ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Εργασία για το μάθημα της Ιστορίας Α’ λυκείου στα πλαίσια της ενότητας Η πόλη-κράτος, νομοθέτες Η πόλη-κράτος, νομοθέτες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Advertisements

ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Ονοματεπώνυμο : Έφη Κουτσούρη Τμήμα : Γ΄1.
Τα πολιτεύματα στην αρχαία Ελλάδα
Η λειτουργία του πολιτεύματος
Πολιτεύματα στην αρχαία Ελλάδα
Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Tα χρoνια του Περικλh.
ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ, Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ
Η βασιλεία του Όθωνα.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
13. Ο Ιουστινιανός μεταρρυθμίζει τη διοίκηση και τη νομοθεσία
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
To περσικό κράτος και οι Έλληνες της Μ. Ασίας
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
Παρουσίαση στο μάθημα της Ιστορίας από τον Χρήστο Μπ. και τον Κωνσταντίνο Πολ. Φωτογραφίες Μουσείου Περγάμου: ευγενική χορηγία του Χρήστου Μ. από ταξίδι.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΕΝΙΟ Α4/Γ
Τα Αρχαία Πολιτεύματα της Αρχαία Ελλάδας
Οι νόμοι του Σόλωνα Πεισίστρατος
Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Ιστορία Δ’ Τάξης
Το πολίτευμα στην Αρχαία Ελλάδα
Η νομοθεσία και η διοίκηση εκσυγχρονίζονται κεφ. 23
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Πολιτευματα στην αρχαια ελλαδα
Σεισάχθεια.
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
Μάθημα Πολιτική & Δίκαιο Β΄ Γενικού Λυκείου
Το δίκαιο Αρχαία Αθήνα.
1 H νομοθεσία της δυναστείας των Μακεδόνων και των Κομνηνών.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΙΣΤΟΡΙΑΙΣΤΟΡΙΑ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14 Ο ΣΟΛΩΝΑΣ (μέρος 1) Ο λαός της Αθήνας ζητούσε να καταργηθούν τα χρέη και να ξαναμοιραστεί η γη. Έτσι ο Σόλωνας έφτιαξε ένα.
Τα Πολιτεύματα Στην Αρχαία Ελλάδα
Η ΠΟΛΗ- ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΕΡΓΕΤΗΣ ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ.
Τα χρόνια του Περικλή Ο Περικλής.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
Αθήνα πορεία προς την Δημοκρατία και Οι Πανελλήνιοι δεσμοί
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΛΕΝΗ.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!
Τα πολιτεύματα της Αρχαίας Ελλάδας
ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
ΚΥΠΡΟΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Ιστορία Δ’ Τάξης Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Στέλιος Οδυσσέως.
Πώς οργανώνονται οι άνθρω π οι ; Αρχαϊκή Ε π οχή.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Στο προηγούμενο μάθημα αναφέραμε ότι με την άλωση της Πόλης πολλές οικογένειες Βυζαντινών έφυγαν για να μην γίνουν σκλάβοι.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Δ5. ΑΘΗΝΑ: ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αρχαία Ιστορία.
17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1973 Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΠΟΙΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
ο Πεισιστρατοσ Γινεται Τυραννοσ
Η νομοθεσία του Δράκοντα
ο Ιουστινιανός , οι μεταρρυθμίσεις , η στάση του Νίκα
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Συντακτική Συνέλευση Κατάργηση (νομική) φεουδαρχικών προνομίων
Τα Πολιτευματα Στην Αρχαϊκη Ελλαδα
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1833) ΕΩΣ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Οι νόμοι του Σόλωνα. Ο Πεισίστρατος γίνεται τύραννος.
1. Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες
ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Ο Αθηναίος νομοθέτης Σόλων
5Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΠΛΕΟΝΑ ΟΡΟΥΤΣΙ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΜΙΔΗΣ ΚΙΛΚΙΣ.
5ο Δημοτικό Σχολείο Κωνσταντίνα Σελβίδου Χριστίνα Ποπονίδου Κιλκίς.
5Ο Δημοτικό Σχολείο Χρήστος Λασκάκης Χάρης Φιλιππίδης Κιλκίς.
5ο Δημοτικό Σχολείο Ορέστης Κιλκίς.
5ο Δημοτικό Σχολείο Γεωργία Καραμπάτσου Λαμπρινή Σιδηροπούλου Κιλκίς.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Εργασία για το μάθημα της Ιστορίας Α’ λυκείου στα πλαίσια της ενότητας Η πόλη-κράτος, νομοθέτες Η πόλη-κράτος, νομοθέτες

