ΜΑΘΗΜΑ 9 Η ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΕΧΕΙ ΦΥΛΟ. NANCY GREEN ΚΕΦ. 5 ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ ΣΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΡΙΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
Advertisements

Ερευνητικό πρόγραμμα «Η δική μου ιστορία: Κατασκευή γενεαλογικού δέντρου μαθητών/τριών της Β΄ Γυμνασίου» Οικογενειακό δέντρο.
«Σχέσεις συγγένειας και σχέσεις των φύλων στον ελληνικό κινηματογράφο
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
5ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΟΕΛΜΕΚ - ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Ταξιδεύοντας στον κόσμο της Μόδας
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
Ε.Π.Ε.Κ.Σ.Α. «Μετανάστευση και Φύλο. Από την Αδήλωτη Εργασία στην Ένταξη» Αθήνα, 17 Οκτωβρίου 2013 Το ερευνητικό πρόγραμμα Μετανάστευση και φύλο.
Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
Οι Κοινωνιολογικές προσεγγίσεις της Κρίσης: επιπτώσεις, κατανόηση, συλλογικές δράσεις Ιορδάνης Ψημμένο ς.
Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΑΤΖΗΠΛΑΤΩΝ Α4 1ΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Ν
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Κοινωνικό κράτος και κρίση Με έμφαση στις ανισότητες ανάμεσα στα φύλα Χρήστος Κουτσαμπέλας Κέντρο Οικονομικών Ερευνών, Πανεπιστήμιο Κύπρου.
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Παγκοσμιοποίηση και Αντίσταση Ορίζοντας την παγκοσμιοποίηση
ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΧΩΡΟ
Ευαγγελία Σουμέλη Ανώτερη Ερευνήτρια ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΧΑΣΜΑ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: ΚΥΠΡΟΣ, ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
1ο ΓΕΛ Μεγάρων Ερευνητική Εργασία στο «Χάσμα Γενεών» με θέμα «Χάσμα Γενεών και ο Θεσμός της Οικογένειας» Ομάδα «Green Day» Βαρθολομαίος Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
Γυναίκες Μετανάστριες και Δια Βίου Εκπαίδευση Πανταζάκου Χριστίνα Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής.
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
Αλεξάνδρα – Ελένη Σουλάνη
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ΜΑΘΗΜΑ 3 Το κράτος, το έθνος και οι υπερεθνικοί οργανισμοί.
ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ
ΜΑΘΗΜΑ 11 ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ.
ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ Η ΕΝΤΑΞΗ; ΜΟΝΤΕΛΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ
Λαϊκά θέματα στη Ελλάδα και την Τουρκία: Μία παράλληλη ανάγνωση Διδάσκων: Ευάγγελος Αυδίκος.
Αλίκη Αγγελίδου Τμήμα κοινωνικής ανθρωπολογίας Πάντειο πανεπιστήμιο
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Μισθολογικό χάσμα: Μισθός των γυναικών ως % του μισθού των ανδρών στην ΕΕ Λουξ/βούργο86Πολωνία80Τσεχία76 Σλοβενία86Ουγγαρία80Αυστρία75 Δανία82Γαλλία79Γερμανία74.
ΜΑΘΗΜΑ 3 ΚΥΝΗΓΟΙ ΚΑΙ ΤΡΟΦΟΣΥΛΛΕΚΤΕΣ. Ερευνητικό ενδιαφέρον Εξελικτιστές 19 ου αιώνα «παιδική ηλικία ανθρωπότητας” «παιδική ηλικία ανθρωπότητας” Πρωτόγονη.
MAΘΗΜΑ 4 ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ.
Μετανάστες, πρόσφυγες και η «εθνική τάξη πραγμάτων»
 Σήμερα θα ασχοληθούμε με θέματα ταυτότητας.  Αλλά τι είναι η ταυτότητα; Τι εννοούμε με τον όρο/ έννοια ταυτότητα;  Σε τι αναφερόμαστε όταν μιλάμε.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Κοινωνικές δομές: Οικογένεια Παράδοση / Νεοτερικότητα Η ερμηνευτική κατανόηση των σχέσεων της ατομικής με τη συλλογική μνήμη στις αφηγήσεις ζωής εστιάζει.
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
Ερμηνευτική προσέγγιση
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ
Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Μάθημα: Ο εθνοτικός «άλλος» στη σύγχρονη Ελλάδα Θέμα: Φιλιππινέζες μετανάστριες και η εκκρεμότητα.
Τα επαγγέλματα παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή μας;
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Ιστορία του γυναικείου κινήματος
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Εργασία για το μάθημα «Συγκίνηση και Νόηση»
ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΩΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΥΡΟΣ 1. ΕΝΝΟΙΑ & ΤΥΠΟΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – Ο ΡΟΛΟΣ.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
Το χρυσό στην ανεργία κατέχει η Ελλάδα ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ σε ποσοστό 23,2%
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ : ΣΎΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΈΣ ΕΤΕΡΌΤΗΤΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Θεατροπαιδαγωγικές προσεγγίσεις και εφαρμογές σε εκπαιδευτικό πλάισιο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΘΗΜΑ 9 Η ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΕΧΕΙ ΦΥΛΟ

NANCY GREEN ΚΕΦ. 5 ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ ΣΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΡΙΑ

ΝΕΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΡΙΑ  Μέχρι το 1975 η μετανάστρια μένει αόρατη  1978, 1981 πρωτοποριακές έρευνες για τη μετανάστρια (Γαλλία, ΗΠΑ)  1984 ειδικό τεύχος International Migration Review  1989 βιβλιογραφία Donna Gabaccia  2000 Συνέδριο «Κι όμως κινούνται»  Ελλάδα: 6 ερευνητικά προγράμματα

Νέα χρονολόγηση της ιστορίας της μετανάστευσης  Γυναίκες μεταναστεύουν από το 19 ο αιώνα, πιο εντατικά στο 20 ο  Θηλυκοποίηση της μετανάστευσης μέσα από την οικογενειακή επανένωση (ΗΠΑ 1930, Ευρώπη μετά το 1973)

Αλλαγή της εικόνας της γυναίκας στο πλαίσιο της μετανάστευσης  Σημαντικός ρόλος των γυναικών που μένουν πίσω  Ενεργός ρόλος των γυναικών που ακολουθούν τους άνδρες τους  Αναδεικνύεται η γυναίκα που μεταναστεύει μόνη της Να βοηθήσει την οικογένειαΝα βοηθήσει την οικογένεια Να ξεφύγει από πατριαρχικές σχέσειςΝα ξεφύγει από πατριαρχικές σχέσεις Να αναζητήσουν νέα αυτόνομη τύχηΝα αναζητήσουν νέα αυτόνομη τύχη

Πως αλλάζει η θέση της γυναίκας; Δύο ερμηνείες  Απαισιόδοξη: το διπλό στίγμα παραμένει (ως γυναίκα και ως μετανάστρια)  Αισιόδοξη: αλλάζει τις έμφυλες σχέσεις στο σπίτι και στη δουλειά χειραφέτησηχειραφέτηση

Νέα ερωτήματα  πως διαπλέκονται το φύλο, η εθνότητα και η τάξη στις έμφυλες σχέσεις;  Η εργασία συμβάλλει στη χειραφέτηση των γυναικών;

Νέες οπτικές για τη μετανάστευση και το φύλο  Ο ρόλος των γυναικών στις εθνοτικές κοινότητες μεταναστών: φορέας αλλαγής και όχι μόνο «παράδοσης»  Αναθεώρηση της έννοιας της «αφομοίωσης»  Μετανάστευση και κοινωνική κατασκευή των φύλων: αμφισβητείται το μοντέλο «άνδρας = εκσυγχρονισμός, γυναίκα = παράδοση», «άνδρας = παραγωγή, γυναίκα = αναπαραγωγή»  Ενεργός ρόλος γυναικών στις μεταναστευτικές κοινότητες (σύλλογοι, δίκτυα αλληλεγγύης)

Ντίνα Βαϊου Από τις «γυναίκες» στο «φύλο»  Στο Ν.Βαϊου και Μ. Στρατηγάκη, Το φύλο της μετανάστευσης, Μεταίχμιο 2008, 17-38

ΣΤΡΟΦΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΜΦΥΛΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ( )  Ανακάλυψη της μετανάστριας ως δρώντος υποκειμένου  Νέα στερεότυπα: φτωχές, αμόρφωτες  1990: ενσωμάτωση φεμινιστικής θεωρίας: υποκειμενικότητα των γυναικών  Στροφή προς τις ποιοτικές έρευνες  Ανατροπή των στερεοτύπων

ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ Ν.ΕΥΡΩΠΗ  «θηλυκοποίηση» της μετανάστευσης Νέα ζήτηση για γυναικεία εργασία στον οικιακό τομέαΝέα ζήτηση για γυναικεία εργασία στον οικιακό τομέα  Πολλαπλές μορφές και αιτίες μετανάστευσης γυναικών  Νέα εστίαση στην έννοια του φύλου και στις σχέσεις αντρών και γυναικών

Προς έμφυλες προσεγγίσεις της μετανάστευσης (1990)  Το φύλο ως «σύνολο κοινωνικών σχέσεων που οργανώνουν τις μορφές και τις διαδρομές της μετανάστευσης»  Διττή οπτική: το φύλο ως διαδικασία και ως δομή

Το φύλο ως διαδικασία  τρόπος συγκρότησης και αναπαραγωγής κοινωνικών διαφορών  Διαδικασία σχεσιακή και επιτελεστική  Οι έμφυλες ταυτότητες είναι ρευστές: αλλάζουν μέσα από τη μεταναστευτική διαδικασία

Το φύλο ως δομή  σύνολο θεσμοποιημένων κοινωνικών σχέσεων που  οργανώνουν και σημασιοδοτούν την εξουσία πέρα από το ατομικό επίπεδο  Πχ οικογένεια, γάμος

ΝΕΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ  Οι έμφυλες σχέσεις εμποδίζουν ή διευκολύνουν τη μετανάστευση;  Ποιοι είναι οι έμφυλοι καταναγκασμοί που εμποδίζουν την κινητικότητα γυναικών ή και ανδρών;  Ποιοι οι νέοι ρόλοι ανδρών και γυναικών στη διεθνική οικογένεια; Έμφυλη ταυτότητα του «διεθνικού υποκειμένου».  Ο ρόλος των γυναικών στη γειτονιά: διευκολύνουν ή εμποδίζουν την ενσωμάτωση;