Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΛΕΖΟΥ & ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΣΙΡΑΚΗ
Κύριο Επιστημονικό Πεδίο : Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες & Τεχνολογία Εμπλεκόμενα Μαθήματα: Τεχνολογία Επικοινωνιών, Πληροφορική, Γλώσσα, Αισθητική αγωγή Η έρευνά μας
Οι μαθητές/τριες ενεπλάκησαν σε διαδικασίες ανακαλυπτικής και διερευνητικής μάθησης μέσω δραστηριοτήτων αξιοποίησης, ανάπτυξης και διαχείρισης εργαλείων WEB 2.0. Η έρευνά μας
Σκοπός Σκοπός η οικοδόμηση γνώσεων και ανάπτυξη ικανοτήτων αξιοποίησης, κατασκευής και διαχείρισης εργαλείων WEB 2.0 σε ένα ενεργό, συμμετοχικό και ομαδοσυνεργατικό περιβάλλον μάθησης αξιοποιώντας διαδικτυακές πλατφόρμες και εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.
Ερευνητικά ερωτήματα Ερευνητικά ερωτήματα Α) Ποια είναι τα αίτια μετάβασης από την εποχή του WEB 1.0 σε αυτήν του WEB 2.0; Β) Ποια είναι τα εργαλεία WEB 2.0, ποια η ιδιαίτερη λειτουργικότητα του καθενός από αυτά και πώς αξιοποιούνται στη διδακτική πράξη; Γ) Τι σημαίνει κοινωνική δικτύωση; Διερεύνηση αιτίων εμφάνισης και εξάπλωσης των κοινωνικών δικτύων καθώς και των κινδύνων που ελλοχεύουν στην αξιοποίησή τους. Δ) Πώς οι μαθητές/τριες συνεργάζονται και αλληλεπιδρούν και παράλληλα αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες αξιοποιώντας διαδικτυακές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης;
Η εξέλιξη του Παγκόσμιου Ιστού με τις αντίστοιχες τεχνολογίες και εφαρμογές
Κατηγορίες εργαλείων WEB 2.0 με τα πιο αντιπροσωπευτικά εργαλεία
. Εκπαιδευτική Κοινωνική Δικτύωση Εκπαιδευτική Δικτύωση η Χρήση Τεχνολογιών Κοινωνικής Δικτύωσης για εκπαιδευτικούς σκοπούς Κοινωνική Δικτύωση η Ενσωμάτωση Διαδικτυακών Εργαλείων για την Ανάπτυξη Κοινότητας & Περιεχομένου (Hargadon, 2009)
Συνένωση εννοιών Παιδαγωγικής 2.0
Βιβλιογραφική - δικτυογραφική έρευνα, Διασταύρωση πηγών Αξιοποίηση του δικτύου «Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης» Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού κοινωνικού δικτύου «Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης» - Δημιουργία Ομάδας συζητήσεων Αξιοποίηση Google Drive ( Αξιοποίηση Google Drive (κοινόχρηστα έγγραφα – φάκελοι) Κατασκευή WIKI Έρευνα ερωτηματολογίου – –Έντυπο ερωτηματολόγιο Κατασκευή ερωτηματολογίου, συλλογή απαντήσεων, στατιστική επεξεργασία δεδομένων, Παρουσίαση αποτελεσμάτων Δημιουργία παρουσιάσεων - αποθήκευση σε ψηφιακό μέσο, ανάρτηση στο διαδίκτυο Μεθοδολογία
. Στιγμιότυπο της κεντρικής σελίδας του ιστότοπου του κοινωνικού δικτύου: «Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης» Αξιοποίηση του δικτύου «Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης»
Αξιοποίηση Google Drive
Κατασκευή WIKI
Κατασκευή WIKI Κατανομή γραμμάτων ανά ομάδα ΟΜΑΔΑ 1 : "Εμείς" από το Α - G. ΟΜΑΔΑ 2 : "LOS BANTOLEROS" από το H - M. ΟΜΑΔΑ 3 : "Just Do It" από το N - T. ΟΜΑΔΑ 4 : "Οι καλόκαρδοι άνθρωποι" από το U - Z. Οδηγίες σχετικά με την κατασκευή Wiki 1.Nα εγγραφείτε στο Wiki με τίτλο: web2-lexiko Wiki Address: 2. Nα αναζητήσετε όρους πληροφορικής και ιδίως όρους εργαλείων web 2.0 και θα γράψετε στο WIKI-λεξικό την ετυμολογία και τη λειτουργία τους. Μην ξεχνάτε να καταγράφετε τις αναφορές στο τέλος κάθε σελίδας.
Κατασκευή WIKI
Να οικοδομήσουν γνώσεις και δεξιότητες σχεδίασης, ανάπτυξης, διερεύνησης και διαχείρισης εργαλείων WEB 2.0. Να αναπτύξουν ενδιαφέρον και θετική στάση απέναντι στην Πληροφορική και την Τεχνολογία. Να καταστούν ικανοί να θέτουν ενεργητικά στόχους, να κρίνουν και να επιλέγουν πληροφορίες και να τις χρησιμοποιούν αποτελεσματικά. Να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες, να αυτενεργούν, να σκέφτονται δημιουργικά και ενεργητικά. Να αναπτύξουν την ικανότητα να συνεργάζονται στο πλαίσιο μιας ομαδοσυνεργατικής διαδικασίας μάθησης. Να δημιουργήσουν πρωτότυπες κατασκευές προσωπικού ενδιαφέροντος και νοήματος. Αποτίμηση εφαρμογής Η εργασία συνέβαλε σημαντικά ώστε οι μαθητές:
Σας ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας.