Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ.
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
ΔΙΔΑΣΚΩΝ Δρ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
ΤΙΤΛΟΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ & ΣΕΝΑΡΙΟΥ Ονοματεπώνυμο συγγραφέα, Ειδικότητα ΠΕχχ.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Διδακτικά σενάρια.
Διδακτικά σενάρια Στέργιος Ναστόπουλος.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Ιδιότητες ευθ. τμήματος που ενώνει τα μέσα των πλευρών τριγώνου
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Μάθημα : Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων βασισμένος στις Ψηφιακές Τεχνολογίες Θέμα εργασίας : Σενάριο στη Διδακτική της Ιταλικής Γλώσσας με Αξιοποίηση.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
3.2 Κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισµικού για τη διδακτική των µαθηµατικών.
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 5: H έννοια της μαθηματικής δραστηριότητας Γιώργος Ψυχάρης Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ I
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Οργάνωση Διδασκαλίας 8/10/2018.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ

Διερευνητικό λογισμικό και σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων

Xρήση υπολογιστικών εργαλείων στο μάθημα Η υπολογιστική τεχνολογία ως νοητικό εργαλείο (Jonassen & Reeves, 1995) για πειραματισμό και έκφραση μαθηματικών ιδεών με χρήση διερευνητικού λογισμικού (diSessa, Noss & Hoyles, 1995) Μη αυταπόδεικτη η χρήση υπολογιστών στο μάθημα Παράμετροι - συνεργατική μάθηση - αλλαγή παραδοσιακών ρόλων - πλαίσιο διδασκαλίας - ανατιθέμενο έργο - διδακτική πολυπλοκότητα μαθηματικών εννοιών

H έννοια του σεναρίου  Κατασκευαστικό ρεύμα (constructionism, Harel & Papert, 1991)  Σενάριο: την περιγραφή μιας διδασκαλίας με εστιασμένο γνωστικό(ά) αντικείμενο(α), συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους, διδακτικές αρχές και σχολικές πρακτικές. - Το σενάριο ως ερευνητικό εργαλείο σε έρευνες σχεδιασμού (design research) - Το σενάριο ως σχέδιο δραστηριότητας για αποκόμιση μαθησιακών/παιδαγωγικών οφελών - Το σενάριο ως εργαλείο επιρροής της κουλτούρας της τάξης από τους εκπαιδευτικούς μέσα από την οργάνωση των δραστηριοτήτων και το μεταξύ τους διάλογο (Hoyles, 2001).

 Μαθησιακή συνιστώσα - επιστημολογία μαθηματικών εννοιών - δυσκολίες μαθητών - σχέση σεναρίου και μαθησιακών διαδικασιών  Διδακτική συνιστώσα - διδακτικές μέθοδοι - τρόπος εργασίας μαθητών (π.χ. ομάδες) - ρόλος του διδάσκοντα H έννοια του σεναρίου

 Υπολογιστικά εργαλεία - προσφερόμενες λειτουργικότητες - τεκμηρίωση της χρήσης  Διαδικασία εφαρμογής στη σχολική μονάδα - θεματικές ενότητες και χρονισμός εφαρμογής - γνωστικό αντικείμενο και Αναλ. Πρόγραμμα - επιμόρφωση εκπαιδευτικών H έννοια του σεναρίου

Η δομή ενός σεναρίου ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΙΤΛΟΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ

 Tαυτότητα  Συγγραφέας (είς)  Γνωστική περιοχή των μαθηματικών Διακρίνουμε την Άλγεβρα, τη Γεωμετρία, τη Στατιστική και τις Πιθανότητες  Θέμα (τα) Αφορούν τις μαθηματικές έννοιες τις οποίες διαπραγματεύεται το σενάριο Η δομή ενός σεναρίου

 Σκεπτικό  Καινοτομίες  Προστιθέμενη αξία  Γνωστικά – διδακτικά προβλήματα Αναφορά σε υπάρχουσα έρευνα Εμπειρική γνώση του διδάσκοντα Αναφορά στο θεωρητικό πλαίσιο Η δομή ενός σεναρίου

 Πλαίσιο εφαρμογής  Σε ποιους απευθύνεται. Ηλικία, τάξη.  Χρόνος υλοποίησης. Αριθμός διδακτικών ωρών για την υλοποίηση του σεναρίου  Χώρος υλοποίησης. Αίθουσα διδασκαλίας ή άλλος χώρος (π.χ. εργαστήριο υπολογιστών)  Προαπαιτούμενες γνώσεις των μαθητών  Απαιτούμενα βοηθητικά υλικά και εργαλεία.  Κοινωνική ενορχήστρωση της τάξης  Στόχοι της δραστηριότητας. Έμφαση στους διδακτικούς στόχους Η δομή ενός σεναρίου

 Ανάλυση του σεναρίου Παρουσίαση των φάσεων εφαρμογής παράλληλα με την ανάλυση της αναμενόμενης διδακτικής και μαθησιακής πορείας  Ροή εφαρμογής των δραστηριοτήτων  Εργαλεία  Άλλες πηγές  Κοινωνική ενορχήστρωση, ρόλοι εμπλεκομένων (μαθητών και διδάσκοντα) Η δομή ενός σεναρίου

 Αξιολόγηση του σεναρίου  Επέκταση του σεναρίου  Βιβλιογραφία Η δομή ενός σεναρίου