Στοιχειώδεις δεξιότητες για την άσκηση της Ιατρικής Σταύρος Α. Δημητράκος Καθηγητής Διευθυντής Β΄ Οφθαλμολογικής Κλινικής ΙΣΑΠΘ Εκπαίδευση Εκπαιδευτών,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Advertisements

Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
Ενημερωτική παρουσίαση για μαθητές
Προγράμματα Σπουδών Προπτυχιακά – Μεταπτυχιακά – Διδασκαλείο Νηπιαγωγών.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013 Ημέρα Γνωριμίας. Στόχος Προπτυχιακού Προγράμματος Τμήματος Αγγλικών Σπουδών  Καλλιέργεια ενσυνείδητης κριτικής σκέψης που.
ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ
Τμήμα Βιολογικών Επιστημών ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Η επιστήμη της ζωής
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
Πληροφορίες για τη διδασκαλία του μαθήματος «Πολιτική Οικονομία»
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Εκτίμηση εκπαιδευτικών αναγκών και εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2013 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ, Α.Π.Θ. ( ) ( Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ Αντώνιος Καραγεώργος Τμήμα Δασοπονίας και ΔΦΠ
Το Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Σπουδές και Επαγγελματικές Δυνατότητες
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Τμήμα
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2013Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΟΡΟΛΟΓΙΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών.
Οι σπουδές στην Ελλάδα. Σπουδές ανά πεδίο. Χρονική διάρκεια σπουδών.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Θεσσαλονίκη, 20-21/9/2012 ΚΕΔΕΑ ΑΠΘ
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Εργαστήριο Φυσικής Υποδείξεις για τη συγγραφή των γραπτών εργασιών
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μαρία Χρ.Γουσίδου-Κουτίτα Αναπλ.Καθηγήτρια Τμήμα Μαθηματικών ΑΠΘ
Χαράλαμπος Μπιλλίνης Πρόεδρος, Τμήμα Κτηνιατρικής, Παν. Θεσσαλίας
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
H Πτυχιακή Εργασία στην ΑΣΠΑΙΤΕ
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ – Μ.Β.Α.» Χίος, Δεκέμβριος 2013 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑ!!.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Αποτελέσματα Αξιολόγησης Προγράμματος Σπουδών Σπύρος Κοκολάκης Τμ. Μηχ/κών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2012Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
Η ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2890 Κωδικός Διαφανειών: MKT130 Καθηγητής Νίκος Λορέντζος Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Διδακτική της Πληροφορικής
Δ.Ι.Ε.Κ. ΑΙΓΑΛΕΩ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
(Marketing) Εμπορίας & Διαφήμισης ΑΤΕΙ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Τμήμα
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ.
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
Επιμέλεια-παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στοιχειώδεις δεξιότητες για την άσκηση της Ιατρικής Σταύρος Α. Δημητράκος Καθηγητής Διευθυντής Β΄ Οφθαλμολογικής Κλινικής ΙΣΑΠΘ Εκπαίδευση Εκπαιδευτών,

Η Ιατρική που διδαχθήκαμε σε ριζική μεταμόρφωση

Ιατρική τέχνη και επιστήμη: τότε (1968) και σήμερα Από τα χρόνια που διδαχθήκαμε την Ιατρική οι ανάγκες της αναπτυσσόμενης κοινωνίας, οι απαιτήσεις των «ευημερούντων» ασθενών οι δυνατότητες της Ιατρικής επιστήμης έχουν αυξηθεί εκθετικά.

Ιατρική τέχνη και επιστήμη: τότε (1968) και σήμερα Η αδυναμία αφομοίωσης της Ιατρικής οδήγησε στην κατάτμησή της, πλέον, σε υπο-ειδικότητες Γεννήθηκε ο ειδικός ……, πέθανε ο Ιατρός Πού είναι οι Παθολόγοι, οι Γενικοί Χειρουργοί; Μήπως είναι άχρηστοι σήμερα; Ποιο το υποκατάστατό τους; Ποιος Οφθαλμίατρος ξέρει να δώσει, απλώς, γυαλιά; Όλοι «προσποιούνται» πως χειρουργούν καταρράκτη

Ιατρική τέχνη και επιστήμη: τότε (1968) και σήμερα Το φάσμα των παθολογικών καταστάσεων, που μπορεί να αντιμετωπίσει ο απόφοιτος Ιατρικής, έχει: 1. περιοριστεί 2. απαγορευτεί Ακόμη και η άσκηση πρωτοβάθμιας περίθαλψης, προσβλέπει στη συνδρομή των ειδικευμένων ιατρών στη Γενική Ιατρική, έτσι ώστε ο απόφοιτος Ιατρικής, Ιατρός άνευ ειδικότητος, να μην έχει πρακτικά πεδίο επαγγελματικής δράσης.

