Διδακτική Παρέμβαση Α Λυκείου με χρήση ΤΠΕ Κελαϊδίτου Μαρία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Advertisements

Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Προγράμματα αναφοράς - Αξιοποίηση της εγκυκλοπαίδειας Κλιμάκιο Πληροφορικής Σεπτέμβριος 2005.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Αναζήτηση στο διαδίκτυο Για να μπούμε στον κόσμο του διαδικτύου, θα πρέπει να ξέρουμε ποια πόρτα να κτυπήσουμε!
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
Μαρία Λαζαρίδου. Δωρεάν λογισμικό που βασίζεται στο διαδίκτυο και περιλαμβάνει: επεξεργαστή κειμένου, λογιστικό φύλλο, παρουσίαση και φόρμες και το οποίο.
Ορεστιάδα 20/6/2013 Διδάσκοντας λογοτεχνία… τρόποι για την προσέγγιση του κειμένου και την παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Εφαρμοσμένη Πληροφορική για εκπαιδευτικούς Δημήτρης Αντωνόγλου Νοε 2010.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Κατασκευή σεναρίου διδασκαλίας με τη χρήση εργαλείων web 2.0
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Γρήγορη αναφορά για © 2012 Microsoft Corporation. Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. Lync Web App Συμμετοχή σε σύσκεψη Lync με ήχο από τον υπολογιστή.
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
ΤΙΤΛΟΣ Κατοχή, Αντίσταση και Απελευθέρωση
Google Drive (διαμοιρασμός αρχείων
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
ΟΔΥΣΣΕΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΣΤΑΣΕΙΣ ΖΩΗΣ ΣΕ ΠΟΙΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Ο καιόμενος, Τ. Σινόπουλος Διδακτική παρέμβαση στη Λογοτεχνία Γ΄Λυκείου Μανιώτη Μαρία, ΠΕ02.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας από τους διευθυντές δημοτικής εκπαίδευσης για σκοπούς οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής μονάδας.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΕΡΑΚΙΝΗ.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Διδακτική της Πληροφορικής
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
… μια προσπάθεια των μαθητών της Στ΄ τάξης του 1ου Δ.Σ. Φιλύρου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Χριστίνα Παπαζήση Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04.
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική Παρέμβαση Α Λυκείου με χρήση ΤΠΕ Κελαϊδίτου Μαρία

2 Διδακτικές ώρες ( 1 ώρα μετά το πέρας μιας εβδομάδας )

20 ΑΤΟΜΩΝ !

 1.Οι μαθητές/τριες να γνωρίζουν το θεωρητικό πλαίσιο του συμβολισμού ως λογοτεχνικό ρεύμα.  2.Οι μαθητές/τριες να γνωρίζουν σε γενικές γραμμές τη βιογραφία του Κ. Καβάφη. ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

ΜΕΣΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ  Υπολογιστής  Βιντεοπροβολέας  Σύνδεση Διαδικτύου.  Λογαριασμός ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Google (gmail) όλων  Γνώση των εργαλείων του WEB 2.0, Draw.io, Google docs, Google drive και Google Presentations.  Κατοχή ηλεκτρονικών υπολογιστών και σύνδεση διαδικτύου στο σπίτι των μαθητών/τριών.

Μπορούμε να παρακολουθούμε τη συνεργατική ενέργεια των μαθητών / τριών μας και όχι μόνο … Να σχολιάζουμε …

1. Να αναδειχθεί η λογοτεχνική ιδιοτυπία και η διαχρονικότητα του έργου του Κ. Καβάφη μέσα στο λογοτεχνικό ρεύμα του Συμβολισμού. 2. Να επιτευχθεί η συγκινησιακή φόρτιση των μαθητών / τριών, η ενεργοποίηση της φαντασίας τους και η δημιουργικότητά τους.

Οι μαθητές / τριες να είναι σε θέση : Να προσεγγίσουν το κείμενο με παρατήρηση, επεξεργασία, διερεύνηση και ανταλλαγή απόψεων. Να συνειδητοποιήσουν ότι η λογοτεχνία είναι μορφή πολιτισμού που συνδέεται με τη ζωή, την ιστορία, τη φυσιογνωμία του έθνους.

Να γνωρίσουν έναν εκπρόσωπο του Συμβολισμού. Να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους αναφορικά με το λογοτεχνικό ρεύμα του Συμβολισμού. Να κατανοήσουν τα στοιχεία θεατρικότητας του κειμένου ( διάλογος, χώρος, κοστούμια, συναισθήματα ).

