Διπλωματική εργασία Της Αντωνοπούλου Αθανασίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Advertisements

ΠΡΑΞΗ: ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΤΗΣ ΓΣΕΒΕΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ.
 Σελίδα 1 ΠΡΟΤΥΠΟ, ένα διαφορετικό σχολείο για το παιδί ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο Αθήνα, Φεβρουάριος 2011.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
Αθήνα 2010 Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε. Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Α φάση: Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου Συστηματική.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΩΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΚΑΒΑΛΙΩΤΗΣ (π. Απόστολος)
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Οι απόψεις των αποφοίτων του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας σε θέματα φύλου και κοινωνικού κύρους του επαγγέλματός.
Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Dr Λάουρα Mαράτου-Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, EΚΚΕ.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΜΑΘΗΤΕΣ : ΣΙΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΟΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ.
2 ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Παρουσίαση αποτελεσμάτων ερωτηματολογίου: «Επίδραση του κοινωνικού περιβάλλοντος στη ζωή του σχολείου» 2ο Γυμνάσιο Νέας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΒΑΡΔΑΚΑ ΣΤΕΛΛΑ (Α.Μ.: 425Μ/ )
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ρόλοι και Καθήκοντα των Εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας Βασικές αρχές σχολικής πρακτικής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία [Ν.1566/85 και εκτελεστικά.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Σωματείο « Επιχειρηματικότητα» Νέων. ΣΕΝ/ JA Greece ΚΕΣΥΠ Ηλιούπολης.
“ Διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο κορίτσι και στο έφηβο αγόρι ”.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Ενότητα 1_1 ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Νίνα-Αικατερίνη Καλαβά-Μυλωνά
Καλωσήρθατε!!!.
Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ Σχολικό έτος : Τμήμα : Β2 ΜΑΘΗΤΕΣ: Κακαργιάς Βαγγέλης Θηραίος Γιάννης Γιαννακόδημος Ηλίας.
Δημιουργία Ερευνητικού Εργαλείου
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Εργασία των μαθητών του Β3
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ευρωπαϊκο προγραμμα comenius
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Γυμνάσιο Ν. Περάμου Διεύθυνση Δυτικής Αττικής Σχολικό έτος:
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Οργάνωση, Διοίκηση και Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διπλωματική εργασία Της Αντωνοπούλου Αθανασίας Οι γυναίκες στη Διοίκηση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης- Το παράδειγμα του Ν. Σερρών Διπλωματική εργασία Της Αντωνοπούλου Αθανασίας

Έναρξη έρευνας Ως εκπαιδευτικός της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και έχοντας δουλέψει σε πολλούς και διαφορετικούς νομούς στην Ελλάδα παρατήρησα εξαρχής τη χαμηλή εκπροσώπηση των γυναικών στη διοίκηση των σχολικών μονάδων. Δουλεύοντας τα τελευταία χρόνια στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Σερρών και συγκεκριμένα στη θέση του Γραμματέα Υπηρεσιακού Συμβουλίου διαπιστώνω καθημερινά τα χαμηλά ποσοστά συμμετοχής των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις. Οι παραπάνω λόγοι ήταν καθοριστικοί για να αποφασίσω να ασχοληθώ με το θέμα της υποαντιπροσώπησης των γυναικών στη διοίκηση των σχολικών μονάδων παίρνοντας ως παράδειγμα το Νομό Σερρών.

Θέμα της έρευνας Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να διερευνήσει το φαινόμενο της υποαντιπροσώπησης των γυναικών στη διοίκηση των σχολικών μονάδων. Θα γίνει μια βιβλιογραφική και εμπειρική έρευνα με σκοπό να διερευνηθούν οι λόγοι που αποτρέπουν την γυναίκα να συμμετάσχει και να κατακτά διευθυντικές θέσεις. Επιπροσθέτως με την παρούσα εργασία θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε ποιος είναι ο επιθυμητός τρόπος διοίκησης και ποιοι οι στόχοι τόσο των αντρών όσο και των γυναικών και τι εμπόδια συναντάνε τα στελέχη εκπαίδευσης με βάση το φύλο.

Ως κύριοι στόχοι της έρευνας ορίζονται οι ακόλουθοι: Να αναλυθούν οι απόψεις και η οπτική των ίδιων των Διευθυντών-ντριών σχετικά με τους λόγους της υποαντιπροσώπευσης των γυναικών στη Διοίκηση των Σχολικών Μονάδων. Να προσδιοριστούν διαφορές, εφ΄ όσον υπάρχουν, στον τρόπο άσκησης της διοίκησης της Σχολικής Μονάδας προσδιοριζόμενες από το φύλο. Η περιγραφή της αντίληψης που έχουν για τον επαγγελματικό και ηγετικό τους ρόλο οι Διευθυντές-ντριες ως προς αυτό που πρέπει να γίνει και ως προς την καθημερινή πρακτική τους.  Να καταγραφούν και να ερμηνευθούν επιπλέον λόγοι, πέρα από τους λόγους που προέκυψαν από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, σχετικά με το φαινόμενο της γυάλινης οροφής, το οποίο εμποδίζει τις γυναίκες να διεκδικήσουν θέση στη διοικητική ιεραρχία της σχολικής μονάδας. Να γίνει η παρούσα έρευνα, με βάση τα αποτελέσματα που θα διεξαχθούν αφορμή για περαιτέρω έρευνες στο μέλλον, οι οποίες ίσως προσεγγίσουν το θέμα με διαφορετικές τεχνικές. Τέλος, επιθυμία είναι να παρουσιαστούν και να προταθούν τρόποι και πολιτικές εξάλειψης του φαινομένου της χαμηλής συμμετοχής των γυναικών στη διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων.

