϊστάμενοι Διοικητές, Προϊστάμενοι Ομάδες ανθρώπων Ομάδες ανθρώπων Πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις Πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις Διοικήσεις Διοικήσεις Προπονητές Προπονητές Άτομα ως μονάδες Άτομα ως μονάδες

SPORT MANAGEMENT ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΛΑΣΜΑ Ο.Α ΕΠΟ ΠΑΕ ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ _______________________________________ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ

Ο ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΓΝΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΓΝΩΣΕΙΣ Α ΓΝΩΣΕΙΣ Β ΓΝΩΣΕΙΣ Α ΓΝΩΣΕΙΣ Β ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ Πτυχία Προγραμματισμός Πτυχία Προγραμματισμός Αγώνες Οργάνωση Αγώνες Οργάνωση Εμπειρία Διεύθυνση Εμπειρία Διεύθυνση Σεμινάρια Στελέχωση Σεμινάρια Στελέχωση Βιβλιογραφία Έλεγχος

A. Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Ο προγραμματισμός έχει σχέση με τον καθορισμό των στόχων και την επιλογή σειράς ενεργειών για την επίτευξή τους. Ο προγραμματισμός έχει σχέση με τον καθορισμό των στόχων και την επιλογή σειράς ενεργειών για την επίτευξή τους. Γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στη θέση που βρισκόμαστε και σε εκείνη που αποσκοπούμε να βρεθούμε μελλοντικά. Γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στη θέση που βρισκόμαστε και σε εκείνη που αποσκοπούμε να βρεθούμε μελλοντικά.

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Υπάρχει μία συγκεκριμένη διαδικασία για αποτελεσματικό προγραμματισμό. Αποστολή ομάδας Στόχοι ομάδας Σχέδια – πλάνα Υλοποίηση

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ  Οι στόχοι έχουν άμεση σχέση με τον προγραμματισμό.  Οι προπονητές οφείλουν να καθορίζουν τους στόχους που πρέπει: Να είναι σαφείς και κατανοητοί Να είναι ρεαλιστικοί Να διακρίνονται από μία ιεράρχηση

ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ 1η φάση Καθορισμός των στόχων 2η φάση Προτάσεις προς ΔΣ – Διοίκηση 3η φάση Λήψη αποφάσεων 4η φάση Εφαρμογή προγράμματος δράσης 5η φάση Αξιολόγηση του προγράμματος

ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ 1. Μετεγγραφές 2. Βασική προετοιμασία 3. Φιλικοί αγώνες προετοιμασίας 4. Προπονήσεις 5. Κατασκοπεία αντιπάλων 6. Μετακινήσεις 7. Ιατρικές εξετάσεις 8. Διατροφή - συμπληρώματα

B. Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ  Είναι η διαδικασία κατανομής της εργασίας σε ομάδες, άτομα και ο συντονισμός των ενεργειών τους με σκοπό την υλοποίηση των στόχων.  Με την οργάνωση πετυχαίνεται ο καθορισμός καθηκόντων και σχέσεων εξουσίας.  Η οργάνωση αποσκοπεί στον προσδιορισμό των ρόλων του καθενός.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ  Κατανομή των εργασιών (διάσπαση των διαφόρων εργασιών στα επιμέρους στοιχεία)  Ομαδοποίηση των εργασιών (τμηματοποίηση των εργασιών σε τμήματα που συνδέονται λογικά και λειτουργικά μεταξύ των)  Συντονισμός των εργασιών (συνεργασία των ομαδοποιημένων τμημάτων)  Εξειδίκευση (το σωστό άτομο στη σωστή θέση)

ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑ ΕΞΟΥΣΙΑ Είναι το δικαίωμα που έχει ο προπονητής να ασκεί επιρροή λόγω της θέσης που κατέχει. ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΕΞΟΥΣΙΑΣ Είναι η διαδικασία κατά την οποία μεταφέρεται η εξουσία από τον προπονητή σε αθλητές και συνεργάτες. ΕΥΘΥΝΗ Είναι η υποχρέωση που δημιουργείται από την αποδοχή της εξουσίας που μεταβιβάζεται.

ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ 1. Καθορισμός υποχρεώσεων του προσωπικού 2. Οργάνωση των προπονήσεων 3. Οργάνωση ταξιδιών και διαμονής 4. Σύνταξη εσωτερικού κανονισμού 5. Οργάνωση κατασκοπείας 6. Οργάνωση συναντήσεων 7. Οργάνωση φιλικών αγώνων

Γ. Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  Είναι η λειτουργία που κατευθύνει τον ανθρώπινο παράγοντα.  Η διεύθυνση ως δραστηριότητα επιδιώκει τη διαμόρφωση της ανθρώπινης συμπεριφοράς.  Είναι η διαδικασία επιρροής των ανθρώπων για να δραστηριοποιηθούν.

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ Κληρονομικοί + Μάθηση + Κίνητρα Κληρονομικοί + Μάθηση + Κίνητρα ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΠΑΡΑΚΙΝΗΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ 1. Ανάγκη για βελτίωση 2. Καθορισμός στόχων 3. Επιτυχία ή αποτυχία 4. Φόβος για αποτυχία 5. Ενίσχυση

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΠΑΡΑΚΙΝΗΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ 1. Προπονητής 2. Διδασκαλία 3. Ποικιλία ασκήσεων – τρόπος προπόνησης 4. Συναγωνισμός 5. Αθλητικές εγκαταστάσεις 6. Θεατές 7. Αμοιβές 8. Τιμωρίες

ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΚΑΙ ΗΓΕΣΙΑ ΕΞΟΥΣΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ΕΠΙΡΡΟΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ΕΠΙΡΡΟΗ ΗΓΕΣΙΑ ΗΓΕΣΙΑ Επηρεασμός συμπεριφοράς των αθλητών Επηρεασμός συμπεριφοράς των αθλητών

ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΑ ΣΤΥΛ 1. Συγκεντρωτικός-αυταρχικός προπονητής (αποφασίζει, κρίνει και αποδίδει τιμωρίες από μόνος του, καλή πειθαρχία, κανόνες, λάθη) 2. Δημοκρατικός-συνεργάσιμος προπονητής (μοιράζεται απόψεις, ενθαρρύνει ιδέες και προτάσεις, καλές σχέσεις, αίσθημα ευθύνης) 3. Ελαστικός προπονητής (λίγες αποφάσεις, ατολμία, έλλειψη εμπιστοσύνης, προβλήματα πειθαρχίας) (λίγες αποφάσεις, ατολμία, έλλειψη εμπιστοσύνης, προβλήματα πειθαρχίας)

ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΑ ΣΤΥΛ 4. Καθοδηγητικός προπονητής (συνεχείς οδηγίες και καθοδήγηση, περιορισμένη ελευθερία επιλογών, υψηλό αίσθημα ευθύνης) 5. Μόνιμα αρνητικός προπονητής (αρνητική κριτική, χρήση δεν και μη, μικρό ενδιαφέρον, χαμηλό ηθικό) 6. Ασταθής προπονητής (αστάθεια, φιλοσοφία, γνώμη, μπέρδεμα και σύγχυση, μειωμένη απόδοση)

Δ. Η ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ  Είναι η διαδικασία που εξασφαλίζει την επιλογή του κατάλληλου προσωπικού, την εκπαίδευση και την ενεργοποίηση του.  Ο άνθρωπος ανεξάρτητα από τις τεχνολογικές εξελίξεις, ήταν, είναι και θα παραμείνει ο βασικός συντελεστής για την υλοποίηση των προκαθορισμένων στόχων.

ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ 1. Καθορισμός εργασιών 2. Ανάθεση τους στο κατάλληλο άτομο 3. Αμοιβές προσωπικού 4. Εκπαίδευση προσωπικού 5. Αξιολόγηση προσωπικού

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ 1. Ανάλυση της δουλειάς 2. Εκτίμηση των αναγκών 3. Καθορισμός στρατηγικής 4. Πρόσληψη ικανού προσωπικού 5. Λήψη αποφάσεων 6. Αξιολόγηση προσωπικού (αμοιβές-τιμωρίες) 7. Επίλυση συγκρούσεων 8. Παραμονή ή απόλυση του προσωπικού

Ε. Ο ΕΛΕΓΧΟΣ  Είναι το σύνολο των δραστηριοτήτων, που εξασφαλίζουν την παρακολούθηση και αξιολόγηση των λειτουργιών και συμπεριφορών σε μια ομάδα, αποσκοπώντας στην αποτελεσματικότερη απόδοση των μελών της.  Ο έλεγχος βασίζεται στην μέτρηση

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ  Καθορισμός προτύπων-στόχων  Αξιολόγηση και μέτρηση της ατομικής και ομαδικής απόδοσης (στατιστικά, σκοράρισμα)  Διάγνωση και εντοπισμός των αιτιών απόκλισης  Λήψη διορθωτικών μέτρων

ΠΕΡΙΟΔΟΙ 1. Μετά-αγωνιστική 2. Περίοδος διακοπών 3. Προ-αγωνιστική 4. Αγωνιστική

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΜΕΤΑ- ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 1. Συντήρηση αθλητών 2. Οργάνωση φιλικών αγώνων 3. Δοκιμή νέων αθλητών 4. Παρακολούθηση τμημάτων υποδομής 5. Απολογισμός περιόδου που έληξε 6. Σύνταξη ειδικού προγράμματος 7. Εκπαίδευση και επιμόρφωση 8. Σχεδιασμός προετοιμασίας της ομάδας 9. Κριτήρια φιλικών αγώνων νέας περιόδου

1. Εντοπισμός μεταγραφικών στόχων 2. Μετεγγραφές ξένων-κοινοτικών αθλητών 3. Οριστικοποίηση βασικής προετοιμασίας 4. Σχεδιασμός συμμετοχής σε τουρνουά- αγώνες 5. Σύνταξη εσωτερικού κανονισμού 6. Παραγγελίες και προμήθεια αθλητικού υλικού 7. Καθορισμός χώρων προπονήσεων 8. Προγραμματισμός ιατρικών εξετάσεων ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΔΙΑΚΟΠΩΝ

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΡΟ- ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 1. Διεξαγωγή προπονήσεων 2. Καθορισμός κανόνων συμπεριφοράς 3. Καθορισμός αρμοδιοτήτων και υποχρεώσεων 4. Κατασκοπεία αντιπάλων 5. Διεξαγωγή φιλικών αγώνων 6. Πρόγραμμα συναντήσεων

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 1. Οργάνωση και προετοιμασία προπονήσεων 2. Προγραμματισμός φιλικών αγώνων 3. Σχεδιασμός και οργάνωση μετακινήσεων 4. Οργάνωση συναντήσεων 5. Ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων 6. Αντιμετώπιση προβλημάτων- προστριβών 7. Κατασκοπεία αντιπάλων 8. Συναντήσεις με τη Διοίκηση 9. Στελέχωση αγωνιστικής ομάδας

Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ  Είναι η ανταλλαγή πληροφοριών, σκέψεων, ιδεών ή συναισθημάτων μεταξύ δύο ή περισσοτέρων ανθρώπων.  Είναι το σύνολο των ενεργειών με τις οποίες διατυπώνονται και μεταβιβάζονται μηνύματα σε τρίτους για τον κατατοπισμό τους ή τον επηρεασμό της συμπεριφοράς τους.

ΑΡΧΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 1. Η επικοινωνία αποτελείται όχι μόνο από μηνύματα που στέλνονται, αλλά και από αυτά που επιστρέφονται. Είναι αμφίδρομη. 2. Αποτελείται από προφορικά και μη προφορικά μηνύματα. 3. Εκφράζεται με το περιεχόμενο (οδηγίες, τακτική) και το συναίσθημα (ψυχική διάθεση, ένταση φωνής)

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 1. Ο πομπός (προπονητής) 2. Τα μηνύματα (πληροφορίες, εντολές, οδηγίες) 3. Το μέσο μεταβίβασης (προφορικά, γραπτά, ηχητικά) 4. Ο αποδέκτης (αθλητές, συνεργάτες)

H ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 1. Ο περιορισμένος χρόνος (ημίχρονο, παράταση) 2. Η γλώσσα (ξένοι, κοινοτικοί, ομογενείς) 3. Η νοημοσύνη και δεκτικότητα των αθλητών 4. Η αρνητική διάθεση 5. Οι εξωτερικοί παράγοντες (οπαδοί, διαιτητές, αντίπαλοι, θόρυβος)

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ  Ανάπτυξη αξιοπιστίας  Ενεργητική ακρόαση  Επικοινωνία με θετική προσέγγιση  Ακριβής πληροφόρηση  Επικοινωνία με συνέπεια  Βελτίωση μη προφορικής επικοινωνίας

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ 1. Προσωπικά προβλήματα των αθλητών 2. Προβλήματα προσαρμογής 3. Ψυχική διάθεση των αθλητών στην προπόνηση 4. Κίνητρα για τους αναπληρωματικούς 5. Επίπεδο ψυχικής έντασης πριν και μετά τον αγώνα

ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Αναγνωρίζει τους στόχους μάθησης Αναγνωρίζει τους στόχους μάθησης Σχεδιάζει ασκήσεις για την επίτευξη των στόχων Σχεδιάζει ασκήσεις για την επίτευξη των στόχων Παρουσιάζει τις δεξιότητες στους αθλητές Παρουσιάζει τις δεξιότητες στους αθλητές Οργανώνει ένα ευνοϊκό περιβάλλον Οργανώνει ένα ευνοϊκό περιβάλλον Επιβλέπει το μαθησιακό περιβάλλον Επιβλέπει το μαθησιακό περιβάλλον Αναπτύσσει τα περιεχόμενα της προπόνησης Αναπτύσσει τα περιεχόμενα της προπόνησης Αξιολογεί την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας Αξιολογεί την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ Να κερδίζει η ομάδα Να είναι μια ευχάριστη διαδικασία για τους ποδοσφαιριστές Να αναπτύσσονται οι ποδοσφαιριστές ….. Φυσικά (Φ.Κ., υγεία, αποφυγή τραυματισμών) Φυσικά (Φ.Κ., υγεία, αποφυγή τραυματισμών) Ψυχολογικά (να ελέγχουν τις αντιδράσεις τους και να αναπτύσσουν τα συναισθήματά τους) Ψυχολογικά (να ελέγχουν τις αντιδράσεις τους και να αναπτύσσουν τα συναισθήματά τους) Κοινωνικά (να αναπτύσσουν συνεργασία και άμιλλα σε ανταγωνιστικό περιβάλλον) Κοινωνικά (να αναπτύσσουν συνεργασία και άμιλλα σε ανταγωνιστικό περιβάλλον)

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ Οι καλοί προπονητές – managers Βοηθούν στην συγκέντρωση της προσοχής Βοηθούν στην συγκέντρωση της προσοχής Αυξάνουν την παρακίνηση Αυξάνουν την παρακίνηση Δίνουν ευθύνες στους ποδοσφαιριστές Δίνουν ευθύνες στους ποδοσφαιριστές Επιβάλλουν κανόνες και κανονισμούς Επιβάλλουν κανόνες και κανονισμούς Αυξάνουν τον ωφέλιμο χρόνο δράσης Αυξάνουν τον ωφέλιμο χρόνο δράσης Αντιδρούν σε συμπεριφορές διάσπασης προσοχής Αντιδρούν σε συμπεριφορές διάσπασης προσοχής Χρησιμοποιούν σινιάλα, slogan και σύμβολα Χρησιμοποιούν σινιάλα, slogan και σύμβολα

ΡΟΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ Συνεργάζονται και επικοινωνούν με άλλους ανθρώπους (αθλητές, συνεργάτες) Συνεργάζονται και επικοινωνούν με άλλους ανθρώπους (αθλητές, συνεργάτες) Είναι υπεύθυνοι και υπόλογοι γι’ αυτούς, το προσωπικό και την ομάδα. Είναι υπεύθυνοι και υπόλογοι γι’ αυτούς, το προσωπικό και την ομάδα. Εξισορροπούν ανταγωνιζόμενους στόχους και θέτουν προτεραιότητες εξαιτίας προβλημάτων και μειωμένων πηγών. Εξισορροπούν ανταγωνιζόμενους στόχους και θέτουν προτεραιότητες εξαιτίας προβλημάτων και μειωμένων πηγών. Προγραμματίζουν και οργανώνουν τις αγωνιστικές και έξω αγωνιστικές δραστηριότητες της ομάδας. Προγραμματίζουν και οργανώνουν τις αγωνιστικές και έξω αγωνιστικές δραστηριότητες της ομάδας.

ΡΟΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ Μεσολαβούν για την επίλυση προβλημάτων – συγκρούσεων Μεσολαβούν για την επίλυση προβλημάτων – συγκρούσεων Στελεχώσουν και ταυτόχρονα εκπαιδεύουν αθλητές και υπόλοιπο προσωπικό. Στελεχώσουν και ταυτόχρονα εκπαιδεύουν αθλητές και υπόλοιπο προσωπικό. Είναι πολιτικοί πείθουν, χτίζουν σχέσεις. Είναι πολιτικοί πείθουν, χτίζουν σχέσεις. Γίνονται σύμβολα, παραδείγματα. Γίνονται σύμβολα, παραδείγματα. Λαμβάνουν δύσκολες αποφάσεις. Λαμβάνουν δύσκολες αποφάσεις.

ΟΙ ΡΟΛΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ 1. Δάσκαλος 2. Ψυχολόγος 3. Ηγέτης 4. Εμπνευστής πειθαρχίας 5. Καθοδηγητής 6. Οργανωτής 7. Παράδειγμα 8. Διοικητής 9. Δικαστής 10. Διπλωμάτης – πολιτικός 11. Ηθοποιός 12. Προγραμματιστής

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΥ ΗΓΕΤΗ ΕΥΦΥΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΕΥΦΥΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ Κρίση Προσαρμοστικότητα Συνεργατικότητα Κρίση Προσαρμοστικότητα Συνεργατικότητα Αποφασιστικότητα Εγρήγορση Δημοτικότητα Αποφασιστικότητα Εγρήγορση Δημοτικότητα Γνώση Δημιουργικότητα Κοινωνικότητα Γνώση Δημιουργικότητα Κοινωνικότητα Ευγλωττία Ακεραιότητα Διπλωματία Ευγλωττία Ακεραιότητα Διπλωματία Εμπειρία Αυτοπεποίθηση Διακριτικότητα Εμπειρία Αυτοπεποίθηση Διακριτικότητα Ανεξαρτησία Ανεξαρτησία Ισορροπία Ισορροπία

ΟΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ  ΤΕΧΝΙΚΕΣ Γνώσεις προπονητικής – τεχνικής – τακτικής – στρατηγικής  ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ Αρμονική συνεργασία – αποτελεσματική παρακίνηση – σωστή επικοινωνία – ανάπτυξη καλού κλίματος – υποστήριξη  ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΕΣ Ευφυΐα – λήψη αποφάσεων – επίλυση προστριβών – καλές σχέσεις

ΡΗΤΑ - ΓΝΩΜΙΚΑ Η μεγαλύτερη απώλεια είναι η απώλεια της εμπιστοσύνης του εαυτού σου. Η μεγαλύτερη απώλεια είναι η απώλεια της εμπιστοσύνης του εαυτού σου. Κατέστρεψα το χρόνο, τώρα ο χρόνος καταστρέφει εμένα. Κατέστρεψα το χρόνο, τώρα ο χρόνος καταστρέφει εμένα. Το ανθρώπινο μυαλό είναι σαν το αλεξίπτωτο, δουλεύει μόνο όταν είναι ανοικτό. Το ανθρώπινο μυαλό είναι σαν το αλεξίπτωτο, δουλεύει μόνο όταν είναι ανοικτό. Ο καλύτερος τρόπος για να πραγματοποιήσεις τα όνειρά σου είναι να ξυπνήσεις. Ο καλύτερος τρόπος για να πραγματοποιήσεις τα όνειρά σου είναι να ξυπνήσεις. Όταν οι σοφοί άνδρες θυμώνουν χάνουν τη σοφία τους. Όταν οι σοφοί άνδρες θυμώνουν χάνουν τη σοφία τους.

