1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ «Επαγγελματικός προσανατολισμός η σημασία του και οι παράγοντες που τον επηρεάζουν- επαγγελματικές μονογραφίες διαφόρων επαγγελμάτων»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ
Ο Τροχός Σταδιοδρομίας –Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση)
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Διασύνδεση των σχολικών μονάδων με τις τοπικές κοινωνίες.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Δεκέμβριος 2012.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
ΨυχολΟγος.
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΡΙΖΩΜΑΤΩΝ Σχολικό έτος
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
Η σημασία της αυτογνωσίας στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Εκπαιδευτικός Φιλόλογος
Δέσποινα Σιδηροπούλου-Δημακάκου Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΙΑ.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΣΕΠ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Μονογραφία Επαγγέλματος
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Δεξιότητες διαχείρισης της μετάβασης από το δημοτικό στο γυμνάσιο
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ. Για να αποκτήσεις γνώσεις, να εξασκηθείς και να πάρεις πτυχίο Βοηθού Βρεφονηπιοκόμου πρέπει να επιλέξεις σπουδές στο.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Επαγγελματικά Περιγράμματα
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Το μοντέλο δομής κοινωνικών παραγόντων του Κ. Roberts
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
ΟΑΕΔ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Βιολογία Γυμνασίου.
εκπαιδευτικη μεταβαση
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Σ.Ε.Π. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
“Τα πάντα ρει, μηδέποτε κατά τ' αυτό μένειν” «ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ»
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΟΚΟΝΤΙΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΜΑΙΑ.
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ «Επαγγελματικός προσανατολισμός η σημασία του και οι παράγοντες που τον επηρεάζουν- επαγγελματικές μονογραφίες διαφόρων επαγγελμάτων» Καθηγήτρια: Βόρρη Δήμητρα Τμήμα: Γ2

ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1η ΟΜΑΔΑ ΘΑΛΑΣΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣΘΑΛΑΣΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΜΠΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣΚΑΜΠΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ 2η ΟΜΑΔΑ ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΘΩΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣΘΩΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΚΑΘΑΡΟΣΠΟΡΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣΚΑΘΑΡΟΣΠΟΡΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΖΑΧΑΡΑΚΗΣ ΣΑΚΗΣΖΑΧΑΡΑΚΗΣ ΣΑΚΗΣ ΙΒΑΝΩΦ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣΙΒΑΝΩΦ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 3η ΟΜΑΔΑ ΚΑΜΙΝΑΡΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣΚΑΜΙΝΑΡΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣΘΕΟΧΑΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ ΤΡΥΦΩΝΑΣΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ ΤΡΥΦΩΝΑΣ 4η ΟΜΑΔΑ ΚΑΡΒΕΛΛΑ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑΚΑΡΒΕΛΛΑ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ ΚΑΡΒΕΛΛΑ ΙΩΑΝΝΑΚΑΡΒΕΛΛΑ ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΑΔΗΜΗΤΡΗ ΣΟΝΙΑΚΑΡΑΔΗΜΗΤΡΗ ΣΟΝΙΑ

ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 5η ΟΜΑΔΑ5η ΟΜΑΔΑ ΖΟΥΡΜΠΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣΖΟΥΡΜΠΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΩΜΑ ΜΥΡΤΩΘΩΜΑ ΜΥΡΤΩ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΑΘΗΝΑΘΕΟΔΩΡΟΥ ΑΘΗΝΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ Δεν ερχόμαστε με καθυστέρηση στην τάξηΔεν ερχόμαστε με καθυστέρηση στην τάξη Σεβόμαστε τον χώρο που μας απασχολείΣεβόμαστε τον χώρο που μας απασχολεί Δεν κάνουμε φασαρία την ώρα του μαθήματοςΔεν κάνουμε φασαρία την ώρα του μαθήματος Φέρνουμε πάντα τις εργασίες και τα απαραίτητα υλικάΦέρνουμε πάντα τις εργασίες και τα απαραίτητα υλικά Σεβόμαστε τον συμμαθητή όταν μιλάειΣεβόμαστε τον συμμαθητή όταν μιλάει