Να βιώσουν το κείμενο ως οικείο μέσα από τη δημιουργία πολυτροπικού κειμένου αξιοποιώντας τις δυνατότητες ΤΠΕ ( ψηφιακός γραμματισμός ).

Να αξιοποιούν επιλεγμένες γραπτές, εικονιστικές ή / και οπτικοακουστικές πηγές - μαρτυρίες από το διαδίκτυο. Να εκτιμήσουν την αποτελεσματικότητα της συνεργατικής μάθησης με χρήση των εργαλείων web2.0

1.Ανάγνωση κειμένου από τον/την εκπαιδευτικό και δεύτερη ανάγνωση από φωνή ηθοποιού ηχογραφημένη. 2.Σύντομη υπενθύμιση βιογραφικών στοιχείων του Κ. Καβάφη. 3.Προβολή του λογισμικού παρουσιάσεων με Θέμα «το Συμβολισμό»

4.Εννοιολογική χαρτογράφηση των συμβολιστικών στοιχείων του ποιήματος 5.Εννοιολογική χαρτογράφηση των θεατρικών στοιχείων του ποιήματος 6.Κατευθυνόμενος διάλογος

7.Συνεργατική μάθηση με εργαλεία web2.0 8.Δημιουργία ψηφιακής αφήγησης 9.Παρουσιάσεις μαθητών/τριών τη 2 η διδακτική ώρα μετά από μία εβδομάδα. 10.Ατομική παραγωγή γραπτού κειμένου.

1. Ο / Η διδάσκων / ουσα διαβάζει το ποίημα μία φορά και μετά προβάλλει στο βιντεοπροβολέα την απαγγελία του Χρήστου Τσάγκα από το you tube com/watch?v=tR1gzZ ml4ow ( 8 λεπτά ). com/watch?v=tR1gzZ ml4ow

2. Σύντομα ο / η διδάσκων / ουσα επισημαίνει τα βασικά στοιχεία της βιογραφίας του και συνιστά στους / στις μαθητές / τριες να επισκεφτούν τον ιστότοπο για τον Καβάφη ( 5 λεπτά ) Καβάφη

3. Ο / Η διδάσκων / ουσα προβάλλει το ppt με τα βασικά χαρακτηριστικά του Συμβολισμού ως υπενθύμιση, ώστε να μπορέσουν οι μαθητές / τριες να μπορέσουν ευκολότερα να εντοπίσουν τα συμβολιστικά στοιχεία του ποιήματος στο επόμενο διδακτικό βήμα. ( 8 λεπτά ). Συμβολισμού

4. Ανοίγοντας στον υπολογιστή ( και προβάλλοντας το στον βιντεοπροβολέα ) ο / η εκπαιδευτικός την εφαρμογή Draw.io της Google και επιλέγοντας ένα πρότυπο εννοιολογικής χαρτογράφησης καλεί τους / τις μαθητές να αναζητήσουν στο ποίημα τα συμβολιστικά στοιχεία.

Ένας / μία συμμαθητής / τρια τους πληκτρολογεί τις επιλογές της ολομέλειας μετά από κατευθυνόμενο διάλογο στον εννοιολογικό χάρτη. Το τελικό προϊόν αποθηκεύεται και κοινοποιείται στο Google drive σε όλα τα παιδιά. ( 10 λεπτά ).

5. Αμέσως μετά πάλι στην εφαρμογή Draw.io της Google και επιλέγοντας ένα διαφορετικό πρότυπο εννοιολογικής χαρτογράφησης καλεί τους / τις μαθητές να αναζητήσουν στο ποίημα τα θεατρικά στοιχεία

Μπορεί να μοιάζει σαν κι αυτή

Ή σαν κι αυτή …

Ένας / μία συμμαθητής / τριά τους ( διαφορετικός / η από τον / την προηγούμενο / η ) πληκτρολογεί τις επιλογές της ολομέλειας μετά από κατευθυνόμενο διάλογο στον εννοιολογικό χάρτη. Το τελικό προϊόν αποθηκεύεται και κοινοποιείται στο Google drive σε όλα τα παιδιά. ( 10 λεπτά ).

6. Η διδακτική ώρα ολοκληρώνεται με την επισήμανση εκ μέρους του / της εκπαιδευτικού ότι στο Google drive βρίσκεται κοινοποιημένο το φύλλο εργασίας για το σπίτι ανά ομάδα. Εφιστάται η προσοχή ότι στο κάθε φύλλο εργασίας υπάρχει και ατομική δουλειά. Ο χωρισμός των μαθητών / τριών σε 4 ομάδες βρίσκεται στην ίδια εφαρμογή για να αποφεύγεται η απώλεια διδακτικού χρόνου και σύγχυσης.

