ΑΠΟ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ…ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ» ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΤΑΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΥΡΩΝΕΙΑΣ ΣΕΡΡΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Ανταπόκριση μαθητών. Ευπρόσδεκτη η ανάληψη πρωτοβουλίας. Ο παιγνιώδης χαρακτήρας και ο συναγωνισμός δίνουν ώθηση. Ηθική ικανοποίηση με το τελικό προϊόν. "Εκπαιδευτικά σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά"
ΓΙΑΤΙ ΤΠΕ; Ενίσχυση της ταυτότητας του μαθητή, Απώτερος στόχος: Ενίσχυση της ταυτότητας του μαθητή, πιο ενεργός, με ικανότητα να χρησιμοποιεί όλα τα μέσα γραμματισμού, με δεξιότητες για συνεργασία, να φτάνει στη γνώση μέσα από τη δική του ενασχόληση και συνεργασία. "Εκπαιδευτικά σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά"
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ (1/3) Γνώση στόχου δραστηριότητας. ΜΑΘΗΤΕΣ Γνώση στόχου δραστηριότητας. «Λειτουργική» η ομάδα των μαθητών. Γιατί έγραψαν αυτό; Όχι μάθημα «Από εδώ … μέχρι εδώ». "Εκπαιδευτικά σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά"
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ (2/3) όχι αυθεντία, πρωτοβουλία και συνεργασία, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Αλλαγή του ρόλου όχι αυθεντία, πρωτοβουλία και συνεργασία, συντονιστής, κριτική αποτίμηση της δραστηριότητας των μαθητών. "Εκπαιδευτικά σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά"
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ (3/3) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Οι ΤΠΕ προωθούν τα παραπάνω ή κλειστά περιβάλλοντα μηχανιστική μάθηση; Γιατί τις ΤΠΕ και όχι τον παραδοσιακό τρόπο; Καλή γνώση των εργαλείων των ΤΠΕ. Σοβαρή προετοιμασία πιο σοβαροί οι μαθητές κατά τη διδασκαλία. "Εκπαιδευτικά σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά"
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ (1/4) Όχι τόσο καλή γνώση των ΤΠΕ. ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ Όχι τόσο καλή γνώση των ΤΠΕ. Δυσκολίες για συγγραφή κειμένων. Ταχύτητα μπροστά στην οθόνη. Η επεξήγηση της εκφώνησης «κεκτημένο δικαίωμα». "Εκπαιδευτικά σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά"
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ (2/4) ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ Συχνή καταφυγή στην επιλογή «Αντιγραφή-Επικόλληση». Συνεργάζονται, όμως περιθώρια για καλύτερα αποτελέσματα. "Εκπαιδευτικά σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά"
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ (3/4) ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Απαιτητικό το «στήσιμο» του μαθήματος στο εργαστήριο Η/Υ. Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία. Πολύ σημαντική η παρουσίαση των εργασιών και η σύνθεση. "Εκπαιδευτικά σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά"
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ (4/4) ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής. Πρόσβαση στο εργαστήριο; Ωρολόγιο πρόγραμμα; "Εκπαιδευτικά σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά"
ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ «ΔΙΑΛΟΓΟΣ» ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ «ΔΙΑΛΟΓΟΣ» "Εκπαιδευτικά σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά"
ΣΚΕΨΕΙΣ Κοινότητα «Διάλογος» Ευνοϊκό κλίμα για δημιουργία. Άλλες οπτικές. Δημιουργική συζήτηση. Γόνιμοι προβληματισμοί. Συμβολή συναδέλφων. "Εκπαιδευτικά σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά"
ΣΚΕΨΕΙΣ Λύσεις σε προβλήματα. Υποστήριξη. «Διάλογος» ανθρώπινη σχέση. Κοινότητα «Διάλογος» Λύσεις σε προβλήματα. Υποστήριξη. «Διάλογος» ανθρώπινη σχέση. "Εκπαιδευτικά σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά"
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Σταδιακή και συνεργατική διαμόρφωση ενός σεναρίου. Σταδιακή και συνεργατική διαμόρφωση ενός σεναρίου. "Εκπαιδευτικά σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά"
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας. "Εκπαιδευτικά σενάρια για τα Αρχαία Ελληνικά"