ΡΗΤΑ – ΓΝΩΜΙΚΑ Πάντα υπάρχει κάτι παραπάνω να κάνεις. Πάντα υπάρχει κάτι παραπάνω να κάνεις. Δεν υπάρχει τρόπος όταν παίρνεις κάποιες αποφάσεις, να μπορείς να ικανοποιήσεις όλους. Δεν υπάρχει τρόπος όταν παίρνεις κάποιες αποφάσεις, να μπορείς να ικανοποιήσεις όλους. Η μεγαλύτερη φωτιά του κόσμου μπορεί να σβήσει ρίχνοντας ένα ποτήρι νερό την κατάλληλη στιγμή. Η μεγαλύτερη φωτιά του κόσμου μπορεί να σβήσει ρίχνοντας ένα ποτήρι νερό την κατάλληλη στιγμή. Ο σοφός άνδρας είναι εκείνος που ξεχνά τα λάθη των άλλων, αλλά πάντα θυμάται τα δικά του. Ο σοφός άνδρας είναι εκείνος που ξεχνά τα λάθη των άλλων, αλλά πάντα θυμάται τα δικά του. Όλοι οι άνθρωποι κάνουν λάθη, αλλά μόνο οι βλάκες τα επαναλαμβάνουν. Όλοι οι άνθρωποι κάνουν λάθη, αλλά μόνο οι βλάκες τα επαναλαμβάνουν.

ΡΗΤΑ – ΓΝΩΜΙΚΑ Η δόξα είναι δηλητήριο που μπορεί να παίρνεται σε μικρές δόσεις. Η δόξα είναι δηλητήριο που μπορεί να παίρνεται σε μικρές δόσεις. Αν δεν κάνεις λάθη αυτό σημαίνει ότι δεν προσπαθείς 100%. Αν δεν κάνεις λάθη αυτό σημαίνει ότι δεν προσπαθείς 100%. Ο σοφός άνδρας σκέφτεται προτού δράσει, ενώ οι χαζοί κατόπιν. Ο σοφός άνδρας σκέφτεται προτού δράσει, ενώ οι χαζοί κατόπιν. Ποτέ κάτι σημαντικό δεν έγινε χωρίς ενθουσιασμό. Ποτέ κάτι σημαντικό δεν έγινε χωρίς ενθουσιασμό. Οι άνθρωποι μαθαίνουν ενώ διδάσκουν. Οι άνθρωποι μαθαίνουν ενώ διδάσκουν. Μόνο οι βλάκες και οι νεκροί ποτέ τους δεν αλλάζουν γνώμη. Μόνο οι βλάκες και οι νεκροί ποτέ τους δεν αλλάζουν γνώμη.

ΡΗΤΑ – ΓΝΩΜΙΚΑ Υπάρχει αρκετός χώρος στην κορυφή, αλλά δεν υπάρχει χώρος για να καθίσεις. Υπάρχει αρκετός χώρος στην κορυφή, αλλά δεν υπάρχει χώρος για να καθίσεις. Όταν είσαι νούμερο 2 ή 3 προσπάθησε πιο σκληρά. Όταν είσαι 1, προσπάθησε ακόμα σκληρότερα. Όταν είσαι νούμερο 2 ή 3 προσπάθησε πιο σκληρά. Όταν είσαι 1, προσπάθησε ακόμα σκληρότερα. Κριτικάρισε την δράση, όχι τους ανθρώπους. Κριτικάρισε την δράση, όχι τους ανθρώπους. Ένα άτομο κάνει την διαφορά, ο ηγέτης. Ένα άτομο κάνει την διαφορά, ο ηγέτης. Δεν υπάρχει η τέλεια λύση. Δεν υπάρχει η τέλεια λύση. Οι ικανοί άνθρωποι δίχως πειθαρχία δεν αξίζουν τίποτα. Οι ικανοί άνθρωποι δίχως πειθαρχία δεν αξίζουν τίποτα. Η ακρίβεια είναι καλύτερη από την ταχύτητα. Η ακρίβεια είναι καλύτερη από την ταχύτητα.

