Στρατηγικό Μάρκετινγκ Εισαγωγή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποφάσεις Τιμολόγησης
Advertisements

Athens Laboratory of Research in Marketing (A.LA.R.M.) – GLOBAL SALES BAROMETER © Νικόλαος Παναγόπουλος, PhD Επίκουρος Καθηγητής Μάρκετινγκ Οικονομικό.
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Ανάλυση Ανταγωνισμού.
H ΕΤΑΙΡΙΑ & Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
Μικροδιδασκαλία: Παρουσίαση Επιχειρηματικού Σχεδίου με τίτλο:……
 Το σχέδιο ΜΚΤ απαντά σε μια σειρά από ερωτήσεις της στρατηγικής ΜΚΤ: 1) πως φτάσαμε ως εδώ; 2) που βρισκόμαστε τώρα; 3) που θέλουμε να πάμε στο μέλλον;
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ, ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
IT Benefits Τσαγαλά Ευρύκλεια Σιάκουλη Ευθυμία Στρατηγική και Οικονομική των Πληροφοριακών Συστημάτων.
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
ΠΡΟΒΟΛΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Διδάσκων: Θεοφανίδης Φαίδων Ώρες Γραφείου: Παρασκευή 10:00-12:00, Γραφείο 515, 5ος Όροφος -Βιβλίο Μαθήματος: Εισαγωγή.
Στρατηγική Τιμολόγησης
Μάρκετινγκ και Ανταγωνιστικότητα
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Παρουσίαση για το μάθημα “Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ.” Καραμιχάλη Ιφιγένεια Κολλιάρου Μαρία-Ελένη.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Διαδικασία Καθορισμού Τιμής Πώλησης Αγαθού ή Υπηρεσίας
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Τμηματοποίηση Αγοράς, Στόχευση, Διαφοροποίηση και Τοποθέτηση προϊόντος (Adapted from: Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Πασχαλουδης, 2009, Σιωμκος, 2011,
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  LOGISTICS KAI ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (‘GREEN’ LOGISTICS)  ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ (REVERSE LOGISTICS)  Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ (CITY.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου. Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Επιχειρηματικός σχεδιασμός σημαίνει ότι ο επιχειρηματίας αποφασίζει τι θα κάνει, πώς θα.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Στρατηγικός σχεδιασμός επιχείρησης: στόχοι & πόροι/δυνατότητες συνδυάζονται ώστε να μπορούν να εκμεταλλευτούν.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. Πού θέλω να φτάσω; Πρέπει να γνωρίζουμε τον προορισμό, για ν’ ακολουθήσουμε το σωστό δρόμο.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Στρατηγική Μάρκετινγκ
Διάλεξη 3η Προσανατολισμός Μάρκετινγκ και Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα «Γιατί Αποτυγχάνουν οι Εταιρίες/επιχειρήσεις;» Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Παράδειγμα 1 Μια ΚΑΕ παρουσίασε τα εξής αποτελέσματα για τα έτη 2006 και Κέρδη χρήσης
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 3
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
Ο Οδηγούμενος από την Αγορά Οργανισμός
ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Μήτρα Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις Αδυναμίες Ευκαιρίες Απειλές.
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στρατηγικό Μάρκετινγκ Εισαγωγή Χριστίνα Μπουτσούκη

Διαδικαστικά Βιβλίο: Αξιολόγηση 50% Εξετάσεις Εργασίες Στρατηγικό Μάρκετινγκ, Γ. Σιώμκος, 2004, 2η Έκδοση, Εκδόσεις Σταμούλης Dibb, Simkin, Pride & Ferrell, Marketing: concepts and strategies, 55th European Edition, 2006 Αξιολόγηση 50% Εξετάσεις Εργασίες Ανάλυση case 10% Desk research 10% Marketing plan 30%

Περιεχόμενο Διάλεξης Τι είναι η στρατηγική; Τι είναι το Μάρκετινγκ; Βασικές Έννοιες Μάρκετινγκ Βασικές Έννοιες Στρατηγικής

Τι είναι το Μάρκετινγκ ; Marketing is a societal process by which individuals and groups obtain what they need and want through creating, offering, and freely exchanging products and services of value with others. Philip Kotler (p. 7)

ΜΚΤ: Έμφαση στις ανάγκες του καταναλωτή

Ένα απλό Σύστημα Μάρκετινγκ communication Industry (a collection of sellers) Market of Buyers) Goods/services Money information

Needs, Wants, and Demands Βασικές Έννοιες Μάρκετινγκ Target Markets & Segmentation Needs, Wants, and Demands Product or Offering Value and Satisfaction Exchange and Transactions Relationships and Networks Marketing Channels Supply Chain Competition Marketing Environment

Τα 4 Ps & Τα 4 Cs Marketing Mix Product Place Promotion Price Conven- ience Customer Solution Customer Cost Communication

Τι είναι η Στρατηγική ; Η Στρατηγική αποτελεί ένα ενοποιημένο, περιεκτικό και ολοκληρωμένο σχέδιο που αναπτύσσεται προκειμένου να διασφαλίσει ότι θα επιτευχθούν οι στόχοι της επιχείρησης. 2 βασικά χαρακτηριστικά της Στρατηγικής: α) η στρατηγική γίνεται, αναπτύσσεται πριν από τις δραστηριότητες που εφαρμόζεται, και β) η στρατηγική εφαρμόζεται συνειδητά και σκόπιμα.

