Δράσεις ενίσχυσης της ψηφιακής εμπιστοσύνης στην εκπαίδευση ΑΡ. ΒΑΓΓΕΛΑΤΟΣ – ΙΤΥΕ (WWW.CTI.GR)WWW.CTI.GR.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Advertisements

Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
«Στον παραμυθένιο κόσμο του Internet, θέλουμε να λείπει ο κακός»
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
Inspiring Science Education : Ένταξη Σχολικών Μονάδων,
Το ΔιαδΙκτυο στη ζωΗ μαΣ
Ενσωμάτωση του μαθητικού υπολογιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία- Η προσέγγιση της Ψηφιακής Στρατηγικής Αθήνα, 29/10/2007 Δημήτρης Κοντογιαννόπουλος Στέλεχος.
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Διαταραχη εθισμου στο διαδικτυο και εφηβεια
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΕΠΑ.Λ.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ (CYBERBULLYING)
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
9o GREEK ICT FORUM «ΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ (DIGITAL AWARENESS AND RESPONSE TO THREATS-D.A.R.T» ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΤΑ Συντονίστρια της Ομάδας.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
«Ασφαλές Διαδίκτυο» ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Δ.Δ.Ε. Β΄Αθήνας Τρίτη 4/2/2015 ΓΕ.Λ. Φιλοθέης πρόγραμμα Comenius Regio: «Εκφοβισμός των εφήβων: Τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης.
1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.
Project Β' Λυκείου. Πολλοί έφηβοι στρέφονται στο διαδίκτυο, προκειμένου να αντιμετωπίσουν συναισθήματα άγχους, μοναξιάς, κατάθλιψης. Είναι ένας τρόπος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΟΝΤΣΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΛΓΑ ΜΟΥΣΙΟΥ-ΜΥΛΩΝΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 1 ΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ.
….για πολλές ώρες…..
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Θέμα project : Cyberbullying
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Κωνσταντίνος Δούκας Εκπαιδευτήρια Δούκα 27 Ιουνίου 2012.
Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού Σταθείτε στο ύψος σας παρά … αδιάφορα στον κυβερνοεκφοβισμό Το φαινόμενο Cyberbullying.
Αγωγή του ψηφιακού πολίτη και εκπαιδευτική κοινότητα – Παρουσίαση του Προγράμματος Safer Internet της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Εισηγήτρια: Όλγα Βλάχου, Κοινωνιολόγος,
Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού Κατανοώντας τις συνέπειες μίας θετικής ψηφιακής ταυτότητας Έφηβοι και online φήμη.
Διαδικτυακά παιχνίδια 10 ερωταπαντήσεις και στο τι τελικά είναι αυτό που πρέπει να γνωρίζει κάθε γονιός και εκπαιδευτικός.
Παρουσίαση Web 2.0 εργαλείων
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
«Ελπίδα Ζωής» Αγγελική Μπαβέλλα- Επιστημονικά Υπεύθυνη-ψυχολόγος
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
AΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εθισμός σε αυτά
Βασίλης Γαργανουράκης Φυσικός – Υπεύθυνος 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
29ο Δημοτικο Σχολειο Θεσσαλονικησ
Λίγα λόγια για τα προσωπικά δεδομένα
Ασφάλεια στο διαδίκτυο!!!
Ασφάλεια στο ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ
Κοινωνικά Δίκτυα στο Internet
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
του διαδικτύου Η ασφάλεια ΛΕΟΝΤΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ:
Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying)
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤON ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δράσεις ενίσχυσης της ψηφιακής εμπιστοσύνης στην εκπαίδευση ΑΡ. ΒΑΓΓΕΛΑΤΟΣ – ΙΤΥΕ (

Σε 1 λεπτό στο διαδίκτυο αποστολές s Facebook views αναζητήσεις νέοι χρήστες κινητών τηλεφώνων θεάσεις βίντεο Συναλλαγές ευρώ Αλλά και υποκλοπές στοιχείων ταυτότητας 135 νέες μολύνσεις από κακόβουλο λογισμικό

Αν έχεις μετανιώσει για κάτι που έχεις γράψει είναι σχεδόν αδύνατο να το διαγράψεις

