ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟΙ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΈΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΊΘΜΟΥ Νίκος Μιχαηλίδης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ / 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΊΟΥ 2015 Ομάδα Ανάπτυξης 2 ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Κωνσταντίνος Χαρατσής Δρ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας ΣΤ’ τάξης.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Scratch Α. Μπάρδης, Σ. Ξενάκη, Γ. Τρικαλιώτη “Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού” Διδακτική ενότητα: Εξισώσεις κίνησης στη Φυσική.
Μάθημα : Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων βασισμένος στις Ψηφιακές Τεχνολογίες Θέμα εργασίας : Σενάριο στη Διδακτική της Ιταλικής Γλώσσας με Αξιοποίηση.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
2ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Διδακτική Πληροφορικής
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Διδακτική Πληροφορικής
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΝΕΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Νικόλαος Αμανατίδης, Δάσκαλος ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015.
ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΑΕΡΙΩΝ Σεβαστή Μαλάμου, Φυσικός ΠΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ ΜΑΛΑΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΠΕ 0402 ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ /2014 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΟΥ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Διδακτική της Πληροφορικής
Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Δημιουργία σεναρίου.
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
Το παιχνιδι του ΧΑουΣ ΓΕ.Λ. Κρηνίδων Ομάδα ανάπτυξης
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΘΕΣΗ-ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ-ΔΙΑΣΤΗΜΑ-ΜΕΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ 2 Η εκπαιδευτική πρακτική αφορούσε τη διδασκαλία των μεταβλητών στον προγραμματισμό και εφαρμόστηκε σε μαθητές της τελευταίας τάξης ΕΠΑΛ τομέα πληροφορικής στα πλαίσια του μαθήματος του Δομημένου Προγραμματισμού και του Οπτικού Προγραμματισμού. Οι μαθητές αξιοποίησαν έτοιμα ψηφιακά δομήματα που βρίσκονται στο photodentro, πειραματίστηκαν με αυτά και διερεύνησαν τον κώδικα και τον τρόπο υλοποίησης και λειτουργίας τους. Τέλος προχώρησαν στην επέκταση του κώδικα ενός παιχνιδιού γραμμένο σε scratch σύμφωνα με τις οδηγίες του ψηφιακού δομήματος

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 3

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Σχεδιασμός Σκοπός της πρακτικής ήταν οι μαθητές να μπορούν να ερμηνεύουν και να διατυπώνουν τόσο την ακολουθιακή δομή όσο και τη διαφορά μεταξύ σταθερής και μεταβλητής τιμής. Επίσης να αποδεχτούν τη σημασία των μεταβλητών στον προγραμματισμό μέσα από ένα πραγματικό παράδειγμα και να μπορέσουν να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους γράφοντας τον δικό τους κώδικα. Διδακτικοί στόχοι να μπορούν να ερμηνεύουν τμήματα κώδικα με ακολουθιακή δομή να αξιοποιούν μεταβλητές για αποθήκευση πληροφοριών να αναγνωρίζουν τον τρόπο δημιουργίας κώδικα στο scratch να διακρίνουν τα διαφορετικά αντικείμενα του scratch να μπορούν να αξιοποιούν το ψηφιακό σχολείο να μπορούν να αξιοποιούν εκπαιδευτικό λογισμικό. 4

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 5

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Περιβάλλον – Πλαίσιο Η εκπαιδευτική πρακτική υλοποιήθηκε σε μαθητές της τελευταίας τάξης Επαγγελματικού Λυκείου τομέα Πληροφορικής στα μαθήματα του δομημένου προγραμματισμού και του οπτικού προγραμματισμού. Για την υλοποίηση της πρακτικής είναι απαραίτητο να υπάρχει εργαστήριο υπολογιστών με πρόσβαση στο διαδίκτυο. Οι μαθητές εργάστηκαν σε δυάδες αν και μπορεί η δραστηριότητα να υλοποιηθεί και ατομικά. Επίσης στην αίθουσα καλό αλλά όχι απαραίτητο, είναι να υπάρχει προβολέας συνδεδεμένος με υπολογιστή. Τάξη  Γ ΕΠΑΛ και Δ Εσπεινού ΕΠΑΛ Διάρκεια  2 διδακτικές ώρες Ρόλος Διδάσκοντα ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, συντονιστικός. 6