Για την παρουσίαση εργάστηκαν οι μαθητές του τμήματος Α3: Στέκας Παναγιώτης Χασανάι Άρης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Υπεύθυνη καθηγήτρια: Δέδε Κυριακή, φιλόλογος

ΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΣΟΛΩΝΑ

Ο ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΣΟΛΩΝΑ Ο Σόλων ο Αθηναίος (περ π.Χ.) ήταν ένας σημαντικός νομοθέτης, φιλόσοφος, ποιητής και ένας από τους επτά σοφούς της Αρχαίας Ελλάδας Ο πατέρας του φρόντισε για την εκπαίδευση και ανατροφή του γιού του.

Όταν ο Σόλων έχασε την περιουσία του, στράφηκε προς το εμπόριο και ταξίδεψε στην Αίγυπτο και τη Μ. Ασία. Όταν ο Σόλων έχασε την περιουσία του, στράφηκε προς το εμπόριο και ταξίδεψε στην Αίγυπτο και τη Μ. Ασία. Επωφελούμενος από τα ταξίδια του αυτά μελέτησε ξένους πολιτισμούς και νόμους, καθώς και τον πολιτικοοικονομικό βίο των άλλων χωρών. Επωφελούμενος από τα ταξίδια του αυτά μελέτησε ξένους πολιτισμούς και νόμους, καθώς και τον πολιτικοοικονομικό βίο των άλλων χωρών.

Τα εφόδια που απέκτησε τα χρησιμοποίησε αποτελεσματικά για την κοινωνική και οικονομική ανόρθωση της πατρίδας του και μάλιστα, όταν με δική του παρότρυνση οι Αθηναίοι κατάφεραν να αποσπάσουν την Σαλαμίνα από τους Μεγαρείς, η δημοφιλία του εκτοξεύτηκε. Έτσι κατόρθωσε να αναδειχτεί στο σπουδαιότερο άνδρα της εποχής του. Τα εφόδια που απέκτησε τα χρησιμοποίησε αποτελεσματικά για την κοινωνική και οικονομική ανόρθωση της πατρίδας του και μάλιστα, όταν με δική του παρότρυνση οι Αθηναίοι κατάφεραν να αποσπάσουν την Σαλαμίνα από τους Μεγαρείς, η δημοφιλία του εκτοξεύτηκε. Έτσι κατόρθωσε να αναδειχτεί στο σπουδαιότερο άνδρα της εποχής του.

Σόλων ο Αθηναίος

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΟΛΩΝΑ Η νομοθεσία του Δράκοντα δεν έλυσε τα κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα Η νομοθεσία του Δράκοντα δεν έλυσε τα κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα Ο λαός της Αθήνας ζητούσε να καταργηθούν τα χρέη και να ξαναμοιραστεί η γη Ο λαός της Αθήνας ζητούσε να καταργηθούν τα χρέη και να ξαναμοιραστεί η γη Λύση δεν ήταν εύκολο να βρεθεί, με αποτέλεσμα να γίνονται συχνά συγκρούσεις Λύση δεν ήταν εύκολο να βρεθεί, με αποτέλεσμα να γίνονται συχνά συγκρούσεις

( Οι Αθηναίοι πληρώνουν τους φόρους)

Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ ΣΟΛΩΝΑ Οι ευγενείς, κάτω από την πίεση όλων των τάξεων, ανέθεσαν στον Σόλωνα να κάνει γενικές μεταρρυθμίσεις. Οι ευγενείς, κάτω από την πίεση όλων των τάξεων, ανέθεσαν στον Σόλωνα να κάνει γενικές μεταρρυθμίσεις. Το 594 π.Χ εκλέχτηκε άρχοντας και απέκτησε την εξουσία να νομοθετεί. Το 594 π.Χ εκλέχτηκε άρχοντας και απέκτησε την εξουσία να νομοθετεί. Και πήρε γενναίες αποφάσεις Και πήρε γενναίες αποφάσεις

( o Σόλων καταγραφει τους νομους )( ο Σόλων εφαρμόζει τους νόμους)

