 Η βία που εκδηλώνεται στους αθλητικούς χώρους είναι ένα διαχρονικό, παγκόσμιο φαινόμενο, το οποίο, ωστόσο, ακολουθεί ξεχωριστούς «χωροχρονικούς» κύκλους,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Advertisements

Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Αλφαβητισμός, εκπαίδευση και αγωγή στα μέσα επικοινωνίας: Ορισμοί και διευκρινίσεις Μπετίνα Ντάβου Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Αθλητισμός και βία.
Η επιχειρηματοποίηση του αθλητισμού: θετικό ή αρνητικό πρόσημο
Ποδόσφαιρο, από το άθλημα στο πρωτάθλημα
Βία στα γήπεδα.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
2. ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΨΗΦΙΑΚΟ ΧΑΣΜΑ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗΣ
Τα κοινωνικά αίτια του φαινόμενου της ενδοσχολικής βίας Γυμνάσιο Νεάπολης Κινηματογράφος Δρήρος Παρασκευή, 22 Ιουνίου 2012.
2 2 ° ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ Η Δ ΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙ Δ ΕΥΣΗΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟ Δ Ο ΚΡΙΣΗΣ Βρυξέλλες, 28/2/2013.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
Ημερομηνία υλοποίησης: Δευτέρα, 17/3/2014. Διαθεματική διδασκαλία των μαθημάτων της Κοινωνική & Πολιτικής Αγωγής (Αργυρίου Αγγελική ΠΕ02), των Αγγλικών.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΉ ΕΡΓΑΣΊΑ Β ’ ΛΥΚΕΊΟΥ ΤΟΥ ΠΡΌΤΥΠΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΎ ΛΥΚΕΊΟΥ ΜΥΤΙΛΉΝΗΣ Τρόποι αντιμετώπισης της εγκληματικότητας.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Δρ. Αναστάσιος Δ. Αναστασίου Κ.Υ. του ΥΠΕΣΔΔΑ
Σχολικός Εκφοβισμός School Bullying.
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
School factors related to bullying: a qualitative study of early adolescent students Σχολικοί παράγοντες που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό: μια.
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 12: Μάλαξη και εναλλακτικές θεραπευτικές προσεγγίσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ Η ΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ: ΟΠΤΙΚΗ-ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΕΠΙΦΑΣΗ Ή ΦΡΑΣΤΙΚΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ;
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3. ΠΕΙΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Βασιλική Βασιλοπούλου ΠΕΣΥΠ Β΄εξάμηνο
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Ευ. Φρυδάκη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Γιώργος Κοντογιάννης Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζάχου Μ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Α.Ε.Λ. ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ.
Σχολειο ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ;
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
Δίκαιο Επιχειρήσεων ΙΙ
Εθελοντισμός, κοινωνική δύναμη
2ο Γενικό Λύκειο Βόλου Σχολικό έτος Ερευνητική εργασία Α΄ Λυκείου 2ο τετράμηνο « Η βία στους αθλητικούς χώρους » Επιβλέποντες καθηγητές.
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Εκπαίδευση και μειονότητες
Κοινωνική Έρευνα.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Η βία που εκδηλώνεται στους αθλητικούς χώρους είναι ένα διαχρονικό, παγκόσμιο φαινόμενο, το οποίο, ωστόσο, ακολουθεί ξεχωριστούς «χωροχρονικούς» κύκλους, δηλαδή, εντοπίζεται με διαφορετικά χαρακτηριστικά σε διαφορετικές ιστορικές συγκυρίες και πολιτισμικά περιβάλλοντα. Εξαιρετικά έντονα εκδηλώνεται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, με αποκορύφωμα το σχετικά πρόσφατο τραγικό γεγονός της δολοφονίας του νεαρού οπαδού στην Παιανία.

Για την απώλεια της ζωής του νεαρού οπαδού του Παναθηναϊκού, πολλοί λίγοι ευαισθητοποιήθηκαν, κανένας, σίγουρα δεν κατέβηκε να διαδηλώσει στους δρόμους, κανένα πρόσθετο μέτρο ή έστω καινούργιος προβληματισμός δεν διατυπώθηκε για την αντιμετώπιση της αθλητικής βίας.  Η δολοφονία του νεαρού οπαδού είναι ένα ακραίο παράδειγμα αθλητικής βίας το οποίο είναι περισσότερο χρήσιμο ως προσέγγιση των κοινωνικών και πολιτικών στάσεων απέναντι στο φαινόμενο. Ευρύτερα, ωστόσο, η αντικοινωνική φίλαθλη συμπεριφορά είναι ένα πρόβλημα το οποίο αφορά την κοινωνία στο σύνολό της..

