INTENTIONALITY AND WORD PROBLEMS IN SCHOOL DIALOGUE Alena Hospesova & Jarmila Novotna University of South Bohemia Charles University Prague.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.1 Διεξαγωγή ανάλυσης αναγκών.
Διδακτικοί στόχοι.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuest.
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σενάριο.
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Διδακτικά σενάρια.
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
…Πληθώρα στοιχείων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γεωγραφική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιστοιχεί στο επίπεδο που της αρμόζει ούτε με βάση την εθνική προσφορά.
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ορισμός
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Θεωρία Υπολογισμού Πεπερασμένα Αυτόματα. Υπολογισμοί Γλώσσα που αποδέχεται ένας υπολογιστής: Το σύνολο των λέξεων τα οποία οδηγούν σε κατάσταση αποδοχής.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
 Τι είναι;  Γιατί η γνώση είναι καλύτερα να είναι οργανωμένη;  Ποια η οργάνωση στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στα βιβλία;
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
Πράξη «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3, - Οριζόντια Πράξη», Επιμόρφωση εκπαιδευτών στο νέο ΠΣ για.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
3.2 Κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισµικού για τη διδακτική των µαθηµατικών.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
«Διδακτικός σχεδιασμός» ή «Σχεδιασμός της διδασκαλίας» ή «Αρχιτεκτονική της διδασκαλίας» ή «Προγραμματισμός της διδασκαλίας»
Γλώσσες Προγραμματισμού Μεταγλωττιστές Πίνακας Συμβόλων Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Ηλίας Σακελλαρίου.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Ταξινομίες διδακτικών στόχων
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Δομικά στοιχεία ολοκληρωμένου σεναρίου και το λογισμικό Hot Potatoes
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Κ. Σαμαρά, Δασκάλα.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
- Προσεκτικός σχεδιασμός Α΄Φάση - Επιλογή του θέματος - Καθορισμός στόχων       Από τους μαθητές      - Προσεκτικός σχεδιασμός  
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

INTENTIONALITY AND WORD PROBLEMS IN SCHOOL DIALOGUE Alena Hospesova & Jarmila Novotna University of South Bohemia Charles University Prague

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΟΧΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Απόσπαση προσοχής, χαμηλά κίνητρα των μαθητών, επάρκεια δασκάλου κ.λπ. Εξαφάνιση των αρχικών στόχων και αντικατάστασή τους από άλλους (κάλυψη της ύλης, εμπλοκή περισσότερων μαθητών στο διάλογο, εξήγηση της λύσης ενός προβλήματος με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει κατανοητό από τους περισσότερους μαθητές κ.λπ.

ΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ «Λεκτικές περιγραφές προβληματικών καταστάσεων, όπου τίθενται μία ή περισσότερες ερωτήσεις και η απάντηση μπορεί να δοθεί με την εφαρμογή μαθηματικών πράξεων στα αριθμητικά δεδομένα που είναι διαθέσιμα στις δηλώσεις του προβλήματος»

ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΛΥΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ Α) φάση αποκωδικοποίησης - encoding (κατανόηση της ανατιθέμενης εργασίας) Β) φάση μετασχηματισμού - transformation (μεταφορά στη γλώσσα των μαθηματικών και δημιουργία ενός μαθηματικού μοντέλου) Γ) φάση υπολογισμών – calculation (μαθηματική λύση του προβλήματος, συμπεριλαμβανόμενης και της επαλήθευσης των αποτελεσμάτων) Δ) φάση αποθήκευσης – storage (μεταφορά των μαθηματικών αποτελεσμάτων στο περιβάλλον του προβλήματος, συμπεριλαμβανόμενης και της επαλήθευσης των αποτελεσμάτων σύμφωνα με τα συμφραζόμενα του προβλήματος)

ΤΑΞΙΝΟΜΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΤΟΥ BLOOM (ΑΡΧΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗ) Αρχική: 1. Γνώση, 2. Κατανόηση, 3. Εφαρμογή, 4. Ανάλυση, 5. Σύνθεση, 6. Αξιολόγηση Αναθεωρημένη:1. Ανάκληση (Remember), 2. Κατανόηση (Understand), 3. Εφαρμογή (Apply), 4. Ανάλυση (Analyze), 5. Αξιολόγηση (Evaluate), 6. Δημιουργία (Create)

ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗΣ ΤΑΞΙΝΟΜΙΑΣ ΤΟΥ BLOOM ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

ΦΑΣΗ ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ Μετασχηματισμός του λεκτικού προβλήματος σε ένα κατάλληλο σύστημα στο οποίο τα δεδομένα, οι συνθήκες και τα άγνωστα μπορούν να καταγραφούν σε μία περισσότερο σαφή οργάνωση και σε πιο οικονομική μορφή. Η γνωστική διαδικασία αυτής της φάσης ανήκει στην κατηγορία 4. Ανάλυση. Περιλαμβάνει τη διαφοροποίηση (differentiating), την οργάνωση (organizing) και τον προσδιορισμό (attributing)

ΦΑΣΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ Μαθηματικοποίηση της δομής του ανατεθέντος προβλήματος. περιλαμβάνει δύο κατηγορίες: 4. Ανάλυση, δηλαδή οργάνωση (organizing) και 3. Εφαρμογή, δηλαδή υλοποίηση (Implementing)

ΦΑΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ Αυτή η φάση καλύπτει τη μαθηματική εργασία και τη (σαφή ή υπονοούμενη) εκτέλεση της επαλήθευσης των μαθηματικών αποτελεσμάτων. Καλύπτεται από την κατηγορία 3. Εφαρμογή, δηλαδή εκτέλεση (executing)

ΦΑΣΗ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ Μεταφορά των μαθηματικών αποτελεσμάτων πίσω στο σημασιολογικό περιβάλλον του προβλήματος. Αντιπαραβολή και επαλήθευση με τα συμφραζόμενα. Αντιστοίχιση της φάσης αυτής με την κατηγορία 5. Αξιολόγηση, περιλαμβάνοντας τον έλεγχο (checking) και την κριτική (critiquing).

Τα παραπάνω αποτελούν μία ιδεώδη διαδικασία λύσης ενός προβλήματος. Στην πράξη όμως αυτή η διαδικασία αποκλίνει σε δραστηριότητες που απαιτούν άλλες κατηγορίες γνωστικών διαδικασιών, συχνά χαμηλότερες από τις προβλεπόμενες. Αυτό κατ’ ανάγκη δεν είναι κακό, όταν μάλιστα αναπτύσσεται προβληματισμός και γόνιμος διάλογος μεταξύ μαθητών ή εκπαιδευτικών και μαθητών.