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ Δεν κάνουμε υβριστικά και ρατσιστικά σχόλια για του άλλουςΔεν κάνουμε υβριστικά και ρατσιστικά σχόλια για του άλλους Συνεργαζόμαστε αρμονικά με τους συμμαθητές μαςΣυνεργαζόμαστε αρμονικά με τους συμμαθητές μας Βοηθάμε και στηρίζουμε ο ένας τον άλλοΒοηθάμε και στηρίζουμε ο ένας τον άλλο Σεβόμαστε τις θέσεις των άλλωνΣεβόμαστε τις θέσεις των άλλων

ΣΚΟΠΟΣ Ο έγκαιρος και άρτιος επαγγελματικός προσανατολισμός των νέων είναι εξαιρετικά σημαντικός, καθώς η ύπαρξη πολλών επαγγελμάτων, αλλά και ο κορεσμός αρκετών - για καιρό δημοφιλών- εργασιακών επιλογών, καθιστούν δύσκολη για τους εφήβους τη διερεύνηση της ιδανικότερης για εκείνους επαγγελματικής αποκατάστασης, χωρίς την ύπαρξη μιας ουσιαστικής καθοδήγησης. Επίσης παρατηρείται το φαινόμενο της ανεργίας σε νέους ανθρώπους τη στιγμή που οικονομικοί κλάδοι παρουσιάζουν έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού. Έτσι πρέπει να υπάρχει πληροφοριακό υλικό για την αγορά εργασίας. Ο έγκαιρος και άρτιος επαγγελματικός προσανατολισμός των νέων είναι εξαιρετικά σημαντικός, καθώς η ύπαρξη πολλών επαγγελμάτων, αλλά και ο κορεσμός αρκετών - για καιρό δημοφιλών- εργασιακών επιλογών, καθιστούν δύσκολη για τους εφήβους τη διερεύνηση της ιδανικότερης για εκείνους επαγγελματικής αποκατάστασης, χωρίς την ύπαρξη μιας ουσιαστικής καθοδήγησης. Επίσης παρατηρείται το φαινόμενο της ανεργίας σε νέους ανθρώπους τη στιγμή που οικονομικοί κλάδοι παρουσιάζουν έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού. Έτσι πρέπει να υπάρχει πληροφοριακό υλικό για την αγορά εργασίας.

ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Επαγγελματικός προσανατολισμός είναι η επιστημονική καθοδήγηση του ατόμου για τη σωστή επιλογή του επαγγέλματός του, ανάλογα με τον χαρακτήρα του, τα ενδιαφέροντά του, τις κλίσεις του, αλλά και την αγορά εργασίας Επαγγελματικός προσανατολισμός είναι η επιστημονική καθοδήγηση του ατόμου για τη σωστή επιλογή του επαγγέλματός του, ανάλογα με τον χαρακτήρα του, τα ενδιαφέροντά του, τις κλίσεις του, αλλά και την αγορά εργασίας Η έγκαιρη ανάπτυξη και στήριξη εκείνων των δεξιοτήτων αυτοδιαχείρισης, που θα βοηθήσουν τον έφηβο να τραπεί σ’ έναν ενήλικα με αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, ικανό να λαμβάνει καίριες αποφάσεις.Η έγκαιρη ανάπτυξη και στήριξη εκείνων των δεξιοτήτων αυτοδιαχείρισης, που θα βοηθήσουν τον έφηβο να τραπεί σ’ έναν ενήλικα με αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, ικανό να λαμβάνει καίριες αποφάσεις.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Αυτογνωσία, που σχετίζεται με τη διαδικασία στήριξης των μαθητών στην προσπάθειά τους για αυτοεξερεύνηση, αλλά και παροχής βασικών ευκαιριών προς αυτούς για την ανάπτυξη των δυνατοτήτων τους Αυτογνωσία, που σχετίζεται με τη διαδικασία στήριξης των μαθητών στην προσπάθειά τους για αυτοεξερεύνηση, αλλά και παροχής βασικών ευκαιριών προς αυτούς για την ανάπτυξη των δυνατοτήτων τους

