ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Advertisements

Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Διδακτική Πληροφορικής
Παναγια, η μητερα του θεου
Οι αγιεσ εικονεσ εκφραση της πιστησ
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
Τίτλος Δραστηριότητας
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
Η ΧΡΗΣΗ VIDEOCONFERENCE ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ 2o Δημοτικό Σχολείου Βόλου Παρουσίαση.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ... ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ Ξανθή Αλμ π ανακη, Θεολόγος Χρυσούλα Γκιούρα, Δασκάλα Σοφία Κουρτίδου, Φιλόλογος ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / Ομάδα ανάπτυξης ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ.
Οι αγιεσ εικονεσ εκφραση της πιστησ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΝΕΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Νικόλαος Αμανατίδης, Δάσκαλος ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015.
ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΑΕΡΙΩΝ Σεβαστή Μαλάμου, Φυσικός ΠΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ PROJECT: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΑΚΡΙΝΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Ξανθή Αλμπανάκη, Θεολόγος Διονυσία Χατζή, Θεολόγος.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ ΜΑΛΑΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΠΕ 0402 ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ /2014 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΟΥ.
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΘΕΣΗ-ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ-ΔΙΑΣΤΗΜΑ-ΜΕΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΔΕΙΩΝ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ομάδα ανάπτυξης Ξανθή Αλμπανάκη, Θεολόγος Χρυσούλα Γκιούρα, Δασκάλα ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ/31-7-2015

Η πρακτική προωθεί την εφαρμογή καινοτόμων προσεγγίσεων εφαρμόζοντας τη διαθεματική διδασκαλία στο πλαίσιο περιβαλλοντικού προγράμματος. Οι μαθητές αξιοποιούν ψηφιακούς χάρτες του φωτόδεντρου μονοθεματικά ή διαθεματικά σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα (Γεωγραφία-Περιβαλλοντική εκπαίδευση-Μελέτη Περιβάλλοντος-Θρησκευτικά-Ιστορία-Πληροφορική) με ποικίλους τρόπους. Κατά τη διάρκεια της πρακτικής οι μαθητές συνεργάζονται δημιουργικά και κατασκευάζουν διαδραστικούς χάρτες που απεικονίζουν τις περιοδείες του Αποστόλου Παύλου. Μαθητές δύο σχολείων συνεργάστηκαν και δούλεψαν παράλληλα. Οι μαθητές πήραν μέρος σε ένα διαδραστικό ταξίδι στο χρόνο αξιοποιώντας πλούσιο υλικό από το Φωτόδεντρο, τον διαδραστικό πίνακα, διαδικτυακά εργαλεία, εικονικές προσομοιώσεις και εκπαιδευτικά παιχνίδια, χάρτες και εργαλεία (Geocoder) βασισμένα στα Google Earth και Maps, ατομικά και ομαδικά. Κατά τη διάρκεια της πρακτικής υπήρξε επίσης συνεργασία α) με το επιστημονικό Κέντρο Digital Earth που υποστηρίζει τις ανάγκες των εκπαιδευτικών σε Ευρωπαϊκό επίπεδο και β) με το Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Σχεδιασμός Για την υλοποίηση της πρακτικής απαιτείται η κατάλληλη τεχνολογική υποδομή στο σχολείο (ύπαρξη προβολέα, σύνδεση στο δίκτυο, διαδραστικός πίνακας). Οι Πολυχάρτες βέβαια μπορούν να τρέχουν και τοπικά στον υπολογιστή, χωρίς να απαιτείται διαδίκτυο και μπορούν να κατέβουν, ενώ οι εφαρμογές GEOCODER απαιτούν οπωσδήποτε διαδίκτυο (λόγω του Google Earth). Απαιτείται επίσης μία εξοικείωση στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μία μικρή εξοικείωση με τους υπολογιστές. Διδακτικοί στόχοι Υλοποίηση ψηφιακής και διαδικτυακής διδασκαλίας της γεωγραφίας. Καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης. Ιστορική και γεωγραφική γνωριμία με τις ελληνικές πόλεις των περιοδειών. Συνεργασία με το επιστημονικό Κέντρο Digital Earth. Διασχολική συνεργασία. Αξιοποίηση χαρτών του φωτόδεντρου από τους μαθητές μονοθεματικά ή διαθεματικά. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Περιβάλλον – Πλαίσιο Η ανοιχτή εκπαιδευτική πρακτική αξιοποίησης ψηφιακού περιεχομένου εφαρμόστηκε κατά τη διάρκεια εκπόνησης περιβαλλοντικού προγράμματος στο Πειραματικό Λύκειο Παν/μίου Μακεδονίας με 16 μαθητές της Β΄Λυκείου εμπλέκοντας διάφορα γνωστικά αντικείμενα. Επιπλέον στην πρακτική συμμετείχαν εξ αποστάσεως και 19 μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Δ΄ Δημοτικού). Τάξη Β΄ Λυκείου Διάρκεια 12 ώρες δραστηριότητας σε διάστημα ενός τριμήνου. Παράλληλα υπήρχε εξ αποστάσεως συνεργασία με το συνεργαζόμενο σχολείο. Ρόλος Διδάσκοντα διδακτικός, ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός, διαμεσολαβητικός, μέντωρ, υποκινητικός, επιμελητής περιεχομένου (curator), τεχνική υποστήριξη. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 1η φάση: Χωρισμός ομάδων-Γνωριμία και επαφή με το καινούργιο αντικείμενο. Επαφή και γνωριμία με το έργο και το μαρτύριο του Αποστόλου Παύλου. 2η φάση: Εξοικείωση με γεωγραφικούς όρους, την έννοια και τις δυνατότητες της χαρτογράφησης. 3η φάση-Εξοικείωση με διαδικτυακή πλατφόρμα, παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, συμμετοχή σε ευρωπαϊκή ψηφιακή κοινότητα. Οι μαθητές και των δύο σχολείων έπρεπε να συνεργασθούν και να παράγουν μία στοχευμένη χαρτογράφηση αποτυπώνοντας μια πορεία πάνω σε έναν χάρτη με ποικίλες πληροφορίες, που θα αφορούσε τις περιοδείες του Αποστόλου Παύλου. Οι μαθητές του Πειραματικού Λυκείου εργάστηκαν σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων (4Χ4). Οι ομάδες διαμορφώθηκαν βάσει των προτιμήσεων και των δεξιοτήτων τους από την αρχή της σχολικής χρονιάς λαμβάνοντας υπόψη και τα ευρύματα κοινωνιογράμματος που διενεργήθηκε. Οι μαθητές αφού συνέλεγαν υλικό που αφορούσε τις περιοδείες του Αποστόλου Παύλου (κείμενα, εικόνες, χάρτες, βίντεο) δινόταν οδηγίες σε σχέση με την πλατφόρμα και την επεξεργασία του χάρτη από την εκαπιδευτικό και κατόπιν δημιουργούσαν τους δικούς τους ψηφιακούς χάρτες, οι οποίοι είναι στη διάθεση του κοινού. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