Αλλαγή σκηνικού Η Ιατρική Τέχνη και Επιστήμη δεν διδάσκεται πλέον σε 6 έτη, αλλά σε τουλάχιστον : Ιατρός = 6 έτη 2010: Γενικός Ιατρός = = 10 έτη 1968: Οφθαλμίατρος = έτη 2010: Οφθαλμίατρος = έτη (+2 χειρουργική)

Αλλαγή σκηνικού = αλλαγή στόχων Για την άσκηση της σύγχρονης Ιατρικής, ένα ελάχιστο ποσοστό θεωρητικών γνώσεων, διαγνωστικών και θεραπευτικών δεξιοτήτων προέρχεται από την προπτυχιακή εκπαίδευση. Το συντριπτικά μεγαλύτερο προέρχεται από την ειδίκευση και την δια βίου εκπαίδευση.

Αλλαγή σκηνικού, απουσία στόχων Το συντριπτικά μεγαλύτερο τμήμα της Ιατρικής Εκπαίδευσης (Ειδίκευση – Δια βίου) βασίζεται: στην τύχη ( ή στη μετανάστευση, με τύχη) στον πατριωτισμό ορισμένων χαρισματικών Διευθυντών στις Επιστημονικές Εταιρείες, με αιρετό προεδρείο στα ενδια-(συμ-)φέροντα φαρμακευτικών εταιρειών Δεν υπάρχει και ούτε πρόκειται να εκπονηθεί εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Επαναπροσδιορισμός στόχων Τι Ιατρούς χρειαζόμαστε σήμερα ; Κλινικο-εργαστηριακούς ψηλών προδιαγραφών Ερευνητές διεθνούς εμβέλειας Διδασκάλους των Ιατρών Διδασκάλους των Φοιτητών, μέλη ΔΕΠ Τι αποφοίτους να ετοιμάσουμε ;

Κακώς κείμενα προς αναθεώρηση

Προπτυχιακή Εκπαίδευση: από τότε (ν. 1268/82) μέχρι σήμερα ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: 1. Πολλαπλασιασμός μελών ΔΕΠ και διδακτέας ύλης με νέα μαθήματα, υποχρεωτικά και επιλογής για …τις ανάγκες των διδασκόντων 2. «Αυτόνομο», διδακτικό έργο, ως πάρεργο, παραμελημένο, απαρχαιωμένο, χωρίς κεντρικό σχεδιασμό και τελική αξιολόγηση 3. Συγγράμματα, για τις φιλοδοξίες των συγγραφέων, ακατάλληλα για φοιτητές

Προπτυχιακή Εκπαίδευση: από τότε (ν. 1268/82) μέχρι σήμερα ΦΟΙΤΗΤΕΣ: 1.Εισακτέοι: Σημαιοφόροι, οι περισσότεροι χωρίς κριτική σκέψη ή ανθρωπιστική παιδεία 2. Διασπορά των τόπων, μέσων και μεθόδων εκπαίδευσης και αξιολόγησης των φοιτητών 3. Συνδικαλισμός (ψήφοι ναι, αξιολογήσεις όχι) Ασφυξία - Κόπωση - Μαρασμός

Αναθεώρηση της διδασκαλίας στην ΙΣΑΠΘ

Επαναπροσδιορισμός στόχων: Ο χρόνος των φοιτητών μας που, πρέπει να διδαχθούν όγκο ύλης 364 (ΔΜ), ή 364 ΔΜ x 13 ώρες/ΔΜ = ωρών, δηλαδή 788 ωρών/ έτος, ή, επί 13 εβδομάδες του κάθε εξαμήνου, 30 ωρών εβδομάδα, ή 6 ωρών κάθε μέρα. Και, που για να τον αφομοιώσουν χρειάζονται άλλες 6x2= 12 έως 6x3= 18 ώρες κάθε μέρα

Επαναπροσδιορισμός στόχων: Ελάττωση πλάτους = αύξηση βάθους Η φόρτιση των φοιτητών μας με τον μεγαλύτερο δυνατό όγκο αναφομοίωτης γνώσης σε όλο το πλάτος της Ιατρικής, όχι μόνον αποβαίνει άκαρπη στην δυνατότητα επιτυχούς άσκησής της, αλλά και περιορίζει την εις βάθος προσέγγιση και κριτική αφομοίωση ακόμη και στοιχειωδών γνώσεων και δεξιοτήτων που έχουν στη διάθεσή τους οι παλαιότεροι συνάδελφοί.

