Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Advertisements

Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Εισαγωγή στις βασικές έννοιες της Παιδαγωγικής και της παιδαγωγικής των Μέσων Λοΐζος Σοφός Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπάίδευσης Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
…Πληθώρα στοιχείων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γεωγραφική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιστοιχεί στο επίπεδο που της αρμόζει ούτε με βάση την εθνική προσφορά.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
EPICT-ΕΣΠΕΡΙΔΕΣ EPICT-esperides EUROPEAN PEDAGOGICAL INFORMATION AND COMPUTER TECHNOLOGIES ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Η Παιδαγωγική ως επιστήμη
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Διδάσκουσα: Λέκτορας Μαρία Δασκολιά
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Έννοια & Αντικείμενο της Παιδαγωγικής. Παιδαγωγική επιστήμη Πνευματική δραστηριότητα που έχει δικό της αντικείμενο έρευνας. Διαθέτει εννοιολογικές κατηγορίες.
Εισαγωγή στην αθλητική επιστήμη Η γέννηση της επιστήμης υπήρξε ο θάνατος της δεισιδαιμονίας (Haxley)
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
Διδακτική της Πληροφορικής
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Επιστήμες της εκπαίδευσης
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Επιμέλεια-παρουσίαση
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης

Παιδαγωγική Η επιστήμη που ασχολείται με τη συστηματική μελέτη των φαινομένων της αγωγής, της εκπαίδευσης και της μάθησης στη νοητική, συναισθηματική και βουλητική συμπεριφορά του ανθρώπου.

Είναι η Παιδαγωγική επιστήμη; ιδιαίτερο ερευνητικό αντικείμενο γνωστική ενότητα του αντικειμένου μεθοδολογία έρευνας πρακτική δραστηριότητα στην επιστήμη

Είναι η Παιδαγωγική επιστήμη; Έχει το δικό της γνωστικό – ερευνητικό αντικείμενο: τα διάφορα φαινόμενα της αγωγής, της εκπαίδευσης και της μάθησης και τα σχετιζόμενα με αυτά προβλήματα Είναι ένα λογικά διαρθρωμένο γνωστικό σύστημα με γνωστική ενότητα Χρησιμοποιεί ερευνητική μεθοδολογία Πρακτική δραστηριότητα: κυρίως τη σχολική πράξη

Είναι αυτόνομη επιστήμη; Χρησιμοποιεί τα πορίσματα άλλων επιστημών Όμως, αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει αυτοτελώς

Το αντικείμενο της Παιδαγωγικής Τα διάφορα φαινόμενα της αγωγής, της εκπαίδευσης και της μάθησης Και τα σχετιζόμενα με αυτά προβλήματα Όμως, πολλά και διαφορετικά τα επίπεδα ανάλυσης της «αγωγής» και της «εκπαίδευσης» Πολλά και διαφορετικά τα φαινόμενα

Ποιας «αγωγής» και ποιας «εκπαίδευσης»; Η αγωγή ως θεσμός: σύνολο δομών Η αγωγή ως δράση: σκοπός, μέθοδοι, διαδικασίες της επίδρασης Η αγωγή ως περιεχόμενο: πρόγραμμα με το οποίο ασκείται η επίδραση Η αγωγή ως προϊόν: το αποτέλεσμα της δράσης

Το αντικείμενο της Παιδαγωγικής Ένα και ενιαίο Πολυδιάστατο Δυνατό να αναλυθεί σε περισσότερα επιμέρους πεδία: επιστημονικούς κλάδους Παιδαγωγική Επιστήμη ή οι Επιστήμες της Αγωγής

Οι Επιστήμες της Αγωγής Διαφορετικοί επιστημονικοί κλάδοι με κοινό αντικείμενο μελέτης τα διάφορα φαινόμενα της αγωγής, της εκπαίδευσης και της μάθησης σε όλες τις φάσεις ζωής του ανθρώπου

Τρόποι ανάλυσης του αντικειμένου της Παιδαγωγικής Διάκριση της Παιδαγωγικής σε (α) θεωρία και (β) πρακτική Θεωρητική Παιδαγωγική Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική Διάκριση της Παιδαγωγικής με βάση τη συνεργασία της με άλλες επιστήμες (όπως Ψυχολογία, Κοινωνιολογία, Φιλοσοφία, κλπ.) Παιδαγωγική Ψυχολογία Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Φιλοσοφία της Αγωγής, κλπ

Κλάδοι της Θεωρητικής Παιδαγωγικής Γενική ή Συστηματική Παιδαγωγική ή Θεωρία της Παιδαγωγικής Εξέλιξη της Παιδαγωγικής ως επιστήμης Εξέλιξη της παιδαγωγικής σκέψης Επιστημολογία και Παιδαγωγική Σκοποί, όρια, ιδεώδη της αγωγής, κ.ά

Κλάδοι της Θεωρητικής Παιδαγωγικής Ιστορία της Παιδαγωγικής Πώς εξελίσσεται το φαινόμενο της αγωγής μέσα στο χρόνο; Πώς εξελίσσονται οι διάφορες παιδαγωγικές ιδέες και θεωρίες; Παιδαγωγικά ρεύματα και εκπρόσωποι Πώς εξελίσσεται η επιστημολογία της Παιδαγωγικής;

