Οι κινηματογραφικές ταινίες στη διδακτική διαδικασία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδασκαλία της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΤΙΤΛΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ. Εισαγωγικός τομέας και προκαταρτική φάση •Μικρή Περιγραφή: •Λεξιλόγιο: •Κοινό που απευθύνεται:Σε μαθητές της ΧΥΖ τάξης (γυμνασίου,
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
Οπτική Συνάντηση 3 η EDUE-340. Περιεχόμενο Μαθήματος Επαναφορά εννοιών Οπτική – πρακτική προσέγγιση Παρουσίαση Κεφαλαίου 12, Χαλκιά (2010) Σχεδιασμός.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Εφαρμογές του Scratch στην διδασκαλία της Πληροφορικής
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Δ΄ Ομάδα Μήδεια Ευριπίδη- Μήδεια Παζολίνι Καλαμαρά Ρέα Ματαράγκα Χριστίνα Κάβουρα Σωτηρία Πούλιου Ελένη Ζάχου Μαρία.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
7.2 ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΕ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: ΕΙΔΩΛΑ
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
Μέθοδοι διδασκαλίας των Μαθηματικών
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
Νεοελληνική γλώσσα και διαδραστικός πίνακας διαδραστικός πίνακας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Ομαδική εργασία Αξιολόγηση VIDEO μικροδιδασκαλίας 3 η ομάδα Αντιπλοίαρχος (ΥΝ) Δ. Κουτσούκου Π.Ν. Πλωτάρχης Β. Σαλάτας Π.Ν. Πλωτάρχης (Ο) Χ. Αθανασούλας.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Παρουσίαση της ώρας(χρόνος)
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Προσχολική Παιδαγωγική
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
«Τρόποι δημιουργίας μιας μεταλλαγμένης Ψηφιακής τάξης»
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Από τη μεταφορά της γνώσης στην οικοδόμηση των ιδεών
Παράδειγμα χρήσης διαδραστικών βιβλίων
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι κινηματογραφικές ταινίες στη διδακτική διαδικασία

Η προβολή μιας ταινίας στηρίζεται στην ψυχολογική αρχή πως: «το είδωλο ενός αντικειμένου παραμένει επί του αμφιβληστροειδούς 1/12 περίπου του δευτερολέπτου μετά την ενδεχομένη απομάκρυνση του δημιουργούντος αυτό αντικειμένου από το οπτικό πεδίο. Το φαινόμενο αυτό είναι γνωστό ως «μεταίσθημα». Εάν συνεπώς, μπορούμε να αντικαταστήσουμε μια εικόνα με μια άλλη παρόμοια, εντός του χρονικού αυτού διαστήματος, τότε θα δούμε τις εικόνες με την ψευδαίσθηση ότι κινούνται, όπως συμβαίνει σήμερα στον κινηματογράφο. Οι εικόνες εναλλάσσονται στην οθόνη με το ρυθμο΄16/sec ανά δευτερόλεπτο, στην περίπτωση των βουβών ταινιών, και των 24/sec για τις ομιλούσες ταινίες. Το αποτέλεσμα είναι μια ομαλή διαδοχή των οπτικών αισθημάτων τα οποία παράγουν οι σταθερές εικόνες οι οποίες βρίσκονται τοποθετημένες τόσο κοντά η μία στην άλλη, ώστε το μάτι να μεταπηδά από της μιας στην άλλη χωρίς να γίνεται αντιληπτό το παραμικρό χάσμα ή αλλαγή».

Οι κινηματογραφικές ταινίες στη διδακτική διαδικασία Στην αρχή της διδασκαλίας Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας Στο τέλος της διδασκαλίας

Κριτήρια επιλογής ταινιών Το περιεχόμενο να συμφωνεί με τους σκοπούς του Α.Π. και της δ.ε. Γλώσσα και έννοιες να αντιστοιχούν στο γνωστικό επίπεδο των μαθητών Οι πληροφορίες ή τα στοιχεία να παρουσιάζονται με απλό, σαφή και άμεσο τρόπο να είναι αυθεντικά και ακριβή.

Προγραμματισμός προβολής. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να προκαθορίσει: Τρόπο σύνδεσης της ταινίας με τις εμπειρίες των μαθητών με το θέμα της δ.ε. Σκοπό, χρόνο και ποσό αν θα χρησιμοποιηθεί ως κίνητρο, για την παρουσίαση, επεξεργασία & εμβάθυνση αν θα προβληθεί στην αρχή, διάρκεια ή τέλος του μαθήματος Διαδικασία προβολής: αν συνοδεύεται από ήχο, κεφαλίδες ή σχόλια Επισήμανση ενδιαφερόντων σημείων της ταινίας Συμπληρωματικές πληροφορίες & παραδείγματα Ερωτήσεις & εργασίες για το σπίτι

Σχέδιο ενσωμάτωσης προβολής ταινίας στη διδακτική διαδικασία Προλογισμός Σκοπός προβολής Συσχετισμός με γνώσεις & εμπειρίες των μαθητών Αναγραφή σημείων για παρατήρηση Προβολή Συζήτηση [Επανάληψη] Εφαρμογή – Ανάθεση εργασίας

Εφαρμογές στη διδασκαλία Διδασκαλία της διδακτικής ενότητας «Βουδισμός» (Β΄ Λυκείου) με την ταινία «Ο μικρός Βούδας» Διδασκαλία της διδακτικής ενότητας «Ινδουισμός» (Β΄ Λυκείου) με την ταινία «Γκάντι» Διδασκαλία της διδακτικής ενότητας «Προτεσταντισμός» (Γ΄ Γυμνασίου) με την ταινία «Λούθηρος»