ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Όταν αθλούμαστε, παίζουμε,γυμναζόμαστε…
Advertisements

ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
ΑΝΑΤΟΜΙΑ – ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΖΩΩΝ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΑΘΗΝΑ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Ιούνιος 2007
ΣΥΝΟΨΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Βιολογία Α’ Λυκείου 3. Κυκλοφορικό σύστημα.
Μικρή και μεγάλη κυκλοφορία
Περιεχόμενο Γραπτής Εργασίας
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΤΣΟΝΙΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΡΕΔΡΟΣ Π.Ι.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Φωτοσύνθεση-Αναπνοή Ε. Λιαναντωνάκη Βιολόγος.
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟΒΟΛΗ ΟΥΣΙΩΝ
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Χοληστερινη.
Κυκλοφορικό και υγεία Το κυκλοφορικό σύστημα, που αποτελείται από την καρδιά, τις αρτηρίες, τα τριχοειδή αγγεία και τις φλέβες, είναι ο μηχανισμός που.
Το κυκλοφορικό σύστημα
Υπολογιστική Μοντελοποίηση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Το κυκλοφορικό σύστημα
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
«Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του εφήβου, που σχετίζονται με την ανάπτυξή του και τις βιολογικές και συναισθηματικές μεταβολές που του.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΑΙΜΟΦΟΡΑ ΑΓΓΕΙΑ.
3.3 Η μεταφορά και η αποβολή ουσιών στους ζωικούς οργανισμούς.
Κεφάλαιο 1ο Από το κύτταρο στον οργανισμό Να δούμε τι θυμόμαστε…
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Σοφία Μερμίγκη Α3.
ΚΑΣΣΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Βιολογία Α’ Λυκείου. ΑΙΜΑΚΑΡΔΙΑ ΑΓΓΕΙΑ Καρδιά  Καρδιακός μυϊκός ιστός  Καρδιά  αντλία  Αναρροφητική (;)  Συμπιεστική (;)  2 κόλποι – 2 κοιλίες.
Το Καρδιαγγειακό σύστημα!!!
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
TO ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΙΕΚ ΑΡΓΟΥΣ 10η Εβδομάδα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Μάθημα: Ανατομία & Φυσιολογία Ειδικότητα: Βοηθός Φυσικοθεραπευτή & Ιατρικού Εργαστηρίου.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Βιολογία Γυμνασίου.
ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
3.4 Η μεταφορά και η αποβολή ουσιών στον άνθρωπο
Καρδιαγγειακό και αναισθησία!
Βιολογία Α’ Λυκείου 3. Κυκλοφορικό σύστημα.
Μουσικό Σχολείο Σερρών Μάθημα: Βιολογία Τάξη: Α΄ Λυκείου
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟΒΟΛΗ ΟΥΣΙΩΝ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΟΥΛΟΥ, βιολόγος
ΜΙΚΡΗ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟΒΟΛΗ ΟΥΣΙΩΝ
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟΒΟΛΗ ΟΥΣΙΩΝ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (Καρδιά & Κυκλοφορικό)
Τα αγγεία που μεταφέρουν το αίμα
Κεφάλαιο 1ο Από το κύτταρο στον οργανισμό Να δούμε τι θυμόμαστε…
Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΠΝΕΥΜΟΝΕΣ Δ. κόλπος Α. κόλπος Δ. κοιλία Α. κοιλία Μέρη του Σώματος
Μικρή κυκλοφορία ή πνευμονική
Το κυκλοφορικό σύστημα
Κανελλόπουλος Ιω.. 2 Κάθε νευρώνας αποτελείται από το …………… ………. και από τις…………… Οι τελευταίες διακρίνονται στους…………… και στον…………… ή…………… Οι νευρώνες,
Τι είναι αυτό που κινεί το αίμα μέσα στο σώμα μας;
ΑΝΑΤΟΜΙΑ – ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΖΩΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΗ « ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟΒΟΛΗ ΟΥΣΙΩΝ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ » (παρ. 3.4) ΣΤΕΡΓΟΣ ΣΑΛΑΜΑΣΤΡΑΚΗΣ Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04 Σχολ. Έτος 2007 -08

Οι μαθητές να είναι ικανοί: Διδακτικοί στόχοι Οι μαθητές να είναι ικανοί: Να συσχετίζουν τις μεταβολές του ρυθμού του καρδιακού παλμού με συγκεκριμένες ανάγκες του ανθρώπινου οργανισμού. Να ονομάζουν και να περιγράφουν συνοπτικά, τα όργανα του κυκλοφορικού συστήματος του ανθρώπου και να εξηγούν το ρόλο τους στη διαδικασία της κυκλοφορίας του αίματος. Να διακρίνουν και να αιτιολογούν τις διαφορές στη δομή των αρτηριών και των φλεβών. Να περιγράφουν, συνοπτικά, τη μικρή και τη μεγάλη κυκλοφορία.