Όραμα (Vision) Επιθυμητή Κατάσταση Φυσιολογική Κατάσταση Τωρινή

Αποστολή (Mission) Avis Rent-a-Car «Δουλειά μας είναι να νοικιάζουμε αυτοκίνητα. Αποστολή μας είναι η συνολική ικανοποίηση του πελάτη…….Είμαστε η 2η εταιρία ενοικιάσεων αυτοκινήτων αλλά ο στόχος μας είναι να γίνουμε η πρώτη» General Electric «Να γίνουμε η πιο ανταγωνιστική επιχείρηση στον κόσμο με το να είμαστε οι Νο.1 ή Νο.2 σε μερίδιο αγοράς στην κάθε επιχείρηση ή αγορά που δραστηριοποιούμαστε»

Στόχοι Εκφράζονται με ποσοτικούς / μετρήσιμους όρους Συγκεκριμένη χρονική προθεσμία για την εκπλήρωση τους Πρόκληση και εφικτοί

Κακοί και καλοί στόχοι Μεγιστοποίηση κερδών Βελτίωση ποιότητας προϊόντος Ηγεσία αγοράς Αύξηση αποδοτικότητας 18% απόδοση επενδυμένων κεφαλαίων 35% μερίδιο αγοράς 8% αύξηση παραγωγικότητας 30% των πωλήσεων να προέρχονται από νέα προϊόντα

Στόχοι–Στρατηγικές–Προγράμματα ΜΚΤ Στόχοι ΜΚΤ Στρατηγικές ΜΚΤ Στόχοι Προγραμμάτων Προγράμματα ΜΚΤ Αύξηση πωλήσεων 40% για το 2006 (επιχείρηση υψηλής ποιότητας/εικόνας) Ανάπτυξη εικόνας υψηλής ποιότητας Ανάπτυξη βελτιωμένου προϊόντος μέχρι Δεκ.2005 Τμήμα R&D επανασχεδιασμός προϊόντος για επίτευξη ποιότητας Αύξηση τιμής Επανασχεδιασμός συσκευασίας έως Δεκ. 2005 επανασχεδιασμός συσκευασίας για νέα επιθυμητή εικόνα Μείωση κόστους κατά 7% έως Δεκ.2005 Μείωση κόστους υλικών Μελέτη για μείωση στην ανάπτυξη και τον επανασχεδιασμό έρευνα

Επίπεδα Στρατηγικής Επίπεδο Σχεδιασμού Management Άξονας Τύπος Επιχείρηση Ανώτατο Μείγμα SBU Στρατηγικός Σχεδιασμός ΜΚΤ Στρατηγική Επιχειρησιακή μονάδα (SBU) Διευθυντές Επιχειρησιακών Μονάδων Μείγμα Προϊόντων στο SBU Μονάδα προϊόντος -αγοράς PMU Διευθυντές προϊόντων -μαρκών Γραμμές προϊόντων και μαρκών

Δημιουργία Αξίας … ΜΚΤ και δημιουργία αξίας Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και αξία καταναλωτή

Ιδεολογία του ΜΚΤ Προσανατολισμός στην αγορά (market orientation) Προσανατολισμός στον ανταγωνιστή (competitor orientation) Εξωτερικός προσανατολισμός (external orientation) Κοινωνικός προσανατολισμός (societal concept)

Μοντερνισμός Προϊόν Β Προϊόν Α Προϊόν Γ Καταναλωτής Προϊόν Ε Προϊόν Δ

Μεταμοντέρνο ΜΚΤ Καταναλωτής Οργανισμός Προϊόν Προϊόν Οργανισμός (Δεν υπάρχει κέντρο) Προϊόν Οργανισμός Καταναλωτής Καταναλωτής Προϊόν Οργανισμός

Στρατηγική ΜΚΤ Ξεκάθαρος ορισμός αγοράς Τοποθέτηση με έμφαση στα πλεονεκτήματα προϊόντων και υπηρεσιών Χρονική στιγμή εισόδου και εξόδου από την αγορά Εστίαση σε κρίσιμα πλεονεκτήματα οράματα και αξίες Ευλυγισία Συντονισμός ΜΚΤ με άλλες λειτουργίες Μακροπρόθεσμη προοπτική.

Μήτρα Στρατηγικού Σχεδιασμού Δυνατότητα Επιχείρησης να εκμεταλλευτεί Μεγάλη Μικρή Ευκαιρία Στρατηγικό παράθυρο Νέα προϊόντα Νέες αγορές Υπάρχοντα προϊόντα Απόκτηση πόρων Διαποίκιλση (diversification) Μεγάλη Στρατηγικές χαμηλής Ανάπτυξης Niche αγοράς Αποτελεσματικότητα κόστους Αποφυγή (Avoid) Αποεπένδυση (Divest) Μικρή

Ευελιξία και Εστίαση Υψηλή Εμπλοκή Διηνεκής Εστίαση Χάος Παράλυση Αναγέννηση Εστίαση Χάος Παράλυση Χαμηλή Χαμηλή Ευελιξία Υψηλή