Σημειώσεις για το μάθημα Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (Corporate Social Responsibility) Άρης Κουμπαρέλης Καθηγητής Εφαρμογών Τμ. Δημοσίων Σχέσεων & Επικοινωνίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Advertisements

ΕΚΕ: Η προσέγγιση της S&B
“Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πρόγραμμα LIFE+ “Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πολύνα Γκιόκα Οικολογική Εταιρεία.
Ευάγγελος Μαρτιγόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος COSMOTE
"Δημιουργία Κοινωνικών Επιχειρήσεων με τη χρήση Κοινωνικού Κεφαλαίου"
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
CEO & CSR Money Conference 2012 Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου 2012 Ρ. Σουλάκη Δντρια ΕΚΕ Ομίλου.
Περιβαλλοντική Πιστοποίηση Λιμένων
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΚΟΡΤΖΗΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
Ολοκληρωμένες Συμβουλευτικές Υπηρεσίες Αγροτικού Τομέα Agribusiness consulting and marketing services.
Οδηγός Βιωσιμότητας Παραγωγής Προϊόντων και Υπηρεσιών του ΟΟΣΑ
ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΓΚΟΥΓΚΟΥΣΤΑΜΟΣ ΘΩΜΑΣ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
1 Καινοτομικό Πρόγραμμα RI-SE ΕΚΕΠΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ.
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη – Περισσότερο από Επιχειρηματική Πρακτική.
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΑΕΙΦΟΡΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ – ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ Βασιλική Μίσσα ΕΠΤΑ ΕΠΕ 5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2008.
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
Η τοπική διάσταση της κοινωνικής ευθύνης των βιβλιοθηκών Βαρβάρα Γεωργοπούλου Υπεύθυνη Αρχείου – Βιβλιοθήκης Ο.Κ.Ε.
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΗΝΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Εισαγωγή Αντικείμενο Αποσαφήνιση βασικών εννοιών της ΕΚΕ Εμπλεκόμενα μέρη Σκοπός Αξιολόγηση της εφαρμογής της ΕΚΕ από την Nestle Ελλάς Μεθοδολογία Επισκόπηση.
Κοινωνική Ευθύνη. Κ. Γαλανάκης Υπερ-φιλελεύθεροι Η κοινωνική ευθύνη αφορά το κράτος Οι επιχειρήσεις πρέπει να αξιολογούν τη απόδοση Στόχος των.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη & επιχειρηματικότητα
ΜΑΦ 517: Επαγγελματική Δεοντολογία Δρ. Νίκος Ροδοσθένους Διάλεξη 5 26/11/20141Δρ Νίκος Ροδοσθένους.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ΠEK/ΑμεΑ Σοφία Πετρολέκα ΕΛΣΑ SILGAN METAL PACKAGING.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Cyprus Destination Partnership. Συνεταιρισμός Μοναδική συνεργασία μεταξύ του ΚΟΤ, CSTI και του μη κερδοσκοπικού Ιδρύματος Travel Foundation UK Ο συνεταιρισμός.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
ΕΠΔΕ 2206: Επαγγελματική Δεοντολογία Δρ. Νίκος Ροδοσθένους Διάλεξη 6 26/11/20141Δρ Νίκος Ροδοσθένους.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων «Ο Ρόλος του Μάρκετινγκ στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη» Καραγιάννη Δέσποινα, Αναπλ. Καθηγήτρια Μάρκετινγκ,
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ 11 Ιουνίου 2016 Ηλίας Τσουτσοπλίδης Σύμβουλος.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (Στρατηγικού χαρακτήρα)
ΔΙΑΛΕΞΗ 5 Κοινωνικά Υπεύθυνες Επιχειρήσεις και Κοινωνική Ευθύνη Χρηματοπιστωτικών Οργανισμών (κοινωνικά υπεύθυνη επένδυση)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Ο ρόλος της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην προστασία του Περιβάλλοντος και στην εφαρμογή της αρχής «o ρυπαίνων πληρώνει» στο ευρωπαϊκό πλαίσιο Παντελίτσα.
Αξιολόγηση Εναλλακτικών Επιλογών.
ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΕΝΤΕΠΟΖΙΔΟΥ.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Κατά τη διάρκεια της κρίσης
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (Εταιρικη Κοινωνικη Ευθυνη)
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
Οριζόντια Προτεραιότητα & Εγκάρσιος Στόχος
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Υπό την φοιτήτρια: ΒΑΛΙΕΒΑ ΖΑΡΗΝΑ (Α.Μ. 8464)
Η έννοια της επιχείρησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σημειώσεις για το μάθημα Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (Corporate Social Responsibility) Άρης Κουμπαρέλης Καθηγητής Εφαρμογών Τμ. Δημοσίων Σχέσεων & Επικοινωνίας ΑΤΕΙ Ιονίων Νήσων - Αργοστόλι

