Διεπιστημονική σχέση των μαθηματικών με την πληροφορική σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ευδοξία Πλουμούδη (ΑΕΜ: 2763) Επιβλέπων Καθηγητής: Δρ. Βασίλειος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Advertisements

Παράγοντες που διαμορφώνουν τις στάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών για σκοπούς.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Δρ. Τσιάντος Β., Δρ. Σάλτας Β., Σταμέλλος Α., Κυμπάρης Κ. Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών, Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιομηχανικής Πληροφορικής.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Συνάντηση 12η: Εγκυρότητα και αξιοπιστία στην εκπαιδευτική έρευνα
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Η βοήθεια της φυσικής και της χημείας κατά τη διδασκαλία βασικών μαθηματικών εννοιών Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
Μέθοδοι επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία των μαθηματικών
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Σενάριο.
Αξιολόγηση του επιπέδου των μαθηματικών των πρωτοετών φοιτητών της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Καβάλας Βασίλειος Σάλτας, Ιωάννης Πετασάκης, Περσεφόνη.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
Διερεύνηση της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Αν. Χατζηπαρασίδης, Π. Αντωνίου,Β. Γούργουλης, Ευαγ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΕΠΙΤΟΠΙΑ ΕΡΕΥΝΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Βαρένα Μαρία ΑΕΜ 1640 Σαρπότα Μαρία ΑΕΜ  Μελέτη για την εξαγωγή και παρουσίαση συμπερασμάτων για τις απόψεις των φοιτητών και των καθηγητών που.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
TEΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ T.E. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ.
Η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας από τους διευθυντές δημοτικής εκπαίδευσης για σκοπούς οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής μονάδας.
Πτυχιακή εργασία του Παναγιώτη Τσερπέ (ΑΕΜ: 3094) Επιβλέπων Καθηγητής: Δρ. Χρήστος Αναστασίου Συνεπιβλέων Καθηγητής Δρ. Βασίλειος Σάλτας ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ.
§Από την δεκαετία του ‘60 κάποιοι σκέφτονται ότι ο υπολογιστής μπορεί να αποτελέσει ένα θαυμάσιο εκπαιδευτικό εργαλείο.
Η Εφαρμογή των Δεικτών Επιτυχίας και Δεικτών Επάρκειας στο Δημοτικό Σχολείο Εισηγητές: Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΠΛΕ Δρ Μάριος Παντελή, Βοηθός Δντής Εκπαιδευτικός.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ. Η διδασκαλία: έννοια και χαρακτηριστικά ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΣΑΦΗΣΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ «ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ»  Η έννοια της διδασκαλίας.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Ανάλυση- Επεξεργασία των Δεδομένων
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Φοιτήτρια: Γιάου Ευαγγελία
Έλεγχος για τη διαφορά μέσων τιμών μ1 και μ2 δύο πληθυσμών
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Δομή ερευνητικής εργασίας
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Ενδοσχολική ΕΕΓΛ Σέρρες 16/6/2017.
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
Κρυστα ρακαλλιδου.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ο Παράγοντας της Αυτοδιαχείρισης σε Σχέση με την Υγεία των Καρδιοπαθών
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΔΡ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΑΛΤΑΣ
Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής-Επικοινωνιών στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία Μπολοτάκης Γιώργος Μαθηματικός, Επιμορφωτής Β’ Επιπέδου
Μάθημα Μεθοδολογία της Έρευνας Υπεύθυνος Καθηγητής : Μπάγκος Παντελής
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διεπιστημονική σχέση των μαθηματικών με την πληροφορική σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ευδοξία Πλουμούδη (ΑΕΜ: 2763) Επιβλέπων Καθηγητής: Δρ. Βασίλειος Σάλτας ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ

Ορισμός διεπιστημονικότητας γέννηση Γνώσεις και επιδεξιότητες διδακτικού αντικειμένου x χρησιμοποιούνται για την αιτιολόγηση διδακτικού αντικειμένου y. Γνώσεις και επιδεξιότητες από το x χρησιμοποιούνται κατά τη «γέννηση» της θεωρίας του y. 2

Ορισμός παράλληλης εκπαίδευσης Ως «παράλληλη διδασκαλία» ορίζεται η διδασκαλία δύο επιστημονικών τομέων παράλληλη και συγκεκριμένα (π.χ. πληροφορικής και μαθηματικών). Κατά την παράλληλη διδασκαλία οι εκπαιδευόμενοι διδάσκονται έννοιες πληροφορικής και μαθηματικών και λύνονται κυρίως μαθηματικές ασκήσεις με τη χρήση και των δύο μέσων. 3

Πλεονεκτήματα της χρήσης Η/Υ στην εκπαίδευση γρηγορότεραακριβέστερα  Δίνει τη δυνατότητα κατασκευής σχημάτων γρηγορότερα και ακριβέστερα σε σχέση με το χέρι (με μολύβι και χαρτί). δουλεύεισυνεχώς  Μπορεί πρακτικά να δουλεύει συνεχώς και να λύνει ασκήσεις χωρίς να κουράζεται. Με τον τρόπο αυτό κερδίζεται αρκετός χρόνος. εκμάθηση  Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μετά την εκμάθηση μιας έννοιας (διδακτικά προγράμματα). 4

Χαρακτηριστικά διεπιστημονικής σχέσης Πληροφορίες για ιστορικά γεγονότα (περιλαμβάνουν εικόνες από αντικείμενα εποχής ή και αναπαραστάσεις γεγονότων. Λεξικά και εγκυκλοπαίδειες. Παιδαγωγικά παιχνίδια (π.χ. σκάκι, γεωγραφική,κ.α.). Κινούμενα σχέδια με δυνατότητα αλληλεπίδρασης. 5

Προγράμματα – εκπαιδευτικά λογισμικά  Λογισμικό χωρίς σαφές εκπαιδευτικό περιεχόμενο  Οι επεξεργαστές κειμένου  Υπολογιστικοί πίνακες, λογιστικά και στατιστικά πακέτα  Συστήματα διαχείρισης βάσης δεδομένων  Εγκυκλοπαίδειες, λεξικά, γεωγραφικοί άτλαντες, αντιλεξικά θησαυροί.  Επεξεργασία πληροφοριών  Λογισμικά παρουσίασης  MS- Power Point  Asymetrix Toolbook II Instructor 6.5  Macromedia Authorware  Macromedia Director κ.α.  Εκπαιδευτικό λογισμικό  Εξάσκηση- εκγύμναση  Διδακτικά  Εκπαιδευτικά προγράμματα και εκπαιδευτικά παιχνίδια  Προσομοιώσεις, παραδείγματα είναι οι προσομοιωτές πτήσεως 6

Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικού λογισμικού Στόχος Να υπάρχει ακρίβεια του περιεχομένου Καθοδηγητική δομή Εφαρμόσιμη υποστήριξη Αξιολόγηση 7

Παράδειγμα παράλληλης εκπαίδευσης «Να κατασκευαστεί τρίγωνο γνωστών τριών σημείων του A, B και C. Να μετρηθούν οι εσωτερικές γωνίες Β και C και η εξωτερική γωνία Α.» (Χρήση GeoGebra) 8

Σκοπός διεξαχθείσας έρευνας 9 Ως σκοπός της έρευνας τέθηκε η μελέτη των απόψεων καθηγητών σχετικά με το αν εφαρμόζεται η παράλληλη διδασκαλία των μαθηματικών και της πληροφορικής στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση.

Υποθέσεις διεξαχθείσας έρευνας 10 1 η : Το είδος του σχολείου όπου εργάζεται ο εκπαιδευτικός επηρεάζει την εφαρμογή της παράλληλης διδασκαλίας; 2 η : Το ενδιαφέρον για περισσότερη εφαρμογή της παράλληλης διδασκαλία σχετίζεται με το φύλο του εκπαιδευτικού; 3 η : Το ενδιαφέρον για περισσότερη εφαρμογή της παράλληλης διδασκαλία σχετίζεται με το αν ο εκπαιδευτικός είναι μόνιμος ή όχι; 4 η : Η γνώση της παράλληλης διδασκαλίας επηρεάζεται από την ηλικία των εκπαιδευτικών;

Πληθυσμός και δείγμα διεξαχθείσας έρευνας 11 Πληθυσμός της έρευνας: Καθηγητές μαθηματικών και πληροφορικής του Ν. Καβάλας Δείγμα της έρευνας: 100 καθηγητές  68 Μαθηματικοί  32 Πληροφορικοί

Υλοποίηση διεξαχθείσας έρευνας Ημερομηνία διεξαγωγής: 30/11/2015 – 29/02/ Δόμηση ερωτηματολογίου 3.Πιλοτική έρευνα (15ερωτηματολόγια) 4. Συμπλήρωση ερωτηματολογίου δια ζώσης 5. Καταχώρηση και επεξεργασία αποτελεσμάτων στο SPSS

Ερωτηματολόγιο έρευνας Έξι δημογραφικές ερωτήσεις (Φύλο, Ηλικία κ.α.) 2. Έξι ερωτήσεις με κλίμακα Likert 0 –4 3. Παρατηρήσεις ΚαθόλουΛίγοΜέτριαΠολύΠάρα πολύ

Έλεγχος αξιοπιστίας δείγματος 14 Cronbach's AlphaN of Items 0,8714 Η αξιοπιστία του δείγματος είναι αρκετά υψηλή και προφανώς αποδεκτή

