Τ.Π.Ε. στις Φυσικές Επιστήμες (Για Την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ) Βασίλης Γαργανουράκης Φυσικός – Υπεύθυνος 2 ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ιεράπετρα, 26 Απριλίου 2012.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Β. Νταλούκας – Δ. Δαούσης – Σ. Κατεβάογλου –
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Τάξης
Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Υπηρεσία φιλοξενίας ιστοσελίδων Τι είναι; - Δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (μαθητές, εκπαιδευτικοί,
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Διδάσκοντας Φυσική Γυμνασίου με κινούμενα σχέδια
Inspiring Science Education : Ένταξη Σχολικών Μονάδων,
BLOGS ΚΑΙ WIKIS Εργαλεία WEB 2.0. Blogs  Το Βlog λέξη είναι η συντομευμένη εκδοχή του weblog.  Blog είναι το είδος της ιστοσελίδας, που συνήθως συντηρείται.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ηλεκτρονικό Περιοδικό e-emphasis.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Διδακτικά σενάρια Στέργιος Ναστόπουλος.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Χίου
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Mahara (e-portfolio) Ορφανάκης Βασίλης.
Σχολικό Έτος ο ΕΚ Καρδίτσας Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης “H ενδοσχολική επιμόρφωση της καρδιάς μας. Ο ένας για τον άλλο” Η χρήση του.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
CCNA3: Switching Basics and Intermediate Routing v3.0 Ενημέρωση για το Μάθημα Δίκτυα-Ακαδημία CISCO.
Η επιστήμη του Web.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
Blogs ( ιστολόγια) To Blog or not to Blog? That is the question!! Ποιος μπορεί να έχει ιστολόγιο? Όλοι μας!! Είναι πολύ εύκολο! Γιατί να έχω ιστολόγιο?
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Βασικες Εννοιες Φυσικης Μηχανική. Την προηγουμενη φορα Μας απασχολησαν τα ιδανικά αέρια Είδαμε το πώς: Η συμπίεση και η εκτονωση αερίων συνδέεται με εισοδο.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας από τους διευθυντές δημοτικής εκπαίδευσης για σκοπούς οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής μονάδας.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Παρουσίαση Web 2.0 εργαλείων
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Καλώς ορίσατε στην εκδήλωση για τις Φυσικές Επιστήμες.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Βασίλης Γαργανουράκης Φυσικός – Υπεύθυνος 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΟΥΡΝΑΡΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τ.Π.Ε. στις Φυσικές Επιστήμες (Για Την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ) Βασίλης Γαργανουράκης Φυσικός – Υπεύθυνος 2 ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου Ιεράπετρα, 26 Απριλίου 2012

Επιστροφή στις ρίζες...

Τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) είναι κέντρα έρευνας, τεχνικής και παιδαγωγικής υποστήριξης της εργαστηριακής διδασκαλίας των μαθημάτων Φυσικών Επιστημών και σύμβουλοι για την οργάνωση των σχολικών εργαστηρίων σε επίπεδο Νομού για την Π/βαθμια και Δ/βαθμια εκπαίδευση. 2 ο ΕΚΦΕ Ηρακλείου > Πρωτοβάθμια – Αλληλεπίδραση με εκπαιδευτικούς (λίστα με , facebook, youtube) – Θέματα Θεωρίας, Πειράματα, Νέες Τεχνολογίες – Σειρά κινουμένων σχεδίων Εύρηκα!

Τι λέμε Τ.Π.Ε.; Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας, ΤΠΕ (ICT, Information and Communication Technologies) ορίζονται ως, «το σύνολο των διαφορετικών τεχνολογικών εργαλείων και πόρων που χρησιμοποιούνται για επικοινωνία, δημιουργία, διάδοση, αποθήκευση και διαχείριση πληροφοριών.»