Επαναπροσδιορισμός στόχων: Οι φοιτητές μας: Άνθη σε μαρασμό Θα ήταν λοιπόν ευκταίο στο χρόνο που προβλέπεται από το πρόγραμμα σπουδών (6 ώρες), οι φοιτητές μας να αφομοιώνουν, αν όχι το σύνολο, τουλάχιστον το μεγαλύτερο μέρος του προς αφομοίωση υλικού, ώστε κατά τον ελεύθερο τους χρόνο να καλλιεργούν: την κριτική σκέψη, την έρευνα, τη μόρφωση και την αγάπη στην επιστήμη τους, το πνεύμα, το σώμα και την ψυχή τους.

Το ελάχιστα απαιτούμενο Το χρονικά μέγιστα δυνατό Στόχος της προπτυχιακής εκπαίδευσης πρέπει να είναι η μετάδοση των ξεχασμένων και νεότερων πρακτικών δεξιοτήτων της τέχνης, καθώς και των σύγχρονων θεωρητικών δεξιοτήτων της επιστήμης που είναι απαραίτητες σε κάθε γιατρό, οποιασδήποτε ειδικότητας.

Τι αποφοίτους θέλουμε ; Στοιχειωδώς προϊδεασμένους σε όλο το φάσμα της Επιστήμης και, κατά το δυνατόν, σε βάθος καταρτισμένους, μεθοδολογικά εξοπλισμένους και παραδοσιακά μυημένους στα απαραίτητα μυστικά της Τέχνης της Ιατρικής, δυνάμει Κλινικο-εργαστηριακούς Ιατρούς, Ερευνητές και Διδασκάλους.

Κωδικοποίηση της διδασκαλίας της Οφθαλμολογίας στη Β’ Οφθαλμολογική Κλινική της ΙΣΑΠΘ

Σκοπός της διδασκαλίας στη Β’ Οφθαλμολογική Κλινική Η συμπαγής, μικρού πλάτους, εξοικείωση με τα συνήθη οφθαλμολογικά προβλήματα, που αντιμετωπίζει ο μη ειδικός Ιατρός Η αφ’ υψηλού γνωριμία με τα καθημερινά προβλήματα του ειδικού Οφθαλμιάτρου και τα μέσα που διαθέτει για την αντιμετώπισή τους.

Κωδικοποίηση της διδασκαλίας στην Οφθαλμολογία: Κατάρτιση καταλόγου 90 θεωρητικών, καθώς και 30 διαγνωστικών και 5 θεραπευτικών πρακτικών δεξιοτήτων για τα φροντιστήρια και την άσκηση

Ένταξη της διδασκαλίας στο διαθέσιμο χρόνο: 52 ώρες Μετάδοση σε 52 ώρες εργασίας (4 ΔΜ): 6 x 2ωρη άσκηση (4-8 ατόμων) και 1 x 4ωρη αντιμετώπιση επειγόντων (ΤΕΠ) 6 x 2ωρα φροντιστήρια ατόμων, 6 x 4ωρη κατ’ οίκον μελέτη

Κατάλογος Δεξιοτήτων Α. Κριτήριο για το «ελάχιστα απαιτούμενο»: Οι ανάγκες του Γενικού Ιατρού Οι δεξιότητες, έχουν επιλεγεί για να διευκολύνουν: Την άμεση απόφαση του Ιατρού για εμπλοκή του ή παραπομπή του ασθενούς Την παροχή ικανοποιητικής εξήγησης στα ερωτήματα του ασθενούς Την παροχή πρώτων βοηθειών

Κατάλογος Δεξιοτήτων Β. Προσδιορισμός επιπέδου αποδεκτών: Οι φοιτητές Ιατρικής θ΄ εξαμήνου Ο κατάλογος προϋποθέτει: Τις απαραίτητες γνώσεις φυσιολογίας, μορφολογίας και παθοφυσιολογίας του οργάνου της όρασης και των εξαρτημάτων του, που είναι απαραίτητες στον μη ειδικό Ιατρό για την επαγωγική διαδικασία διάγνωσης και θεραπείας. Σύγγραμμα Οφθαλμολογίας για παραπομπή

Κατάλογος Δεξιοτήτων Γ. Διατύπωση των απαιτουμένων δεξιοτήτων: Αυτοέλεγχος διδασκόντων και διδασκομένων Ποιοτικός έλεγχος της παρεχόμενης εκπαίδευσης Ταυτόχρονα ο κατάλογος επιτρέπει στο φοιτητή: να προσδιορίσει το ελάχιστα απαιτούμενο επίπεδο στην Οφθαλμολογία, από το οποίο θα μπορέσει να ξεκινήσει την άσκηση της Γενικής Ιατρικής.