Κατάργησε όλα τα χρέη των αγροτών. Κατάργησε όλα τα χρέη των αγροτών. Απαγόρευσε να γίνεται κάποιος δούλος, επειδή δεν είχε να πληρώσει τα χρήματα που είχε δανειστεί. Απαγόρευσε να γίνεται κάποιος δούλος, επειδή δεν είχε να πληρώσει τα χρήματα που είχε δανειστεί. Με αυτές τις ενέργειες έφυγε ένα βάρος από τους ώμους του φτωχού λαού. Αυτό ο νόμος ονομάστηκε ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ Με αυτές τις ενέργειες έφυγε ένα βάρος από τους ώμους του φτωχού λαού. Αυτό ο νόμος ονομάστηκε ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ

Ο Σόλωνας χώρισε τους κατοίκους σε 4 τάξεις με βάση την κτηματική τους περιουσία Ο Σόλωνας χώρισε τους κατοίκους σε 4 τάξεις με βάση την κτηματική τους περιουσία Στις πρώτες 3 τάξεις επέβαλε φορολογία ανάλογη των εσόδων τους. Στις πρώτες 3 τάξεις επέβαλε φορολογία ανάλογη των εσόδων τους. αναδιοργάνωσε το στρατό αναδιοργάνωσε το στρατό παραχώρησε δικαιώματα στο λαό για την εκλογή των αρχόντων παραχώρησε δικαιώματα στο λαό για την εκλογή των αρχόντων

δημιούργησε την βουλή. δημιούργησε την βουλή. Καθιέρωσε το λαϊκό δικαστήριο της Ηλιαίας. Καθιέρωσε το λαϊκό δικαστήριο της Ηλιαίας. Επέβαλε την υποχρεωτική συμμετοχή των πολιτών στα κοινά. Επέβαλε την υποχρεωτική συμμετοχή των πολιτών στα κοινά. Ρύθμισε την οικονομία: απαγόρευσε την εξαγωγή λαδιού, παρά μόνο όταν υπήρχε πλεόνασμα. Ρύθμισε την οικονομία: απαγόρευσε την εξαγωγή λαδιού, παρά μόνο όταν υπήρχε πλεόνασμα.

(ο Σόλων υπαγορεύει τους νόμους) (ο Σόλων υπερασπίζεται τους νόμους)

Δυσαρέσκειες για την νομοθεσία του Σόλωνα Πλούσιοι:έθιγε τα συμφέροντά τους και αφαιρούσε μέρος από την επιβολή προς το πλήθος. Δήμος: αν και απαλλάχτηκε από τον φόβο της υποδούλωσης, δεν πέτυχε τον αναδασμό της γης. Αποτέλεσμα: χρόνια ταραχών και για δύο χρόνια δεν στάθηκε δυνατόν να εκλεγούν άρχοντες.

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΣΟΛΩΝΑ Την άσχημη αυτή κατάσταση εκμεταλλεύτηκε ο Πεισίστρατος, ο οποίος κατάφερε να γίνει αρχηγός των φτωχών. Με την βοήθειά τους, μάλιστα, έγινε αρχηγός του κράτους. Έμεινε πολλά χρόνια στην εξουσία και φρόντισε να ελαφρύνει την θέση των φτωχών. Ήταν όμως τύραννος, κυβερνούσε, δηλαδή, χωρίς να δίνει λόγο σε κανένα και για προσωπικό του όφελος Την άσχημη αυτή κατάσταση εκμεταλλεύτηκε ο Πεισίστρατος, ο οποίος κατάφερε να γίνει αρχηγός των φτωχών. Με την βοήθειά τους, μάλιστα, έγινε αρχηγός του κράτους. Έμεινε πολλά χρόνια στην εξουσία και φρόντισε να ελαφρύνει την θέση των φτωχών. Ήταν όμως τύραννος, κυβερνούσε, δηλαδή, χωρίς να δίνει λόγο σε κανένα και για προσωπικό του όφελος

ΠΗΓΕΣ post_13.html post_13.html 40&itemID=749&mid= &itemID=749&mid=809 B%CF%89%CE%BD_%CE%BF_%CE%91%CE%B8%CE %B7%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%82 B%CF%89%CE%BD_%CE%BF_%CE%91%CE%B8%CE %B7%CE%BD%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CF%82