ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Σεπτέμβριος 2011

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι. Καραγιάννης,Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03 Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ. Παρουσίαση του νέου Νόμου για τα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Μια πρώτη.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες ΗΜΕΡΙΔΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ο χώρος της Δευτεροβάθμιας Οικονομικής Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο
Προτεινόμενες αλλαγές στο Λύκειο
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΝ(ΔΙΑΦΕΡΟΝ) ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Σωκράτης Μυλωνάς και Νικόλαος Ζάγγουλος Σεπτέμβριος 2013
ΚΕΣΥΠ ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνοι : Μπαουράκη Αντωνία Μαρτίκας Δημήτρης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Συνάντηση Εκπαιδευτών Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής Άνοιξη 2008 Ομάδα Επιμόρφωσης Τ.Π.Ε.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Πληροφορική και Επιστήμη Η/Υ Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σωκράτης Μυλωνάς Σεπτέμβριος 2012.
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ Σύρος.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Σεμινάριο Μαθηματικών Σεπτεμβρίου 2012 ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
07/09/20141 Σεμινάρια Πληροφορικής Σεπτέμβριος 2012 Μάριος Μιλτιάδου.
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
Νέα Προγράμματα Σπουδών: Σταδιακή εισαγωγή στη Δημοτική Εκπαίδευση
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία στο μάθημα : «Εικονική πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές εφαρμογές τεχνητής.
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2013Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
Καλώς ήρθατε στο Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
Επαρχιακές Ενημερωτικές Συναντήσεις Διευθυντών Σεπτέμβρης 2014
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2012Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Ε π ιθεώρηση Μαθηματικών Σεμινάρια Σε π τεμβρίου 2015 στα Μαθηματικά ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
1 ο Γυμνάσιο Ρέντη Πρόγραμμα μαθημάτων της Γ! Τάξης.
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Νέα Προγράμματα Σπουδών: Σταδιακή εισαγωγή στη Δημοτική Εκπαίδευση
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Σεπτέμβριος 2011 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Σεπτέμβριος 2011

Εισαγωγή του νέου Προγράμματος Σπουδών της Ιστορίας Με βάση τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για την εισαγωγή των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων (ΝΑΠ) στη Δημόσια Εκπαίδευση, τη σχολική χρονιά 2011-2012 προβλέπεται η εισαγωγή του νέου Προγράμματος Σπουδών της Ιστορίας στην Α΄ Γυμνασίου. Παράλληλα, προβλέπεται και μερική εισαγωγή του στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου. Η σταδιακή εισαγωγή του νέου Προγράμματος Σπουδών της Ιστορίας μέχρι και την Α΄ Λυκείου προβλέπεται να γίνει ως ακολούθως:

Ν έ α κ α τ α ν ο μ ή δ ι δ α κ τ έ α ς ύ λ η ς Α΄ Γυμν. Β΄ Γυμν. Ν έ α κ α τ α ν ο μ ή δ ι δ α κ τ έ α ς ύ λ η ς Α΄ Γυμν. Β΄ Γυμν. Γ΄ Γυμν. Α΄ Λυκ. Σχολική χρονιά 2011-2012 Η Εποχή του Λίθου – H Ελληνιστική Εποχή Από τη Ρώμη στη νέα Ρώμη – H Άλωση της Κων/πολης από τους Φράγκους (1204 μ. Χ.) Από το Διαφωτισμό μέχρι σήμερα Ο Μινωικός Πολιτισμός – Η Κλασική Εποχή Η Προϊστορία της Κύπρου – Η Ρωμαϊκή Εποχή Σχολική χρονιά 2012-2013 Η Άλωση της Κων/πολης από τους Φράγκους (1204 μ. Χ.) Η Άλωση της Κων/πολης από τους Φράγκους (1204 μ. Χ.) – Το τέλος της Ναπολεόντειας περιόδου Σχολική χρονιά 2013-2014 Η Άλωση της Κων/πολης από τους Φράγκους (1204 μ. Χ.) Από το Συνέδριο της Βιέννης (1815) μέχρι σήμερα

