Μετρητικές, Ποιοτικές και Θεσμικές Προϋποθέσεις και Υποδομές για ένα αξιόπιστο Εθνικό Χωροταξικό Σχεδιασμό Δ. Ρόκος, Καθηγητής Ε.Μ.Π. Διεπιστημονικό Πρόγραμμα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τρίπολη, 25 Νοεμβρίου 2013 Προσδοκώμενα οφέλη για την Περιφέρεια Πελοποννήσου από το Έργο SoilPro Αλέξανδρος Χαραλάμπους Living.
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
Παναγιώτης Μητρόπουλος Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Προστασία και Διαχείριση Υδατικών Πόρων στην Ελλάδα
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Κεφάλαιο 3: Το ενιαίο ρυθμιστικό και νομικό πλαίσιο. 3.1 Η έννοια και το περιεχόμενο του ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. 3.2 Η αναγκαιότητα δόμησης του.
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
Το ζήτημα του χώρου Μεθοδολογικές, ερμηνευτικές διαδρομές… Στρατηγικές, πρακτικές σχεδιασμού με έμφαση: στις κοινωνικο-οικονομικές διεργασίες… Ελίζα Παναγιωτάτου.
Η Αξιοβίωτη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη. Για ένα Ειρηνικό και Καλύτερο Κόσμο Δ. Ρόκος, Καθηγητής Ε.Μ.Π. Εργαστήριο Τηλεπισκόπησης Ε.Μ.Π. Μετσόβιο Κέντρο Διεπιστημονικής.
Δημόσια διαβούλευση Επιχειρησιακού Σχεδίου για τα έτη
Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών - Δίκτυα Ύδρευσης
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
1 «Η χρήση νέων τεχνολογικών εργαλείων για την ενσωμάτωση της διασποράς στην ανάπτυξη του τόπου καταγωγής» Καρδίτσα, 8-10 Φεβρουαρίου ο Αναπτυξιακό.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Ο Κόμβος Δευτερογενούς Επεξεργασίας: Μια ερευνητική υποδομή για τη συγκριτική κοινωνική έρευνα.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
ΔΗΜΟΣ ΕΡΕΤΡΙΑΣ Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Α Φάση: Στρατηγικός Σχεδιασμός Διαβούλευση.
Οι σημειώσεις βρίσκονται στην ιστο-σελίδα:
Η Αξιοβίωτη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
Δρ. Αναστάσιος Δ. Αναστασίου Κ.Υ. του ΥΠΕΣΔΔΑ
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ – ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ, ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΝΟΡΙΑΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΜΑΘΗΜΑ.
Εθνικός σχεδιασμός (αποτυχίες αγοράς και αποτυχίες κυβερνητικού σχεδιασμού) Προσέγγιση παράλληλη με την αγορά Εικόνα δυνατοτήτων της οικονομίας Υποδείγματα.
Τι είναι η Ψηφιακή Επιμέλεια; Πάνος Κωνσταντόπουλος Μονάδα Ψηφιακής Επιμέλειας, Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά» και Τμήμα Πληροφορικής, Οικονομικό Πανεπιστήμιο.
Β΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Επιχειρησιακός Σχεδιασμός Οικονομικός Σχεδιασμός - Δείκτες Παρακολούθησης ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ – ΤΜΗΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Η Δικτύωση αποτελεί ένα σύστημα αρχών και ενεργειών που βασίζεται σε νέες μορφές συλλογικής δράσης και παρέμβασης. Διαμορφώνει μια ευρύτερη δυναμική για.
1 Γενικές Έννοιες για το Χώρο Ι Η Αντίληψη του Χώρου 4 Γνωστική (ή γνωσιολογική) χαρτογράφηση είναι μία διαδικασία που αποτελείται από μία σειρά ψυχολογικών.
Περιβαλλοντική εκπαίδευση Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Ένταξη στο πρόγραμμα Σπουδών.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΥΦΥΟΥΣ ΠΟΛΗΣ
STUDIO ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ – ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ Η SWOT ανάλυση ως εργαλείο σχεδιασμού
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Τουμπαλίδης Ιωάννης, 389 Υπ.καθηγητής : Καρανικόλας Νικόλαος
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
«ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
Προγραμματική Περίοδος
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
 ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Το ζήτημα του χώρου Μεθοδολογικές, ερμηνευτικές διαδρομές… Στρατηγικές, πρακτικές σχεδιασμού με έμφαση: στις κοινωνικο-οικονομικές διεργασίες…
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Ερευνητική Εργασία. Στη πόλη μας ο τουρισμός αποτελεί μία από τις σημαντικότερες οικονομικές δραστηριότητες και κατέχει κυρίαρχη θέση στον τριτογενή τομέα.
Αξιοβίωτη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη
αξιοβίωτη ολοκληρωμένη ανάπτυξη
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (Ι) Α. Κουτσούρης.
Λήψη απόφασης για Ενεργειακό Σχεδιασμό
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μετρητικές, Ποιοτικές και Θεσμικές Προϋποθέσεις και Υποδομές για ένα αξιόπιστο Εθνικό Χωροταξικό Σχεδιασμό Δ. Ρόκος, Καθηγητής Ε.Μ.Π. Διεπιστημονικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) του Ε.Μ.Π. «Περιβάλλον και Ανάπτυξη» Μετσόβιο Κέντρο Διεπιστημονικής Έρευνας (ΜΕ.Κ.Δ.Ε.) του Ε.Μ.Π. για την προστασία και ανάπτυξη του ορεινού περιβάλλοντος και των τοπικών Ευρωπαϊκών πολιτισμών

ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ  Λογικό  Διεπιστημονικά και ολιστικά τεκμηριωμένο ολιστικά τεκμηριωμένο  πολιτικά οικονομικά οικονομικά κοινωνικά κοινωνικά πολιτισμικά πολιτισμικά τεχνικά/τεχνολογικά τεχνικά/τεχνολογικά και και περιβαλλοντικά περιβαλλοντικά  Διεθνές Περιβάλλον Περιβάλλον  Ευρωπαϊκή Ένωση  Γεωπολιτικές Ιδιαιτερότητες Ιδιαιτερότητες Περιφέρειες ΕθνικόΣχέδιοΟλοκληρωμένηςΑνάπτυξης ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟ Περιφερειακά και Τοπικά Σχέδια ΟλοκληρωμένηςΑνάπτυξης ΕΘΝΙΚΟ

–Ολοκληρωμένο Αναπτυξιακό Κτηματολόγιο (Σύνταξη και Τήρηση) –Ολοκληρωμένα Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών Γης και Περιβάλλοντος –Ολοκληρωμένες Αποδόσεις (μετρητικές και ποιοτικές) της φυσικής και της κοινωνικοοικονομικής πραγματικότητας, στο χώρο και το χρόνο –Ψηφιακά Αρχεία Νόμων Νόμων Κανονισμών Κανονισμών Αεροφωτογραφιών Αεροφωτογραφιών Δορυφορικών Δορυφορικών Τηλεπισκοπικών Τηλεπισκοπικών Απεικονίσεων (Δ.Τ.Α.) Απεικονίσεων (Δ.Τ.Α.) Χαρτών Χαρτών Θεματικών χαρτών Θεματικών χαρτών Στατιστικών μεγεθών Στατιστικών μεγεθών Ιστορικών στοιχείων Ιστορικών στοιχείων Πολιτιστικών κ.λπ. Πολιτιστικών κ.λπ.  Χάρτες Οριζοντιαγραφικοί και Υψομετρικοί και Υψομετρικοί  Τοπογραφικά Διαγράμματα  Ψηφιακά Μοντέλα Εδάφους  Θεματικοί Χάρτες (Γεωλογικοί, Εδαφολογικοί, (Γεωλογικοί, Εδαφολογικοί, Γεωτεκτονικοί, Γεωτεκτονικοί, Υδρογεωλογικοί, Υδρογεωλογικοί, Μεταλλευτικοί, Μεταλλευτικοί, Υδρολογικοί, Υδρολογικοί, Δασικοί, Καλλιεργειών κ.λπ. Δασικοί, Καλλιεργειών κ.λπ. σε αναλογική και ψηφιακή σε αναλογική και ψηφιακή μορφή μορφή ΜΕΤΡΗΤΙΚΕΣ ΠΟΙΟΤΙΚΕΣ  Κατάλληλη, (με όρους κλίμακας, ακρίβειας και πληρότητας) Διερεύνηση, Απογραφή, Χαρτογράφηση, Παρακολούθηση των μεγεθών, της κατάστασης και της ποιότητας των Φυσικών και Ανθρωπίνων Διαθεσίμων και του Περιβάλλοντος σε - εθνικό - εθνικό - περιφερειακό και - περιφερειακό και - τοπικό επίπεδο - τοπικό επίπεδο και των σχετικών και των σχετικών δυνατοτήτων, περιορισμών δυνατοτήτων, περιορισμών και προοπτικών και προοπτικών  Συστηματικές Αεροφωτογραφήσεις  Ψηφιακές Επεξεργασίες Δ.Τ.Α. Αναλύσεις, Ερμηνείες, Εκτιμήσεις, Αξιολογήσεις ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΕΣ  Ολοκληρωμένες Αποδόσεις των στοιχείων που των στοιχείων που συγκροτούν σε κάθε συγκροτούν σε κάθε Περιφέρεια την αδιάσπαστη Περιφέρεια την αδιάσπαστη ενότητα της φυσικής και της ενότητα της φυσικής και της κοινωνικοοικονομικής της κοινωνικοοικονομικής της πραγματικότητας πραγματικότητας (ή του φυσικού και (ή του φυσικού και κοινωνικοοικονομικού κοινωνικοοικονομικού χώρου) χώρου) (ή του φυσικού και (ή του φυσικού και κοινωνικοοικονομικού κοινωνικοοικονομικού περιβάλλοντος) περιβάλλοντος) (ή των φυσικών και (ή των φυσικών και ανθρωπίνων διαθεσίμων) ανθρωπίνων διαθεσίμων)  Εθνικό Αναπτυξιακό Κτηματολόγιο Κτηματολόγιο