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη: εισαγωγή Οι επιχειρήσεις αποτελούν οντότητες οι οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το κοινωνικό σύνολο μέσα στο οποίο δραστηριοποιούνται. Συνεπώς οφείλουν να αναγνωρίζουν την ευθύνη που τους αναλογεί απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον. Να σέβονται δηλαδή τις αρχές και τις αξίες που χαρακτηρίζουν τον πολιτισμό μας Στη Δυτική Ευρώπη, το 68% των μεγάλων επιχειρήσεων χρησιμοποιούν κατά την αξιολόγηση της απόδοσής τους μακροοικονομικούς, κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες, πέραν των κλασικών χρηματοοικονομικών δεικτών, φανερώνοντας έτσι στη δράση τους τις επιρροές από την θεωρία της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.

Εταιρική κοινωνική ευθύνη Ο όρος Εταιρική κοινωνική ευθύνη αναφέρεται στις ενέργειες των επιχειρήσεων που αποσκοπούν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων της κοινωνίας που ζουν.

Τι είναι Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη Η εθελοντική δέσμευση επιχειρήσεων σε στρατηγικές που ευνοούν την αντιμετώπιση περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων. Οι στρατηγικές αυτές εκφράζονται έμπρακτα, με σχετικές ενέργειες οι οποίες έχουν ως στόχο τη διασφάλιση σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ: α) των εκφραστών της επιχειρηματικής δραστηριότητας β) του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου.

Ποιους αφορά μια ΕΚΕ Μετόχους Προμηθευτές Εργαζομένους Πελάτες Καταναλωτές ΜΚΟ Τοπική Κοινωνία Δημόσιες Αρχές Η ομοιότητα με εναλλακτικά κοινά ενός πλάνου Δημοσίων Σχέσεων είναι εντυπωσιακή Μια ΕΚΕ μπορεί κάλλιστα να είναι μέρος ενός προγράμματος PR μιας επιχείρησης 

Τι είναι Δημόσιες Σχέσεις Μετόχους Η με διαφορετικό τρόπο απεύθυνση σε διαφορετικά κοινά με σκοπό την καλλιέργεια (σε όλα) μιας κοινής αντίληψης για τον φορέα Προμηθευτές Εργαζομένους Πελάτες Καταναλωτές ΜΚΟ Τοπική Κοινωνία Δημόσιες Αρχές Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (τοπικά, εθνικά) - Γιώργος Παπατριανταφύλλου, 2008, Προγράμματα δημοσίων σχέσεων, εκδ. Σταμούλη Α.Ε. - Κώστας Γ. Μαγνήσαλης, 2002, Δημόσιες Σχέσεις – Θεωρία και Τεχνική των Σχέσεων με το κοινό, εκδ. Interbook

Προβληματισμοί Η Πρακτική διάσταση μιας ΕΚΕ (Θεωρία με Α. Κουμπαρέλη) Ηθική διάσταση – η έννοια του Κοινωνικού μερίσματος (Διάλογος με τον Κ. Πετράκη) Η ευκαιριακή προσέγγιση της ΕΚΕ Η συστηματική προσέγγιση μιας ΕΚΕ

Ενδεικτικοί Τομείς δράσεις μιας ΕΚΕ Ενέργεια Περιβάλλον –Δενδροφυτεύσεις –Απορρίμματα –Νερό Φιλανθρωπία Πολιτισμός Αθλητισμός Επικοινωνία Άλλο.. Βρείτε μου παραδείγματα ως μέρος μιας εργασίας…

Πηγή: ‘Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη’ του Κων/νου Γεωργικόπουλου –

Πηγή: “Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Βιώσιμη Ανάπτυξη” Δημήτρης Κάρναβος, Διδάσκων 407/80 Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Αντιρρήσεις για την ΕΚΕ Η μόνη κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων είναι να αυξάνουν τα κέρδη τους. –Διάλογος - Σχολιάστε το! Εάν η επιχείρηση κάνει μια δωρεά στερεί από το μέτοχο τη δυνατότητα να αποφασίσει ο ίδιος για τη διάθεση του κεφαλαίου του. –Διάλογος - Σχολιάστε το! Εάν χρειάζονται δωρεές αυτές πρέπει να γίνονται από τον κάθε μέτοχο, όχι από την επιχείρηση. –Διάλογος - Σχολιάστε το!