Τ.Π.Ε. στην Ελλάδα σήμερα; Eurostat: Τρίτη από το τέλος η Ελλάδα στη χρήση Η/Υ – Το τρίτο χαμηλότερο ποσοστό (59%) μετά τη Ρουμανία (50%) και τη Βουλγαρία (55%) κατέχει η Ελλάδα στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών Πηγή: Eurostat-Newsletter, “Computer skills in the EU27 in figures ”, 47/ March 2012 Ωστόσο, στις ηλικίες το ποσοστό εκτοξεύεται στο 97% έναντι 96% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος. Το 2011 προκύπτει ότι μόνο το 59% του πληθυσμού της Ελλάδας, από 16 ως 74 ετών, έχει χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικό υπολογιστή.

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΠΕ (Ηράκλειο, Μάρτιος 2012)

Εμπόδια για την επιτυχή ολοκλήρωση των ΤΠΕ στη διδασκαλία. Τι λέει η βιβλιογραφία; Τα σχολεία (εκπαιδευτικό σύστημα)Οι εκπαιδευτικοί Δεν παρέχουν πόρους (συσκευών και λογισμικού) Δεν των πόρων που διαθέτουν/υπάρχουν στο σχολείο στο σπίτι Κατάρτιση σε νέες τεχνολογίες σε συνδυασμό με νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις - Δεκτικοί σε νέους τρόπους διδασκαλίας - Γνώση για πρόσβαση σε πληροφορίες - Εκμετάλλευση ευκαιριών για ενδοσχολική επιμόρφωση Μείωση του αριθμού των διδασκόμενων μαθημάτων ή αύξηση των ωρών διδασκαλίας ανά μάθημα. -Απόκτηση δεξιοτήτων για αυτοργάνωση και αποτελεσματικότερη διαχείριση χρόνου - Προετοιμασία από τα φοιτητικά χρόνια Παροχή συνεχούς τεχνικής υποστήριξης-Στηρίζονται στους εαυτούς τους για την επίλυση προβλημάτων στη χρήση των ΤΠΕ - Πρόσβαση σε διαθέσιμη υποστήριξη (π.χ. Helpdesk Σχολικού Δικτύου)

Apple's Think Different advertising campaign: και...πρώτα στους εργαζόμενους της Apple...και μετά σε όλους εμάς. Είπε, δείτε τους «τρελούς»... που άλλαξαν τον κόσμο, ?

Οι άνθρωποι κάνουν σπουδαία πράγματα όταν αισθάνονται σπουδαίοι Ο διακριθείς στο Πανευρωπαϊκό Φόρουμ "Συνεργάτες στη Μάθηση" 2012 της Microsoft, Δημήτρης Ράμμος (εκπαιδευτικός 23ου Δημοτικό Σχολείο Πειραιά) Ποιος είναι ο δικός μας Πύρρος Δήμας; Να ένας...

Κατάρτιση σε νέες τεχνολογίες σε συνδυασμό με νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις b-epipedo2.cti.gr/ (και όχι b-epipedo.cti.gr/) b-epipedo2.cti.gr/b-epipedo.cti.gr/

Εξατομικευμένη μάθηση dutech/10-global-trends-in- ict-and-education Οι εκπαιδευτικοί φτιάχνουν/προσαρμόζουν το δικό τους υλικό Ανοικτό μαθησιακό/συνεργατικό περιβάλλον

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) διασυνδέει και παρέχει τηλεματικές υπηρεσίες σε σχολεία, διοικητικές μονάδες του ΥΠΕΠΘ και προσωποποιημένη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Οι χρήστες των υπηρεσιών τoυ ΠΣΔ είναι επώνυμοι και πιστοποιημένοι χρήστες της σχολικής κοινότητας (μαθητές, καθηγητές, διοικητικό προσωπικό). Υπηρεσίες – Εγγραφή: – Απόκτηση – Κατασκευή ιστοσελίδας: – Κατασκευή ιστολογίου (blog): – Πληροφορίες για Ασφάλεια στο διαδίκτυο

Όχι μόνο «βλέπω»... αλλά κάνω μέσα στην τάξη Συνοδεύω τα βίντεο με φύλλα εργασίας Τεχνικές Πληροφορίες ( – Πως θα κατεβάσω/παίξω βίντεο από το Youtube; – Πως θα ξεχωρίσω βίντεο και ήχο; – Πως θα βάλω υπότιτλους σε ένα βίντεο; Όχι μόνο «βλέπω»... Αλλά παίρνω ιδέες για να «κάνω» μέσα στην τάξη και ας σπάσουν τα αβγά.