ΑΝΑΠΤΥΞΗ μια νέα, διαφορετική απ' την προηγούμενη "καλύτερη"κατάστασηΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ  ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ  ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ  ΔΙΑΝΟΜΗΣ  ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ  ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ με στόχο τη "ΒΕΛΤΙΣΤΗ" αξιοποίηση των "ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ" δυνατοτήτων της φυσικής και της κοινωνικοοικονομικής πραγματικότητας σύμφωνα  με το κάθε φορά κυρίαρχο κοινωνικό πλαίσιο αξιών κι επιλογών, όπως αυτό συνυπάρχει πάντα “μαχητικά” στις συνθήκες παγκοσμιοποίησης της ασυδοσίας των αγορών  με την κάθε φορά κοινωνική δυναμική  και την μέση κοινωνική συνείδηση (όπως την διαμορφώνουν κυρίως τα Μ.Μ.Ε.)

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞH  Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΦΥΣΗ της ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗΣ και ΑΔΙΑΣΠΑΣΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (Φυσικού και Κοινωνικοοικονομικού Χώρου ή Περιβάλλοντος) (Φυσικών και Ανθρώπινων Διαθεσίμων)  απαιτεί και προϋποθέτει ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΥΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ, ΑΛΛΗΛΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΑΣΕΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ ΤΟΥΣ ΔΙΑ ΜΕΣΟΥ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ  για θεμελίωση της ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ* δηλαδή της ταυτόχρονα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣΠΟΛΙΤΙΚΗΣΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ / ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ και γι΄αυτό ΑΞΙΟΒΙΩΤΗΣ  η οποία θα τείνει να τελείται σε διαλεκτική αρμονία και με σεβασμό στον ΑΝΘΡΩΠΟ, όπως αυτός θα εντάσσεται ειρηνικά και δημιουργικά στο ΦΥΣΙΚΟ και ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ως αναπόσπαστο μέρος του και όχι ως ιδιοκτήτης, κυρίαρχος ή εκμεταλλευτής του ΄΄σύμμετρης΄΄ * ΄΄ισόμετρης΄΄ * ΄΄βιώσιμης΄΄ * ΄΄αειφόρου΄΄ *

ΜΕΘΟΔΟΙΚΑΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣΘΕΑΣΗΣΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣΜΕΤΡΗΣΗΣΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣΑΝΑΛΥΣΗΣΕΡΜΗΝΕΙΑΣΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣΑΚΡΙΒΕΙΕΣΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣΠΛΗΡΟΤΗΤΑΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΑΝΑΓΚΕΣΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ(συστηματικής)ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ(δυναμικής) ( MONITORING ) Ανίχνευση ομοιοτήτων / μεταβολών δια μέσου του χρόνου: dt, ωρών, ημερών, εποχών, ετών ΤΟΥΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ως όλου) δηλαδή :  των μεγεθών, της κατάστασης και της ποιότητας  των στοιχείων / χαρακτηριστικών / εμφανίσεων τα οποία συγκροτούν την κάθε φορά αδιάσπαστη ενότητα της φυσικής της κοινωνικοοικονομικής της πολιτισμικής της τεχνολογικής και της πολιτικής πραγματικότητας  των πολυδιάστατων σχέσεων, αλληλεξαρτήσεων και αλληλεπιδράσεών τους και των συνεπειών / επιπτώσεών τους και  των τάσεων μεταβολών τους δια μέσου του χρόνου  ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ (ΕΙΔΙΚΕΣ / ΤΟΜΕΑΚΕΣ / ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ…)  ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ, ΟΛΙΣΤΙΚΕΣ ( ΟΧΙ ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΑ ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΕΣ ) ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ / ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ / ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ / ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ / ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ / ΑΝΑΠΤΥΞΗ / / ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ / ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Π Ρ Ο Δ Ι Α Γ Ρ Α Φ Ε Σ για ένα "Βέλτιστο" ολικό μεθοδολογικό εργαλείο: ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣΣΥΝΤΑΞΗΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ: ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗΣ ΘΕΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ (κάτω από τις ίδιες ή διαφορετικές συνθήκες) ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΟΛΟΥ και του ΜΕΡΟΥΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΗΣΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗΣΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣΚΑΙΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗΣήΕΤΕΡΟΧΡΟΝΙΣΜΕΝΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ (ενός θέματος) με : Διαφόρων τύπων, ευαισθησιών, κατηγοριών, “απεικονίσεις” της ολικής πραγματικότητας ΟΙΚΕΙΑΣΟΥΔΕΤΕΡΗΣΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗΣΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΕΜΗΡΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΟΛΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΦΩΤΟΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗΣ / ΤΗΛΕΠΙΣΚΟΠΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΗΛΕΠΙΣΚΟΠΙΚΩΝ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΕΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

