Grigorios Zarotiadis, Eirini Ozouni, Department of Economics, Aristotle University.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Παρουσίαση του Συμφώνου των Δημάρχων
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ.
Ευάγγελος Μαρτιγόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος COSMOTE
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
Κέντρο Μεταφοράς Τεχνολογίας & Ανάπτυξης Πανεπιστήμιο Κρήτης Ιούνιος 2010 Αντώνιος Αγγελάκης
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Εισηγητής:
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
4Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ή ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ημερίδα για το 7ο Π.Π. Ε&ΤΑ της ΕΕ ( ), 22 /09/2006 – Θεσ/νίκη Συμμετοχή & Αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Έρευνας στους τομείς των Κοινωνικών, Οικονομικών.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
 Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα  Ε.Ο.Κ..
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
Δυνατότητες Ανάπτυξης Καινοτόμων Προϊόντων και Υπηρεσιών στην Περιφέρεια Ηπείρου Βίλλης Μάριος Διευθυντής Ε.ΤΕ.Π.Η. Α.Ε.
1 Καινοτομικό Πρόγραμμα RI-SE ΕΚΕΠΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ.
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
ΚΙΛΚΙΣ - ΝΟΜΕΒΡΙΟΣ 2004 «Διατοπική- Διακρατική συνεργασία στο πλαίσιο της LEADER+» 4η Σύνοδος Ελληνικού Δικτύου LEADER+ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΕΙΟΣ Γενικός.
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ - ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΡΓΩΝ στο Ν. ΑΧΑΪΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Παρουσίαση της Πράξης Ενημέρωση των δυνητικών ωφελούμενων και της τοπικής κοινωνίας.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
1 Περιφερειακή Διάσταση του σχεδιασμού για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη & καινοτομία - ΕΤΑΚ συνάντηση εργασίας 4 Σεπτεμβρίου 2012 Κύρια σημεία,
Σ. ΤΣΙΓΑΝΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΥΔ ΕΠ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΔΡΑΣΕΙΣ GIS ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗ.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
“Νέες Εναλλακτικές Καλλιέργειες: Προοπτικές - Νέες Προτάσεις για την Αγροτική Οικονομία” 16 Μαΐου 2013 Κιλκίς.
Κοινωνική Οικονομία και Τοπική Αυτοδιοίκηση Ιωάννης Μέξης Διευθύνων Σύμβουλος της Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
Δρ. Αναστάσιος Δ. Αναστασίου Κ.Υ. του ΥΠΕΣΔΔΑ
1 Καλώς ορίσατε! Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2009 Συνεδριακό Κέντρο Κρύας Χαιρετισμός Δημάρχου Λεβαδέων κ. Δημητρίου Τσιφή στην ημερίδα με θέμα: «Δράσεις του.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
Ερευνητικό Δυναμικό Περιφέρειες της Γνώσης Ειδικό Πρόγραμμα “Ικανότητες” Γεωργία Τζένου Πανεπιστήμιο Αθηνών, 22 Μαΐου 2007 Εθνικό Σημείο Επαφής ΕΘΝΙΚΟ.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Έρευνα και καινοτόμος επιχειρηματικότητα: Η νέα προσέγγιση και το ΕΣΠΑ
Πολιτική Διεθνούς Ανάπτυξης και Βοήθειας της Ε. Ε Γκότση Παναγιώτα Παπαλεξίου Βασιλική.
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Η Δικτύωση αποτελεί ένα σύστημα αρχών και ενεργειών που βασίζεται σε νέες μορφές συλλογικής δράσης και παρέμβασης. Διαμορφώνει μια ευρύτερη δυναμική για.
Οι θέσεις του Επιμελητηρίου Ρεθύμνης και του Βιοτεχνικού Πάρκου Ρεθύμνης Α.Ε για το Περιφερειακό Πόλο Καινοτομίας Κρήτης Αποτελέσματα ανοικτής διαβούλευσης.
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (Στρατηγικού χαρακτήρα)
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
2η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης
Η Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε ( )
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Παρουσίαση στο Συνέδριο ΣΕΓΜ 2017 Γιώργος Τζιάλλας
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΤΣΑΡΔΑΝΙΔΗΣ Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών
Workshop 2: Διεθνοποίηση Ανώτατης Εκπαίδευσης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΜΕΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΕΣΠΑ - ΠΟΡΕΙΑ.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (Ι) Α. Κουτσούρης.
ΤΑΠΤοΚ «ΑΡΚΑΔΙΑ 2020» «Σχεδιασμός του προγράμματος ΤΑΠΤοΚ σε περιοχή παρέμβασης της Π.Ε. Αρκαδίας»
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Grigorios Zarotiadis, Eirini Ozouni, Department of Economics, Aristotle University of Thessaloniki, ASECU 1

