Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Βιολογίας Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Βιολογίας ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ (MOBILE.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
 Σελίδα 1 ΠΡΟΤΥΠΟ, ένα διαφορετικό σχολείο για το παιδί ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο Αθήνα, Φεβρουάριος 2011.
WIFI-Aσύρματα Δίκτυα.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Mahara (e-portfolio) Ορφανάκης Βασίλης.
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Κωνσταντίνος Δούκας Εκπαιδευτήρια Δούκα 27 Ιουνίου 2012.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΑΝΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ (ΣΤΟΛΗ) ΜΑΘΗΤΩΝ.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
‘’Online Εργαλεία Επικοινωνίας εκπ/σης και μάθησης’’
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Ο ανοιχτός κόσμος της Εκπαίδευσης
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
H Εξέλιξη της Παιδείας από το στάδιο Παιδεία 1
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Βιολογίας Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Βιολογίας ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ (MOBILE LEARNING) Γκουρτσούλη- Αντωνιάδου Ισμήνη Α.Μ.: ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ Γκουρτσούλη- Αντωνιάδου Ισμήνη Α.Μ.:

Εισαγωγή στη θεωρία μάθησης  Η γνώση παράγεται µε ταχείς ρυθµούς διαρκής (επαν)εκπαίδευση (διά βίου μάθηση) ανταγωνιστικότητα στην αγορά εργασίας & αξιοποίηση νέων δυνατοτήτων για προσωπική ανάπτυξη.  Παράλληλη εξέλιξη τεχνολογίας νέες δυνατότητες για κάλυψη αναγκών μάθησης, καινοτόμες εφαρμογές. Απουσία περιοριστικών παραμέτρων χρόνου, χώρου, εποπτίας εκπαιδευτή. Υπάρχει δυνατότητα αντιμετώπισης αυθεντικών προβλημάτων. Εφαρμογή αποκτηθείσας γνώσης από ένα χώρο σε άλλο. Διαχείριση ποσοστού ενασχόλησης με τη συσκευή. Συνδυασμός διαφόρων εφαρμογών πολυμέσων. Κινητή δικτυωμένη τεχνολογία, επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων. Ψηφιακά αρχεία μάθησης αναλλοίωτα στο χρόνο, προσβάσιμα σε όλο τον κόσμο.

Παράγοντες που δημιουργούν κίνητρα μάθησης στη ΜΚΣ (Ι) Α) Ο έλεγχος των στόχων µάθησης που έχουν τεθεί. Πιο ενδιαφέρουσα η άτυπη ΜΚΣ γιατί υπάρχει ελευθερία να κάνουν επιπλέον δραστηριότητες και ενέργειες σχετικές µε το αντικείµενο που µελέτης. Β) Το αίσθηµα της ιδιοκτησίας και της αυτονοµίας που έχει ο κάτοχος µιας κινητής συσκευής. Η χρήση & η προσαρµογή των ΚΣ στις δραστηριότητες, αλλά και στο πώς είναι δυνατόν η ίδια η κινητή συσκευή να αλλάξει & να προσαρµόσει την δραστηριότητα που πρέπει να κάνει ο µαθητής παρέχοντάς του επιπλέον δυνατότητες. Γ) Η διασκέδαση (γραφικά,ήχος, εικόνες κ.λπ.) Δ) Η επικοινωνία (διαμοιρασμός πληροφοριών, ιστοσελίδων, φωτογραφιών, απαντήσεων, ύπαρξη διαλόγου, συνεργασίας, αλτρουισμός, κοινωνικοποίηση για ντροπαλούς μαθητές, αμεσότητα)

Παράγοντες που δημιουργούν κίνητρα μάθησης στη ΜΚΣ (ΙΙ) Ε) Η αυτοπεποίθηση. Δυνατότητα ευρέσεως απαντήσεων μέσω μηχανών αναζήτησης όπως η Google και άρα συμμετοχής στο μάθημα. ΣΤ) Η µάθηση σε συγκεκριµένο πλαίσιο αλλά και μετακίνηση από πλαίσιο σε πλαίσιο. Ο μαθητής µπορεί να πάρει υλικό έξω από την αίθουσα & να φέρει δεδοµένα,εικόνες από τον έξω κόσµο εντός της. Δηµιουργούνται κίνητρα από το περιβάλλον έτσι ώστε ο µαθητής από µόνος του να παραµένει σε εγρήγορση. Ζ)Η συνοχή µεταξύ διαφορετικών πλαισίων µάθησης. Ως αποτέλεσμα μείωση της πίεσης στο μαθητή, υποστήριξη, καινούργιοι ρόλοι, νέα κίνητρα.

Επισκόπηση διεθνών ερευνητικών διαδικασιών (Ι) Οι περισσότερες εφαρµογές βρίσκονται προς το παρόν σε ερευνητικό στάδιο COOTIES Game: διδάσκεται η εξάπλωση των µεταδιδόµενων νόσων στον πληθυσμό,με υπολογιστές χειρός μέσω μηνυμάτων Προσομοίωση χωρίς ανησυχία για κανόνες,απάντηση σημαντικών απαντήσεων Αξιολόγηση: Οι µαθητές εµπλέκονται γρήγορα µε την προσοµοίωση, την κρίνουν ως ικανοποιητική & ενδιαφέρουσα εµπειρία Συνεργάζονται επιτυχώς για να απαντήσουν τις σχετικές ερωτήσεις η τεχνολογία διευκολύνει τις αλληλεπιδράσεις & ανταλλαγές µεταξύ των µαθητών – οι συσκευές επαυξάνουν τους διαύλους επικοινωνίας λειτουργώντας διακριτικά οι µαθητές έχουν τη δυνατότητα να δοκιµάσουν πειραµατικές υποθέσεις στα πλαίσια της προσοµοίωσης µετά την παρατήρηση συγκεκριµένων συµπεριφορών.