Προβληματισμοί Μήπως η διαφήμιση είναι ο κυρίαρχος στόχος και το αποτέλεσμα των δράσεων μιας ΕΚΕ; Μήπως μια δράση ΕΚΕ συνεπάγεται την «εμπορευματοποίηση» της έννοιας της φιλανθρωπίας; Μήπως απώτερος στόχος μιας δράσης ΕΚΕ είναι μόνο η αύξηση του κέρδους της επιχείρησης; Μήπως μια δράση ΕΚΕ είναι απλώς ένα ακόμα εργαλείο για την επίτευξη ενός στόχου αναγνωρισιμότητας; Συμβάλλουν ή όχι οι δράσεις μιας ΕΚΕ στην βιώσιμη ανάπτυξη; –μακροημέρευση μιας επιχείρησης –διατήρηση των συνθηκών αειθαλούς ανάπτυξης

Βασικές Επιχειρηματικές Τακτικές για τη σωστή διαχείριση του Περιβάλλοντος Χρησιμοποιείστε ανανεώσιμους φυσικούς πόρους με τρόπο και ρυθμό αειφόρο Προστατέψτε τη βιοποικιλότητα Παράγετε προϊόντα ασφαλή, ανθεκτικά, ανακυκλώσιμα με ενεργειακή αποδοτικότητα Ανταμείψτε τους εργαζομένους για την ανεύρεση τρόπων παραγωγής και διάθεσης που εξυπηρετούν τις βέλτιστες επιχειρηματικές πρακτικές Συμπεριλάβετε εργαζόμενους, πελάτες, προμηθευτές και μέλη τοπικών κοινωνιών στην ανάπτυξη και αξιολόγηση περιβαλλοντικών τακτικών Θεσπίστε ετήσια περιβαλλοντική έκθεση, προτείνεται λύσεις και δημοσιοποιείστε τα πορίσματα σε μετόχους, εργαζομένους και ευρύ κοινό Θέστε ως θέμα κύριας προτεραιότητας την υγιεινή και ασφάλεια του εργαζομένου Βοηθήστε τους πελάτες να χρησιμοποιούν, αποθηκεύουν, ανακυκλώνουν και εναποθέτουν τα προϊόντα σας

Συμπέρασμα Οι βέλτιστες επιχειρηματικές πρακτικές για το περιβάλλον ανανεώνουν την επιχείρηση, αυξάνουν το μερίδιο της στην αγορά, βελτιώνουν τα περιθώρια κέρδους, προσελκύουν τους «καλύτερους» πελάτες και εργαζομένους, συμβάλλουν δε στην αειφορία του πλανήτη Πηγή: “Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Βιώσιμη Ανάπτυξη” Δημήτρης Κάρναβος, Διδάσκων 407/80 Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη Συμφέρει να είσαι καλός ή «δώσε κάτι παραπάνω», όπως λέει o Kotler (Προτεινόμενο βιβλίο: Phillip Kotler & Nancy Lee, 2009, Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, μτφρ. Μ. Σμαραγδή, εκδ. Κέρκυρα – Economia Publising) «η κοινωνική ευθύνη για μας είναι good business». οι επιχειρήσεις κρίνονται σε δύο πεδία –στην οικονομική αγορά –και στο πεδίο της κοινωνικής νομιμοποίησης. Η επιχείρηση δεν κάνει μόνο μπίζνες αλλά παράγει και εξωτερικότητες: η οικονομική της δραστηριότητα επηρεάζει το περιβάλλον, την υγεία, ενίοτε θέτει νέα διλήμματα στην κοινωνία (π.χ. μεταλλαγμένα τρόφιμα, κίνδυνοι από τη διαχείριση αποβλήτων), και επηρεάζει την ευημερία της τοπικής κοινότητας στην οποία δραστηριοποιείται.

