«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΟΦΙΑΝΝΑ ΚΟΤΣΑΝΑΔΑ ΣΙΛΒΑΝΑ ΣΙΝΤΧΟΜ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΑΣΒΕΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Σ. ΠΟΛΥΚΑΛΑΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σήμερα, οι ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα της πληροφορικής, αλλάζουν ριζικά τα δεδομένα κυρίως στα μέσα που μπορούν να αξιοποιηθούν αποτελεσματικά σε εκπαιδευτικές εφαρμογές. Πριν μερικά χρόνια ήταν αδιανόητο να υπάρχει σχολείο χωρίς εξοπλισμένη αίθουσα πληροφορικής, σήμερα όμως οι διαδραστικοί πίνακες είναι απαραίτητοι σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας. Κανείς δεν αμφιβάλλει ότι, σε πολύ λίγα χρόνια, οι μαθητές θα προσέρχονται στα σχολεία εφοδιασμένοι με τον προσωπικό φορητό υπολογιστή τους ή τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά βιβλία (e-books).
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές μέχρι τη δεκαετία του ’70 χρησιμοποιούνταν από εταιρείες και ερευνητικά εργαστήρια. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι μια μηχανή κατασκευασμένη κυρίως από ψηφιακά ηλεκτρονικά κυκλώματα και από ηλεκτρικά και μηχανικά συστήματα, και έχει ως σκοπό να επεξεργάζεται πληροφορίες. Το λογισμικό του υπολογιστή αποτελείται από τα απαραίτητα προγράμματα που δίνουν τις κατάλληλες εντολές, για να λειτουργεί το υλικό μέρος. Συνίσταται από το λειτουργικό σύστημα και το λογισμικό εφαρμογών.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Σκοπός της πληροφορικής στα σχολεία είναι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με διάφορες χρήσεις του υπολογιστή: ως εποπτικού μέσου διδασκαλίας ως γνωστικού διερευνητικού εργαλείου ως εργαλείου επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών.
Πληροφορικη και νεεσ τεχνολογιεσ Πληροφορικη και νεεσ τεχνολογιεσ Σήμερα η τεχνολογία αναπτύσσεται ραγδαία οι νέες μηχανές που εξυπηρετούν την επεξεργασία δεδομένων και την επικοινωνία εξελίσσονται με τόσο γρήγορους ρυθμούς που δημιουργούν μια νέα πραγματικότητα σε όλο το φάσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας. Ειδικότερα για τους νέους η γνώση των τεχνολογιών της Πληροφορίας και της επικοινωνίας αποτελεί σημαντικό εφόδιο στην ένταξή τους στην αγορά εργασίας στην κοινωνική και πολιτισμική ζωή.
η επίδραση των η/υ στο μαθημα τησ πληροφορικησ Δημιουργία πολλαπλών και διασυνδεδεμένων αναπαραστάσεων εννοιών ή πληροφοριών Άμεση διαχείριση υπολογιστικών αντικειμένων στην οθόνη του υπολογιστή ως ενδιάμεσων μεταξύ των φυσικών αντικειμένων και των αφηρημένων εννοιών τους Δημιουργία προσομοιώσεων φυσικών και γενικότερα πραγματικών καταστάσεων της καθημερινής ζωής
Διδακτικοι στοχοι μαθηματοσ Την ενεργοποίηση του μαθητή ατομικά αλλά και μέσα στην ομάδα Την ανάπτυξη γνωστικών, συνεργατικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων Την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων Την καλλιέργεια της μετάγνωσης
συμπερασμα Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι είναι απαραίτητο ν’ αναπτύξουμε και να εφαρμόσουμε την τεχνολογία με τέτοιον τρόπο ώστε να υλοποιούνται πιο σωστά και πιο ολοκληρωμένα τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι άλλοι στόχοι της παιδείας. Όμως, για να συμβεί αυτό, πρέπει το άτομο να είναι ενεργό και όχι παθητικός δέκτης, πρέπει να κατανοεί όσα συμβαίνουν γύρω του και όχι απλώς να επεξεργάζεται πληροφορίες. Απαραίτητη λοιπον, προϋπόθεση για κάτι τέτοιο είναι να υπάρχουν εναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας οι οποίες µπορούν να έχουν καλύτερα παιδαγωγικά αποτελέσµατα στο μέλλον.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΎ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