Building a company of citizens. 8. ΈΝΑ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Ι. ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΤΟ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΊΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
Advertisements

Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Whistle-Blowing =Καταγγελία δυσλειτουργιών
«Κώδικας Εταιρικής Διακυβέρνησης και Τελευταίες Εξελίξεις»
Ελληνικό Επαγγελματικό Ποδόσφαιρο & Επιχειρηματικότητα Αναγνωστόπουλος Χρήστος ( PhD cand ) Salford Business School.
Το τμήμα αυτό έχει την ευθύνη για την επιστημονική οργάνωση και εφαρμογή ερευνών και πειραμάτων, με σκοπό τη βελτίωση όλων των φάσεων λειτουργίας της.
2. ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΣΧΟΛΕΙΟ:ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ ΤΑΞΗ:Β΄3 ΜΑΘΗΜΑ:ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ :ΤΕΡΖΗ ΜΕΡΟΠΗ όνομα μαθητή : πολιτακη Κατερίνα ΘΕΜΑ :
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΔΠΘ, Ξάνθη 17/05/2003. Enterprise Project Management Διαχείριση Έργων με Παρελθόν και Μέλλον Μελίνα Γαλεάδη Information Worker Solutions Marketing Manager.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΑ
Διάσκεψη Σερρών Ιουνίου 2004 Ερίκ Γκαζόν Σύμβουλος σε θέματα Εργασιακών Σχέσεων & Απασχόλησης Ποιές είναι οι προοπτικές απασχόλησης στους νόμους.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
Ηγεσία βασισμένη στην Αξία Νικόλαος Καρανάσιος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Επίκουρος Καθηγητής Κέντρο Επιχείρησης & Καινοτομίας Σερρών Γενικός Διευθυντής.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΠΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΙΓΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΕγγλΕζοΣ, ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΟΝΤΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑΙΟΥ. ομφάκινον.
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Leading for value. I. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η διαμόρφωση στρατηγικής δεν είναι ζήτημα κάποιων συγκεκριμένων βημάτων αλλά κυρίως τακτοποίησης και οργάνωσης γνώσεων.
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
Λουκάς Τσιρώνης1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1) Διοίκηση είναι η συστηματοποίηση της συλλογικής προσπάθειας μέσω της οποίας στοχεύουμε στην ικανοποίηση των στόχων που έχουν.
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕΡΡΕΣ 2013 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Εισαγωγή Αντικείμενο Αποσαφήνιση βασικών εννοιών της ΕΚΕ Εμπλεκόμενα μέρη Σκοπός Αξιολόγηση της εφαρμογής της ΕΚΕ από την Nestle Ελλάς Μεθοδολογία Επισκόπηση.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ: ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Διαδικασίες διαχείρισης της διατήρησης των πελατών ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠIΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ Διαδικασίες διαχείρισης της διατήρησης των πελατών ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠIΣΤΗΜΙΟ.
1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Ορισμοί Χρησιμότητα και πλεονεκτήματα Δομή του Επιχειρηματικού Σχεδίου. Ερωτήσεις.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ 11 Ιουνίου 2016 Ηλίας Τσουτσοπλίδης Σύμβουλος.
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ α.Σ - β.Σ - γ.Λ - δ.Σ - ε.Λ. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΣΜΟΣ 1.β – 2.α – 3.β – 4.β – 5.α – 6.α – 7.β – 8.α – 9.β – 10.β.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 1-1.
Επιχειρησιακή Στρατηγική
ΔΙΑΛΕΞΗ 5 Κοινωνικά Υπεύθυνες Επιχειρήσεις και Κοινωνική Ευθύνη Χρηματοπιστωτικών Οργανισμών (κοινωνικά υπεύθυνη επένδυση)
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 10
Έννοια και τρόπος διαχείρισης του Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ)
Εταιρική Διακυβέρνηση
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (Εταιρικη Κοινωνικη Ευθυνη)
Εταιρική Διακυβέρνηση
Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων
ΠαρουσΙαση επιχειρηματικοΥ σχεδΙου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η έννοια της επιχείρησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΕΛΠΕ - Πρόκληση και Άσκηση Αυτογνωσίας
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Building a company of citizens

8. ΈΝΑ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Ι. ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΤΟ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΊΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΙΙ. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ, Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Οι μεγάλες επιχειρήσεις συνηθίζουν να παρουσιάζουν τρία επίπεδα στρατηγικής.Το πρώτο εξετάζει τις βασικές επιδιώξεις της επιχείρησης, το επιχειρησιακό της αντικείμενο, τα βασικά σχέδια και τις προοπτικές ανάπτυξης της.Το δεύτερο επίπεδο, η επιχειρησιακή στρατηγική αναφέρεται στις γενικές διευθύνσεις μιας επιχείρησης (strategic business units)και στα στρατηγικά τους σχέδια.Το τρίτο επίπεδο,η λειτουργική στρατηγική, αναφέρεται στα λειτουργικά προγράμματα των επί μέρους τμημάτων της επιχείρησης.

III. ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ, ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ

ΙV.OI ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Σκοπός (purpose) της επιχείρησης είναι η βασική της επιδίωξη, εκείνο που θέλει να επιτύχει μέσα στον κοινωνικό περίγυρο στον οποίο δραστηριοποιείται. Αποστολή (mission) είναι η σταθερή υπηρέτηση ενός αντικειμένου επιχειρηματικής δραστηριότητας. Στρατηγική (strategy)είναι το γενικό σχέδιο πορείας της επιχείρησης. Πολιτικές (policies)είναι οι τεκμηριωμένες κατευθύνσεις που κάνουν συγκεκριμένη τη στρατηγική της επιχείρησης. Προγράμματα (programs)είναι η εξειδίκευση και η τεκμηρίωση μιας πολιτικής.

V.ΠΟΙΟΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Οι επιχειρήσεις καθοδηγούνται και διοικούνται από το διοικητικό συμβούλιο το οποίο διευθύνει την επιχείρηση και μια ομάδα διευθυντών ή γενικών διευθυντών (management) που διοικεί την επιχείρηση σε καθημερινή βάση.Επικεφαλής των ανωτάτων στελεχών είναι ο διευθύνων σύμβουλος (chief executive officer – CEO) που ηγείται της τρέχουσας, καθημερινής ζωής της επιχείρησης. Επικεφαλής του διοικητικού συμβουλίου είναι ο πρόεδρος, ο οποίος παρακολουθεί την εκτέλεση των αποφάσεων και τις εργασίες των διαφόρων επιτροπών που λειτουργούν στα πλαίσια του διοικητικού συμβουλίου. Η συζήτηση για το τρίπτυχο «leaders - executives - managers» είναι σε εξέλιξη διεθνώς. Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι «structure follows strategy»

VΙ.ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ Τέσσερις τρόποι βάσει των οποίων διαμορφώνονται τα στρατηγικά προγράμματα: Ο συγκεντρωτικός τρόπος Ο αποκεντρωτικός τρόπος Ο συνδυασμός των δύο προηγούμενων Η επιτροπή προγραμματισμού Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις συνυπάρχει το στοιχείο της ανάδρασης (feedback)και της επαναληπτικής διαδικασίας, η οποία εξασφαλίζει τη συμμετοχή τόσο της διοίκησης κορυφής όσο και του υπολοίπου μέρους της επιχείρησης.

Τη στρατηγική πορεία της επιχείρησης επηρεάζουν αποφασιστικά οι κοινωνικοί εταίροι. Μια συνηθισμένη ταξινόμηση είναι οι εσωτερικοί κοινωνικοί εταίροι, οι εξωτερικοί κοινωνικοί εταίροι και οι κοινωνικοί εταίροι της αγοράς. Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν οι μέτοχοι ή οι ιδιοκτήτες, τα στελέχη της επιχείρησης και οι εργαζόμενοι με τους εκπροσώπους τους. Στη δεύτερη ανήκουν η κυβέρνηση, η αντιπολίτευση, οι τράπεζες, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις και οι διάφορες ομάδες ακτιβιστών. Η τρίτη κατηγορία περιλαμβάνει τους πελάτες, τους ανταγωνιστές και τους προμηθευτές. VII.ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ

VIII. H ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Η κυρίαρχη μέχρι πρόσφατα αντίληψη ήταν ότι οι διοικήσεις των επιχειρήσεων μέσω των επιδιώξεων τους οφείλουν να δημιουργούν αξία για τους μετόχους της επιχείρησης. Άρα απώτερος σκοπός τους πρέπει να είναι η μεγιστοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων της επιχείρησης («shareholders corporation»). Η νεώτερη αντίληψη υποστηρίζει ότι, πέραν των διοικήσεων και των μετόχων, υπάρχουν τέσσερις ομάδες κοινωνικών εταίρων που είναι σκόπιμο να επηρεάζουν τις επιδιώξεις των επιχειρήσεων.Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τις διοικήσεις, τους μετόχους, τους εργαζομένους, τους πελάτες, τους προμηθευτές και την τοπική κοινωνία στο πλαίσιο της οποίας δρα η επιχείρηση.Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει εκείνους που διατυπώνουν τα κανονιστικά πλαίσια, τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, τους ανταγωνιστές, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Η τρίτη και τέταρτη ομάδα περιλαμβάνουν δευτερεύοντες μη κοινωνικούς εταίρους, όπως το φυσικό περιβάλλον, κινήματα για την προστασία των ζώων κ.ά.

ΙΧ. ΟΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Στη φάση της διατύπωσης των στρατηγικών προγραμμάτων υπάρχουν δύο σοβαρά ζητήματα, η εκτίμηση των αντικειμενικών στόχων και οι πολιτικές, και στη φάση της εκτέλεσης τα προγράμματα και οι ενέργειες για την πραγματοποίησή τους (Mintzberg 1994). Οι αντικειμενικοί στόχοι ιεραρχούνται ως εξής: Αντικειμενικοί στόχοι για τη στρατηγική της επιχείρησης Οι υπο-στόχοι για την επιχειρησιακή στρατηγική Οι υπο-στόχοι για το λειτουργικό επίπεδο Οι αντικειμενικοί στόχοι και των τριών επιπέδων συμφωνούνται με τέτοιο τρόπο ώστε να βρίσκονται σε αρμονία και τάξη μεταξύ τους.

Χ. H AΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (MISSION) Λόγοι για την ανάγκη ύπαρξης αποστολής στις επιχειρήσεις και της σαφούς διατύπωσής της, όπως συνοψίζονται από τον Greenley: Η γενική αποδοχή του σκοπού της επιχείρησης, έτσι ώστε να υπάρχει σύμπτωση απόψεων για τον σκοπό της επιχείρησης Το επιχειρηματικό κλίμα και η φιλοσοφία Το μακροπρόθεσμο όραμα της επιχείρησης Το πεδίο δράσης της επιχείρησης Η παρακίνηση του προσωπικού Στην εποχή μας οι επιχειρήσεις δεν είναι απλώς μηχανισμοί που παράγουν προϊόντα ή υπηρεσίες, πωλούν τα προϊόντα τους και αποκομίζουν κέρδη αλλά οι επιδιώξεις τους προχωρούν πέραν αυτού.

Η Εταιρική διακυβέρνηση (Corporate governance) Ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις κυβερνώνται και διευθύνονται, οι επιπτώσεις στην κερδοφορία τους και η υπευθυνότητά τους έναντι όλων όσων σχετίζονται μαζί τους είναι η ουσία και το περιεχόμενο της εταιρικής διακυβέρνησης.Η συγκροτημένη αντιμετώπιση των θεμάτων της εταιρικής διακυβέρνησης αφορά εταιρείες, οι οποίες είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο, προήλθε από εμπειρίες αγγλοσαξονικών χωρών και επεκτείνεται σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που σχετίζονται με τη διοίκησή τους και τη συμπεριφορά τους έναντι άλλων εταιριών, μετόχων και κοινωνικών εταίρων. Η αποκάλυψη το 2001 και 2002 σειράς σκανδάλων για μεγάλες επιχειρήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής δημιούργησε θέμα επιχειρηματικής ηθικής.π.χ. Εnron, Global Crossing, World Com.,Tyco, Adelphia, κ.ά.

Κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων (corporate social responsibility) Ο επιχειρήσεις, ιδιαίτερα οι μεγάλες και πολυεθνικές, έχουν αναπτύξει ειδικές πολιτικές προώθησης της κοινωνικής τους συμπεριφοράς, τις οποίες αναδεικνύουν μέσα από τα διαφημιστικά τους προγράμματα προσπαθώντας να πείσουν ότι έχουν κοινωνική ευαισθησία και παρουσία. Τα ζητήματα εταιρικής διακυβέρνησης και επιχειρησιακής ηθικής είναι πλέον κυρίαρχα και επιχειρούν να ανατρέψουν τις καθιερωμένες μέχρι σήμερα πρακτικές και συνήθειες. Υποστηρίζεται όμως και η άποψη ότι η κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων είναι υποχρέωση του κράτους.