 Η απομάκρυνση των νέων ανθρώπων από τα γήπεδα πλήττει καταρχήν την αθλητική ζωή και οικονομία σε δυο επίπεδα. Το πρώτο είναι καθαρά εισπρακτικό, καθώς δεν είναι σίγουρο ότι η ελληνική αγορά αθλητικού θεάματος έχει την πολυτέλεια να απομακρύνει τους πλέον σταθερούς νεαρούς της «πελάτες». Το δεύτερο είναι πιο σοβαρό και αφορά την ίδια την ταυτότητα του σωματείου. Κάθε είδος θεάματος και πλέον εμφατικά το αθλητικό θέαμα, διαπλέκεται με τους παραγωγούς, τους επιτελεστές (αθλητές) και τους θεατές του.

 Η διαπίστωση θετικών κοινωνικών λειτουργιών στον νεανικό πολιτισμό της κερκίδας δεν σημαίνει αποδοχή, άνευ όρων, των εκφράσεων αυτού του πολιτισμού. Είναι απλώς μια προσέγγιση η οποία επιτρέπει την ανάγνωση του φαινομένου των αντικοινωνικών νεανικών συμπεριφορών με νέους όρους, στην αφετηρία των οποίων βρίσκεται μια διάθεση κατανόησης, προσέγγισης και εντέλει, παιδαγωγικής παρέμβασης και στήριξης των νέων ανθρώπων. Σε αυτή την κατεύθυνση και επάνω στον άξονα της πρόληψης των φαινομένων βίαιης συμπεριφοράς, κινούνται δράσεις και προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και επί μέρους Ευρωπαϊκών χωρών τα οποία δεν έχουν τύχει εφαρμογής, ούτε ιδιαίτερης αναφοράς στη χώρα μας.

 Σε ότι αφορά στην υλοποίηση και στην αποτελεσματικότητα του νόμου τα αποτελέσματα είναι μάλλον φτωχά. Η ΔΕΑΒ, αντί να γίνει ο κυρίαρχος φορέας της έρευνας, της κοινωνικής διαμεσολάβησης και της παιδαγωγικής παρέμβασης στο χώρο των φιλάθλων, περιορίστηκε στον τυπικό νομικό της ρόλο, ως φορέας πιστοποίησης της καταλληλότητας των μέτρων ασφάλειας και τάξης για τη διεξαγωγή των αγώνων. Επί της ουσίας, συγκροτημένες δράσεις πρόληψης και παιδαγωγικής παρέμβασης σταθερής δομής δεν υφίστανται στην Ελλάδα ούτε μετά την ψήφιση του νόμου. Αντί γι’ αυτές βιώσαμε μια μεγαλύτερη αυστηρότητα στους νόμους, την ενίσχυση των μέσων καταστολής και ταυτόχρονα μια περαιτέρω κλιμάκωση της βίας στα γήπεδα.

 Χωρίς αμφιβολία το ζήτημα της βίας στα ελληνικά γήπεδα δεν είναι ένα κοινωνικό πρόβλημα ανεξάρτητο από τα δομικές κοινωνικές και πολιτικές «ανομίες» του τόπου μας, τα πολιτειακά μας κενά ή/και τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες διαφορετικών πληθυσμών φιλάθλων. Στο πλαίσιο αυτό η αντιμετώπιση του προβλήματος δεν μπορεί παρά να συμβαδίζει με τις ευρύτερες τομές και ρήξεις που απαιτούνται για τη διαμόρφωση μιας υγιούς κοινωνίας ισότιμων κοινωνικών σχέσεων. Ωστόσο, αυτή η αντιμετώπιση χρειάζεται εξειδίκευση και επιλογή νέων αποτελεσματικών πολιτικών και δράσεων. Εξειδικεύοντας λοιπόν, καταλήγω λέγοντας, ότι η επαναπροσέγγιση του «πολιτισμού της κερκίδας», η προσέγγιση των φιλάθλων και η ανάπτυξη παιδαγωγικών προγραμμάτων ανάμεσά τους, είναι διαφορετικά βήματα τα οποία η πολιτεία χρειάζεται να σχεδιάσει σήμερα.