ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ, ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ και ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ – ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ – ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Εκπαιδευτικές τεχνικές ΙΙ Θανάσης Καραλής Ενότητα: Μεθοδολογία Επιμόρφωσης
Μελέτη περίπτωσης - γιατί και πότε εμβάθυνση σε μια κατάσταση ή ένα πρόβλημα «πραγματικές» συνθήκες εμπέδωση θεωρητικών γνώσεων – συνδυασμός με εισήγηση ατομική ή ομαδική εργασία
Μελέτη περίπτωσης – με ποιόν τρόπο Τυπολογία μελετών περίπτωσης Harvard case μελέτη περίπτωσης – έναυσμα (περιορισμένη) ανεπιθύμητη περίπτωση «ποντικοπαγίδα» πολλαπλού τύπου - πολλαπλών μέσων
Παίξιμο ρόλων – γιατί και πότε οι εκπαιδευόμενοι βιώνουν μια κατάσταση συνήθως έχει καλυφθεί το γνωστικό μέρος ανάπτυξη συγκεκριμένων επικοινωνιακών δεξιοτήτων
Παίξιμο ρόλων – με ποιόν τρόπο διασφάλιση της συναίνεσης σαφής επεξήγηση των ρόλων εμψύχωση των «παικτών» έργο υπόλοιπης ομάδας διεξαγωγή χωρίς διακοπή έξοδος από τους ρόλους ανάλυση του παιχνιδιού (εκπαιδευτής ή ομάδα)
Brainstorming* – γιατί και πότε ανάδυση πρωτότυπων ιδεών ενεργοποίηση ενθάρρυνση δημιουργικής σκέψης ισότιμη συμμετοχή * κατιδεασμός
Brainstorming – με ποιόν τρόπο διαρρύθμιση χώρου κάθε ιδέα είναι επιτρεπτή διατύπωση σύντομων προτάσεων δεν σχολιάζονται αρνητικά οι ιδέες των άλλων αξιοποίηση των ιδεών που ακούστηκαν σύνθεση από τον εκπαιδευτή
Άλλες τεχνικές Ερωτήσεις και απαντήσεις Συζήτηση Πρακτική άσκηση δυάδες έμπειρου - άπειρου
Κριτήρια επιλογής αντικείμενο ενότητας χαρακτηριστικά εκπαιδευομένων χώρος και χρόνος ενεργός συμμετοχή εξοικείωση του εκπαιδευτή με την τεχνική
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση Ότι μπορεί να κατορθώσει ένας δάσκαλος νεκρός σε μια αίθουσα διδασκαλίας, δεν μπορεί να το επιτύχει δι’ αλληλογραφίας (W. R. Harper, 1880) Παραδοσιακή εξ αποστάσεως e-learning Μεικτά συστήματα