Η τεχνολογία προσφέρει στους νέους απεριόριστες δυνατότητες εκπαίδευσης, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Αναπτύσσονται εγκεφαλικές συνάψεις Βελτιώνονται τα αντανακλαστικά Γρήγορη σκέψη, στρατηγική Διαχείριση πληροφορίας Εκμάθηση αγγλικής γλώσσας Επαγγελματικό προφίλ (βλ. και MOOCs) Ανάδειξη δυνατοτήτων

19/11/2015) Tablets 'eroding' children's digital skills Tablets και smartphones βλάπτουν τις τεχνολογικές δεξιότητες των παιδιών Tablets και smartphones βλάπτουν τις τεχνολογικές δεξιότητες των παιδιών (BBC σε αναφορά του National Assessment Programme της Αυστραλίας) An Australian educational body noted a "significant decline" in IT literacy among some students since Its report said children learned very different skills on tablets and smartphones to the basic technology skills required for the workplace. Changes to the way that ICT was being taught in Australian schools could explain some of the decline, it said. The report added that significant alterations in the types of devices people use could also be behind some of the changes.

Όμως Όπως στον φυσικό κόσμο, κίνδυνοι προκύπτουν και στον διαδικτυακό κόσμο Όπως στον φυσικό κόσμο, κίνδυνοι προκύπτουν και στον διαδικτυακό κόσμο Tο διαδίκτυο είναι ένα καταπληκτικό εργαλείο που ωστόσο χρειάζεται οδηγίες χρήσης Τα παιδιά και οι έφηβοι δεν έχουν πλήρως αναπτυχθεί αναπτυξιακά

Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Insafe: έρευνα (2o εξάμηνο 2014) Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στην υπερβολική χρήση του διαδικτύου Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στην υπερβολική χρήση του διαδικτύου Η Ελλάδα, με ποσοστό 31% έναντι 5% του ευρωπαϊκού μέσου όρου, εμφανίζεται να κατέχει την πρώτη θέση στην υπερβολική χρήση του διαδικτύου, σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και τη Ρωσία. Ως δεύτερο κυριότερο πρόβλημα για την Ελλάδα αναδεικνύεται η προστασία της online ιδιωτικότητας με 19%, ενώ την τρίτη θέση κατέχει ο διαδικτυακός εκφοβισμός με 16%. Οι αντίστοιχοι ευρωπαϊκοί μέσοι όροι ανέρχονται σε 12% για την ιδιωτικότητα και 21% για τον διαδικτυακό εκφοβισμό.

Για το 2015 Σε 40% ανήλθε το ποσοστό της υπερβολικής χρήσης του Διαδικτύου στην Ελλάδα για το πρώτο εννιάμηνο του Παρατηρείται, δε, αύξηση 9% σε σχέση με το δεύτερο εξάμηνο του 2014, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα συγκεντρωτικά στοιχεία των 31 Γραμμών Βοηθείας του Πανευρωπαϊκού Δικτύου Εθνικών Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου, Insafe. Ανεβασμένος είναι και ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος ο οποίος ανέρχεται στο 7% από 5% το προηγούμενο διάστημα.

YouGov / Vodafone: έρευνα 9/2015 Ένας στους πέντε εφήβους, δηλώνει ότι έχει υποστεί διαδικτυακή παρενόχληση (cyberbullying), σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε εφήβους από 11 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Ακόμη, περίπου το ένα πέμπτο των εφήβων που έπεσαν θύμα cyberbullying στο εξωτερικό έχει κάνει αυτοκτονικές σκέψεις, ενώ το 38% δεν το έχει πει στους γονείς του.

14% των Ελλήνων εφήβων, δηλώνει ότι έχει υπάρξει θύμα διαδικτυακής παρενόχλησης

Drop in cyberbullying (7-9/15)

Η ανάγκη ποιοτικό ψηφιακό περιεχόμενο Τα παιδιά χρειάζονται ποιοτικό ψηφιακό περιεχόμενο αλλά και τις ικανότητες και τα εργαλεία για να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο με ασφάλεια! * DIGITAL AGENDA FOR EUROPE 2020

Δεδομένα Σήμερα τα παιδιά της Ευρώπης αρχίζουν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο από την ηλικία των 7 χρονών. Ένα στα τρία συνδέονται μέσω έξυπνων τηλεφώνων, παιχνιδομηχανών ή άλλων ταμπλετών. Παράλληλα, πολλά νέα παιδιά δηλώνουν ότι δεν υπάρχουν πολλά «καλά πράγματα» για τα ίδια στο διαδίκτυο. * DIGITAL AGENDA FOR EUROPE 2020