 Οριζόντια Συγκριτικά Πλεονεκτήματα :  Συσσωρευμένη πολυποικιλότητα – γεωμορφολογική, κλιματική, κοινωνική, πολιτισμική, παραγωγική.  Ανθρώπινο δυναμικό.  Δομές έρευνας και ανώτατης εκπαίδευσης.  Ιστορικό πολιτικοοικονομικό κεκτημένο.  Γεωπολιτική θέση.  Ο ρόλος της Ελληνικής Οικονομίας  Παραγωγή εξειδικευμένων ποιοτήτων αντί της παραγωγής κλίμακας.  Κέντρο ανώτατης εκπαίδευσης.  Εργαστήρι Έρευνας και Ανάπτυξης ( σε εξειδικευμένη ποιότητα ).  Σταυροδρόμι ανθρώπων και πολιτισμών, προϊόντων και κεφαλαίων. G. Zarotiadis, E. Ozouni, Extroversion Within a New Economic Paradigm, in P. Petrakis (ed) “A New Growth Model for the Greek Economy: Requirements for Long-Term Sustainability”, Palgrave MacMillan. 2

 Διαφοροποίηση ποιότητας, « ενδοκλαδικό » εμπόριο, οριζόντια συγκριτικά πλεονεκτήματα.  Υποκατάσταση του « προστατευτισμού » και της εμμονής στην « ανταλλακτική αξία » με μια στρατηγική ανάπτυξης της ανταγωνιστικότητας της εγχώριας παραγωγής επικεντρώνοντας στην « αξία χρήσης ».  Αντιστροφή των συγκριτικών μειονεκτημάτων σε συγκριτικά πλεονεκτήματα :  Π. χ. η συγκεντρωμένη πολυποικιλότητα, από αδυναμία παραγωγής οικονομιών κλίμακας σε δυνατότητα παραγωγής εξειδικευμένων, ποικίλων ποιοτήτων.  Αντιστοίχως, η εντατικοποίηση των προσφυγικών ροών, από πρόβλημα, ευκαιρία ( βλέπε τα σχετικά οριζόντια συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας ). 3

 Η συστημική οικονομική κρίση, κατόπιν της διάψευσης των προσδοκιών της νεοφιλελεύθερης συνταγής αντιμετώπισής της, μετατρέπεται ολοένα και πιο ξεκάθαρα σε περιφερειακές ( αρχικά ) πολιτικές συγκρούσεις και στρατιωτικές συρράξεις.  Επιδείνωση της κατάστασης, κοινωνικοοικονομικά και πολιτικά, στη Μέση Ανατολή και αναμενόμενη περαιτέρω εντατικοποίηση των προσφυγικών ρευμάτων.  Αδυναμία της Ευρωπαϊκής Ένωσης να διαμορφώσει ένα πλαίσιο βιώσιμης αντιμετώπισης του προσφυγικού – καθώς οι χώρες με αναπτυξιακό δυναμικό και πλεονάζουσα ζήτηση εργασίας διαπίστωσαν την δυσεπίλυτη μαζικότητα των ροών, προκαλώντας ένα αντίστροφο ρεύμα κλεισίματος όλων των συνόρων που παρεμβάλλονται στην χερσαία οδό προς την κεντρική και βόρεια Ευρώπη.  Προκύπτει λοιπόν ξεκάθαρα η απειλή για ραγδαία επιδείνωση μιας κρίσης ανθρωπιστικής, συνδυαζόμενης και αλληλοτροφοδοτούμενης με μια πολιτική κρίση, τόσο στο εσωτερικό των ευρωπαϊκών κρατών – φασισμοί και φοβικοί εθνικισμοί – όσο και στις διακρατικές σχέσεις, στο εσωτερικό της Ε. Ε. και στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής. 4

