ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Advertisements

ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
Γιώργος Γιαλλουρίδης, Παναγιώτης Χριστοδούλου Λεμεσός 2006
1ο ΕΠΑΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ «Μικρές Αγγελίες – Μεγάλες Αλήθειες» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ (PROJECT) ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΜΑΪΟΣ 2012 ΜΑΘΗΤΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΥΔΗΣ ΒΥΡΩΝ,
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Λιάκα Βεατρίκη Θεολόγος εκπαιδευτικός Διδακτική Παρέμβαση στα Θρησκευτικά Β΄ Γυμνασίου.
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΩΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΚΑΒΑΛΙΩΤΗΣ (π. Απόστολος)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΙΜΕΡΕΙΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ : Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΓΚΟΥΓΚΟΥΣΤΑΜΟΣ ΘΩΜΑΣ
ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Α.Π.Θ.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
Ο Χριςτος ως ςημειο αντιλεγομενο
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Βιολογία Γυμνασίου.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Ε΄ΤΑΞΗΣ
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.
Γεωργιοσ Στριλιγκασ, Σχολικοσ Συμβουλοσ Θεολογων
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Οι έφηβοι απαντούν Στην έρευνα πήραν μέρος αγόρια και κορίτσια ηλικίας ετών Εργασία από τον: Λάμπρο Ντινόπουλο.
Συνέπειες της Β’ Βατικανής Συνόδου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Τάξη: Β΄2 Γυμνασίου
Α΄ τάξη Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Θεματική Ενότητα: Αξίες Τάξη: A’ Λυκείου
«Εμπρός για την Παγκόσμια Δημοκρατία των Παιδιών»
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Εικονογράφηση: Πριάμη Ευγενία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΑΝΔΡΕΣ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ ΤΑΞΗ: Β΄ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: 23 ΑΓΟΡΙΑ: 13 ΚΟΡΙΤΣΙΑ: 10 ΕΚΠΟΝΗΣΗ: ΛΙΑΠΗ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΘΕΟΛΟΓΟΣ

Α΄ ΦΑΣΗ Αρχική συζήτηση για την ισότητα των φύλων Καταγραφή αντιδράσεων και προβληματισμών Ενδιαφέρον των μαθητών Συμπλήρωση ερωτηματολογίων Επεξεργασία δεδομένων Συγγραφή εργασίας

Διαπιστώσεις Ανταγωνιστικές σχέσεις εφήβων με το άλλο φύλο Υπάρχει ανισότητα στην κοινωνία, στην οικογένεια, στο σχολείο Το σχολείο δεν έχει προσφέρει αρκετά για την ισότητα των φύλων Ο Χριστιανισμός υποτιμάει τη γυναίκα Ανάγκη παρέμβασης Ενθουσιώδης ανταπόκριση στην πρόταση για διδακτική παρέμβαση

Β΄ΦΑΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Μάθημα: Θρησκευτικά Β΄ Γυμνασίου Δ. Ε.: Ο Ιησούς υπερασπίστηκε και εξύψωσε τις γυναίκες… στην καινούρια ανθρωπότητα

Στόχοι Ενημέρωση για τη θέση της γυναίκας πριν 20 αιώνες και για την ανατροπή των αντιλήψεων με την παρέμβαση του Χριστού Διερεύνηση των αιτίων της διάστασης- απόκλισης ανάμεσα στη διδασκαλία του Χριστού και στις δομές της Εκκλησίας Κατανόηση της επίδρασης των στερεοτύπων στη διαμόρφωση αντιλήψεων που προκαλούν την απόκλιση

Υλοποίηση Ανάγνωση κειμένου Καταγραφή απόψεων και εμπειριών για τη θέση ανδρών και γυναικών στην Εκκλησία Καταγραφή των περιοχών που εξαπλώθηκε αρχικά ο Χριστιανισμός Καταγραφή αντιλήψεων για τη γυναίκα στον ελληνορωμαϊκό κόσμο Συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες

1η Ομάδα Επεξεργασία εκκλησιαστικών κειμένων Ερωτήματα:- Σε ποια θέση τοποθετεί ο Χριστός τη γυναίκα; - Από ποιες καταστάσεις την προστατεύει; - Πώς αντιμετωπίζει τη γυναίκα σε σχέση με τον άνδρα ο απόστολος Παύλος; -Πως ακούγονταν αυτά από τους ανθρώπους της εποχής εκείνης; -Τι εκφράζουν για τη γυναίκα τα εκκλησια- στικά κείμενα του 8ου-9ου και 18ου αιώνα;

Συμπεράσματα Ο Χριστός υπερασπίστηκε και εξύψωσε τις γυναίκες Τις προστάτεψε από την αυστηρότητα θρησκευτικών και κοινωνικών κανόνων εναντίον τους Ο απόστολος Παύλος διδάσκει την αξία της γυναίκας Η διδασκαλία της Εκκλησίας τιμάει και υπερασπίζεται τη γυναίκα Στην καθημερινότητα η γυναίκα παραμένει υποτιμημένη Οι αντιλήψεις για τη γυναίκα παρέμεναν ισχυρότερες από τη νέα διδασκαλία.