Η άποψη Μετά την εφεύρεση της τηλεόρασης, ενός κουτιού που μπορούσες να αφήσεις τα παιδιά μπροστά του να απασχολούνται παθητικά, τίποτε δεν έχει αλλάξει τον τρόπο που τα παιδιά περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους όσο οι σημερινές «ταμπλέτες». Τέσσερα χρόνια πριν, μόνο το 7% των παιδιών ετών στο Ηνωμένο Βασίλειο χρησιμοποιούσαν tablets. Πέρυσι το ποσοστό ανέβηκε στο 71%. Μήπως όμως το νέο αυτό μέσο, κάνει κακό στη Δυνατότητα των παιδιών να «διαβάζουν»; (The Guardian, 24/8/2015)

Γνώμη Kids shouldn’t use Facebook before they turn 13; they should behave online in the same way they would behave in real life… (Τα παιδιά δεν πρέπει να χρησιμοποιούν το Facebook πριν τα 13 έτη. Πρέπει να συμπεριφέρονται στο διαδίκτυο όπως στην πραγματική ζωή….) Μοιάζει ειπωμένο από κάποιον ενήλικα (>50 ); Κι όμως, η γνώμη αυτή έρχεται από τα ίδια τα παιδιά (από σχετική καμπάνια στην Τσεχία).

Αδυναμίες στην ενημέρωση - ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα Ψ.Α. ◦στην ενημέρωση των πολιτών σε θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης θεμάτων ΨΑ, ◦στη δημιουργία εκείνων των απαραίτητων συνθηκών για την ασφαλή χρήση του υπολογιστή και του Διαδικτύου τόσο από τους μαθητές όσο και από τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, ◦στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ψηφιακά μέσα, ◦στην κάλυψη αναγκών ενημέρωσης σε θέματα ΨΑ απλών πολιτών που δε διαθέτουν το επιστημονικό υπόβαθρο ή / και τις τεχνικές γνώσεις, ◦στη δημιουργία σημείων επαφής και συνάντησης για τους ενδιαφερόμενους χρήστες όσο και για τους επαγγελματίες και ερευνητές που ασχολούνται με την ασφάλεια των ΤΠΕ, ◦στην αποτελεσματικότερη διάχυση πληροφοριών και την επικοινωνία με ιδιαίτερα δυναμικές ομάδες χρηστών μέσω της αξιοποίησης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ◦στην ακόμα μεγαλύτερη εξοικείωση μαθητών και εκπαιδευόμενων με χρήση ΤΠΕ ως εργαλείο μάθησης

ΝΕΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, ΠΑΙΔΙΑ 1.Πόσες ώρες μπορεί να πλοηγείται ένα παιδί σχολικής ηλικίας στο διαδίκτυο; 2.Μπορώ να ανεβάσω στο διαδίκτυο φωτογραφία ή βίντεο από την τάξη του σχολείου μου; 3.Μπορώ να ψωνίσω φθηνότερα στο Διαδίκτυο; 4.Μπορώ να κατεβάζω μουσική, ταινίες κλπ; 5.Δικτυακοί «φίλοι» 6.Ψηφιακός και Πραγματικός Κόσμος

Ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση για την Ψηφιακή Ασφάλεια Πλήθος μελετών και ερευνητικών εργασιών υποδεικνύουν και αναδεικνύουν ότι υπάρχει ανάγκη για ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση σε θέματα ψηφιακής ασφάλειας και εμπιστοσύνης. Η μελέτη «galexia» (an overview of international cyber-security awareness raising and educational initiatives) δίνει μια εικόνα: Κυβερνητικοί οργανισμοί ή αρχές ήταν οι βασικοί θεσμοί που υλοποιούν τέτοιες ενέργειες, με πληθώρα θεμάτων και βασικά εργαλεία τα web sites και διάφορες εκδόσεις, καθώς και πληθυσμό-στόχο: μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Προφανώς το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση αυτή, περνά μέσα από το χώρο της εκπαίδευσης. Προς αυτή την κατεύθυνση έχουν γίνει (τόσο πανευρωπαϊκά όσο και στην Ελλάδα) σημαντικές προσπάθειες, αλλά υπάρχουν και πολλές προτάσεις και σκέψεις για το μέλλον, ακόμα και για ένταξη σχετικού αυτόνομου μαθήματος στο πρόγραμμα σπουδών της δευτεροβάθμιες εκπαίδευσης.

