ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Κομοτηνή 18-03-2014
ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)
Ειδική Αγωγή (Ν.3699/2008) Ειδικά Σχολεία (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Αφορά: Ειδικά Σχολεία (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) (Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης) Περιλαμβάνει: Ειδικά Δημοτικά, Ε.Ε.Ε.Ε.Κ, Τ.Ε.Ε. Ειδ. Αγωγής ΚΕ.Δ.Δ.Υ. (Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης αξιολόγησης & Υποστήριξης)
(δηλ. Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής) Στελέχωση: Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (δηλ. Κοινωνικοί Λειτουργοί, Ψυχολόγοι, Εργοθεραπευτές, Λογοθεραπευτές, Φυσικοθεραπευτές, Σύμβουλοι σταδιοδρομίας) Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (δηλ. απόφοιτοι ΕΠΑΛ, ΙΕΚ ) Εκπαιδευτικό Προσωπικό (δηλ. Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής)
Έργο του Κ.Λ. στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε.…(i) Λήψη ιστορικού, διενέργεια κοινωνικής έρευνας (ανίχνευση & ιεράρχηση αναγκών, δημιουργία του προφίλ των εκπαιδευόμενων) Συνεργασία με το οικογενειακό περιβάλλον Συνεργασία με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό…
Έργο του Κ.Λ. στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε.…(ii) Σύνδεση με την κοινότητα (ένταξη στην κοινωνία vs περιθωριοποίηση) ….Φύλαξη… Σημεία τριβής
Στελέχωση: Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό Κοινωνικοί Λειτουργοί, Ψυχολόγοι, Εργοθεραπευτές, Λογοθεραπευτές, Φυσικοθεραπευτές, Σύμβουλοι σταδιοδρομίας Εκπαιδευτικό Προσωπικό Εκπαιδευτικοί Προσχολικής Αγωγής, Α/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Διοικητικό Προσωπικό Γραμματειακή Υποστήριξη
Έργο των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ποιους αφορά; Πως υλοποιείται η διαδικασία; Η απασχόληση του Κοιν. Λειτουργού στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. (παράδειγμα αναλυτικού ιστορικού ) Η σημασία άλλων ιατροπαιδαγωγικών φορέων Η β/θμια Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης
Το έργο του Κοινωνικού Λειτουργού στον χώρο της Γενικής Εκπαίδευσης Παρέμβαση σε: Περιπτώσεις κακοποίησης Περιστατικά εκδήλωσης σχολικής βίας Περιπτώσεις παραβατικότητας – προβλημάτων κακοποίησης Ιδιαίτερων μαθητών (π.χ. οριακή νοημοσύνη, των οποίων οι γονείς δεν αποδέχονται την φοίτησή τους σε ειδικά σχολεία….)
Η έννοια της «μαθησιακής δυσκολίας» Αλλού; (δώστε παραδείγματα…) Το έργο του Κοινωνικού Λειτουργού στον χώρο της Γενικής Εκπαίδευσης (ii) Τα τμήματα ένταξης Η παράλληλη στήριξη Η έννοια της «μαθησιακής δυσκολίας» Αλλού; (δώστε παραδείγματα…)
Νομολογία για την Ειδική Αγωγή 1981 - Ν. 1143/1981 - ΦΕΚ. 80 -A- 31-3-1981 “Περί Ειδ. Αγ., ειδ. επαγγ. εκπ/σης, απασχ. & κοινων. μέριμνας των αποκλιν. εκ του φυσιολ.ατόμων” 1985 - Ν. 1566/1985 (αρθ. 32-36)- ΦΕΚ. 167 -A- 30-9-1985 'Δομή και λειτουργία της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης και άλλες διατάξεις‘ 2000 - Ν. 2817/2000 - ΦΕΚ. 78 -A- 14-3-2000 'Εκπαίδευση ατόμων με ειδ.εκπ/κές ανάγκες‘ 2008 - N. 3699/2008 - ΦΕΚ. 199 -A- 2-10-2008 'Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδ.εκπ/κές ανάγκες'
Ερωτήσεις;
Role playing σε περιστατικό που αφορά… Μαθητή Ειδικού Σχολείου
Role playing σε περιστατικό που αφορά… ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
Δείγμα ιστορικού Έκθεση Κοινωνικού Λειτουργού - ΔΕΙΓΜΑ .doc
Ενδεικτικές βιβλιογραφικές πηγές Έκθεση UNICEF. Πρόοδος για τα Παιδιά: Παιδική Προστασία, Οκτώβριος 2009. http://www.unicef.gr/news/2009/dt3009_R.php Νόμος 3500/2006 ΦΕΚ 232/Α'/24.10.2006, «Για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας κι άλλες διατάξεις» Προεδρικό Διάταγμα 23/ ΦΕΚ 6 /Α΄/30.01.1992 Κανδυλάκη, Α., (2008). Η Συμβουλευτική στην Κοινωνική Εργασία, Δεξιότητες και Τεχνικές. Ζαϊμάκης, Γ.,Κανδυλάκη, Α., (2005). Δίκτυα κοινωνικής προστασίας Μορφές παρέμβασης σε ευπαθείς ομάδες και σε πολυπολιτισμικές κοινότητες