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Πληροφόρηση, με την παράλληλη ενθάρρυνση των μαθητών να αναπτύξουν ενεργό ρόλο στην αναζήτηση πηγών πληροφοριών (αυτοπληροφόρηση), να διαβάζουν χρησιμοποιώντας την κρίση τους, να αποφεύγουν τη στενή πληροφόρησή τους επιδιώκοντας την ευρύτερη ενημέρωσή τους σε κοινωνικό-οικονομικά ζητήματα. Με την έννοια αυτή ο στόχος της Πληροφόρησης παίρνει τη διάσταση της Κριτικής ΚοινωνιογνωσίαςΠληροφόρηση, με την παράλληλη ενθάρρυνση των μαθητών να αναπτύξουν ενεργό ρόλο στην αναζήτηση πηγών πληροφοριών (αυτοπληροφόρηση), να διαβάζουν χρησιμοποιώντας την κρίση τους, να αποφεύγουν τη στενή πληροφόρησή τους επιδιώκοντας την ευρύτερη ενημέρωσή τους σε κοινωνικό-οικονομικά ζητήματα. Με την έννοια αυτή ο στόχος της Πληροφόρησης παίρνει τη διάσταση της Κριτικής Κοινωνιογνωσίας

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Λήψη Αποφάσεων, με επιδίωξη να βοηθηθούν οι μαθητές να συνειδητοποιούν τους παράγοντες που υπεισέρχονται στη διαδικασία της λήψης αποφάσεων, αλλά και να παίρνουν αποφάσεις μέσα από τον δημιουργικό συνδυασμό στοιχείων του εαυτού τους και της γύρω εκπαιδευτικής και επαγγελματικής πραγματικότητας που βιώνουν.Λήψη Αποφάσεων, με επιδίωξη να βοηθηθούν οι μαθητές να συνειδητοποιούν τους παράγοντες που υπεισέρχονται στη διαδικασία της λήψης αποφάσεων, αλλά και να παίρνουν αποφάσεις μέσα από τον δημιουργικό συνδυασμό στοιχείων του εαυτού τους και της γύρω εκπαιδευτικής και επαγγελματικής πραγματικότητας που βιώνουν.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Μετάβαση, με στόχο την καλύτερη δυνατή προετοιμασία των νέων για την εργασία και για τη ζωή του ενήλικου ανθρώπου και τη δυναμική όσο και κριτική προσαρμογή σε νέα δεδομέναΜετάβαση, με στόχο την καλύτερη δυνατή προετοιμασία των νέων για την εργασία και για τη ζωή του ενήλικου ανθρώπου και τη δυναμική όσο και κριτική προσαρμογή σε νέα δεδομένα

ΣΤΟΧΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΤΟΛΙΣΜΟΥ Να συμβάλλει στη μείωση της σχολικής αποτυχίας και σχολικής διαρροής, μέσω της υποβοήθησης για επιλογή σχολικών ή ακαδημαϊκών κατευθύνσεων που ανταποκρίνονται στις ικανότητες, τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τουςΝα συμβάλλει στη μείωση της σχολικής αποτυχίας και σχολικής διαρροής, μέσω της υποβοήθησης για επιλογή σχολικών ή ακαδημαϊκών κατευθύνσεων που ανταποκρίνονται στις ικανότητες, τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους

ΣΤΟΧΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΤΟΛΙΣΜΟΥ Να αυξήσει την ικανοποίηση από την εργασία μέσα από την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας, η οποία ανταποκρίνεται στις επιθυμίες-προσδοκίες των εργαζομένωνΝα αυξήσει την ικανοποίηση από την εργασία μέσα από την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας, η οποία ανταποκρίνεται στις επιθυμίες-προσδοκίες των εργαζομένων

ΣΤΟΧΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΤΟΛΙΣΜΟΥ Να συμβάλλει στην αξιοποίηση του εργατικού δυναμικού κάθε χώρας και στην αρμονική κατανομή του στους διάφορους τομείς της παραγωγικής δραστηριότητας, προλαμβάνοντας φαινόμενα υπερπροσφοράς ή έλλειψης εργατικού δυναμικού στους διάφορους τομείς της αγοράς εργασίας.Να συμβάλλει στην αξιοποίηση του εργατικού δυναμικού κάθε χώρας και στην αρμονική κατανομή του στους διάφορους τομείς της παραγωγικής δραστηριότητας, προλαμβάνοντας φαινόμενα υπερπροσφοράς ή έλλειψης εργατικού δυναμικού στους διάφορους τομείς της αγοράς εργασίας.

ΣΤΟΧΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΤΟΛΙΣΜΟΥ Να μελετά και να ερευνά ζητήματα που σχετίζονται με την επαγγελματική ανάπτυξη του ανθρώπου, την αντίστοιχη διαπαιδαγώγησή του, την συμβουλευτική υποστήριξη και πληροφόρηση, τις εξελίξεις στο χώρο εργασίας, τα χαρακτηριστικά και τις απαιτήσεις των επαγγελματικών δραστηριοτήτων, την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, την ικανοποίηση από την εργασία και ό,τι άλλο συνδέεται με αυτάΝα μελετά και να ερευνά ζητήματα που σχετίζονται με την επαγγελματική ανάπτυξη του ανθρώπου, την αντίστοιχη διαπαιδαγώγησή του, την συμβουλευτική υποστήριξη και πληροφόρηση, τις εξελίξεις στο χώρο εργασίας, τα χαρακτηριστικά και τις απαιτήσεις των επαγγελματικών δραστηριοτήτων, την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, την ικανοποίηση από την εργασία και ό,τι άλλο συνδέεται με αυτά

ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Μέσω ενός ορθά τελούμενου επαγγελματικού προσανατολισμού οι νέοι μπορούν να έρθουν σ’ επαφή με πλήθος επαγγελματικών επιλογών, να γνωρίσουν τις προοπτικές που τους διασφαλίζει κάθε μία από αυτές, αλλά και να αντιληφθούν έγκαιρα το πόσο ανταγωνιστική είναι η αγορά εργασίαςΜέσω ενός ορθά τελούμενου επαγγελματικού προσανατολισμού οι νέοι μπορούν να έρθουν σ’ επαφή με πλήθος επαγγελματικών επιλογών, να γνωρίσουν τις προοπτικές που τους διασφαλίζει κάθε μία από αυτές, αλλά και να αντιληφθούν έγκαιρα το πόσο ανταγωνιστική είναι η αγορά εργασίας

ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Η επιλογή του σωστού για το κάθε άτομο επαγγέλματος λειτουργεί επωφελώς και για το κοινωνικό σύνολο, καθώς ο επαγγελματίας που ασχολείται με το αντικείμενο που του ταιριάζει είναι σαφώς πιο αποδοτικός και πιο υπεύθυνος κατά την τέλεση της εργασίας τουΗ επιλογή του σωστού για το κάθε άτομο επαγγέλματος λειτουργεί επωφελώς και για το κοινωνικό σύνολο, καθώς ο επαγγελματίας που ασχολείται με το αντικείμενο που του ταιριάζει είναι σαφώς πιο αποδοτικός και πιο υπεύθυνος κατά την τέλεση της εργασίας του

ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Με την επιλογή του σωστού επαγγέλματος ο νέος θα έχει την ευκαιρία να εξελιχθεί στο μέλλον σ’ έναν ενήλικα που θα αντλεί ικανοποίηση από την εργασία του και θα αισθάνεται εσωτερική πληρότητα. Συναισθήματα που θα αντανακλώνται τόσο στην ποιότητα της δουλειάς του, όσο και στις διαπροσωπικές και κοινωνικές του σχέσειςΜε την επιλογή του σωστού επαγγέλματος ο νέος θα έχει την ευκαιρία να εξελιχθεί στο μέλλον σ’ έναν ενήλικα που θα αντλεί ικανοποίηση από την εργασία του και θα αισθάνεται εσωτερική πληρότητα. Συναισθήματα που θα αντανακλώνται τόσο στην ποιότητα της δουλειάς του, όσο και στις διαπροσωπικές και κοινωνικές του σχέσεις