 Η Ελλάδα, σταυροδρόμι ανθρώπων, πολιτισμών, προϊόντων και κεφαλαίων.  Η Ελλάδα, φάρος αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης, πρότυπο ανοικτής, μη - φοβικής κοινωνίας, κόντρα στο ρεύμα συντηρητικοποίησης και εκφασισμού της Ευρώπης, κοιτίδα φιλοξενίας και διαχείρισης προσφυγικών ροών.  Η Ελλάδα πρωτοπόρος της ανασυγκρότησης του συνεργατικού πλαίσίου κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιο - Ανατολικής Ευρώπης, της Παρευξείνιας Ζώνης και της Μέσης Ανατολής. 5

 Πρόκληση / πρόσκληση όλων των φορέων – διοικητικών, επιστημονικών, παραγωγικών, κοινωνικών – σε επίπεδο αστικών κέντρων της χώρας, προεξάχουσας της Θεσσαλονίκης, σε μια αρχική, ανοικτή σύσκεψη με σκοπό να συζητηθεί ένα « στρατηγικό, ολοκληρωμένο σχέδιο αστικής φιλοξενίας προσφύγων ».  Συγκρότηση μιας κατάλληλα διαμορφωμένης αστικής επιτροπής συντονισμού.  Αξιοποίηση όλων των « δυνάμεων - και των χώρων που διαθέτουν τα ( μεγάλα ) αστικά κέντρα : ενδεικτική αναφορά, τα στρατόπεδα, τα πάρκα της Πανεπιστημιούπολης, χώροι της ΔΕΘ, εκστρατευτικό υλικό του Στρατού ( σκηνές κλπ ), διαθεσιμότητες των νοσοκομείων και των κλινικών της πόλης.  Εμπλοκή των διαφόρων πρωτοβουλιών της πόλης, του Εργατικού Κέντρου, των Επιμελητηρίων και της επιχειρηματικής κοινότητας, στη συγκρότηση ενός συνεκτικού σχεδίου εθελοντικής συμμετοχής.  Άνοιγμα των χερσαίων συνόρων στον Έβρο και σύσταση μιας δομής ελέγχου, καταγραφής και κατανομής εκεί. 6

 Το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Αστικής Φιλοξενίας Προσφύγων θα περιλαμβάνει :  Τη συγκρότηση μια συντονιστικής επιτροπής σε εθνικό επίπεδο και την λειτουργία μιας κρατικής κεντρικής επιτροπής για την διαχείριση των ροών από τα χερσαία και τα θαλάσσια σύνορα.  Την ανάληψη πρωτοβουλιών πανευρωπαϊκής εμβέλειας για την ασφαλή μετακίνηση και την οργανωμένη προώθηση / φιλοξενία των προσφύγων σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.  Τις επιμέρους επιτροπές ανάπτυξης και εφαρμογής των αστικών σχεδίων σε επίπεδο πόλεων με τους ακόλουθους τομείς δράσης :  τη δημιουργία ανοικτών / κλειστών χώρων φιλοξενίας,  την ανάπτυξη ενός συστήματος παροχής υπηρεσιών προς τους πρόσφυγες – σίτιση, υγεινομικές, ιατρικές υπηρεσίες, παιδαγωγική υποστήριξη, πολιστικές παρεμβάσεις κλπ.,  τη συντονισμένη δραστηριοποίηση των παραγωγικών μονάδων της περιοχής σε ένα σύστημα παραγωγής και διάθεσης απαραίτητων υλικών και προϊόντων,  την εφαρμογή ενός συστήματος καταγραφής και προώθησης – προέλευση, προσωπικά στοιχεία, επιδιωκόμενος προορισμός και λόγοι επιλογής του - με την ευθύνη και τη συνεργασία αρμοδίων φορέων ( αστυνομικές αρχές, τοπική αυτοδιοίκηση ) και σε αγαστή συνεργασία με την προαναφερόμενη κρατική, κεντρική επιτροπή διαχείρισης ροών και την εθνική συντονιστική επιτροπή. 7