ΡΗΤΑ – ΓΝΩΜΙΚΑ Αν εξακολουθείς να αναπνέεις μπορείς να βελτιωθείς. Αν εξακολουθείς να αναπνέεις μπορείς να βελτιωθείς. Οι πόρτες των ευκαιριών γράφουν « σπρώξε ». Οι πόρτες των ευκαιριών γράφουν « σπρώξε ». Ρίχνοντας λάσπη σε άλλους το μόνο που κάνεις είναι να λερώνεις τα χέρια σου. Ρίχνοντας λάσπη σε άλλους το μόνο που κάνεις είναι να λερώνεις τα χέρια σου. Δεν είναι τόσο σημαντικό να είσαι δραστήριος, όσο να είσαι αποτελεσματικός. Δεν είναι τόσο σημαντικό να είσαι δραστήριος, όσο να είσαι αποτελεσματικός. Κράτα το φόβο για τον εαυτό σου, αλλά μοίραζε το θάρρος σου με άλλους. Κράτα το φόβο για τον εαυτό σου, αλλά μοίραζε το θάρρος σου με άλλους. Είναι ευκολότερο να δημιουργείς νέους από το να διορθώνεις άνδρες. Είναι ευκολότερο να δημιουργείς νέους από το να διορθώνεις άνδρες.

ΡΗΤΑ – ΓΝΩΜΙΚΑ Αν δεν αντέχεις τη ζέστη, φύγε μακριά από την κουζίνα. Αν δεν αντέχεις τη ζέστη, φύγε μακριά από την κουζίνα. Δια μέσω των πολέμων παίρνεις μετάλλια. Δια μέσω των πολέμων παίρνεις μετάλλια. Η κατάλληλη προετοιμασία αποτρέπει την φτωχή απόδοση. Η κατάλληλη προετοιμασία αποτρέπει την φτωχή απόδοση. Τα λάθη είναι οι καλύτεροι δάσκαλοι. Τα λάθη είναι οι καλύτεροι δάσκαλοι. Ακόμα και ο Ναπολέων έχασε το 1/3 των σημαντικών μαχών που έδωσε. Ακόμα και ο Ναπολέων έχασε το 1/3 των σημαντικών μαχών που έδωσε. Η απόφαση καθορίζει την μοίρα. Η απόφαση καθορίζει την μοίρα. Συχνά είμαστε ο χειρότερος εχθρός του εαυτού μας. Συχνά είμαστε ο χειρότερος εχθρός του εαυτού μας.

ΡΗΤΑ ΓΙΑ ΝΙΚΗΤΕΣ  Ο νικητής πάει κατευθείαν στο πρόβλημα, ο χαμένος πάει τριγύρω του. χαμένος πάει τριγύρω του.  Ο νικητής δηλώνει κάτι υπεύθυνα, ο χαμένος δίνει υποσχέσεις.  Ο νικητής αντιμετωπίζει ένα νέο πρόβλημα ως πρόκληση, ο χαμένος δεν θέλει να το αντιμετωπίσει.  Ασφαλώς το να κερδίζεις δεν είναι το πάν, είναι το μόνο πράγμα.  Η νίκη έχει εκατό πατεράδες, ενώ η ήττα είναι ορφανή.

ΡΗΤΑ ΓΙΑ ΝΙΚΗΤΕΣ  Ο νικητής αποτελεί μέρος της απάντησης, ενώ ο χαμένος μέρος του προβλήματος.  Ο νικητής πάντα έχει ένα σχέδιο, ενώ ο χαμένος πάντα έχει μια δικαιολογία.  Ο νικητής βλέπει μια απάντηση σε κάθε πρόβλημα, ενώ ο χαμένος βλέπει ένα πρόβλημα σε κάθε απάντηση.  Ο νικητής λέει « ίσως είναι δύσκολο να γίνει αλλά δεν είναι αδύνατο », ενώ ο χαμένος λέει « ίσως είναι δυνατό να γίνει, αλλά είναι δύσκολο »

ΤΕΛΟΣ