Ο Ρόλος του Επαγγελματικού Προσανατολισμού Να εξερευνήσουν τον εαυτό τους, να εκφραστούν και να συζητήσουν χωρίς την απειλή του βαθμού και την ταμπέλα του «σωστού» ή του «λάθους»Να εξερευνήσουν τον εαυτό τους, να εκφραστούν και να συζητήσουν χωρίς την απειλή του βαθμού και την ταμπέλα του «σωστού» ή του «λάθους» Να αποκτήσουν θετικότερη αυτοαντίληψη και υψηλότερη αυτοεκτίμησηΝα αποκτήσουν θετικότερη αυτοαντίληψη και υψηλότερη αυτοεκτίμηση Να ξεκινήσουν μια πορεία περαιτέρω ανάπτυξης του δυναμικού που διαθέτουν σε μια πορεία κριτικής αυτογνωσίαςΝα ξεκινήσουν μια πορεία περαιτέρω ανάπτυξης του δυναμικού που διαθέτουν σε μια πορεία κριτικής αυτογνωσίας Να μάθουν, ως ενεργοί ερευνητές, να ενημερώνονται από σύγχρονες πηγές πληροφόρησης, να διαβάζουν κριτικά την πληροφορία και να την οργανώνουν για να τη χρησιμοποιήσουν δυναμικά στο σχεδιασμό του επαγγελματικού τους μέλλοντος σε μια πορεία κριτικής ΚοινωνιογνωσίαςΝα μάθουν, ως ενεργοί ερευνητές, να ενημερώνονται από σύγχρονες πηγές πληροφόρησης, να διαβάζουν κριτικά την πληροφορία και να την οργανώνουν για να τη χρησιμοποιήσουν δυναμικά στο σχεδιασμό του επαγγελματικού τους μέλλοντος σε μια πορεία κριτικής Κοινωνιογνωσίας Να ασκηθούν στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και μεταβάσεωνΝα ασκηθούν στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και μεταβάσεων

Ο Ρόλος του Επαγγελματικού Προσανατολισμού Να μάθουν να ερευνούν, να ρωτούν, να ερμηνεύουν και να οργανώνουν γενικότεραΝα μάθουν να ερευνούν, να ρωτούν, να ερμηνεύουν και να οργανώνουν γενικότερα Να ενθαρρυνθούν να αμφισβητούν τη «λογική» του αναπότρεπτου του όποιου προσδιορισμού (ως προς το φύλο, την κοινωνική ή πολιτισμική προέλευση, τυχόν σωματική αναπηρία, κ.ά.)Να ενθαρρυνθούν να αμφισβητούν τη «λογική» του αναπότρεπτου του όποιου προσδιορισμού (ως προς το φύλο, την κοινωνική ή πολιτισμική προέλευση, τυχόν σωματική αναπηρία, κ.ά.) Να μάθουν να αναλαμβάνουν το σχεδιασμό της δικής τους εργασίας και ζωής με αίσθηση ευθύνης Να μάθουν να αναλαμβάνουν το σχεδιασμό της δικής τους εργασίας και ζωής με αίσθηση ευθύνης Να σκέφτονται μακροπρόθεσμα, να προσδιορίζουν δυναμικά τους στόχους τους και να σχεδιάζουν στρατηγικά την πραγματοποίηση αυτών Να σκέφτονται μακροπρόθεσμα, να προσδιορίζουν δυναμικά τους στόχους τους και να σχεδιάζουν στρατηγικά την πραγματοποίηση αυτών

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟΣΧΟΛΕΙΟ

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Αυτογνωσία, ενδιαφέροντα, κλίσεις, προτιμήσεις και γενικότερα σύνδεση της προσωπικότητας του υποψήφιου με σπουδές και επαγγέλματα.Αυτογνωσία, ενδιαφέροντα, κλίσεις, προτιμήσεις και γενικότερα σύνδεση της προσωπικότητας του υποψήφιου με σπουδές και επαγγέλματα. Ικανότητες, δεξιότητες, επιδόσεις, θέληση, αξίες, στόχοι, φιλοδοξίες.Ικανότητες, δεξιότητες, επιδόσεις, θέληση, αξίες, στόχοι, φιλοδοξίες. Οικογενειακή παράδοση, κουλτούρα, οικονομικές δυνατότητες, τόπος κατοικίας σε σχέση με την περιοχή όπου βρίσκονται τα επιλεγόμενα τμήματα σχολών.Οικογενειακή παράδοση, κουλτούρα, οικονομικές δυνατότητες, τόπος κατοικίας σε σχέση με την περιοχή όπου βρίσκονται τα επιλεγόμενα τμήματα σχολών. Προοπτικές στην αγορά εργασίας των επαγγελμάτων που συνδέονται με τις επιλεγόμενες σπουδές και ο χρυσός κανόναςΠροοπτικές στην αγορά εργασίας των επαγγελμάτων που συνδέονται με τις επιλεγόμενες σπουδές και ο χρυσός κανόνας