2η Ομάδα Καταγραφή γυναικών αγίων Ερωτήματα: -Ποιο είναι το πιο ιερό ανθρώπινο πρόσω- πο; - Ξεχωρίζουν σε αξία και τιμή άνδρες και γυ- ναίκες άγιοι στην εποχή που έζησαν αλλά και τώρα; -Ήταν το ίδιο και στην καθημερινή τους ζωή; Αν όχι γιατί; -Γιατί οι γυναίκες δεν συμμετείχαν σε θέσεις ευθύνης; Ήθελαν οι ίδιες; Αν όχι γιατί;

Συμπεράσματα Το πιο ιερό ανθρώπινο πρόσωπο για το Χριστιανισμό είναι γυναίκα-η Παναγία Η γυναίκα τιμάται ισότιμα με τον άνδρα Οι αντιλήψεις που θέλουν τη γυναίκα στο περιθώριο, κατώτερη από τον άνδρα και ανάξια για θέση ευθύνης, την οδηγούν έξω από τις δομές της Εκκλησίας.

3η Ομάδα Καταγραφή γυναικών αυτοκρατειρών στο Βυζάντιο Ερωτήματα:-Γιατί η Βυζαντινή αυτοκρατορία ονομάζεται και χριστιανική; -Ποια ήταν η σχέση της επίσημης Εκκλησίας με τον αυτοκράτορα; -Ήταν αποδεκτές οι αυτοκράτειρες κι ας ήταν γυναίκες;

Συμπεράσματα Η επίσημη ανδροκρατούμενη Εκκλησία αποδέχτηκε τις γυναίκες στο ύψιστο αξίωμα τις σεβάστηκε και συνεργάστηκε μαζί τους

4η Ομάδα Επεξεργασία του θέματος «Γυναίκες και άνδρες στην Εκκλησία σήμερα» Ερωτήματα:-Σε ποιους τομείς της εκκλησιαστικής ζωής έχουμε παρουσία γυναικών; -Πού έχουμε αποκλεισμό; -Είναι ισοδύναμη η συμμετοχή ανδρών και γυναικών στις λατρευτικές εκδηλώσεις; -Έχουν γίνει αποδεκτές οι γυναίκες για θέ- σεις ευθύνης; Για ποιο λόγο πιστεύετε; -Ποια είναι η παρουσία των γυναικών σε θέσεις προσφοράς;

Συμπεράσματα Σημαντική παρουσία γυναικών στην εκκλησιαστική ζωή Αποκλειστικότητα στις θέσεις προσφοράς Υπερτερούν στη συμμετοχή στις λατρευτικές εκδηλώσεις Ισοτιμία στη Θεία Κοινωνία Πλήρης αποκλεισμός από τη διοίκηση της Εκκλησίας Ο αποκλεισμός είναι αποτέλεσμα της αντίληψης ότι η γυναίκα δεν είναι ικανή για θέση ευθύνης και του στερεοτύπου για τον άνδρα-ισχυρό και ηγέτη

Βιωματική έκφραση Σύνταξη ερωτηματολογίου και διεξαγωγή μικρής έρευνας (εμπλοκή του στενού περιβάλλοντος στο θέμα) Απόδοση σκέψεων και συναισθημάτων με: Εργασίες ζωγραφικής Κολάζ Συνθήματα Παρουσίαση των εργασιών στην ολομέλεια της τάξης

Τελικά Συμπεράσματα Η γυναίκα ήταν υποτιμημένη σε όλες σχεδόν τις αρχαίες κοινωνίες Ο Χριστός υπερασπίστηκε και εξύψωσε τη γυναίκα Η διακηρυγμένη θέση του Χριστιανισμού για την ισότητα των γυναικών με τους άνδρες δεν εφαρμόστηκε λόγω της αντίληψης για τη γυναίκα που επικρατούσε στις κοινωνίες που εξαπλώθηκε ο Χριστιανισμός Η απόκλιση ανάμεσα στη διδασκαλία του Χριστιανισμού και στις δομές της Εκκλησίας είναι αποτέλεσμα των στερεοτύπων για τα φύλα Οι γυναίκες έχουν σημαντικό ρόλο στην Εκκλησία και ο αποκλεισμός τους δεν συνάδει με το πνεύμα και την ουσία του Χριστιανισμού

Συμπληρωματική Δράση Ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή σε γυναικείο μοναστήρι (Ιερά Μονή Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά) Διαπιστώσεις:-Σημαντική η παρουσία και η δράση των γυναικών στο μοναχισμό -Οι γυναίκες μοναχές δεν διαφέρουν από τους άνδρες μοναχούς ούτε στον τρόπο που ορίζονται μοναχές, ούτε στον τρόπο που ζουν και εργάζονται, ούτε καν στην ενδυμασία

Διάχυση αποτελεσμάτων Συμμετοχή στην τελική εκδήλωση της σύμπραξης Παρουσίαση του έργου στη σχολική κοινότητα Δημοσίευση στο τοπικό τύπο