Εισαγωγή του νέου Προγράμματος Σπουδών της Ιστορίας Τροποποίηση της διδακτέας ύλης στη Β΄ Γυμνασίου για τη σχολική χρονιά 2011-2012 Υφιστάμενο Πρόγραμμα Σπουδών της Ιστορίας

Πλήρης εφαρμογή του νέου Προγράμματος Σπουδών της Ιστορίας στην Α΄ Γυμνασίου Έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΥΠΠ (www.nap.pi.ac.cy) το πιο κάτω εκπαιδευτικό υλικό: Πρόγραμμα Σπουδών της Ιστορίας (μέχρι την Α΄ Γυμν.) Εγχειρίδιο διδακτικής μεθοδολογίας με τίτλο «Διδακτική Μεθοδολογία και Εφαρμογές στο Μάθημα της Ιστορίας: Εγχειρίδιο Εκπαιδευτικού» Εγχειρίδιο Χαρτογράφησης Εκπαιδευτικού Υλικού Δειγματική Διαγνωστική Αξιολόγηση για την Α΄ Γυμνασίου

Πρόγραμμα Σπουδών της Ιστορίας Α΄ Γυμνασίου Πρόγραμμα Σπουδών της Ιστορίας Α΄ Γυμνασίου Διδακτικές Περίοδοι Επαναλήψεις - Γραπτές εξετάσεις - Ανατροφοδότηση (τουλάχιστον μία γραπτή εξέταση για κάθε τετράμηνο) 6 Συνθετικές εργασίες (projects) Επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία 5 Τελικές επαναλήψεις στην εξεταστέα ύλη Απώλεια διδακτικού χρόνου 14 Διαθέσιμος διδακτικός χρόνος 62 Σύνολο 99

Πρόγραμμα Σπουδών της Ιστορίας Α΄ Γυμνασίου Πρόγραμμα Σπουδών της Ιστορίας Α΄ Γυμνασίου Kατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς οι μαθητές/τριες έχουν υποχρέωση να εκπονήσουν μία, τουλάχιστον, συνθετική εργασία (project) υπό τη συνεχή παρακολούθηση και καθοδήγηση των διδασκόντων/ουσών (βλ. Διδακτική Μεθοδολογία και Εφαρμογές στο μάθημα της Ιστορίας, Εγχειρίδιο Εκπαιδευτικού). Yπογραμμίζεται, επίσης, ότι θα πρέπει να αξιοποιείται ο διαθέσιμος διδακτικός χρόνος για οργανωμένες εκπαιδευτικές επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.

Δομή θεματικών ενοτήτων του Προγράμματος Σπουδών της Ιστορίας (παράδειγμα) Τίτλος Ενότητας: Λαοί και Πολιτισμοί της Εγγύς Ανατολής Διδακτικοί στόχοι: Με το πέρας της διδασκαλίας, οι μαθητές/τριες επιδιώκεται: 1. Να κατανοούν τους όρους/έννοιες κλειδιά: Μεσοποταμία, σφηνοειδής γραφή, κώδικας Χαμουραμπί, έπος Γιλγαμές, πολυθεϊσμός, Φαραώ, Πυραμίδες, ταρίχευση, μούμια, ιερογλυφική γραφή, πάπυρος. 2. Να ονομάζουν και να τοποθετούν στο χάρτη τους σημαντικότερους λαούς και πολιτισμούς της Εγγύς Ανατολής (Σουμέριοι, Βαβυλώνιοι, Ασσύριοι, Αιγύπτιοι, Φοίνικες, Εβραίοι, Χετταίοι). 3. Να γνωρίζουν και να εκτιμούν την προσφορά των Σουμέριων, των Βαβυλωνίων, των Αιγυπτίων και των Φοινίκων στην ευρύτερη ιστορική εξέλιξη.