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΛΟΓΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Μεγαλύτερη αποδοτικότητα παραγωγικότηταΜεγαλύτερη αποδοτικότητα παραγωγικότητα Ελαχιστοποίηση δυσαρέσκειας άγχουςΕλαχιστοποίηση δυσαρέσκειας άγχους Αρμονικές διαπροσωπικές κοινωνικές σχέσειςΑρμονικές διαπροσωπικές κοινωνικές σχέσεις Ψυχική ευφορίαΨυχική ευφορία

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΛΟΓΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Πρόοδος ατομική και κοινωνικήΠρόοδος ατομική και κοινωνική Κοινωνική καταξίωση ατόμουΚοινωνική καταξίωση ατόμου Ανάληψη ευθυνών υπευθυνότηταΑνάληψη ευθυνών υπευθυνότητα

Έννοια της επαγγελματικής μονογραφίας Η επαγγελματική μονογραφία είναι ένα κείμενο μερικών σελίδων, σε μορφή φυλλαδίου ή εντύπου, που περιέχει τις απαραίτητες επαγγελματικές, κοινωνικές, εκπαιδευτικές κλπ πληροφορίες σχετικά με ένα επάγγελμα ή μια μεγάλη οικογένεια συναφών επαγγελμάτων.Η επαγγελματική μονογραφία είναι ένα κείμενο μερικών σελίδων, σε μορφή φυλλαδίου ή εντύπου, που περιέχει τις απαραίτητες επαγγελματικές, κοινωνικές, εκπαιδευτικές κλπ πληροφορίες σχετικά με ένα επάγγελμα ή μια μεγάλη οικογένεια συναφών επαγγελμάτων.

Υποδειγματική δομή μιας Επαγγελματικής Μονογραφίας Ορισμός - Περιγραφή επαγγέλματοςΟρισμός - Περιγραφή επαγγέλματος –Τι είναι και με τι ασχολείται –Καθήκοντα: Κύρια και επιμέρους –Επαγγελματικές ειδικότητες που προκύπτουν –Απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες, ικανότητες, προσωπικά γνωρίσματα

Υποδειγματική δομή μιας Επαγγελματικής Μονογραφίας Σπουδές που απαιτούνταιΣπουδές που απαιτούνται –Σπουδές - βαθμίδα εκπαίδευσης/ κατάρτισης –Προσόντα Συνθήκες εργασίαςΣυνθήκες εργασίας –Εργασιακό περιβάλλον –Απαιτήσεις - καριέρα (δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα) –Ωράριο – Αποδοχές – Ασφάλιση – Συνταξιοδότηση - Περίθαλψη

Υποδειγματική δομή μιας Επαγγελματικής Μονογραφίας Άσκηση επαγγέλματοςΆσκηση επαγγέλματος –Προϋποθέσεις άσκησης –Άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος –Επαγγελματικά δικαιώματα –Νομοθετική κατοχύρωση Προοπτικές απασχόλησηςΠροοπτικές απασχόλησης Πληροφόρηση για το επάγγελμαΠληροφόρηση για το επάγγελμα –Ηλεκτρονικές διευθύνσεις –Βιβλιογραφία σχετική με το επάγγελμα ή με σχετικές σπουδές –Φορείς, επαγγελματικές, συνδικαλιστικές, επιστημονικές οργανώσεις/σύλλογοι

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ Στον παραπάνω ψηφιακό τόπο περιλαμβάνονται επαγγελματικές μονογραφίες, από τον ΟΑΕΔ και τον ΕΟΠΠΕΠΣτον παραπάνω ψηφιακό τόπο περιλαμβάνονται επαγγελματικές μονογραφίες, από τον ΟΑΕΔ και τον ΕΟΠΠΕΠ