Δημογραφικά στοιχεία έρευνας (1/2) 15

Δημογραφικά στοιχεία έρευνας (2/2) 16

Τυπική απόκλιση (sd) Μικρότερη τυπική απόκλιση: 0,97 «Έχετε εφαρμόσει παράλληλη διδασκαλία μαθηματικών και πληροφορικής;» Μεγαλύτερη τυπική απόκλιση: 2,39 «Πιστεύετε ότι μπορεί να εφαρμοστεί παράλληλη διδασκαλία μαθηματικών και πληροφορικής;» 17

Συντελεστής γραμμικής συσχέτισης (Pearson) Μέγιστη θετική συσχέτιση: Ε2 και Ε3 (r =+0,865, Sig.=0,000<0,01) Ελάχιστη θετική συσχέτιση: Ε1 και Ε2 (r = +0,454, Sig.=0,028<0,05) 18

Έλεγχος ερευνητικών υποθέσεων (1/2) 19 1 η ερευνητική υπόθεση: Το είδος του σχολείου όπου εργάζεται ο εκπαιδευτικός επηρεάζει την εφαρμογή της παράλληλης διδασκαλίας; 2 η ερευνητική υπόθεση: Το ενδιαφέρον για περισσότερη εφαρμογή της παράλληλης διδασκαλία σχετίζεται με το φύλο του εκπαιδευτικού; 3 η ερευνητική υπόθεση: Το ενδιαφέρον για περισσότερη εφαρμογή της παράλληλης διδασκαλία σχετίζεται με το αν ο εκπαιδευτικός είναι μόνιμος ή όχι; Όσον αφορά την ανάλυση anova, για τις ερωτήσεις σε σχέση με το είδος του σχολείου, φύλο και τη θέση των ερωτηθέντων, συμπεραίνεται ότι δεν υπάρχει επίδραση μεταξύ των ομάδων μιας και δεν ισχύουν οι συνθήκες F>1 και Sig<0,05

Έλεγχος ερευνητικών υποθέσεων (2/2) 20 4 η ερευνητική υπόθεση: Η γνώση της παράλληλης διδασκαλίας επηρεάζεται από την ηλικία των εκπαιδευτικών; Επαλήθευση υπόθεσης στις ερωτήσεις 11, 13 και 29 (F>1 και Sig<0,05): Ο έλεγχος αξιοπιστίας του δείγματος, συντελεστής alpha, για τις ερωτήσεις όπου παρατηρεί επίδραση του παράγοντα «Φύλο», έδειξε ότι ισούται με 0,820 και δηλώνει ότι τα αποτελέσματα είναι αποδεχτά. ΕρωτήσειςΤιμή FSig. Ερώτηση 1 8,932 0,000 Ερώτηση 2 3,749 0,014 Ερώτηση 46,1080,001

Έλεγχος post hoc Ερώτηση 1: παρατηρείται αξιόλογη διαφορά μέσων όρων μεταξύ όλων των ηλικιών η οποία ισούται με 1,62. Ο μέγιστος μέσος όρος ισούται με 2,62 (<=35) και ο ελάχιστος με 1,00 (36-45). Ερώτηση 2: υπάρχει αξιόλογη διαφορά μέσων όρων μεταξύ όλων των σχολικών μονάδων και μάλιστα μεγαλύτερη απ’ αυτή της ερώτησης 11 η οποία είναι ίση με 2,73. Ο μέγιστος μέσος όρος ισούται με 3,80 (46-55) και ο ελάχιστος με 2,10 (<=35). Ερώτηση 4: υπάρχει αξιόλογη διαφορά μέσων όρων μεταξύ όλων των σχολικών μονάδων. Η διαφορά αυτή είναι ίση με 1,40. Ο μέγιστος μέσος όρος ισούται με 4,20 (36-45) και ο ελάχιστος με 0,00 (<=35). 21

Συμπεράσματα(1/2) Το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι μπορεί να εφαρμοστεί παράλληλη διδασκαλία μαθηματικών και πληροφορικής. Βάσει των στοιχείων της έρευνας, οι μισοί και πλέον συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι η παράλληλη διδασκαλία μαθηματικών και πληροφορικής είναι ή μπορεί να είναι αποτελεσματική. 22

Συμπεράσματα(2/2) Σχεδόν οι μισοί εκ των ερωτηθέντων εκπαιδευτικών δεν έχει εφαρμόσει καθόλου την παράλληλη διδασκαλία μαθηματικών και πληροφορικής, αλλά μικρό μέρος εξ δηλώνει ότι θα τους ενδιέφερε να την εφαρμόσουν. Από τους δε εκπαιδευτικούς που έχουν εφαρμόσει την παράλληλη διδασκαλία μαθηματικών και πληροφορικής, οι μισοί και πλέον έμειναν ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματά της. 23

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!