«Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟΝ EDWARD DE BONO» 24-28/11/14 Λιουμπλιάνα, Σλοβενία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
O ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Στόχοι και επιδιώξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων(L6)
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
Ιστοεξερευνήσεις (Webquests) Ζαρταλούδη Σμαρώ Μαζαράκου Μάντυ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Διαχείριση του άγχους των μικρών μαθητών της Α’ δημοτικού κατά τις πρώτες μέρες του σχολείου με τη μέθοδο των σκεπτόμενων καπέλων του De Bono εκπ. Αθηνά.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
John Dewey
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας ομάδας 2
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
KAINOTOMA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
«Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ »
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Edward de Bono’s Six Thinking Hats
Δημιουργία σεναρίου.
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Επιμόρφωση Πληροφορικών Βαγγέλης Κανίδης
Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα: Λιασίδη Θέκλα, Μηνά Φλωρεντία
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Βιωματική άσκηση λήψης απόφασης: 6 καπέλα σκέψης
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟΝ EDWARD DE BONO» 24-28/11/14 Λιουμπλιάνα, Σλοβενία

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Εκμάθηση τρόπων ενθάρρυνσης της δημιουργικής – καινοτόμου σκέψης των μαθητών. Γνωριμία με τα εργαλεία σκέψης του Edward de Bono.

EDWARD DE BONO Έχει ασχοληθεί με τη δημιουργική σκέψη, την πλάγια σκέψη και την βελτίωση - ανάπτυξη των ικανοτήτων σκέψης μέσω διδασκαλίας. Υποστηρίζει ότι η ικανότητα της σκέψης μπορεί να βελτιωθεί με την εξάσκηση βασικών δεξιοτήτων.

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ PMI (Plus, Minus, Interesting) CAF (Consider All Factors) C&S (Consequences and Sequel) AGO (Aims, Goals, Objectives) FIP (Focus on Priorities) APC (Alternatives, Possibilities, Choices) OPV (Other People’s View)

PMI (PLUS, MINUS, INTERESTING) Εργαλείο που χρησιμοποιείται κατά την αξιολόγηση/λήψη μιας απόφασης. Το ενδιαφέρον εστιάζεται στα  Θετικά σημεία (Plus)  Αρνητικά σημεία (Minus)  Ενδιαφέροντα σημεία (Interesting) (Τα ενδιαφέροντα σημεία δεν είναι ούτε θετικά, ούτε αρνητικά, αλλά είναι άξια αναφοράς.) Παρακάμπτεται η πρωταρχική φυσική αντίδραση του ατόμου που βασίζεται στο συναίσθημα και δίνεται η δυνατότητα πληρέστερης εικόνας μιας κατάστασης.

PMI ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ Σκεφτείτε όλες τις παραμέτρους πριν λάβετε μια απόφαση. «Όλα τα καθίσματα πρέπει να αφαιρεθούν από τα λεωφορεία.» P:………………………………………………………… Μ:………………………………………………………... Ι:………………………………………………………….

CAF (CONSIDER ALL FACTORS) Εργαλείο που χρησιμοποιείται όταν πρέπει να ληφθούν υπόψη όλοι οι παράγοντες που εμπλέκονται σε μια κατάσταση, ώστε η σκέψη να προηγείται της δράσης. Συγκεκριμένα, εξετάζονται παράγοντες που αφορούν  Το άτομο  Τους άλλους ανθρώπους  Την κοινωνία γενικότερα.

CAF ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ «Θέλετε να αγοράσετε δώρο γενεθλίων για ένα φίλο. Ποιους παράγοντες πρέπει να λάβετε υπόψη πριν λάβετε μια απόφαση;»

C&S (CONSEQUENCES AND SEQUEL) Εργαλείο μέσω του οποίου προβλέπονται οι μελλοντικές συνέπειες μιας ενέργειας/απόφασης. Δίνεται έμφαση στις  Άμεσες συνέπειες  Βραχυπρόθεσμες συνέπειες (1-5 χρόνια)  Μεσοπρόθεσμες συνέπειες (5-25 χρόνια)  Μακροπρόθεσμες συνέπειες (πάνω από 25 χρόνια)

C&S ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ Οι μαθητές ανά ομάδες εξετάζουν τις άμεσες, τις βραχυπρόθεσμες, τις μεσοπρόθεσμες και τις μακροπρόθεσμες συνέπειες της σχολικής εγκατάλειψης.

AGO (AIMS, GOALS, OBJECTIVES) Πριν την υλοποίηση κάθε πράξης καθορίζονται με σαφήνεια  Σκοποί (γενικές κατευθύνσεις)  Ενδιάμεσοι μετρήσιμοι σκοποί  Τελικός στόχος

AGO ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ Ποιος είναι ο σκοπός και οι στόχοι μιας εκπαιδευτικής επίσκεψης;

FIP (FOCUS ON PRIORITIES) Δίνεται έμφαση στις πιο σημαντικές ιδέες, συνέπειες κλπ Είναι υποκειμενικό καθώς οι προτεραιότητες μπορεί να διαφέρουν από άτομο σε άτομο.

FIP ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ « Η οικογένεια σας πρόκειται να πουλήσει το σπίτι στο οποίο κατοικείτε μαζί με όλα τα αντικείμενα που υπάρχουν μέσα σε αυτό. Μπορείτε να πάρετε μαζί σας μόνο 3 αντικείμενα. Ποια είναι τα σημαντικότερα για εσας;»

APC (ALTERNATIVES, POSSIBILITIES, CHOICES) Διερευνώνται όλες οι εναλλακτικές επιλογές σε μια απόφαση, πέρα από τις προφανείς. Δίνονται μεγαλύτερα περιθώρια επιλογών. Βελτιστοποιούνται οι αποφάσεις.

APC ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ Φτιάξτε μια λίστα με όλα τα πιθανά αντικείμενα που θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει το παρακάτω σχήμα.

OPV (OTHER PEOPLE’S VIEW) Προσδιορίζονται τα άτομα που εμπλέκονται / επηρεάζονται από μια κατάσταση. Εξετάζεται η οπτική γωνία άλλων ανθρώπων πέρα από την προσωπική άποψη του ατόμου.

OPV ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ «Μια οικογένεια σχεδιάζει να αγοράσει καινούριο σπίτι. Ποια είναι η οπτική γωνία του πατέρα, ποια της μητέρας και ποια των δύο παιδιών ηλικίας 8 και 16 ετών;»