Φάσεις διδασκαλίας 1η φάση: Συσχέτιση μεταβολών του ρυθμού του καρδιακού παλμού με συγκεκριμένες ανάγκες του ανθρώπινου οργανισμού. 2η φάση: Δομή του κυκλοφορικού συστήματος του ανθρώπου 3η φάση: Όργανα του κυκλοφορικού συστήματος του ανθρώπου: Δομή και λειτουργία της καρδιάς. 4η φάση: Όργανα του κυκλοφορικού συστήματος του ανθρώπου: Δομή και λειτουργία των αγγείων. 5η φάση: Περιγραφή της μικρής και μεγάλης κυκλοφορίας.

Προσαρμογή της λειτουργίας της καρδιάς σε διάφορες καταστάσεις Ποια όργανα λειτουργούν εντονότερα σε ένα δρομέα; Ποια συστήματα συνεργάζονται;

Φάσεις διδασκαλίας 1η φάση: Συσχέτιση μεταβολών του ρυθμού του καρδιακού παλμού με συγκεκριμένες ανάγκες του ανθρώπινου οργανισμού. 2η φάση: Δομή του κυκλοφορικού συστήματος του ανθρώπου 3η φάση: Όργανα του κυκλοφορικού συστήματος του ανθρώπου: Δομή και λειτουργία της καρδιάς. 4η φάση: Όργανα του κυκλοφορικού συστήματος του ανθρώπου: Δομή και λειτουργία των αγγείων. 5η φάση: Περιγραφή της μικρής και μεγάλης κυκλοφορίας.

Kυκλοφορικό σύστημα ανθρώπου

Φύλλο εργασίας 1 (Ενδιάμεση αξιολόγηση) 1. Το κυκλοφορικό σύστημα του ανθρώπου είναι ανοικτό ή κλειστό; 2. Να συμπληρωθεί το παρακάτω διάγραμμα με τις σωστές έννοιες: Κυκλοφορικό σύστημα Όργανα που περιλαμβάνει Διακρίνονται σε Οι χώροι της διακρίνονται σε Α Β Γ Ε Ζ

Φάσεις διδασκαλίας 1η φάση: Συσχέτιση μεταβολών του ρυθμού του καρδιακού παλμού με συγκεκριμένες ανάγκες του ανθρώπινου οργανισμού. 2η φάση: Δομή του κυκλοφορικού συστήματος του ανθρώπου 3η φάση: Όργανα του κυκλοφορικού συστήματος του ανθρώπου: Δομή και λειτουργία της καρδιάς. 4η φάση: Όργανα του κυκλοφορικού συστήματος του ανθρώπου: Δομή και λειτουργία των αγγείων. 5η φάση: Περιγραφή της μικρής και μεγάλης κυκλοφορίας.

Όργανα του κυκλοφορικού συστήματος: καρδιά (θέση της καρδιάς)

Ανατομία καρδιάς

Η καρδιά ως αντλία

Φύλλο εργασίας 1 (συνέχεια) 2. Να αντιστοιχίσετε τις ενδείξεις του διπλανού σχήματος με τις κατάλληλες έννοιες: Α: …………………………………… Β: …………………………………… Γ: …………………………………… Δ: …………………………………… Ε1: ……………………………… Ε2: ……………………………………

Φάσεις διδασκαλίας 1η φάση: Συσχέτιση μεταβολών του ρυθμού του καρδιακού παλμού με συγκεκριμένες ανάγκες του ανθρώπινου οργανισμού. 2η φάση: Δομή του κυκλοφορικού συστήματος του ανθρώπου 3η φάση: Όργανα του κυκλοφορικού συστήματος του ανθρώπου: Δομή και λειτουργία της καρδιάς. 4η φάση: Όργανα του κυκλοφορικού συστήματος του ανθρώπου: Δομή και λειτουργία των αγγείων. 5η φάση: Περιγραφή της μικρής και μεγάλης κυκλοφορίας.

