ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ Κ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ
Παρατήρηση Συμμετοχική ή απλή παρατήρηση (participant or non-participant observation) Συμμετοχική παρατήρηση των παιδιών καθώς βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον Σημειώσεις/αυτούσια αποσπάσματα Οπτικογραφήσεις Μαγνητοφωνήσεις Ημερολόγιο Λίστες ελέγχου Λίστα με αναλογική κλίμακα
Παρατήρηση Συχνή και εκτεταμένη καταγραφή Συνεχής καταγραφή ή καταγραφή επεισοδίων Παρατήρηση ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ, όχι ερμηνεία/αξιολόγηση συμπεριφορών Ανοικτά μάτια και ανοικτό μυαλό Πρόχειρες σημειώσεις Ανάπτυξη σημειώσεων
Αποφάσεις Αποφασίζω πώς να παρατηρήσω τα παιδιά με βάση το είδος των πληροφοριών που θέλω να συλλέξω. Τι θέλω να μάθω για το παιδί; Για την ανάπτυξη του σε ένα τομέα, σε μια έννοια, τη συμπεριφορά του σε μια φάση της ημέρας, μαζί ή χωρίς άλλα παιδιά; Επικεντρώνομαι στο πριν, κατά τη διάρκεια κ μετά μια κατάστασης/περίπτωσης, στους συμμετέχοντες
Είδη Παρατήρησης Anecdotal record- Παρατήρηση επεισοδίων Καταγράφω μια συγκεκριμένη ικανότητα. Σύντομη κ ειδική περιγραφή σε συνεχή κ αντικειμενικό λόγο. Π.χ. ικανότητα χειρισμού του βιβλίου
Είδη Παρατήρησης Running record-Συνεχής παρατήρηση Συνεχής σημειώσεις των όσων συμβαίνουν καθώς συμβαίνουν. Λόγος συνεχής κ αντικειμενικός Rating Scale-Αναλογική κλίμακα Κρίσεις κ αξιολογήσεις ποιότητα κ βαθμό της συμπεριφοράς, στοιχεία τα οποία έχω προκαθορίσει
Είδη Παρατήρησης Checklists-Λίστα ελέγχου Επικεντρώνομαι σε συγκεκριμένες δεξιότητες/ικανότητες και σημειώνω αν υπάρχουν ή όχι
Τι παρατηρούμε; Τομείς ανάπτυξης Γνωστικά Αντικείμενα Ατομική εξέλιξη Χρόνος Ποιότητα
Για ποιους γίνεται η παρατήρηση η οποία οδηγεί στην αξιολόγηση; Παιδιά Ανάπτυξη, μάθηση, κίνητρα, ιδιαίτερες υπηρεσίες Εκπαιδευτικούς Έλεγχος προγράμματος, και προγραμματισμού (υλικά κ.ά.) από ΥΠ Γονείς Ενημέρωση Έρευνα Νέες μεθόδους εργασίας