Επιστήμη με Ιστορίες του παρελθόντος και του παρόντος Τολμήστε να ξεφύγετε από το τι πρέπει να διδάξετε και να συζητήσετε – Μια ιστορία που οδήγησε σε κάποιο επιστημονικό επίτευγμα – κάτι που είναι επίκαιρο. Η διδασκαλία των ΦΕ με τη χρήση ιστοριών είναι από τους πιο δυναμικούς ερευνητικούς κλάδους. Ιαπωνία: To τσουνάμι μετέφερε την μπάλα του την Αλάσκα Βιογραφίες Επιστημόνων Διαφωνίες Επιστημόνων NASA: Εξωγήινη ζωή στη Γη

Wikipedia (Ελληνική έκδοση): – Μάικλ Φαραντέι Μάικλ Φαραντέι in.gr » Επιστήμη-Τεχνολογία: – Ορυχεία σε κοντινούς αστεροειδείς «από την επόμενη δεκαετία» Ορυχεία σε κοντινούς αστεροειδείς «από την επόμενη δεκαετία» – Βακτήριο με διαφορετικό DNA «δεν μοιάζει με τη ζωή όπως την ξέρουμε» Βακτήριο με διαφορετικό DNA «δεν μοιάζει με τη ζωή όπως την ξέρουμε» Επιστήμη με Ιστορίες του παρελθόντος και του παρόντος

Διασκεδαστικές, διαδραστικές, στηριζόμενες σε έρευνα προσομοιώσεις φυσικών φαινομένων από το έργο PhETτου Πανεπιστημίου του Κολοράντο. – Δωρεάν και στα Ελληνικά – Εύκολη εγκατάσταση (δυνατότητα χρήσης offline) – Εμπλουτίζεται συνεχώς – Υποστηρικτικό υλικό από εκπαιδευτικούς

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!

Θεμελιώδεις Έννοιες των Φυσικών Επιστημών για το Δημοτικό (Ένα νέο πλαίσιο για τις Φυσικές Επιστήμες) Έρευνα Πώς μπορώ να ξέρω τι γνωρίζω ; Πώς μπορώ να μάθω τι πρέπει να γνωρίζω; Από τι είναι φτιαγμένα τα πράγματα; Άτομα: Τα μεγάλα πράγματα είναι κατασκευασμένα από μικρότερα πράγματα. Κύτταρα: Υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός διαφορετικών φυτών και των ζώων. Ακτινοβολία: Η ακτινοβολία είναι παντού. Το φως είναι μια μορφή ακτινοβολίας.

Πώς αλληλεπιδρούν και αλλάζουν τα συστήματα; Αλλαγές Συστημάτων: Ένα σύστημα είναι ένα μεγαλύτερο πράγμα που αποτελείται από μικρότερα πράγματα που μπορεί να αλλάξει με την πάροδο του χρόνου. Δυνάμεις: Οι αλλαγές στην κίνηση των αντικειμένων προκαλείται από τις δυνάμεις. Ενέργεια: Οτιδήποτε συμβαίνει περικλείει ενέργεια. Διατήρηση της Μάζας και Ενέργειας: Μερικές φορές η ύλη αλλάζει σε μορφή και αίσθηση αλλά δεν εξαφανίζεται ποτέ. Ποικιλότητα: Τα παιδιά συχνά μοιάζουν με τους γονείς τους αλλά ποτέ δεν ταυτίζονται.