ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΦΥΣΙΚΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Advertisements

«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Πάντα οι άνθρωποι αναζητούν την αλήθεια.
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΟΥ 1ου ΓΕ. Λ
H ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
Βιοηθική και επιβίωση…αλλά…για ποιόν? Εισήγηση : Καλαντζής Δ. Παναγιώτης Πτυχιούχος Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων Μεταπτυχιακός Φοιτητής ΠΤΔΕ Κοινωνιοβιολογία.
Ο,τι είναι o νους και η καρδιά διά τον άνθρωπο, είναι η ΕΛΛΑΣ διά την ανθρωπότητα. ΓΚΑΙΤΕ.
9. Αρχή και πορεία του κόσμου
25. « Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
Ο Ισαάκ Νεύτων Και η θρησκευτικότητα Στο έργο του.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΊΑΣ – Α.Π.Θ
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
Σύγχρονες μορφές αθεΐας. Η αθεΐα εκδηλώνεται: Η αθεΐα εκδηλώνεται: - ως θεωρία - ως πράξη. Ξεκινά από την άρνηση του θελήματος του Θεού. Φτάνει μέχρι.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΓΕΝΕΣΕΩΣ Μία προσέγγιση θεολογικό-φιλοσοφική. Μετάφραση των κειμένων της Γενέσεως και σχολιασμός: Νικόλαος Γ.
ΑΘΕΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΤΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
« Και είδεν ο Θεός ότι καλόν»: η δημιουργία του κόσμου
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΚΟΖΑΝΗΣ 2 Ο ΓΕΛ ΚΟΖΑΝΗΣ Θ έμα:«Από το σύμπαν στο μικρόκοσμο, κυνηγώντας το σωματίδιο Higgs» ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:
16. Η Εκκλησία ως κιβωτός φυλάει την αλήθεια
Διάλεξη 22 Πληθωριστικό Σύμπαν: Λύση στα Προβλήματα Επιπεδότητας, Ορίζοντα και Μονοπόλων Βοηθητικό Υλικό: Liddle κεφ Ryden κεφ
Διάλεξη 5 Η Γεωμετρία του Σύμπαντος
Θ.Ε.3: Βία στο όνομα του Θεού και της αλήθειας
Από τι είναι φτιαγμένος ο κόσμος μας; Ποιο είναι το πιο έξυπνο παιγνίδι του κόσμου;
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ Η ιστορία μιας ιδέας. «Πρώτη ουσία»: Μυθικές Κοσμογονίες ΗΣΙΟΔΟΣ (θεογονία) Εν αρχή ην … το Χάος, η Γη και ο Έρως … το Χάος γεννά τη Νύχτα.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Δημουλάς Ιωάννης ΠΓΕΣΣ Θρησκευτικά Β’ Γυμν.. Εκφώνηση ερώτησης Ισλαμισμός Βουδισμός Ινδουισμός Κομφουκιανισμός Ταοϊσμός Εικόνες Πηγές.
BΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ Βλάχου Ευγενία, Δάικου Νικολέτα, Ντινόπαπα Ειρήνη, Σιντορεάκ Αλεξάνδρα Γενικό Λύκειο Ν. Καλλικράτειας:
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Κοσμοθεωρίες: Εναλλακτικές κουλτούρες αναπαράστασης και διαχείρισης της σχέσης του «φυσικού κόσμου» με τον «ανθρώπινο εαυτό» Βασίλης Τσελφές.
Το τέλος του κόσμου στον ινδουισμό
ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΛΙΦΤΗΡΑ ΙΩΑΝΝΑ
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Ενθαρρύνοντας την ανταπόκριση στη Βιβλική Αλήθεια
ΕΝ. 23 ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΘΕΪΑΣ και Σύγχρονες μορφές Αθεΐας σελ
Η Β’ Βατικανή σύνοδος και οι συνέπειες
Τι είναι; Τι περιλαμβάνει;
Σύμπαν Από τι αποτελείται; Υπάρχουν κι άλλα;…
Ο ΕΥΚΛΕΊΔΗΣ ΣΕ ΛΕΠΤΟΜΈΡΕΙΑ ΑΠΌ ΤΗ ΣΧΟΛΉ ΤΩΝ ΑΘΗΝΏΝ ΤΟΥ ΡΑΦΑΉΛ
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
H μεγαλη εκρηξη.
Επιστήμη και θρησκεία στην κατανόηση του κόσμου..
Υπεύθυνος καθηγητής: Παλάσκας Μιχάλης
Θεωρίες για την δημιουργία του σύμπαντος
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Ways of Worldmaking Goodman Nelson
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Τεχνολογία και Επιστήμη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΦΥΣΙΚΗ Εργασία στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Διονυσιάδου Σωτηρία

ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΦΥΣΙΚΗ « καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ποιήσωμεν ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα ἡμετέραν καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν, καὶ ἀρχέτωσαν τῶν ἰχθύων τῆς θαλάσσης καὶ τῶν πετεινῶν τοῦ οὐρανοῦ καὶ τῶν κτηνῶν καὶ πάσης τῆς γῆς καὶ πάντων τῶν ἑρπετῶν τῶν ἑρπόντων ἐπὶ γῆς γῆς. καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ᾿ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν ..» (Γένεσις Κεφ. Α΄ 26-28).