7. Μετά την πάροδο μίας εβδομάδας και σε μία διδακτική ώρα οι μαθητές / τριες θα παρουσιάσουν τις ψηφιακές τους αφηγήσεις.

Ένα για κάθε δύο ομάδες παιδιών

- Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι ; Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα. στην αγορά - Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μια τέτοια απραξία ; Τι κάθοντ ’ οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε ;… στην Σύγκλητο

- Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη, και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορώνα ;… ο αυτοκράτωρ πύλη.

- Γιατί οι δυο μας ύπατοι κ ’ οι πραίτορες εβγήκαν σήμερα με τες κόκκινες, τες κεντημένες τόγες ·… ύπατοι οι πραίτορες

1. Να δημιουργήσετε συνεργαζόμενοι / ες μία ψηφιακή αφήγηση σε λογισμικό παρουσιάσεων με το περιεχόμενο του ποιήματος, όπως εσείς το αντιληφθήκατε, δίνοντας έμφαση στα εστιασμένα σημεία του κειμένου με τους υπερσυνδέσμους. Να συνεργαστείτε στην εφαρμογή Presentations της Google. Οι διαφάνειες δεν πρέπει να ξεπερνούν τις 20.

. ( Ομαδική Εργασία ) 50 μόρια = Ατομική συμβολή 20 μόρια +30 μόρια συλλογική παρουσίαση ( 10 περιεχόμενο, 10 φωτογραφίες / βίντεο / 10 μουσική / ήχος ). Συντονίστρια της ομάδας σας είναι η Σοφία.

2. Σε ένα κείμενο 150 λέξεων στ o Google drive να εκθέσετε τι σας έμαθε για τη ζωή η ενασχόληση με το ποίημα του Καβάφη. Για να απαντήσετε, να λάβετε υπόψη σας και το 3 ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΜΟΥΣ. ( Ατομική εργασία ) 50 μόρια.

… - Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη, και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορώνα ; την κορώνα ; - Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα …

- Γιατί οι δυο μας ύπατοι κ ’ οι πραίτορες εβγήκαν σήμερα με τες κόκκινες, τες κεντημένες τόγες · γιατί βραχιόλια φόρεσαν με τόσους αμεθύστους, και δαχτυλίδια με λαμπρά, γυαλιστερά σμαράγδια · γιατί να πιάσουν σήμερα πολύτιμα μπαστούνια μ ’ ασήμια και μαλάματα έκτακτα σκαλιγμένα ;… τόγες αμεθύστους σμαράγδια · μπαστούνια μαλάματα

1. Να δημιουργήσετε συνεργαζόμενοι / ες μία ψηφιακή αφήγηση σε λογισμικό παρουσιάσεων με το περιεχόμενο του ποιήματος, όπως εσείς το αντιληφθήκατε, δίνοντας έμφαση στα εστιασμένα σημεία του κειμένου με τους υπερσυνδέσμους. Να συνεργαστείτε στην εφαρμογή Presentations της Google. Οι διαφάνειες δεν πρέπει να ξεπερνούν τις 20.

( Ομαδική Εργασία ) 50 μόρια = Ατομική συμβολή 20 μόρια +30 μόρια συλλογική παρουσίαση ( 10 περιεχόμενο, 10 φωτογραφίες / βίντεο / 10 μουσική / ήχος ). Συντονίστρια της ομάδας σας είναι η Σοφία.

2. Σε ένα κείμενο 150 λέξεων στ o Google drive να εκθέσετε τι σας έμαθε για τη ζωή η ενασχόληση με το ποίημα του Καβάφη. Για να απαντήσετε, να λάβετε υπόψη σας και το 3 ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΜΟΥΣ. ( Ατομική εργασία ) 50 μόρια.

- Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι ; Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα. οι βάρβαροι - Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μια τέτοια απραξία ; Τι κάθοντ ’ οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε ; Τι κάθοντ ’ οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε ; Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα. ( Να διαβάσετε μόνο το απόσπασμα από τη « Στέλλα Βιολάντη » του Γρηγορίου Ξενόπουλου )

- Γιατί ενύχτωσε κ ’ οι βάρβαροι δεν ήλθαν. Και μερικοί έφθασαν απ ’ τα σύνορα, και είπανε πως βάρβαροι πια δεν υπάρχουν. Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους. Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις.Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους. Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις. ( Διαβάστε από τον υπερσύνδεσμο μόνο τα ποιήματα « Οι Βάρβαροι » του Γιόβαν Χρίστιτς και « Οι νέοι βάρβαροι » του Ντιμίταρ Βασίλεφ )