Διδάσκοντας Συστημική Βιολογία: Μια Μέθοδος Ενεργούς Μάθησης (του Anuj Kumar,2005) Γιώτα Πασχαλίδου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Advertisements

Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Σύγχρονες τάσεις στη διδακτική της βιολογίας Ο τεράστιος όγκος γνώσεων στον τομέα των βιολογικών μαθημάτων, η συνεχής αλλαγή δεδομένων και ο αναγκαστικά.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Σχεδίαση Περιβαλλόντων Μάθησης. Μαθησιακοί στόχοι Μαθησιακά πλαίσια Διαδοχική σειρά στη Μάθηση Διδακτικές μέθοδοι.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Μαθαίνοντας Μαθηματικά Χ. Σακονίδης Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ομάδα Εργασίας: Μαυροφρύφη Αφροδίτη Γκουντελίτσα Κατερίνα Ραφτογιάννη Παρασκευή-Δήμητρα Τορονίδου Μαρία Φλώρινα, Ιούνιος 2017.
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Μουσικό Σχολείο Σερρών Μάθημα: Βιολογία Τάξη: Α΄ Λυκείου
Ενδοσχολική ΕΕΓΛ Σέρρες 16/6/2017.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
H Εξέλιξη της Παιδείας από το στάδιο Παιδεία 1
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδάσκοντας Συστημική Βιολογία: Μια Μέθοδος Ενεργούς Μάθησης (του Anuj Kumar,2005) Γιώτα Πασχαλίδου

Βιολογία Μοριακή Βιολογία Γενωμική Συστημική Βιολογία

ΣυστημικήΒιολογία Συστημική Βιολογία  Η λογική στην οποία στηρίζεται:  Όταν κανένα δεδομένο από μόνο του δεν μπορεί να προσδιορίσει περιεκτικά ένα κυτταρικό μονοπάτι ή μια κυτταρική απόκριση, αρκετά συμπληρωματικά δεδομένα μπορούν να ενσωματωθούν για να αποκαλύψουν το μονοπάτι ή την απόκριση.

Παράδειγμα.. Ανάλυση μικροσυστοιχιών DNA » προσδιορισμός διαφορετικά ελεγχόμενων γονιδίων στο επίπεδο της μεταγραφής και όχι γονίδια που ελέγχονται μετα-μεταγραφικά Φασματοσκοπία μάζας » προσδιορισμός πρωτεϊνών που τροποποιούνται με φωσφορυλίωση Ανάλυση μικροσυστοιχιών DNA + Φασματοσκοπία μάζας » ένδειξη για μεταγραφική και μετα - μεταγραφική ρύθμιση

Ενεργός μάθηση Εφαρμογή οποιασδήποτε διδακτικής στρατηγικής στην οποία οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά ( με ασκήσεις ή εργασίες) » Ομαδοσυνεργατική μάθηση : οι μαθητές δουλεύουν σε ομάδες 3 ή περισσοτέρων ατόμων, με σκοπό να ολοκληρώσουν μία περίπλοκη δραστηριότητα / μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο

Δείγμα.. 16 μεταπτυχιακοί φοιτητές Βιοπληροφορικής από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν »  γνώση προγραμματισμού  κατανόηση θεμάτων βιολογίας όσο δευτεροετείς φοιτητές βιολογίας Διαλέξεις 90‘, 2 φορές / εβδομάδα

Σκοπός.. 1)Εισαγάγει τους φοιτητές στον τομέα της Συστημικής Βιολογίας 2)Συμπεριλαμβάνει ενεργά τους φοιτητές στη μαθησιακή διαδικασία

Διαφοροποιημένη Ομαδοσυνεργατική Ζιγκ-ζαγκ 1.30‘ παρουσίαση για πειραματικές μεθόδους στη Λειτουργική Γενωμική (ανάλυση μικροσυστοιχιών DNA, μέθοδος 2 υβριδίων στο ζυμομύκητα, ανοσοκατακρήμνιση, φασματοσκοπία μάζας) 2.Διαχωρισμός τάξεις σε ομάδες των 5-6 ατόμων (τυχαία) – κάθε ομάδα διαφορετικά δεδομένα (ρεαλιστικά), που σχετίζονται με ένα μοναδικό υποθετικό μονοπάτι μεταγωγής σήματος – καθηγητής περιφέρεται στην τάξη για να βοηθήσει & να απαντήσει σε ερωτήσεις.

3.40‘ μετά ένα εκπρόσωπος από κάθε ομάδα παρουσιάσε τα αποτελέσματα στην τάξη » σχεδίασε ή έδειχνε το μονοπάτι σε ένα λευκό πίνακα 4.20‘ στο τέλος ενσωμάτωση αποτελεσμάτων επιμέρους εργασιών στη συνολική παρουσίαση τελικού μονοπατιού.

Αξιολόγηση.. Με γραπτή αξιολόγηση + ανεξάρτητες συνεντεύξεις εκτός τάξης 16 φοιτητές » 13 πλήρους φοίτησης :  1 απών  3 δεν απάντησαν  9 συμπλήρωσαν ανώνυμη έρευνα αξιολόγησης της χρησιμότητας & αποτελεσματικότητας της μεθόδου

Αποτελέσματα..  Αποτελεσματικότητα : ομόφωνα θετικοί  Μετάδοση πληροφοριών: άμεση & ομαδοσυνεργατική εξίσου πληροφοριακές  Αποτελεσματική αξιοποίηση χρόνου : 10 υπέρ ενεργούς συμμετοχής + 3 υπέρ άμεσης  Προσωπική προτίμηση : όλοι υπέρ ομαδοσυνεργατικής ( 75% πολύ υπέρ)

Αποτελέσματα..  Αξιολόγηση απομνημόνευσης : Ζητήθηκε ορισμός Συστημικής Βιολογίας, ένα πλεονέκτημα & ένα μειονέκτημα » αναμενόμενα αποτελέσματα * Μέχρι το τέλος αρκετοί φοιτητές ήταν σε θέση να επισημάνουν ένα μικρό λάθος στα δεδομένα που τους δόθηκαν

Σχόλια φοιτητών.. «Η ενεργός μάθηση επιτρέπει σε κάθε ομάδα εστίαση στο πρόβλημα που έχει αναλάβει, καταιγισμό ιδεών, συνεργασία ανάμεσα στα μέλη & μετά να επανέλθει, να ακούσει τις άλλες ομάδες, κάτι που επιτρέπει μεγαλύτερο εύρος γνώσης.» «Η κατανόηση της ερμηνείας δεδομένων μπορεί να γίνει πιο αποτελεσματικά με μία πιο χειροπιαστή προσέγγιση.» «Είναι εκπληκτικό πόσο γρήγορα περνά η ώρα όταν πραγματικά δουλεύεις.»

Στο μέλλον..  Στόχος : Χρήση δεδομένων που να σχετίζονται με ένα γνήσιο ευκαρυωτικό μονοπάτι » αναμένεται η γνησιότητα των δεδομένων να αυξήσει το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό των φοιτητών

Η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία είναι πολύ αποτελεσματική μέθοδος για τη διδασκαλία της Συστημικής Βιολογίας !

Ευχαριστώ για την προσοχή σας!