Όργανα του κυκλοφορικού συστήματος: αιμοφόρα αγγεία (δομή)

Φύλλο εργασίας 2 (Ενδιάμεση Αξιολόγηση) Διαφορές μεταξύ των αιμοφόρων αγγείων του ανθρώπου Χαρακτηριστικά Αρτηρίες και αρτηρίδια Φλέβες και φλεβίδια Τριχοειδή Πάχος τοιχωμάτων   Διάμετρος Ύπαρξη βαλβίδων Ροή αίματος Περιεχόμενο αίματος (συνήθως) (εξαίρεση:……..) (εξαίρεση:…….) Με βάση το παραπάνω σχήμα που απεικονίζει τη δομή των αιμοφόρων αγγείων να συμπληρώσετε σωστά το διπλανό πίνακα:

Tριχοειδή αγγεία

Φάσεις διδασκαλίας 1η φάση: Συσχέτιση μεταβολών του ρυθμού του καρδιακού παλμού με συγκεκριμένες ανάγκες του ανθρώπινου οργανισμού. 2η φάση: Δομή του κυκλοφορικού συστήματος του ανθρώπου 3η φάση: Όργανα του κυκλοφορικού συστήματος του ανθρώπου: Δομή και λειτουργία της καρδιάς. 4η φάση: Όργανα του κυκλοφορικού συστήματος του ανθρώπου: Δομή και λειτουργία των αγγείων. 5η φάση: Περιγραφή της μικρής και μεγάλης κυκλοφορίας.

Περιγραφή της μικρής και μεγάλης κυκλοφορίας

Φύλλο εργασίας 4 (Ενδιάμεση Αξιολόγηση) Φύλλο εργασίας 4 (Ενδιάμεση Αξιολόγηση)

Aνακεφαλαίωση

Ποιες από τις παρακάτω ενδεικτικές θεμελιώδεις έννοιες διαθεματικής προσέγγισης διαπιστώνετε κατά τη μελέτη του κυκλοφορικού συστήματος; Σύστημα Οργάνωση Χώρος-χρόνος Αλληλεξάρτηση Μεταβολή Ισορροπία-αυτορρύθμιση Προσαρμογή Εξέλιξη Κληρονομικότητα Μονάδα – Σύνολο Ομοιότητα - Διαφορά

Κριτήριο αξιολόγησης (Τελική αξιολόγηση) Με βάση το παρακάτω σχήμα να απαντήσετε στις ερωτήσεις που ακολουθούν: α. Πώς ονομάζονται οι χώροι Α, Β, Γ και Δ; β. Ποιοι χώροι της καρδιάς περιέχουν αίμα φλεβικό και ποιοι χώροι περιέχουν αίμα αρτηριακό; γ. Πώς ονομάζονται τα αγγεία με τα οποία φτάνει το αίμα στο χώρο Α και στο χώρο Γ; δ. Πώς ονομάζονται τα αγγεία από τα οποία φεύγει το αίμα από το χώρο Β και το χώρο Δ; ε. Από ποιο χώρο ξεκινάει το αγγείο που μεταφέρει το αίμα προς όλο μας το σώμα; στ. Σε ποιο χώρο καταλήγει αρχικά το αίμα επιστρέφοντας από όλο μας το σώμα; ζ. Πώς επικοινωνεί ο χώρος Α με το χώρο Β;

Εργασία για το σπίτι Να συμπληρωθεί η δραστηριότητα 3.3 σελ. 41 του τετραδίου εργασιών. Ερώτηση 3 και 4, σελ. 70, σχ. βιβλίου.

Ενδεικτική βιβλιογραφία 1. Αρδίτης, Η. και συν. (2007). Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης Β΄ Τάξη Γενικού Λυκείου. Αθήνα. ΟΕΔΒ 2. Καστορίνης, Α. και συν.(1999). Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης Β΄ Τάξη Γενικού Λυκείου. Αθήνα. ΟΕΔΒ 3. Σαλαμαστράκης, Σ., Μπαρπαρή- Σαλαμαστράκη, Μ. (2007). Βιολογία Α΄ Γυμνασίου. Αθήνα. Μεταίχμιο 4“Eκπαιδευτικό λογισμικό Βιολογίας Α΄ και Γ΄ Γυμνασίου. Μπίνας, Γ. και συν. (2007).Π.Ι. 5 Τεύχος επιμορφωτικού υλικού (2006). Αθήνα. Π.Ι. 6. ΦΕΚ 304/13-3-2003 τ.β.

Σας ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία σας!