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 7 Οι μαθητές εργάστηκαν σε δυάδες. Την 1 η ώρα επίλυσαν το 1 ο φύλλο εργασίας με χρήση του μαθησιακού πόρου το « μαγικό μολύβι » Τη 2 η ώρα επίλυσαν το 2 ο φύλλο εργασίας με χρήση του μαθησιακού πόρου « Χρήση μεταβλητών στο scratch»

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ 8

Το μαγικό μολύβι   Διερεύνηση  Προέλευση : Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα 9 Χρήση Μεταβλητών στο Scratch   Διερεύνηση  Προέλευση : Φωτόδεντρο / Μαθησιακά αντικείμενα

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ 10

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ 11 Η έννοια της μεταβλητής είναι ένα θέμα που δυσκολεύει τους αρχάριους προγραμματιστές τόσο στην κατανόησή του όσο και στον τρόπο χρησιμοποίησης και αξιοποίησης. Μέσα από το εκπαιδευτικό λογισμικό του ψηφιακού σχολείου και τις αντίστοιχες με το θέμα εφαρμογές δύνεται η δυνατότητα στους μαθητές να πειραματιστούν, να διερευνήσουν και να προσεγγίσουν με διαφορετικό τρόπο την γνώση. Τα εκπαιδευτικά λογισμικά αποτελούν εργαλεία στο πλευρό του μαθητή προκειμένου αυτός να αναπτύξει κριτική σκέψη όπως και δεξιότητες και γνώσεις υψηλού επιπέδου. Ειδικά για τη συγκεκριμένη ενότητα επιλέχθηκαν εφαρμογές του ψηφιακού σχολείου που αναπτύχθηκαν με τη γλώσσα προγραμματισμού Scratch η οποία δίνει τη δυνατότητα στους νέους προγραμματιστές να τροποποιήσουν υπάρχον κώδικα ή να δημιουργήσουν καινούργιο χωρίς το φόβο συντακτικών λαθών καθώς οι εντολές μετακινούνται αλλά και επιπλέον είναι ομαδοποιημένες σε διαφορετικά χρώματα.

ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ / ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ, ΕΠΕΚΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ Σχέση με άλλες ανοιχτές εκπαιδευτικές πρακτικές Στη συγκεκριμένη διδακτική παρέμβαση αξιοποιήθηκαν ψηφιακά αντικείμενα από το photodentro, δηλαδή μικρά αλλά επαναχρησιμοποιήσιμα κομμάτια ψηφιακής πληροφορίας εκπαιδευτικού περιεχομένου, τα οποίο ο διδάσκων μπορεί να αξιοποιήσει στη σχεδίαση του μαθήματός του και να τα μοιραστεί με άλλους, δασκάλους και μαθητές. Η ιδέα των αντικειμένων μάθησης στηρίζει τη λογική το εκπαιδευτικό περιεχόμενο να κυκλοφορεί σε μικρά κομμάτια, που θα διαμοιράζονται μέσω του Διαδικτύου και θα συνδυάζονται ώστε να δημιουργούνται μεγαλύτερες εκπαιδευτικές ενότητες. 12 Αξιοποίηση, Γενίκευση, Επεκτασιμότητα Η εφαρμογή της εκπαιδευτικής πρακτικής μπορεί να γίνει και σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες κατά τη διδασκαλία της αντίστοιχης ενότητας προγραμματισμού. Ανεξάρτητα από τη γλώσσα προγραμματισμού δίνεται η δυνατότητα για πολλαπλές αναπαραστάσεις τις ίδιας έννοιας. Η πρακτική μπορεί να εφαρμοστεί τόσο στη Γ Γυμνασίου όσο και στα μαθήματα προγραμματισμού στη Β και στη Γ Γενικού Λυκείου.

ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ 13 Πρόσθετο υλικό που αξιοποιήθηκε 2 φύλλα εργασίας ένα για κάθε διδακτική ώρα έτοιμος κώδικας σε Scratch με σκοπό την επέκτασή του από τους μαθητές χρησιμοποιήθηκε το ελεύθερο λογισμικό ανάπτυξης κώδικα scratch που είναι διαθέσιμο στη διεύθυνση :