Δομή θεματικών ενοτήτων του Προγράμματος Σπουδών της Ιστορίας Ενδεικτικές Δραστηριότητες: Εκπόνηση εργασίας για τη σημασία των πολιτισμών της Εγγύς και Μέσης Ανατολής στην πορεία της ανθρώπινης ιστορίας (κοινωνική οργάνωση, διοίκηση, νομοθεσία, τέχνη). Καταρτισμός καταλόγου με τα πολιτισμικά επιτεύγματα των λαών και πολιτισμών της Εγγύς Ανατολής. Εκπόνηση διαθεματικών/διεπιστημονικών εργασιών (projects) με το μάθημα των Θρησκευτικών (π.χ. μονοθεϊσμός Εβραίων – πολυθεϊσμός Αιγυπτίων), της Γεωγραφίας (π.χ. αναφορά σε σημερινές χώρες που βρίσκονται στους χώρους που άκμασαν οι εν λόγω πολιτισμοί, εντοπισμός γεωγραφικών παραγόντων που συνέβαλαν σε αυτό) και της Τέχνης. Μελέτη του γεωγραφικού χώρου της Αιγύπτου και της Μεσοποταμίας και εντοπισμός των κοινών γεωγραφικών χαρακτηριστικών. Εξετάζεται σε ποιο βαθμό ο γεωγραφικός παράγοντας συνέβαλε στη δημιουργία αυτών των μεγάλων πολιτισμών. Κατασκευή χαρτών της Εγγύς και Μέσης Ανατολής και τοποθέτηση των λαών και των πολιτισμών που αναπτύχθηκαν στους χώρους αυτούς.

Δομή θεματικών ενοτήτων του Προγράμματος Σπουδών της Ιστορίας Θέματα για συνθετικές εργασίες (projects): 1. Ο Νείλος ως δώρο για την Αίγυπτο στην αρχαιότητα αλλά και σήμερα. 2. Η ιατρική στην αρχαία Αίγυπτο Μια εξερεύνηση των Πυραμίδων της Αιγύπτου. 3. Ταξιδεύοντας ανάμεσα στον Τίγρη και τον Ευφράτη: Οι μεγάλοι αρχαίοι πολιτισμοί.

Δομή θεματικών ενοτήτων του Προγράμματος Σπουδών της Ιστορίας Παρατηρήσεις: Η ενότητα αυτή θα μπορούσε να προταθεί στους/στις μαθητές/τριες για εκπόνηση συνθετικών εργασιών (projects) τις οποίες ο/η διδάσκων/ουσα θα παρακολουθεί κατά την πορεία εκπόνησής τους. Αρχικά ο/η διδάσκων/ουσα, μέσα από μια σύντομη επισκόπηση της ενότητας δίνει ερεθίσματα στους/στις μαθητές/τριες, ώστε οι τελευταίοι/ες να είναι σε θέση να επιλέξουν θέμα με βάση τα ενδιαφέροντά τους. Για τη διαδικασία σχεδιασμού, οργάνωσης, υλοποίησης, παρουσίασης και αξιολόγησης των εργασιών (projects) σε έξι (6) διδακτικές περιόδους (βλ. Διδακτική Μεθοδολογία και Εφαρμογές στο μάθημα της Ιστορίας, Εγχειρίδιο Εκπαιδευτικού).

«Διδακτική Μεθοδολογία και Εφαρμογές στο Μάθημα της Ιστορίας: Εγχειρίδιο Εκπαιδευτικού» Εστιάζει σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας και εφαρμογών, όπως για παράδειγμα: 1. Η τυπολογία των πηγών. 2. Η επεξεργασία των γραπτών πηγών. 3. Η επεξεργασία των παραστατικών πηγών (π.χ. Ζωγραφικά έργα, Φωτογραφίες, Αφίσες, Γελοιογραφίες, Κόμικς, Χάρτες, Απτικές πηγές). 4. Η Πολυπρισματική προσέγγιση στη διδασκαλία της Ιστορίας. 5. Η Αρχαιολογία και η Εκπαίδευση: Αρχαιολογικοί χώροι, μνημεία και μουσεία. 6. Οι συνθετικές εργασίες (projects).