Στα πλαίσια της έρευνας διατυπώθηκαν μια σειρά από ερευνητικά ερωτήματα που έχουν ως εξής: Ποιοι είναι οι λόγοι που δρουν ανασταλτικά στη διεκδίκηση διευθυντικών θέσεων στη διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων από γυναίκες εκπαιδευτικούς.   Λόγοι που προέτρεψαν τους εκπαιδευτικούς στην υποβολή ή μη αίτησης υποψηφιότητας για διεκδίκηση διευθυντικής θέσης στην διοίκηση της εκπαίδευσης. Ποιοι επιπλέον λόγοι εμποδίζουν τις γυναίκες Διευθύντριες να εκτελέσουν το έργο τους. Αν υπάρχει συμφιλίωση μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής των γυναικών Διευθυντριών. Ποια είναι βασικά χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού που ασκεί καθήκοντα Διευθυντή-ντριας. Προτάσεις για βελτίωση της υπάρχουσας νομοθεσίας για την επιλογή Διευθυντών-ντριων. Προτάσεις για ισότιμη συμμετοχή ανδρών και γυναικών στη διοίκηση της εκπαίδευσης. Αποτύπωση απόψεων για το αν οι άνδρες και οι γυναίκες όταν αναλαμβάνουν θέσεις Διευθυντών-ντριών χρησιμοποιούν έμφυλο τρόπο. Με ποια θέματα που αφορούν το σχολείο ασχολούνται περισσότερο οι γυναίκες και οι άνδρες Διευθυντές και σε ποιο βαθμό συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων. Αν υπάρχει διαφορά στους στόχους που θέτουν οι Διευθυντές/ντριες όταν αναλαμβάνουν τη θέση. Υπάρχει ισότιμη αντιμετώπιση από τη μεριά του συλλόγου διδασκόντων, του συλλόγου γονέων και τη μαθητική κοινότητα προς το/τη Διευθυντή/ντρια ανάλογα το φύλο.

Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα ακόλουθα: Όσον αφορά την αναλογία των Διευθυντών-ντριών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Νομού Σερρών τα στοιχεία επιβεβαιώνουν τη χαμηλή εκπροσώπηση των γυναικών στη διοίκηση των σχολικών μονάδων. Μια μικρή ποσοτική υπεροχή φάνηκε στις γυναίκες, που υπέβαλαν αίτηση υποψηφιότητας για υποδιευθύντριες αλλά και πάλι παρατηρούμε υπεροχή των γυναικών μόνο στη κατώτερη διοικητική βαθμίδα. Η θέση της υποδιευθύντριας έχει λιγότερες ευθύνες, γόητρο και κύρος αλλά και λιγότερες δυνατότητες συμμετοχής στη σχολική διοίκηση. Σύμφωνα με τα ερευνητικά αποτελέσματα κύριος λόγος για την υποαντιπροσώπευση των γυναικών είναι η μη συμφιλίωση της επαγγελματικής με την οικογενειακή ζωή, καθώς και η ταύτιση του ρόλου του διευθυντή με το ανδρικό πρότυπο. Συνεπώς επικρατούν ακόμα στερεότυπα που θέλουν τον άντρα να βρίσκεται στην κορυφή της διοικητικής ιεραρχίας και στο χώρο της εκπαίδευσης. Επίσης, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στο ερωτηματολόγιο απάντησαν όλες οι γυναίκες Διευθύντριες ενώ αντίθετα παρέλειψαν αρκετοί άνδρες, γεγονός που ίσως δείχνει την ανάγκη των γυναικών να βοηθήσουν στην ερμηνεία του φαινομένου της γυάλινης οροφής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.   Οι λόγοι που ωθούν τις γυναίκες να ακολουθήσουν το επάγγελμα της δασκάλας είναι κυρίως η αγάπη τους για τα παιδιά γεγονός που ίσως καθορίζει τόσο την επαγγελματική τους εξέλιξη όσο και τον τρόπο που διοικούν. Σύμφωνα με την έρευνα οι γυναίκες Διευθύντριες είναι προσανατολισμένες στον ανθρώπινο παράγοντα και επιδιώκουν να έχουν καλή συνεργασία και επικοινωνία με τους μαθητές/τριες. Επιπρόσθετος στόχος των Διευθυντριών είναι να βοηθήσουν τη σχολική κοινότητα. Αντίθετα κυριότερος λόγος επιλογής των δασκάλων είναι η σταθερότητα του επαγγέλματος, παράγοντας εστιασμένος στο προσωπικό συμφέρον. Άλλωστε και σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι άνδρες Διευθυντές επέλεξαν να κάνουν αίτηση υποψηφιότητας για λόγους όπως οι αυξημένες οικονομικές απολαβές και η κοινωνική καταξίωση, λόγοι προσωπικοί και κοινωνικοί και όχι παιδαγωγικοί.

Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα ακόλουθα (2) : Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα ακόλουθα (2) : Όσον αφορά τον τρόπο διοίκησης των γυναικών και των αντρών, παρατηρούμε ότι υπήρχε ταύτιση των ερευνητικών αποτελεσμάτων με τη βιβλιογραφία. Οι γυναίκες Διευθύντριες επιλεγούν ένα δημοκρατικό τρόπο διοίκησης, δίνοντας πρωτοβουλίες και άποψη στο εκπαιδευτικό προσωπικό. Επιπροσθέτως ο τρόπος που λαμβάνουν αποφάσεις είναι συλλογικός και δημοκρατικός. Επίσης φροντίζουν να δημιουργούν φιλικό κλίμα στη σχολική κοινότητα δίνοντας βάρος στη σωστή επικοινωνία και συνεργασία. Στόχοι τους είναι η ανάληψη καινοτόμων δράσεων και γενικότερα εστιάζουν στο παιδαγωγικό μέρος των καθηκόντων τους. Αντίθετα οι άνδρες Διευθυντές επιλέγουν να είναι πιο καθοδηγητικοί και να επεμβαίνουν στα διδακτικά θέματα. Παράλληλα ένα μεγάλο ποσοστό των γυναικών συμφωνεί με την άποψη ότι οι άνδρες είναι κυριαρχικοί. Τα δυο φύλα πάντως συμφώνησαν αρκετά στο ότι δεν έκαναν αίτηση το 2007 πρώτον γιατί δεν είχαν τα απαραίτητα προσόντα και δεύτερον γιατί δεν τους ενδιέφερε. Επίσης τόσο οι γυναίκες όσο και οι άντρες συμφωνούν ότι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές/τριες και οι γονείς δεν περιμένουν διαφορετικό τρόπο διοίκησης με βάση το φύλο. Οι γυναίκες φαίνεται ότι επιβεβαιώνουν τα μέχρι τώρα ερευνητικά δεδομένα που θέλουν τα συμβούλια επιλογής να είναι αρνητικά προκατειλημμένα με τις γυναίκες. Οι αυξημένες οικογενειακές υποχρεώσεις των γυναικών και οι πολλαπλοί ρόλοι που καλούνται να παίξουν θεωρούνται εμπόδια από το συμβούλιο και συνεπώς αποφαίνεται ότι οι γυναίκες δεν θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες απαιτήσεις των διοικητικών θέσεων.

Επαλήθευση ερευνητικών ερωτημάτων: Συγκεκριμένα επιβεβαιώθηκαν και απαντήθηκαν τα παρακάτω: Οι λόγοι που δρουν ανασταλτικά στη διεκδίκηση διευθυντικών θέσεων στη διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων από γυναίκες εκπαιδευτικούς. Οι λόγοι που προέτρεψαν τους Διευθυντές/ντριες στην υποβολή ή μη αίτησης υποψηφιότητας για διεκδίκηση διευθυντικής θέσης στην διοίκηση της εκπαίδευσης. Ποια είναι βασικά χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού που ασκεί καθήκοντα Διευθυντή-ντριας. Αποτύπωση απόψεων για το αν οι άνδρες και οι γυναίκες όταν αναλαμβάνουν θέσεις Διευθυντών-ντριών χρησιμοποιούν έμφυλο τρόπο. Με ποια θέματα που αφορούν το σχολείο ασχολούνται περισσότερο οι γυναίκες και οι άνδρες Διευθυντές και σε ποιο βαθμό συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων. Αν υπάρχει διαφορά στους στόχους που θέτουν οι Διευθυντές-ντριες όταν αναλαμβάνουν τη θέση. Αν υπάρχει ισότιμη αντιμετώπιση από τη μεριά του συλλόγου διδασκόντων, του συλλόγου γονέων και τη μαθητική κοινότητα προς το Διευθυντή-ντρια ανάλογα το φύλο. Προτάσεις για ισότιμη συμμετοχή ανδρών και γυναικών στη διοίκηση της εκπαίδευσης.     Δεν επιβεβαιώθηκαν και απαντήθηκαν τα παρακάτω: Ποιοι επιπλέον λόγοι εμποδίζουν τις γυναίκες Διευθύντριες να εκτελέσουν το έργο τους. Αν υπάρχει συμφιλίωση μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής των γυναικών Διευθυντριών.