Π Ε Ρ Ι Ε Χ Ο Μ Ε Ν Α Θρησκεία & Επιστήμη στη δημιουργία του κόσμου Θρησκεία & Επιστήμη στη δημιουργία του ανθρώπου Δημιουργία : Η μεγάλη έκρηξη – επιστημονική προσέγγιση Η Ανθρωπική Αρχή Διπλός δρόμος προς την αλήθεια

Θρησκεία & Επιστήμη στη δημιουργία του κόσμου Ο σκοπός της Αγίας Γραφής δεν είναι να εξηγήσει επιστημονικά τη σύνθεση της ύλης ή ποιοι είναι οι φυσικοί νόμοι. Θέλει μόνο να μας πει ποιος είναι ο δημιουργός της ύλης και των νόμων της φύσης.

Θρησκεία & Επιστήμη στη δημιουργία του κόσμου Ο Μέγας Βασίλειος, ήδη από τον 4ο αι. μ.Χ., γράφει: «Δε μειώνεται ο θαυμασμός μας για τα έργα του Θεού, αν βρεθεί ο τρόπος με τον οποίο έγινε κάποιο από τα θαυμαστά αυτά έργα».

Θρησκεία και Επιστήμη στη δημιουργία του ανθρώπου Αλήθειες που υποσημαίνονται στην ιστορία της Γένεσης: - Ο άνθρωπος είναι παιδί του Θεού.  - Ο Θεός είναι πατέρας.  - Ο Θεός είναι παρών και επεμβαίνει στη ζωή μας.  - Έχουμε τη δυνατότητα των ελεύθερων επιλογών.  - Είμαστε πλασμένοι για να είμαστε όμοιοι με το Θεό.  - Ο άνθρωπος φέρει μέσα του την πνοή του Θεού.  - Ο άνθρωπος βρίσκεται στην κορυφή της Δημιουργίας.  

Θρησκεία και Επιστήμη στη δημιουργία του ανθρώπου Για τον αληθινά πιστό : η δημιουργός δύναμη η οποία γεννά, βαστάζει και συντονίζει τον υλικό κόσμο είναι ο Θεός. Τίποτε δεν γίνεται ούτε και μπορεί να γίνει έξω και μακριά από το Θεό. Όλα όσα υπάρχουν και γίνονται, υπάρχουν και γίνονται με τη δική Του δύναμη.

Θρησκεία και Επιστήμη στη δημιουργία του ανθρώπου Για τον κοσμικό άνθρωπο : η ύπαρξη του σύμπαντος, οι φυσικοί νόμοι που το κυβερνούν, ερμηνεύονται ως φυσικά φαινόμενα. Για τον κοσμικό άνθρωπο ο Θεός δεν είναι ποτέ πουθενά.

Θρησκεία και Επιστήμη στη δημιουργία του ανθρώπου Και οι δύο ερμηνευτικές εκδοχές της δημιουργίας του ανθρώπου είναι αληθινές σε διαφορετικό επίπεδο. Η Θεωρία της εξέλιξης ερμηνεύει αντικειμενικά τη βιολογική και σωματική υπόσταση του ανθρώπου. Η ιστορία της Γένεσης νοηματοδοτεί παραβολικά την υπαρξιακή, πνευματική, μεταφυσική, οντολογική διάσταση του ανθρώπου.

Δημιουργία : Η μεγάλη έκρηξη Κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι υπήρχε πριν από τη Μεγάλη Έκρηξη. Ο χρόνος και ο χώρος δεν είχαν οντότητα. Υπήρχε μόνο ο κοσμικός πυρήνας που περιέκλειε μέσα του το σπέρμα μιας ολόκληρης οικουμένης. Όλα άρχισαν με τη "Μεγάλη Έκρηξη". Η Ώρα Μηδέν είναι η στιγμή της εκκίνησης, από την οποία προέρχονται τα πάντα.

Δημιουργία : Η μεγάλη έκρηξη Ο σημαντικότερος παράγοντας στην εξέλιξη του σύμπαντος, είναι το γεγονός ότι η θερμοκρασία του συνεχώς ελαττωνόταν, καθώς το Σύμπαν διαρκώς διαστέλλονταν.

Η Ανθρωπική Αρχή Η αποκαλούμενη «Ανθρωπική Αρχή» δηλώνει ότι, οι νόμοι της Φυσικής και οι αρχικές συνθήκες κατά την Big Bang πρέπει να ήταν τέτοιες, ώστε να κάνουν πιθανή και βιώσιμη την ανθρώπινη ύπαρξη στη Γη.

Διπλός δρόμος προς την αλήθεια Επιστήμη και θρησκεία Δύο παράλληλοι κόσμοι; Το κοινό στοιχείο τους είναι ο συγκρουσιακός χαρακτήρας του ορθολογιστικού φονταμενταλισμού (θρησκευτικού και  αντιθρησκευτικού). Αυτό που ενδιαφέρει είναι, η δυνατότητα του ανθρώπου να προσεγγίσει τη γνώση της συνολικής πραγματικότητας.

Δεν ξεχνάμε, επομένως, ότι η επιστήμη μελετά το πώς δημιουργήθηκε ο κόσμος, ενώ η θρησκεία μελετά το ποιος και για ποιον λόγο δημιούργησε τον κόσμο και τη ζωή.