Εγχειρίδιο Χαρτογράφησης Εκπαιδευτικού Υλικού Εγχειρίδιο Χαρτογράφησης Εκπαιδευτικού Υλικού Ενότητα Είδος Εκπαιδευτικού Υλικού Τίτλος/Πηγή Ο Εθνικός Διχασμός και η συμμετοχή της Ελλάδας στον πόλεμο. Οπτικοακουστικό υλικό (CD-ROM) «Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, Από την Παλαιολιθική εποχή μέχρι σήμερα» Παραγωγή Conceptum, 1999 (Conceptum Αδάμ Δαμιανάκης Α.Ε.) Λογισμικό «Η διαμόρφωση των συνόρων της Ελλάδας, 1830» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Ελλάδος http://pi- schools.sch.gr/software/gymnasio/ Ιστοσελίδα Η επέκταση του ελληνικού κράτους (1897-1922) - Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού - Ελληνική Ιστορία στο Διαδίκτυο http://www.fhw.gr/ chronos/13/gr/index.html

Δειγματική διαγνωστική αξιολόγηση στο μάθημα της Ιστορίας Α΄ Γυμνασίου Με βάση το νέο Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Ιστορίας προβλέπεται, στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς, η διεξαγωγή μιας διαγνωστικού τύπου αξιολόγησης, σε κάθε τάξη, ώστε να διαγνωστούν ελλείψεις και αδυναμίες των μαθητών/τριών σε σχέση με τις προαπαιτούμενες, για κάθε επίπεδο, ιστορικές γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες, αξίες, στάσεις και συμπεριφορές. Τονίζεται ότι το αποτέλεσμα αυτής της αξιολόγησης δεν πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στην αξιολόγηση των μαθητών/τριών στα τετράμηνα και συνεπώς δεν συστήνεται η αριθμητική αξιολόγηση των δοκιμίων των μαθητών/τριών.

Δειγματική διαγνωστική αξιολόγηση στο μάθημα της Ιστορίας Α΄ Γυμνασίου (παράδειγμα) Αφού παρατηρήσεις με προσοχή το χάρτη που ακολουθεί, να προσδιορίσεις αν οι πιο κάτω περιοχές βρίσκονται στα Ανατολικά, Δυτικά, Βόρεια ή Νότια της Κύπρου: α. Η Φοινίκη βρίσκεται στα …………………..…….. της Κύπρου. β. Η Μ. Ασία βρίσκεται στα ………………………… της Κύπρου. γ. Ο Εύξεινος Πόντος βρίσκεται στα …………………………… της Κύπρου. δ. Η Ελλάδα βρίσκεται στα …………………………. της Κύπρου.

Μερική εισαγωγή του νέου Προγράμματος Σπουδών της Ιστορίας στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου Οι διδάσκοντες/ουσες στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου θα πρέπει να αναπτύξουν και να διδάξουν, κατά τη σχολική χρονιά 2011-2012, τρεις θεματικές ενότητες, με βάση τη φιλοσοφία των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων, του Προγράμματος Σπουδών και της διδακτικής μεθοδολογίας του μαθήματος της Ιστορίας (βλ. σχετικό εγχειρίδιο):

Ενότητες για τη Β΄ Γυμνασίου 1. Οι Κομνηνοί και η μερική αναδιοργάνωση της αυτοκρατορίας 2. Η ενετική οικονομική διείσδυση και το σχίσμα των Εκκλησιών 3. Κυρίως Βυζαντινή Περίοδος 10ος – 12ος αι. μ.Χ.

