Λάμπρος Ζησιμόπουλος Ε΄ Τάξη 43ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η παρουσίαση θα γίνει από την Άννα Στεργιανούδη της ΣΤ τάξης.
Advertisements

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΑΘΗΝΑΣ Κοινό Πρόγραμμα Υπουργείων ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ και ΠΕΧΩΔΕ.
Τα γεφύρια και η σημασία τους.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Η εκκλησια τησ Καπνικαρεασ
Κώστας Χατζησταματίου,
Ιερά Οδός Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία
ΣΔΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Project: Το Αγρίνιο στο χρόνο
Το γιοφύρι της Άρτας.
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙΟΥ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ
Το γιοφύρι της Άρτας Γιώργος Κάκαρης Γ
Θερμο Αιτωλοκαρνανιας
Ομαδα : Δ ΜΠΟΥΚΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΛΟΥΔΗ ΜΑΡΙΑ ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Οι πιο εντυπωσιακές γέφυρες του κόσμου Ανάμεσα τους και ένα ελληνικό γεφύρι.
ΠΑΦΟΣ Αρχαιολογικά μνημεία και αξιοθέατα
ΣΚΟΠΙΑ Τα Σκόπια είναι η πρωτεύουσα της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας. Έχει πληθυσμό κατοίκους ενώ μόλις ολόκληρη η χώρα διαθέτει.
ΜΝΗΜΕΙΑ & ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Παναγιώτης Στεμπίλης Ε΄ Τάξη 43ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας
ΡΟΤΟΝΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ.
5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ Στ΄ ΤΑΞΗ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μνημεία & Αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης
Ροτόντα, Καμάρα, ανάκτορο Γαλέριου
Ιστορικές ελληνικές επιγραφές
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
ΕΡΕΤΡΙΑ 54 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΑΣΙΑ ΚΟΤΣΙΡΑ-
Πεζόδρομοι και δίκτυα πεζοδρόμων: ελληνική και διεθνής εμπειρία
Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ-ΑΠΘ Τάξη Ε2 Σχολικό Έτος
Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου
Χριστίνα Μπερ. Α3 Δήμητρα Μπεγ. Α3
Π ΑΤΡΙΝΕΛΑ Αναστασία Αθανασοπούλου Ε΄ Τάξη 43 ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Αθηνά Γκόντα Ε΄ Τάξη 43 ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας.
Ρωμαϊκά μνημεία στην Θεσσαλονίκη
Η αρχιτεκτονική του αρχιτέκτονα Ιωάννη Χρόνη
Η Καμάρα-Η Αψίδα του Γαλερίου
1 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών 100 και πλέον χρόνια λειτουργίας.
ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΑΤΡΑΣ. Η θέση της Πάτρας και σημεία ενδιαφέροντος H Πάτρα είναι μια πόλη στην Δυτική Ελλάδα που βρέχεται στα βόρεια από.
Μουσεία και Θέατρα της Λεμεσού Ηλιάνα Αχιλλέως. Μουσεία Αρχαιολογικό επαρχιακό μουσείο: Το Επαρχιακό Αρχαιολογικό Μουσείο Λεμεσού ιδρύθηκε στα 1948 και.
ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΑΡΕΤΟΣ. ΕΙΚΟΝΕΣ ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ.
Αξιοθέατα και μνημεία των λαών της Ευρώπης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Σχολικό έτος Κατερίνα Γαλλιού ΣΤ’2.
Μνημεία του κόσμου Φανή Λαζάρου-Τρανού Στ ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
ΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Ναταλία Καντιώ. Λευκός Πύργος Παρθενώνας Γέφυρα Ρίο-Αντί Ρίο Ναός του Δία Επίδαυρος Το Μαντείο των Δελφών Κνωσός Μυκήνες Το Γεφύρι.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Κομοτηνή Η Κομοτηνή πρωτεύουσα της ελληνικής Θράκης, βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Ελλάδας, στο νομό Ροδόπης.
Ελληνορωμαϊκά μνημεία στην Ελλάδα Μαλβίνα Αντωνίου Ε΄1.
ΚΟΥΡΙΟ, ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ, ΚΟΛΟΣΣΙ Λάρα Πάτσι, Ηλιάνα Αχιλλέως.
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!!!
ΜΝΗΜΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΞΕΝΑΓΟΥ
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Θ.Ε.1 ΔΡ.7 Λουβουλίνα Μαρία Β1
ΠΛΑΚΑ.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Εβίνα Καζίκη Ε΄ Τάξη 43ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
ΠΛΑΤΕΙΑ ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Μ. ΣΤΕΛΛΑ Κ. ΣΩΤΗΡΗΣ Ρ. Ε2.
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Η Ρωμαϊκή αγορά έρχεται.
Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Η ρωμαϊκή αγορά της Αθήνας
Η ρωμαϊκή αγορά.
Η ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΠΕΤΡΙΝΩΝ ΓΕΦΥΡΙΩΝ
Καστρο κερκυρασ 13ο Γυμνασιο πατρων 2017 Λυδία Χείρα Β'1.
Τα ρωμαϊκά μνημεία Θεοδώρα Μπάφα Ε’2.
H ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
Πρόταση τριήμερης εκδρομής
ΝΟΜΟΣ ΡΟΔΟΠΗΣ ΒΙΛΛΥ ΚΑΝΝΑ Α1.
Τα γεφύρια της Ηπείρου 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων Τμήμα: Γ΄1
ΑΜΦΙΠΟΛΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λάμπρος Ζησιμόπουλος Ε΄ Τάξη 43ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Ρωμαϊκή γέφυρα Πάτρας Λάμπρος Ζησιμόπουλος Ε΄ Τάξη 43ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας

Η Ρωμαϊκή γέφυρα Πάτρας είναι μνημείο ρωμαϊκών χρόνων στην Πάτρα Η Ρωμαϊκή γέφυρα Πάτρας είναι μνημείο ρωμαϊκών χρόνων στην Πάτρα. Αποτελείται από συγκρότημα δύο γεφυρών, μία μονότοξη και μία νεότερη δίτοξη που θεωρείται η καλύτερα σωζόμενη δίτοξη γέφυρα στην Ελλάδα. Ο χώρος που βρίσκεται η γέφυρα είναι οργανωμένος αρχαιολογικός χώρος, επισκέψιμος και βρίσκεται στην είσοδο της πόλης από Αθήνα στην διασταύρωση των οδών Αρέθα και Νέα Εθνική Οδό Πατρών-Αθηνών νυν Παπαδιαμάντη, λίγα μέτρα πριν το αρχαιολογικό μουσείο της πόλης.

Η γέφυρα ανακαλύφθηκε τυχαία στις αρχές της δεκαετίας του 80' κατά τις εργασίες ανοίγματος θεμελίων για την κατασκευή οικοδομής. Στο σημείο στην αρχαιότητα περνούσε ποταμός όπου αρχικά πιστευόταν ότι ήταν ο Μείλιχος, νεότερες έρευνες δείχνουν ότι πιθανότερα ήταν ο Καλλίναος όπου σήμερα η κοίτη του περνά 100 μέτρα νοτιότερα. Οι δυο γέφυρες αποτελούσαν τμήμα της via publica, του δημοσίου δρόμου που ένωνε την Πάτρα με το Αίγιο.

Σύμφωνα με επιγραφή που βρέθηκε στην δίτοξη γέφυρα, το σημείο γεφύρωσε με την μονότοξη γέφυρα τον 1ο αιώνα μ.Χ. με δαπάνη του ο Αρτέμιος από την Μεσσάτις για την ευκολότερη πρόσβαση των συμπατριωτών του με την Πάτρα. Η γέφυρα αυτή κατασκευάστηκε με οπώλιθο, ενώ αργότερα με την κατασκευή της νέας δίτοξης μίκρυναν το άνοιγμα της πιθανότατα για αρδευτικούς λόγους.

Τον 2ο - 3ο αιώνα μ.Χ. κατασκευάστηκε η νέα δίτοξη γέφυρα κι εγκιβωτίστηκε ο ποταμός. Η γέφυρα κτίστηκε μέχρι τις καμάρες με πέτρα και έπειτα με οπώλιθους, το δάπεδο της είναι στρωμένο με πλάκες όπου έχουν αυλακωθεί από την διάβαση αρμάτων ή κάρων, για το στηθαίο εγκιβωτισμού χρησιμοποιήθηκαν και αρχιτεκτονικά μέλη από γκρεμισμένα κτίρια της εποχής. Άγνωστο πότε μετά από πλημμύρα άλλαξε η κοίτη του ποταμού και η παλιά κοίτη με τις γέφυρες μπαζώθηκαν με τα φερτά υλικά της πλημμύρας, παρόλα αυτά η χρήση του δαπέδου των γεφυρών συνεχίστηκε σαν δρόμος για πολλά χρόνια ακόμα.

Σε πρόσφατη ανασκαφή (2001) εντοπίστηκε η παλαιά κοίτη του ποταμού, που αντιστοιχούσε στη γέφυρα καθώς και ο τοίχος εγκιβωτισμού της νότιας όχθης του. Διαπιστώθηκε έτσι ότι μετά τον εγκιβωτισμό η κοίτη του ποταμού διευθετήθηκε απολύτως ευθύγραμμα. Η νοητή προέκτασή της εκβάλλει στην παραλιακή περιοχή Καβούρι, δίπλα στο έλος της Αγυιάς, στο οποίο κατέληγε πιθανότατα πριν από τα ιστορικά χρόνια. Η αρχική απόσταση των 100 μ. μεταξύ παλαιάς και νέας κοίτης φθάνει στις εκβολές στα 1.200 μ.