Στιγμιότυπο από τον χάρτη της 1ης περιοδείας του Απόστολου Παύλου.

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ Φωτοδεντρο Τα ταξίδια του James Cook, http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2747. Χάρτες – Είδος χάρτη, http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/2810?locale=el. Τα σύμβολα του χάρτη, http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3535?locale=el. Φωτόδεντρο Ο απόστολος Παύλος στην Ελλάδα, http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/1044?locale=el. Διαδραστικός Χάρτης: Αποστολικές περιοδείες του Παύλου, http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/4690?locale=el. Η μαρτυρική πορεία του Παύλου, http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/8337?locale=el. ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ- ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ Οι εφαρμογές που αξιοποιήθηκαν δεν βασίζονται σε παραδοσιακούς τρόπους δημιουργίας και μετάδοσης υλικού, αλλά οι χρήστες φτιάχνουν το δικό τους υλικό και μεταδίδουν την δική τους εμπειρία. Οι 3d χάρτες είναι εφαρμογές που αναπτύχθηκαν με σκοπό τη διευκόλυνση ομαδοσυνεργατικών δραστηριοτήτων που βασίζονται στην άμεση αντίληψη της τρίτης διάστασης του χώρου. Η πρακτική κατέστησε τη γεωχωρική εκπαίδευση στους μαθητές προσβάσιμη αφού διατέθηκαν οι διάφορες πηγές ελεύθερα, συμπεριλαμβανομένων των λογισμικών και των ανοιχτών δεδομένων. Παρείχε ίση ευκαιρία γνώσεων προς όλους. Αποτέλεσε αποδοτική περίπτωση ευρύτερης συνεργασίας μεταξύ συναδέλφων και καλή πρακτική με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών ή την εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας (συνεργασία με άλλες τάξεις / με άλλα σχολεία). Επιτεύχθηκε εφαρμογή διαφορετικής προσέγγισης εκπαιδευτικού υλικού μέσα από εφαρμογές web 2. Ο καινοτόμος χαρακτήρας του υποβαλλομένου έργου εστιάζεται στην παραγωγή μιας εντελώς νέας προσέγγισης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επιχειρήθηκε μέσα από επιλεγμένα θέματα η οριζόντια σύνδεση και η διεπιστημονική και διαθεματική προσέγγιση. Έγινε προσπάθεια να συσχετισθούν διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα ώστε οι μαθητές να έχουν σφαιρική αντίληψη και ολιστική μάθηση. Στο τέλος η κάθε ομάδα παρουσιάζει την εργασία της-χάρτη στην ολομέλεια της τάξης. Υπήρχαν επίσης ασκήσεις αξιολογικού χαρακτήρα, όπως Κουίζ με επαναληπτικές ασκήσεις διαφόρων τύπων, αντιστοίχισης, σωστού-λάθους, πολλαπλής επιλογής, τοποθέτησης στη σωστή σειρά κ.α. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ- ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ

