ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;;
COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά οι αρχές αυτές εφαρμόζονται με σκοπό την αύξηση της απόδοσης. Όμως, ο πραγματικός Αθλ. Ψυχολόγος ενδιαφέρεται όχι μόνο για την αύξηση της απόδοσης, αλλά βλέπει τον αθλητισμό ως μέσο για την καλυτέρευση του ατόμου. Μια στάση σχετική με την «νίκη με κάθε μέσο» δεν είναι συμβατή με τους στόχους του Αθλ. Ψυχολόγου.
Ως Αθλ. Ψυχολόγος, με ενδιαφέρει πως το κάθε άτομο που συμμετέχει στον αθλητισμό θα φτάσει στο μέγιστο των ικανοτήτων του ως αθλητής. Αν βοηθώντας ένα νεαρό άτομο να αποκτήσει αυτοέλεγχο και αυτοπεποίθηση τον βοηθάω να αυξήσει την απόδοση του, τότε ακόμη καλύτερα. Όμως πιθανό είναι ότι η αθλητική συμμετοχή μπορεί να αυξήσει την εσωτερική παρακίνηση χωρίς να συνοδεύεται απαραίτητα από νίκη.
F.E.P.S.A.C.F.E.P.S.A.C.F.E.P.S.A.C.F.E.P.S.A.C. Η αθλητική ψυχολογία παρέχει την γνώση η οποία συμβάλει τόσο στην προσωπική ανάπτυξη και βελτίωση των ασκούμενων με τον αθλητισμό, όσο και στην κατάλληλη διαμόρφωση συνθηκών για άσκηση και αθλητισμό
ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ) Αθλητική Ψυχολογία: ασχολείται αποκλειστικά με τον αγωνιστικό αθλητισμό Α) Αθλητική Ψυχολογία: ασχολείται αποκλειστικά με τον αγωνιστικό αθλητισμό Β) Ψυχολογία της Άσκησης: ασχολείται με τον αθλητισμό για την υγεία, σωματική και φυσική κατάσταση και αναψυχή Γ) Αθλητισμός της Φυσικής Αγωγής: ασχολείται με τον σχολικό αθλητισμό και το μάθημα Φυσικής Αγωγής
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΑΘΛ. ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ Α. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Οι αρχές, οι γνώσεις και οι προτάσεις της αθλ. Ψυχολογίας διδάσκονται στους καθηγητές/τριες φυσικής αγωγής, τους προπονητές/τριες, ή σε όσους εργάζονται σε δημόσια ή ιδιωτικά γυμναστήρια. Αυτοί με την σειρά τους καλούνται να τις εφαρμόσουν στην καθημερινή τους σχέση με τους μαθητές, τους αθλητές, ή τους ασκούμενους σε προγράμματα υγείας και αναψυχής.
Β. ΕΡΕΥΝΑ Η έρευνα στην Αθλ. Ψυχολογία εξετάζει τόσο την επίδραση ψυχολογικών παραγόντων στην αθλητική συμπεριφορά, όσο και την επίδραση της αθλητικής συμμετοχής σε ψυχολογικούς παράγοντες
Γ. ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ 1) Εκπαιδευτικοί Αθλ. Ψυχολόγοι - εφαρμογή ψυχολογικών τεχνικών με σκοπό την μεγιστοποίηση της απόδοσης 2) Κλινικοί Αθλ. Ψυχολόγοι - βοήθεια σε ψυχολογικά - συναισθηματικά προβλήματα
ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΑΘΛ. ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ Α. Κινητική μάθηση - κινητικές δεξιότητες Β. Παιδικός αθλητισμός Γ. Εξάσκηση αθλητικών δεξιοτήτων, αύξηση αγωνιστικής απόδοσης μέσω της χρήσης ψυχολογικών τεχνικών Δ. Κλινικά προβλήματα
Ε. Δυναμική ομάδας - συνοχή, ηγεσία, επικοινωνία Ζ. Αξιολόγηση - κατασκευή μεθόδων και εργαλείων μέτρησης για την αξιολόγηση ψυχολογικών δεξιοτήτων-καταστάσεων Η. Άσκηση και υγεία - άσκηση και αναψυχή Θ. Σχολική φυσική αγωγή