Ενότητες για τη Γ΄ Γυμνασίου 1. Η Ελλάδα στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο – Ο Εθνικός Διχασμός 2. Η Ρωσική Επανάσταση 3. Η πρώτη περίοδος της Αγγλοκρατίας (1878 – 1925)

Σχολικά εγχειρίδια της Ιστορίας Λόγω της νέας κατανομής της διδακτέας ύλης και των νέων ιστορικών τομών που έχουν τεθεί για κάθε τάξη, οι μαθητές/τριες που θα φοιτήσουν φέτος στην Α΄ και Β΄ τάξη του Γυμνασίου θα πρέπει, με τη λήξη της σχολικής χρονιάς, να κρατήσουν τα σχολικά βιβλία της Ιστορίας τους γιατί θα τα χρειαστούν και την επόμενη σχολική χρονιά (Β΄ και Γ΄ τάξη αντίστοιχα).

Νέο βιβλίο για τη Βυζαντινή Ιστορία της Κύπρου Νέο βιβλίο για τη Βυζαντινή Ιστορία της Κύπρου Διδάσκοντας τη Βυζαντινή Κύπρο μέσα από τις πηγές: Πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές για τη διδασκαλία της ιστορίας της Κύπρου κατά τη Βυζαντινή περίοδο Έρευνα – Μεταφράσεις – Συγγραφή: Χρήστος Αργυρού, Φιλόλογος Έκδοση Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, Λευκωσία 2011

Επιμόρφωση φιλολόγων Γυμνασίων στην Ιστορία Στις 9 Σεπτεμβρίου 2011 θα πραγματοποιηθεί στο Λύκειο Λατσιών (8.30 – 1.00 μ.μ.) το τελευταίο επιμορφωτικό σεμινάριο των 72 φιλολόγων, που συμμετείχαν, κατά τη σχολική χρονιά 2010-2011, στην Γ΄ φάση επιμόρφωσης για τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα.

Επιμόρφωση φιλολόγων στην Ιστορία Τη σχολική χρονιά 2011-2012 θα συνεχιστεί η επιμόρφωση των φιλολόγων στο μάθημα της Ιστορίας. Ειδικότερα, προγραμματίζονται δύο σειρές επιμόρφωσης (κάθε σειρά φιλολόγων θα παρακολουθήσει τρία σεμινάρια σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν σύντομα): ΠΡΩΤΗ ΣΕΙΡΑ: Αφορά φιλολόγους που θα διδάξουν φέτος το μάθημα της Ιστορίας στη Β΄ Γυμνασίου. ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΕΙΡΑ: Αφορά φιλολόγους που θα διδάξουν φέτος το μάθημα της Ιστορίας στη Γ΄ Γυμνασίου. Στόχος: Η επιμόρφωση 150 περίπου φιλολόγων, οι οποίοι θα αναλάβουν να διδάξουν το μάθημα της Ιστορίας τη σχολική χρονιά 2012-2013 στις αντίστοιχες τάξεις.

Προς τους συντονιστές Φιλολογικών Μαθημάτων Προς τους συντονιστές Φιλολογικών Μαθημάτων Για τους φιλολόγους που επιμορφώθηκαν στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας κατά τη σχολική χρονιά 2010-2011, υπενθυμίζεται ότι θα πρέπει, αν δεν υπάρχουν οποιαδήποτε κωλύματα σε επίπεδο σχολικής μονάδας, να αναλάβουν να διδάξουν, κατά τη φετινή σχολική χρονιά, το μάθημα της Ιστορίας στην Α΄ Γυμνασίου.

Ομάδα Π.Σ. Ιστορίας 2011-2012 Επιθεωρητές Φιλολογικών Μαθημάτων Σκεύη Πρωτοπαπά Κυπριανός Λούης Γεωργία Κούμα Σύμβουλοι Φιλολογικών Μαθημάτων Γιάννος Σωκράτους Άννα-Μαρία Κοπάτου Υποστηρικτές Προγράμματος Σπουδών Ιστορίας Ανδρέας Αντζουλής Ανδρέας Γεωργαλλίδης