Σχέση με άλλες ανοιχτές εκπαιδευτικές πρακτικές Αξιοποιήθηκαν πρακτικές διδασκαλίας διαδικτυακής γεωγραφίας, π.χ ο Διαδραστικός χάρτης πορείας του Μ. Αλεξάνδρου, http://labrinos.webpages.auth.gr/digital_geography/mod/url/vi ew.php?id=30. Υλικό αξιοποιήθηκε και από τον Ιστοχώρο Γεωγραφίας - Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης–ΑΠΘ. Κατά την εφαρμογή της πρακτικής υπήρξε: Βελτίωση ψηφιακής γεωγραφικής εκπαίδευσης και παραγωγή έργου. Το παραγόμενο υλικό είναι απλό, σε φιλικό και εύχρηστο περιβάλλον. Διασυνδέται εύκολα με τα γνωστικά πεδία των Θρησκευτικών, της Γεωγραφίας, της Μελέτης Περιβάλλοντος, της Ιστορίας και της Πληροφορικής, αλλά μπορεί να χρησιμοποιείται και σε άλλα μαθήματα. Το υλικό είναι ελεύθερο για κάθε χρήση από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο, ενώ υποστηρίζει πρόσβαση από τους πιο διαδεδομένους φυλλομετρητές. Αξιοποίηση, Γενίκευση, Επεκτασιμότητα Η πρακτική μπορεί να συντελέσει στην ανάπτυξη ικανότητας κατασκευής, διάχυσης και προσαρμογής ψηφιακών εργαλείων που βοηθούν στην καλύτερη διδασκαλία της γεωγραφίας στην εκπαίδευση. Οργάνωση παιδαγωγικού παιχνιδιού “Κυνήγι θησαυρού”, βασισμένο σε ένα σενάριο με διασυνδέσεις (links) προς διαδραστικά ή μη, μαθησιακά αντικείμενα του Φωτόδεντρου και άλλες ιστοσελίδες. Κατασκευή τουριστικού οδηγού με τις πόλεις και τα τουριστικά αξιοθέατα. Προώθηση συνεργασίας μεταξύ ατόμων που βρίσκονται σε χώρες της Ευρώπης για την εξυπηρέτηση των στόχων της γεωγραφικής και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ / ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ, ΕΠΕΚΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ

ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Πρόσθετο υλικό που αξιοποιήθηκε Αναφορά σε άλλο υλικό που αξιοποιήθηκε. Βιβλία Γκουτζιούδης, Μ., Στα βήματα του Αποστόλου Παύλου-Ακολουθώντας τα «αρχαιολογικά» ίχνη της δράσης του στην Ελλάδα. Διαθέσιμο στο: https://goo.gl/LMYf9B. Καραβιδόπουλος, Ι., «Ο Απόστολος Παύλος στην Ελληνική Λαογραφία», στο Βιβλικὲς Μελέτες Γ΄, ΒΒ 28, Θεσσαλονίκη 2004, 167-175. Μπαρτζουλιάνου, Η., Τα Ταξίδια του Αποστόλου Παύλου στην Ελλάδα, Explorer, Αθήνα 2004. Χάρτες Διαδραστικός χάρτης με τις κατοικημένες περιοχές της Ελλάδας σε συνάρτηση με το υψόμετρο, http://www.arcgis.com/home/webmap/viewer.html?webmap=ef168f36db674b67ae8ea7a3ba7786fe& extent=18.7726,37.2843,30.0226,41.2462. Websites Πύλη της Ελληνικής Γλώσσας, http://www.greek- language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CF%87%CE%B 1%CF%81%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CF%8E&dq= . Ελεύθερο Διαδικτυακό Λογισμικό, GIS, ArcGIS www.arcgis.com. ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