 Διμερής διακρατική χρηματοδότηση – αξιοποίηση των πόρων για την μεταναστευτική πολιτική των χωρών όπου αποσκοπούν να καταλήξουν παραδοσιακά τα μεταναστευτικά ρεύματα.  Χρηματοδότηση μέσα από το πλαίσιο του Ευρωπαϊκού, Κοινοτικού Προϋπολογισμού.  Τεκμηρίωση για την αξιοποίηση μέρους των αναπτυξιακών πόρων που δικαιούται η χώρα ως άμεση χρηματοδότηση των εγχώριων παραγωγικών μονάδων που θα ενταχθούν στο σύστημα παραγωγής και διάθεσης απαραίτητων υλικών και προϊόντων. 8

 Αξιοποίηση υποδομών – διοικητικών και / ή υλικοτεχνικων – των εμπλεκομένων πόλεων, καθώς και σε εθνικό επίπεδο, που είτε βρίσκονται σε αδράνεια, είτε υποαπασχολούνται. Ως εκ τούτου, μετά την πάροδο της ισχύος των Ολοκληρωμένων Σχεδίων Αστικής Φιλοξενίας Προσφύγων θα προκύψει μια σημαντική υλικοτεχνική προίκα για την κάθε περιοχή.  Ανάπτυξη του παραγωγικού ιστού της περιοχής : διεύθρυνση της ζήτησης και του κύκλου εργασιών του, αξιοποίηση της πιστοποιημένης κοινωνικής ευθύνης που θα επιδείξουν οι τοπικές μονάδες στην περαιτέρω προώθησή τους στις ευρωπαϊκές αγορές.  Σύσταση διεθνών, στρατηγικών συνεργιών των φορεών που θα εμπλέονται στις επιμέρους επιτροπές για τα αστικά σχέδια με άλλες διευρωπαϊκές και διεθνείς δικτυώσεις και φορείς στην ανάπτυξη κοινωνικών και επιστημονικών δράσεων.  Αναδειξη του σύγχρονου ρόλου της Ελλάδας ως ανθρωπιστικό σταυροδρόμι και πρωτοπόρος του συνεργατικού πλαισίου στην ευρύτερη περιοχή, ανταποκρινόμενη πλήρως στα σχετικά, οριζόντια συγκριτικά πλεονεκτήματά της : ιστορικό πολιτικοοικονομικό κεκτημένο, γεωπολιτική θέση και ανθρώπινο δυναμικό.  Ενδεικτικά για την Θεσσαλονίκη, ανάδειξη του ρόλου της ως ένα κοινωνικοοικονομικό, πολιτιστικό κέντρο διεθνούς εμβέλειας, ανάδειξη της ιστορίας και η προοπτική της. 9

Οι ιστορικές εξελίξεις απαιτούν ιστορικές πρωτοβουλίες. Ειδαλλιώς θα μας ξεπεράσουν, είτε τα βαθύτατα προβλήματα που ανοίγουν, είτε οι αναπόφευκτες λύσεις τους. 10