90 Θεωρητικές Δεξιότητες 90 ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ & ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ & ΠΡΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΑ

Προσαρμογή της διάθλασης 3.Κατανοεί: α.το μηχανισμό και τα αποτελέσματα της προσαρμογής στην κοντινή όραση, β.πώς ο υπερμέτρωπας μπορεί να βλέπει ευκρινώς στο άπειρο χωρίς διόρθωση και με ποιο κόστος, γ.πως προκύπτει και σε τι συνίσταται το σύμπτωμα της ασθενωπίας και κοπιωπίας,

Προσαρμογή της διάθλασης Εμμετρωπία: αυτόματη (αβίαστη) εστίαση από το άπειρο στην ωχρά …και από πιο κοντά…; Πρέπει να αυξηθεί η διάθλαση: Πώς; Σύσπαση ακτινωτού μυός (Παρασυμπαθητικό, ΙΙΙ) → χάλαση της ζώνης του Zinn → κύρτωση (αύξηση της διάθλασης) του φακού +1D=1m, +2D=0,5m, +3D=0,33m, +10D=0,10m

Προσαρμογή σε μύωπες/υπερμέτρωπες Οι εμμέτρωπες βλέπουν αβίαστα, ευκρινώς στο άπειρο Οι μύωπες δώθε, οι υπερμέτρωπες πέρα (!) από το άπειρο Οι μύωπες δεν βλέπουν μακριά: φορούν γυαλιά Οι υπερμέτρωπες γιατί δε φορούν γυαλιά; Διότι προσαρμόζουν τη διάθλασή τους: (όσο μπορούν) Δηλ. κυρτώνουν το φακό τους για να δουν πιο κοντά: ήδη: από πέρα από το άπειρο, στο άπειρο και πιο πολύ: για να δουν πιο κοντά από το άπειρο

Προσαρμογή σε μύωπες/υπερμέτρωπες Πόσο προσαρμόζει για να δει στα 0,33 m; Εμμέτρωπας;+3 D (1/0,33m = 3D) Μύωπας -1 D;+3 D -1 D = 2 D -3 D;+3 D -3 D = 0 D -5 D; Βλέπει χειρότερα Υπερμέτρωπας + 1 D;+3 D +1 D = 4 D +3 D;+3 D +3 D = 6 D +5 D;+3 D +5 D = 8 D μπορεί;- Ασθενωπία

Κωδικοποίηση της αξιολόγησης στην Οφθαλμολογία Πρακτικές & προφορικές εξετάσεις (0-3) Γραπτές εξετάσεις MCQ (0-7), εντός 15’, με αρνητική βαθμολογία Αποτελέσματα εντός 30’ Κατ’ έτος αξιολόγηση από φοιτητές και αναπροσαρμογή του μαθήματος

Προτάσεις για Κωδικοποίηση της διδασκαλίας στην ΙΣΑΠΘ

Κωδικοποίηση της διδασκαλίας στην ΙΣΑΠΘ: Χρόνος Επιμήκυνση εξαμήνου, συγχώνευση εξετάσεων με ενδιάμεσες δοκιμασίες Κατανομή διαθέσιμου χρόνου: 5-6 ώρες/d ¼ Μετάδοση πρακτικών δεξιοτήτων ¼ Μετάδοση θεωρητικών δεξιοτήτων ½ Αφομοίωση δεξιοτήτων

Κωδικοποίηση της διδασκαλίας στην ΙΣΑΠΘ: Ύλη Κατάρτιση καταλόγου δεξιοτήτων ή 30 δεξ. /ΔΜ ή θεωρητικών 5/ώρα (2,5/ώρα μελέτης) πρακτικών 2,5/ώρα

Κωδικοποίηση της διδασκαλίας στην ΙΣΑΠΘ: Μέθοδος Ανακατανομή διδακτέας ύλης και Δ.Μ. Ενοποίηση διδασκόμενης ύλης δεξιοτήτων Αξιοποίηση ΔΕΠ, παραγωγή υλικού Επεξεργασία και προκαταβολική διανομή Φροντιστήριο – Άσκηση Τυποποίηση ISO, Δημοσιότητα

Κωδικοποίηση της διδασκαλίας στην ΙΣΑΠΘ: Εμβάθυνση Αξιοποίηση του ανακτηθέντος χρόνου Αξιοποίηση της εμπειρίας του ΠΜΣΙ Έμφαση στην ερευνητική μεθοδολογία ΔΕΠ οδηγός, Μάστορας, Μέντορας, Μύστης Εμβάθυνση σε Έρευνα, Βασικές Επιστήμες, Εργαστήριο, Κλινική, Χειρουργείο Διασύνδεση – Ετοιμασία για την πτήση

Εργασία κατ’ οίκον έως 6/4/ 2011 Επεξεργασία Πρότασης Χρόνος: / ΔΜ / Πρόγραμμα Ύλη: Δεξιότητες Μέθοδος μετάδοσης - αφομοίωσης Εμβαθύνσεις στην Ιατρικη