ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 411/11/2014

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
Τεχνικές Παρουσίασης Hans-Peter Osterhold – Hessenkolleg Wetzlar.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Επιχειρηματικός Λόγος
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ Εργαστήριο  Ανάλυση συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας Υγείας.
ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
ΝΕΟΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ Ν: 4067/2012 Εισήγηση 2 ΜΑΡΑ ΣΟΦΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια.
Το νέο ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για τα στεγαστικά δάνεια και οι αλλαγές που θα επιφέρει στο ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο Μάρτιος 2016 Χριστίνα Λιβαδά.
ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ.
► ► Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας ► ► Επιστημονικά κείμενα ► ► Οδηγίες για την συγγραφή και δημοσίευση εργασίας σε επιστημονικά περιοδικά ► ► Οδηγίες.
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2016.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Καθ. Μ.Θ. Μαρίνος 1 ο εξάμηνο 1.
Μεταναστευτικό και Προσφυγικό ζήτημα Η κατάσταση σήμερα ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΑΝΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΧΙΖΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ.
1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εμπορική Ιδιότητα Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Ηγέτες της Αναπηρίας του Αύριο
Γίνε ειδικός στις ΟΒΕΑ.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Μελλοντικές Προκλήσεις στην Επιστήμη και Μηχανική του Περιβάλλοντος
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Το βασικό ερώτημα:
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής.
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Η προσθήκη της Τεχνολογίας στα μαθήματα που περιλαμβάνονται στο Γενικό Μέσο Όρο, μεγέθυνε την αξία της δίκαιης και αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητικών.
Δομή ερευνητικής εργασίας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Ιδιωτικό Διεθνές Δίκαιο
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Γίνε ειδικός στις ουσίες που βελτιώνουν την απόδοση και την εμφάνιση
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Διάλεξη 10η Ο εξεικονισμός των σχολικών εγχειριδίων και ο ρόλος των πλάγιων τυπογραφικών στοιχείων Επικ. Καθ. ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΛΕΙΟΣ.
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ακαδημαϊκές και Επαγγελματικές Δεξιότητες
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Διδακτική της ιστορίας με ΤΠΕ 3ο μάθημα
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Απο τον φιλιππο β΄ στα Ελληνιστικα βασιλεια
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Είδη επιστημονικών μελετών Τρόπος σύνταξης επιστημονικής εργασίας Ακαδημαϊκή γραφή Αναζήτηση βιβλιογραφίας Σύνταξη βιβλιογραφίας-Τρόποι.
Сучасная беларуская мова
Ευρωπαϊκή Πολιτική για τη Γνώση
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΑΣΚΟΥΜΕΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 411/11/2014 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Σκοπός μιας φοιτητικής/μεταπτυχιακής εργασίας I. Σκοπός, ωφέλεια και μεταωφέλεια ‘βαθμός’ μέθοδος/οργάνωση/ορθή διαχείριση χρόνου υλικού δυνάμεων ΙΙ. Η κεντρική σημασία της οργανώσεως χρόνου και υλικού III. Βασικά ερωτήματα που αντιμετωπίζει ο φοιτητής σε μια εργασία: - πότε (διαχείριση χρόνου) - πού και πώς βρίσκω το υλικό μου - πώς το επεξεργάζομαι: → πώς ‘οριοθετώ’ → πώς ‘κτίζω’ → ποια είναι τα ‘τούβλα μου’ Ζήτημα μεθόδου ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 411/11/2014 ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ.Μαρίνου 4/11/2014

ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014 VI. To ‘ιερό’τρίπτυχο της νομικής επιστήμης - νόμος - νομολογία - θεωρία Κριτήρια αξιολογήσεως εργασίας Επιστημονική έρευνα I. Γενικά χαρακτηριστικά της επιστημονικής έρευνας 1. Αντικειμενικότητα 2. Δυνατότητα ελέγχου (ex post) 3. Γνώση και τήρηση επιστημονική μεθόδου ΙΙ. Επιστημονική έρευνα και επικοινωνία 1. Επιστημονική γνώση και επικοινωνία 2. Επικοινωνία στη νομική επιστήμη ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014

ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014 III. H νομική εργασία και η νομική ως επιστήμη δεν υπάρχουν ορθές λύσεις, αλλά περισσότερο ή λιγότερο ‘πειστικές’ δεν είναι επαληθεύσιμες/διαψεύσιμες θεμελίωση αξιολογικών κρίσεων συναίνεση αυθεντία πίστη IV. Επίπεδα νομικής έρευνας φοιτητική εργασία μεταπτυχιακή εργασία διδακτορική εργασία άλλη μονογραφία εγχειρίδιο ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014

ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014 V. Προσεγγίσεις φοιτητικών εργασιών: → παραθεϊκή → δογματική → περιγραφική → συστηματική VI. Σύνηθες αντικείμενο φοιτητικής/μεταπτυχιακής εργασίας VII. Νομική επιχειρηματολογία VII. Η νομική σκέψη Συγκεκριμένη επίλυση (συγκεκριμενοποίηση, ‘zoom in’) Αφηρημένη αποστολή (αφαίρεση, ‘zoom out’) ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014

ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014 Τρόπος Έρευνας Ι. Ποιο είναι το υλικό που χρειάζομαι και που το βρίσκω 1. Πρώτο βασικό πρόβλημα 2. Δεύτερο βασικό πρόβλημα 3. Υλικό 4. Που βρίσκω και συγκεντρώνω το υλικό 5. Πώς επεξεργάζομαι το υλικό 6. Τρόπος αναγνώσεως 7. Η επεξεργασία της θεωρίας 8. Η ανάγνωση δικαστικών αποφάσεων δυσνόητες και ελλειπτικές συχνά συνίσταται προγενέστερη μελέτη της θεωρίας ΙΙ. Νομικές Βάσεις δεδομένων-Internet ΝΟΜΟΣ ΔΣΑ ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014

ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014 Φάσεις της εργασίας-συγγραφή I. Το διάγραμμα της εργασίας (road map) καθρέφτες αναλυτικής σκέψης Καθρέφτες συνθετικής σκέψης ΙΙ. Δομή μιας εργασίας Η γραμμική μορφή Ø----> Ø----> Ø----> Ø----> Ø----> Ø----> Ø----> Ø----> ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014

ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014 Η μορφή (ανάστροφου) δέντρου απεικονίζεται ως εξής: I II III IIIIIIII (από το γενικό στο ειδικό) Α. Εισαγωγή Περιληπτική έκθεση θέματος (προβλήματος) Γράφεται τελευταία Β. Κύριο τμήμα Ι. Έκθεση και ανάλυση του προς επίλυση ή διερεύνηση ζητήματος ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014

ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014 ΙΙ. Θεμελίωση (με νομικά επιχειρήματα που στηρίζονται νόμος νομολογία θεωρία) ΙΙΙ. Αντίκρουση της αντίθετης άποψης ή αντίθετων επιχειρημάτων Γ. Συμπεράσματα – Περίληψη πορισμάτων εργασίας ΙΙΙ. Τι σημαίνει επιτυχημένο πλάνο Ένα επιτυχημένο διάγραμμα εργασίας: (i) εμπεριέχει μόνον σημαντικά στοιχεία της εργασίας (ii) προσφέρει εποπτεία στον αναγνώστη με ‘μια ματιά’ (iii) παρουσιάζει εσωτερική, λογική συνοχή ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014

ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014 IV. H αξία των γραφικών παραστάσεων (“οπτική” παράσταση νομικών ρυθμίσεων) [δομή δέντρου, (tree)] V. Η διαδικασία της γραφής συνθετική και όχι καταγραφική γράφουμε και συνθέτουμε γράφουμε με ‘προσωρινό διάγραμμα VI. Ο τρόμος της λευκής σελίδας ή της κενής οθόνης υπολογιστή VII. Ποια είναι η τελική μορφή της εργασίας VIII. Η έκταση της εργασίας IX. H κρίση σας για την εργασία (κριτήρια προσωπικής αξιολόγησης) ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014 ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ.Μαρίνου 4/11/2014

ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014 Χ. Χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή 1. Η ηλεκτρονική επεξεργασία κειμένου 2. Πλεονεκτήματα 3. Μειονεκτήματα XI. Σημεία προσοχής 1. Λογική αλληλουχία και συνέπεια 2. Η σημασία της νομικής μεθοδολογίας 3. Η ανάγκη θεμελιώσεως με νομικά επιχειρήματα νομολογία νόμος θεωρία - όχι ‘δημοσιογραφικά’ - στήριξη σε νόμο, νομολογία, θεωρία ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014

ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014 4. Τελολογική ερμηνεία και στάθμιση συμφερόντων 5. Το κριτήριο της διαψευσιμότητας 6. Η ανάγκη διακρίσεως μεταξύ θετικού και θετέου δικαίου (de lege lata/de lege ferenda) Οι παραπομπές (υποσημειώσεις) – βιβλιογραφικός πίνακας – συντομογραφίες I. Γιατί παραπέμπουμε τεκμηρίωση επιπλέον πληροφ. ΙΙ. Πώς παραπέμπουμε παραπομπή σε πηγή 1. Βασικοί κανόνες επεξήγηση 2. Τρόποι παραπομπών 3. Παραπομπές IΙΙ. Πού τίθενται οι παραπομπές – πότε γράφονται IV. Εσωτερικές παραπομπές (βλ.προηγουμένως…βλ.στην συνέχεια…) ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014

ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014 VI. Παραπομπές, απόδοση ξένης γνώμης και προσβολή πνευματικής ιδιοκτησίας VII. Συνηθισμένα λάθη παραπομπών VIII. Επεξηγήσεις μέσα σε παραπομπή ΙΧ. Βιβλιογραφικός πίνακας (βιβλιογραφία) Χ. Οι συντομογραφίες Άλλα ζητήματα I. Η εισαγωγή της εργασίας (γράφεται στο τέλος) II. Το συμπέρασμα (και όχι επίλογος) III. Ειδικά η αναφορά στη θεωρία, σε συγκριτικά δεδομένα, στις αντίθετες απόψεις και στην κρατούσα άποψη IV. Η αναφορά σε γενικές έννοιες και κατευθυντήριες αρχές - όχι ‘δημοσιογραφικά’ - στήριξη σε νόμο θεωρία νομολογία ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014

ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014 V. H προσωπική άποψη του φοιτητή 1. Η προσωπική άποψη - πώς εκφράζεται 2. Παράθεση των άλλων απόψεων και αιτιολόγηση της προσωπικής άποψης VI. Η σημασία της διαγραφής (διαγραφή περιττού) VII. Άλλες παρατηρήσεις Γλώσσα και ύφος της γραφής I. Λόγος και δίκαιο 1. Γενικές σκέψεις – η γλώσσα ‘το μοναδικό μέσο του νομικού’ 2. Καλή χρήση της ελληνικής γλώσσας ΙΙ. Το νομικό ύφος ΙΙΙ. Μέσα επίτευξης λιτού και σαφούς νομικού ύφους 1. Επανειλημμένη επεξεργασία και διόρθωση κειμένου (‘rewriting’, ‘reediting’) ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014

ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014 2. Η διαγραφή περιττού κειμένου ΙV. Η περιπλοκή και δυσνόητη γραφή Κανόνας ‘μία κύρια πρόταση και μια δευτερεύουσα ανά περίοδο V. Χρήση πολλών επιθέτων και ‘δυνατών’ εκφράσεων VI. Αποφυγή υποκειμενικού ύφους VII. Αποφυγή ουσιαστικών και παθητικής φωνής VIII. Η άσκηση κριτικής από εσάς ΙΧ. Η άσκηση κριτικής σε εσάς ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 4/11/2014 ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ.Μαρίνου 4/11/2014