Διαδοχικές Φάσεις ενός ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ  (κατά την παραδοσιακή αντίληψη) Patric Geddes Απογραφή (Survey)Απογραφή (Survey) Αποτύπωση των μεγεθών, της κατάστασης και της ποιότητας της φυσικής και κοινωνικοοικονομικής πραγματικότητας (του φυσικού και κοινωνικοοικονομικού χώρου/ του φυσικού και κοινωνικοοικονομικού περιβάλλοντος/ των φυσικών και ανθρωπίνων διαθεσίμων) Ανάλυση (Analysis)Ανάλυση (Analysis) Προγραμματισμός (Planning)Προγραμματισμός (Planning)

 Κατά τη σύγχρονη αντίληψη (P.Hall: Urban and regional planning, Pelican Books, 1974)  Σκοπός  Συνεχής Πληροφόρηση  Εκτίμηση με βάση τις υφιστάμενες τάσεις και μορφοποίηση των δυνατών εναλλακτικών μελλοντικών καταστάσεων  Αξιολόγηση/Προαποτίμηση  Επιλογή της βέλτιστης  Εφαρμογή, Συνεχής παρακολούθηση, Ανάδραση Διαδοχικές Φάσεις ενός ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

" Α Ν Α Π Τ Υ Ξ Η " ανάλογα με την : - ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΗΤΙΚΗ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ - ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ - ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΑΠΟΨΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΟΝΟΜΕΡΕΙΑ ΜΟΝΟΜΕΡΕΙΑ (ή και ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ) (ή και ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ)ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗΑΠΟΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ(ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ) ή με ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ή ΤΟΜΕΑΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΑΥΞΗΣΗΚΙΝΗΣΗΑΛΛΑΓΗ ΕΞΕΛΙΞΗΜΕΤΑΒΟΛΗ Μια σειρά από έννοιες με αντικειμενική υπόσταση όπως: και που χαρακτηρίζουν ποιοτικά και ποσοτικά μεγέθη της, αμέσως:εμμέσως: 1.Με τις συγκεκριμένες συνθήκες της φυσικής και της κοινωνικοοικονομικής πραγματικότητας μιας περιοχής (δυναμικά) 2.Με τις δυνατότητες / περιορισμούς των Φ. + Α.Δ 3.Με τις σχέσεις / αλληλοσυνδέσεις / αλληλεξαρτήσεις / αλληλεπιδράσεις του ΑΝΘΡΩΠΟΥ με τη ΦΥΣΗ 4.Με την πολιτική βούληση των δυνάμεων που βρίσκονται στην εξουσία, την κυρίαρχη (μέση) κοινωνική συνείδηση και την κάθε φορά κοινωνική δυναμική συναρτώνται: ΠΡΟΟΔΟΣ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΛΟΓΙΚΩΝ ΔΥΝΑΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΛΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΗΣ ΒΕΛΤΙΣΤΗΣΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΗΣ ΒΕΛΤΙΣΤΗΣ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΕΝΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ  ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΝΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ  Ή ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΕΝΟΣ ΣΚΟΠΟΥ

ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (Physical Planning) (παραδοσιακή αντίληψη) ΣΕ ΕΘΝΙΚΟΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ καιΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ και ΤΟΜΕΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟΤΟΜΕΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ (στη φυσική χωρική του μόνο διάσταση) π.χ. σε ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ: ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ Ή ΑΛΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣΜΕ ΒΑΣΗ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ Ή ΑΛΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΑΓΝΟΕΙ ΟΤΙ Ο ΦΥΣΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΡΚΗ ΜΑΧΗΤΙΚΗ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΑΛΛΗΛΕΞΑΡΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΜΕ ΔΡΑΣΕΙΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ, ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΚΑΘΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ,ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ,ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ/ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΤΕΧΝΙΚΗ/ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΡΧΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ, ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ) ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΟΛΥΔΙΑΣΤΑΤΕΣ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΤΟ “ΟΛΙΚΟ” ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