Επισκόπηση διεθνών ερευνητικών διαδικασιών (Ι) COOTIES Game, virus :

Επισκόπηση διεθνών ερευνητικών διαδικασιών (ΙΙ) Savannah: οι µαθητές παίζουν το ρόλο ενός λιονταριού. Μπορούν να "δουν", να "ακούσουν" και να "µυρίσουν" την "εικονική σαβάνα" που εξερευνούν μέσω ηχητικών και οπτικών πληροφορίων ενώ ταυτόχρονα ενημερώνονται για τις ανάγκες τους ως λιοντάρι. Αξιολόγηση: α) Αλλαγή στο ρόλο του δασκάλου στην κινητή µάθηση: ενώ βρίσκονται στον καταυλισµό, τα παιδιά ενθαρρύνονται να αναλογιστούν την επιτυχία των ενεργειών τους µε την καθοδήγηση του δασκάλου. Όταν ο συλλογισµός κατευθύνεται από τα ίδια τα παιδιά υπάρχει µεγαλύτερο ενδιαφέρον & κίνητρο. Όταν ο δάσκαλος αναλαµβάνει τον έλεγχο, οι µαθητές γίνονταν πιο παθητικοί και αντιστέκονται στη συµµετοχή. β) Οι µαθητές παίζουν διάφορους ρόλους: το ρόλο του ίδιου του λιονταριού, το ρόλο του παιδιού που προσποιείται ότι είναι λιοντάρι, και το ρόλο του παιδιού που αναλογίζεται τις ενέργειές του σε σχέση µε τους κανόνες του παιχνιδιού για να µάθει να παίζει καλύτερα. Ήταν φανερό ότι οι µαθητές χρειάζονταν υποστήριξη κατά τη µετάβαση από τον ένα ρόλο στον άλλο. γ) Τα παιδιά είχαν µεγάλες προσδοκίες από το σύστηµα: περίµεναν µια ακόµα πιο πλούσια και διαδραστική εµπειρία από αυτήν που µπορεί να προσφέρει η παρούσα τεχνολογία.

Επισκόπηση διεθνών ερευνητικών διαδικασιών (ΙΙΙ) Classtalk: Σύστηµα απόκρισης τάξης. Οι φοιτητές αντιλαμβάνονται νοηµατικά την ύλη, τους επιτρέπεται τους να διατυπώσουν και να επεξηγήσουν τις ιδέες τους, να αναλογιστούν τόσο τις δικές τους ιδέες όσο και αυτές των άλλων, να εκτιµήσουν τη χρησιµότητα των διαφορετικών απόψεων. Αξιολόγηση: α)Ευκαιρία σε όλους για παρουσίαση άποψης. β)Ενίσχυση γενικότερης επικοινωνίας στην τάξη.

Κατακλείδα (Ι)  MKΣ = σηµαντικός τοµέας έρευνας και ανάπτυξης προσφέρει νέες µορφές επικοινωνίας, συνεργασίας & µάθησης, που δεν ήταν εφικτές πριν από µερικά χρόνια.  Οι νέοι μεγαλώνουν σε έναν κόσμο πολύ διαφορετικό από αυτόν των δασκάλων & γονέων τους. Η πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα εργαλεία & τις πηγές γνώσεων θεωρείται δεδομένη ενώ η παθητική εργασία κυριαρχεί στις σχολικές αίθουσες.  Αδυνατώντας να ελέγξουν τη χρήση των κινητών συσκευών, ορισμένα σχολεία φτάνουν στο σημείο να απαγορεύουν τη χρήση τους.  Ακόμα και σε εκείνες τις περιπτώσεις όπου η κινητή τεχνολογία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης, παρουσιάζονται προβλήματα που αφορούν: τη Συνεργασία, τη Συμβατότητα και την Ασφάλεια κατά τη χρήση της.  Δυσκολία αντιμετώπισης της ταχείας εξέλιξης των τεχνολογικών περιβαλλόντων.

Κατακλείδα (ΙΙ)  Τα ανοιχτά συμμετοχικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν πολλούς τρόπους ε π ι κ ο ι ν ω ν ί α ς, σ υ ν ε ρ γ α σ ί α ς και ε π α φ ή ς μεταξύ ομοτίμων, ενώ ταυτόχρονα παρέχουν τη δυνατότητα μ ε τ α σ χ η μ α τ ι σ μ ο ύ των διαδικασιών της διδασκαλίας & της μάθησης. Το φάσμα των δωρεάν εκπαιδευτικών εργαλείων και πηγών διευρύνεται ταχέως. Παρά το γεγονός ότι τα έξυπνα τηλέφωνα (smartphones) χρησιμοποιούνται πλέον ευρέως από τους μαθητές, η χρήση τους για εκπαιδευτικούς σκοπούς εξακολουθεί να αυξάνει τον κίνδυνο ψηφιακού αποκλεισμού εξ αιτίας των άνισων οικονομικών δυνατοτήτων των μαθητών και των γονέων τους.  ΄΄Η τεχνολογία είναι απλά ένα εργαλείο.’Οσον αφορά την επίτευξη της κινητοποίησης των παιδιών για ομαδική συνεργασία και τη δημιουργία κινήτρων ο εκπαιδευτικός είναι το πιο σημαντικό.΄΄ ~Bill Gates