Από τη μελέτη “galexia*” Χαρακτηριστικά ενεργειών για την ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση σε θέματα Ψ.Α. στον κόσμο: ◦Κυβερνητικοί οργανισμοί ή αρχές ήταν οι βασικοί θεσμοί πίσω από αυτές ◦Τα θέματα (topics) που καλύπτονται είναι μεγάλου εύρους χωρίς κάτι συγκεκριμένο να υπερτερεί ◦Τα βασικά εργαλεία είναι web sites και διαφόρων ειδών εκδόσεις (τρίπτυχα, e-books, βιβλιαράκια, κ.α.) ◦Ο πληθυσμός στόχος ήταν και αυτός ποικίλος: μαθητές γονείς και εκπαιδευτικοί ήταν στους βασικούς στόχους ◦Το κόστος των ενεργειών δεν ήταν δυνατό να προσδιοριστεί, μόνο 4 από τις 68 είχαν στοιχεία κόστους *an overview of international cyber-security awareness raising and educational initiatives

Από τη μελέτη “galexia” Σε σχέση με αποτίμηση τέτοιων ενεργειών: ◦Ελάχιστες (2/68) περιείχαν και αξιολόγηση/αποτίμηση των αποτελεσμάτων – κάτι ούτως ή άλλως δύσκολο να μετρηθεί μιας και είναι πολύ «πρόσφατες» ◦Η μελέτη, επισημαίνει δυσκολίες στην ανάπτυξη σχετικών ενεργειών που την ίδια στιγμή να είναι αποτελεσματικές και μικρού κόστους ◦Πολλές σχετικές προσπάθειες, λανθασμένα υιοθετούν την υπόθεση ότι ένας χρήστης που απλά ενημερώνεται, διαμορφώνει αυτόματα και καλύτερη συμπεριφορά κυβερνο-ασφάλειας! Η μελέτη έδειξε ότι αυτό ΔΕΝ ισχύει, αν δεν ακολουθήσει και κάτι πιο πρακτικό (hands on, κ.α.). ◦Τα πιο επιτυχημένα έργα είναι αυτά που συνδυάζουν πληροφόρηση με εκπαίδευση και απόκτηση γνώσεων/δεξιοτήτων.

(ΠΣΔ) Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Πληροφοριακό – χρήσιμο υλικό Έρευνες Συχνές ερωτήσεις Ενημέρωση e-safety label Πολιτικές ασφαλούς διαδικτύου στην Α’βάθμια και Β’θμια Εκπαίδευση

Ευρωπαϊκό έργο, στενά συνδεδεμένο με τη γραμμή καταγγελιών safeline (safeline.gr) και τη γραμμής βοήθειας (help-line.gr ) Πληροφοριακό – χρήσιμο υλικό Webinars Συχνές ερωτήσεις Ενημέρωση

(ΔΔΗΕ) Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Τμήμα Διαδικτυακής Προστασίας Ανηλίκων και Ψηφιακής Διερεύνησης Ψηφιακά Εγκλήματα Ανηλίκων Cyber bulling Πρόληψη – αποτροπή αυτοκτονιών cyberkid.gr

(ΔΔΗΕ) Υλικό για γονείς και παιδιά (σύμβαση γονέων – παιδιών για τη χρήση κινητού) Cyberalert: Ενημέρωση – περιστατικά

Έργο πιλοτικό – ερευνητικό του Υπ. Παιδείας - ΙΤΥΕ Υλικό για γονείς μαθητές και παιδιά Ενημέρωση, e-learning, διαδραστικό παιχνίδι

ub/get_support/esafety.htm Έργα του e-twinning που αποτελούν ξεχωριστή ενότητα Υλικό για εκπαιδευτικούς, μαθητές

ΑΠΔΠΧ Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Υλικό για πολίτες Νομοθεσία – αποφάσεις

d=33,97846&_dad=portal&_schema= PORTAL Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Υλικό για «μικρούς» πολίτες Νομοθεσία – αποφάσεις

(ΑΔΑΕ) Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών Διασφάλιση του απορρήτου των επικοινωνιών και Τήρηση των όρων άρσης του απορρήτου

(ΜΕΥ) Μονάδα Εφηβικής Υγείας Τμήμα Ασφαλούς Διαδικτύου Η ιατρική προσέγγιση «Αριάδνη»: κατάρτιση επαγγελματιών «ψυχικής υγείας» σχετικά με τον «εθισμό» στο διαδίκτυο