Η ΕΚΕ ως Φήμη Καλή φήμη σημαίνει μεγαλύτερη πιθανότητα για: περισσότερους και ευχαριστημένους πελάτες, ικανοποιημένους κοινωνικούς εταίρους, προσέλκυση υψηλής ποιότητας εργαζομένων, προαγωγή του κοινωνικού καλού. Να το πω διαφορετικά: καθίσταται όλο και πιο οικονομικά επαχθές να μην έχεις καλή φήμη. Σημειώσεις από το εκπαιδευτικό σεμινάριο ‘Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη’ του Κων/νου Γεωργικόπουλου –

Κατηγορίες Εταιρικής κοινωνικής ευθύνης Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη ανάλογα με τη φύση ενός προγράμματος μπορεί να κατηγοριοποιηθεί σε έξι (6) κατηγορίες: –1. Προώθηση Σκοπού, –2. Μάρκετινγκ Σκοπού, –3. Κοινωνικό Μάρκετινγκ, –4. Εταιρική Φιλανθρωπία, –5. Εταιρικός Εθελοντισμός, –6. Κοινωνικά Υπεύθυνες Πρακτικές

Κοινωνικό Μάρκετινγκ Ο όρος της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης πολλές φορές είναι δυνατόν να συγχέεται με τον όρο κοινωνικό μάρκετινγκ. Και οι δύο όροι έχουν ως πεδίο αναφοράς περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα. Ο όρος Κοινωνικό Μάρκετινγκ όμως αποτελεί υποκατηγορία της ΕΚΕ και πιο συγκεκριμένα μια πρωτοβουλία με βασικότερο στόχο την προβολή της κοινωνικής δράσης της επιχείρησης. Μια ΕΚΕ στοχεύει στη διαμόρφωση ενός κλίματος στο οποίο οι επιχειρηματίες θα είναι σεβαστοί όχι μόνον επειδή παράγουν κέρδη αλλά και για την σωστή συνεισφορά τους και την ανταπόκρισή τους στις κοινωνικές προκλήσεις και ευαισθησίες του σήμερα και του αύριο.

Η έννοια των κοινωνικών εταίρων Stakeholders Stakeholders: αγγλικός όρος που αναφέρεται στους έχοντες ενδιαφέρον από μιας δράση ΕΚΕ (ο όρος Stakehlders συχνά συγχέεται με τον όρο Shareholders που αφορά τους μετόχους μιας επιχείρησης) Είναι γνωστή και ως Θεωρία των ενδιαφερόµενων µερών που βοηθάει μια επιχείρηση να λάβει υπόψη της όλα τα ενδιαφερόµενα µέρη και να ξεκινήσει µία ουσιώδη διαδικασία διαλόγου πριν καθορίσει το πρόγραµµα δράσης μιας ΕΚΕ. Οι άµεσα ενδιαφερόµενοι σε µία επιχείρηση είναι οι µέτοχοι, οι εργαζόµενοι, οι δανειστές-πιστωτές (τράπεζες). Οι έµµεσα ενδιαφερόµενοι είναι το Κράτος, οι τοπικές κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιείται µία επιχείρηση, οι οµάδες πίεσης (pressure groups) π.χ. ακτιβιστές, διαδηλωτές, κ.α.

Έρευνα: το 50% των οργανογραμμάτων επιχειρήσεων φανερώνει ότι μια δράση ΕΚΕ γίνεται αντιληπτή ως µία επικοινωνιακή δραστηριότητα και όχι ως στοιχείο της επιχειρησιακής στρατηγικής Ανυπαρξία κοινού ορισµού της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης από τις επιχειρήσεις. Αδυναµία καθορισµού ενός µικρού αριθµού εύστοχων δεικτών για την πραγματοποίηση της αξιολόγησης. Απουσία επίσηµων επιχειρησιακών διαδικασιών µε στόχο την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Απουσία συστήµατος εσωτερικού αλλά και εξωτερικού ελέγχου από διαπιστευµένα όργανα. Η απουσία εξειδικευµένων Τµηµάτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης Σημειώσεις από το εκπαιδευτικό σεμινάριο ‘Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη’ του Κων/νου Γεωργικόπουλου –

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στη Ελλάδα – Συνοπτική Έκθεση Αποτελεσμάτων (κείμενο Μπέτυ Τσαγκαρέστου) Πηγή:

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη Blue Star Ferries Blue Star Ferries

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη Alpha Trust

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη Εθνική Τράπεζα

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη - ΣΚΑΪ %CF%84%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%8C%CE%BB%CE%BF%CF%82%CF%84%CE%B 7%CF%82%CE%95%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82%CE% 95%CF%85%CE%B8%CF%8D%CE%BD%CE%B7%CF%82/