Κλάδοι της Θεωρητικής Παιδαγωγικής Συγκριτική Παιδαγωγική Σύγκριση ανάμεσα στα διάφορα παιδαγωγικά ρεύματα Πώς εμφανίζονται τα διάφορα αντικείμενα διεθνώς; Τι συμβαίνει στα εκπαιδευτικά συστήματα των διαφόρων χωρών;

Κλάδοι της Θεωρητικής Παιδαγωγικής Διδακτική Μεθοδολογία Γενικές αρχές και κανόνες στη διδασκαλία Μέθοδοι και τεχνικές στη διδασκαλία των ειδικών μαθημάτων Αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα Αρχιτεκτονική της μάθησης και της διδασκαλίας

Κλάδοι της Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής Σχολική Παιδαγωγική Η παιδαγωγική σχέση: εκπαιδευτικός – μαθητής Η σχολική πράξη και τα προβλήματά της Διαδικασίες μάθησης και διδασκαλίας στο σχολείο

Κλάδοι της Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής Εκπαίδευση ενηλίκων, συνεχιζόμενη εκπαίδευση, διαβίου μάθηση Κοινωνικές ανάγκες και προκλήσεις για συνεχιζόμενη εκπαίδευση Πώς μαθαίνουν οι ενήλικοι; Ιδιαιτερότητες και ανάγκες Αγωγή για ενήλικους

Κλάδοι της Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής Ειδική Παιδαγωγική Άτομα με ειδικές ανάγκες, δυσκολίες και προβλήματα Ειδικά σχολεία Η ένταξη των ΑΜΕΑ στο σχολείο

Κλάδοι με βάση τη συνεργασία της Παιδαγωγικής με άλλες επιστήμες Φιλοσοφία της Αγωγής Πώς θεμελιώνεται φιλοσοφικά το φαινόμενο της αγωγής; Κατευθυντήριες γραμμές και σκοποί που θα πρέπει να διέπουν την αγωγή

Κλάδοι με βάση τη συνεργασία της Παιδαγωγικής με άλλες επιστήμες Ιστορία της Αγωγής/ Εκπαίδευσης Πώς εξελίσσονται τα ιδεώδη-σκοποί της αγωγής; Πώς εξελίσσονται τα ρεύματα που τα στηρίζουν; Πώς εξελίσσονται τα διάφορα αντικείμενα; Πώς εξελίσσεται η θεωρία περί επιστήμης της Παιδαγωγικής;

Κλάδοι με βάση τη συνεργασία της Παιδαγωγικής με άλλες επιστήμες Παιδαγωγική Ψυχολογία Μελέτη των ψυχολογικών προβλημάτων / θεμάτων που σχετίζονται με τις διαδικασίες και τα φαινόμενα της αγωγής (ψυχολογία μαθητών, εκπαιδευτικού, της μεταξύ τους σχέσης, κλπ)

Κλάδοι με βάση τη συνεργασία της Παιδαγωγικής με άλλες επιστήμες Παιδαγωγική Ανθρωπολογία Επιδράσεις του περιβάλλοντος και κληρονομικές καταβολές που διαμορφώνουν τον άνθρωπο Υπάρχει βιο-ψυχική προδιάθεση του ανθρώπου για συμμετοχή σε αγωγή; Είναι αναγκαία η αγωγή για τον άνθρωπο;

Κλάδοι με βάση τη συνεργασία της Παιδαγωγικής με άλλες επιστήμες Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης Μελέτη σχετικών θεμάτων όπως: ιεραρχία, βαθμολογική εξέλιξη, ρόλοι, νομοθεσία, κλπ

Κλάδοι με βάση τη συνεργασία της Παιδαγωγικής με άλλες επιστήμες Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης Μελέτη της σχέσης ανάμεσα στην εκπαίδευση και την κοινωνία: κοινωνική προέλευση και σχολική επίδοση, κοινωνική τάξη και σχολική αποτυχία, εκπαιδευτικές ανισότητες, κλπ Κοινωνικοποίηση και αγωγή (οικογένεια, κοινωνία, διάφοροι θεσμοί, …)

Κλάδοι με βάση τη συνεργασία της Παιδαγωγικής με άλλες επιστήμες Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας Προσαρμογή και εξειδίκευση της μεθοδολογίας των κοινωνικών επιστημών στη θεματολογία και ιδιαιτερότητα των συνθηκών έρευνας των φαινομένων της αγωγής

Κλάδοι με βάση τη συνεργασία της Παιδαγωγικής με άλλες επιστήμες Οικονομικά της Εκπαίδευσης Μελέτη θεμάτων και προβλημάτων οικονομικής φύσης των εκπαιδευτικών δομών και διαδικασιών

Κλάδοι με βάση τη συνεργασία της Παιδαγωγικής με άλλες επιστήμες Οικιστική της Εκπαίδευσης Αρχιτεκτονική σχολικών κτιρίων και οργάνωση εσωτερικών χώρων για βελτίωση των εκπαιδευτικών και άλλων διαδικασιών

Κλάδοι με βάση τη συνεργασία της Παιδαγωγικής με άλλες επιστήμες Νέες τάσεις – επιστήμες της Αγωγής Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Εκπαίδευση με τη χρήση των ΤΠΕ Αγωγή Υγείας Αισθητική Αγωγή Αγωγή Ειρήνης