EEMΔΕΔ Ελληνική Εταιρεία Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο Έρευνα και μελέτη Ευαισθητοποίηση Προγράμματα στήριξης

Κέντρο Μέριμνας Οικογένειας και Παιδιού: Ζήσε χωρίς Εκφοβισμό

Άλλα μέσα υποστήριξης 1.Vodafone: : γονικός έλεγχος, οδηγός για γονείς, (youth safe pack, safety net) safe pack 2.Wind: euthuni/asfalis-hrisi-kinitou-internet/: οδηγοί, φυλλάδια – συμβουλές euthuni/asfalis-hrisi-kinitou-internet/ 3.Cosmote: : πληροφορίες και υλικό για την ψηφιακή ασφάλεια 4.CYTA: : Υλικό, ημερίδες, διαλέξεις

Άλλα μέσα υποστήριξης 1.Facebook: Θέματα ασφάλειας 2.Microsoft: controls#1TC=windows-7 : γονικός έλεγχος, προστασία των παιδιών στον υπολογιστή: safetyhttp://windows.microsoft.com/el-gr/windows/set-parental- controls#1TC=windows-7http://windows.microsoft.com/el-gr/windows-8/family- safety 3.Ubuntu: : Διανομή ασφάλειας

Εκπαιδευτικό Υλικό 1.Φωτόδεντρο: 2.Εργο Ψηφιακής Ασφάλειας: Εκπαιδευτική Πύλη ha-sigmatauomicron- deltaiotaalphadelta943kappatauupsilonomicron.html#.VhJHifntmkohttp://anoixtosxoleio.weebly.com/alphasigmaphi940lambdaepsiloniotaalp ha-sigmatauomicron- deltaiotaalphadelta943kappatauupsilonomicron.html#.VhJHifntmko

Συμπερασματικά Οι νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο, έχουν ενταχθεί στην καθημερινότητά μας έχοντας βελτιώσει σημαντικά πολλές πτυχές της. Όντας όμως ένας νέος κόσμος, για τον οποίο δεν έχουμε ακόμα συνειδητοποιήσει την πλήρη του έκταση και επίδραση, φέρνουν μαζί τους και κάποιες πλευρές που θα πρέπει να μας προβληματίσουν. Ανάμεσα σε αυτά είναι έννοιες όπως ασφάλεια και εμπιστοσύνη, εθισμός, υγεία, κ.α.

Συμπερασματικά Ποιά θα πρέπει να είναι η αντίδρασή μας (του επιστημονικού κόσμου – εκπαιδευτικής κοινότητας); Όπως μας καταδεικνύει η διεθνής πρακτική, θα πρέπει να προσεγγίσουμε τα θέματα αυτά με ιδιαίτερη προσοχή και επαρκή σχεδιασμό, ώστε να δημιουργηθούν οι δομές και οι διαδικασίες εκείνες που: α) θα μας ενημερώσουν – πληροφορήσουν – εκπαιδεύσουν για την ορθή τους χρήση και β) θα μας προστατεύσουν – υποστηρίξουν όπου χρειαστεί.

Συμπερασματικά Ακόμα πιο σημαντική είναι η εκπαίδευση των νέων ανθρώπων και ειδικά των μαθητών, με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τους προσδίδει η ηλικία τους. Η εκπαίδευση για τα θέματα αυτά θα πρέπει να ξεκινάει από το σχολείο και παράλληλα να υπάρχουν εκείνες οι δομές τις οποίες θα μπορούν να προσεγγίσουν ανά πάσα στιγμή για να ζητήσουν στήριξη, σε περιπτώσεις που οι γονείς/κηδεμόνες δεν μπορούν να υποστηρίξουν.

Από τη μελέτη ΒΙΚ (‘14) EC

KIDS LEAD DIGITAL LIVES Kids ages 8-18 spend 7 hours and 38 minutes per day online If a child sleeps 8 hours per night, that means ONE HALF of the time that he or she is awake is spent online ◦33% Online ◦33% Offline (awake) ◦33% Asleep Some common online issues kids face include: ◦Cyber Predators ◦Cyber Bullying ◦Identity Theft Source: National Cyber Security Alliance

Ερωτήσεις ; Ευχαριστούμ ε Ερωτήσεις ;